Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 54 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Singura solutie sa circulam pe acest lot in acelasi moment cu LD4, este ca CNAIR sa recunoasca ecodcutul si nodul Holdea. Daca acest lucru se va intampla, constructorul va remedia si va finaliza lotul.
Daca nu se schimba conducerea CNAIR, Comsa ar fi terminat lotul pana acum
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

#39286
Genial: "Iar de multe ori antreprenorul a executat lucrări fara a instiinta consultantul"  :lol:

Sa nu uite sa modifice si rapoartele lunare. Momentan continutul ii incrimineaza si poate fi folosit ca si proba la viitorul proces cu Comsa:

QuoteStadiu fizic: 79.8% incluzand lucrari suplimentare impuse prin Acordul de mediu. 85.77% exceptand lucrari suplimentare impuse prin Acordul de mediu.

Stadiu financiar: 78.67%

Observatii / Probleme:
1. Modificare la contract (Ecoduct 57+710);
2. Modificare la contract (Descarcare Holdea);
3. Lipsa exproprierilor si implicit a Autorizatiei de Construire pentru lucrarile aferente descarcarii traficului in zona Holdea.
4. Obtinerea Autorizatiei de Construire pentru Pasajul km 59+505 peste autostrada din zona descarcarii Holdea

rocklee

Excluzand  ecoductul și nodul holdea. ...comsa a lucrat prost și nu a știut sa gestioneze problemele pe care le are . În pate și cnair are dreptate. Problema la cnair e ca nu știe sa gestioneze problemele. Șiîși arata limitele și incompetenta.crasa. Iar comsa baga în fata ecoductul și nodul nu sași rezolve problemele pe care le are. ..

Ionut

^^ Adi stai linistit ca exista documente între Comsa și CNAIR privind stadiul lucrărilor. Nu se streseaza ei cu raportul ala public al CNAIR...

flashu74

#39289
Daca eu știu bine, licitațiile pe loturile LD sunt de prin 2011. E totuși prea mult de atunci. Să ajungem după 7 ani să ne punem doar întrebări. Cred că foarte mulți oameni simpli (nu cei de la conducere, ei inteleg cred bine si poate se si tem) nu-și dau seama de importanța autostrăzilor ( cum apar locurile de muncă mai bine platite in zonele cu autostrazi , cum viata unei intregi comunitati se poate schimba in bine) pentru că altfel ar fi o presiune mai mare pentru finalizari.

Quest

Quote from: cutter on April 01, 2018, 12:22:27 PM
Analiza mea bazată pe Instrucțiunea 1/2016.

Varianta 1. Modificare nesubstanțială

Art. 4 alin. (2) O modificare va fi considerată nesubstanţială atunci când, în mod cumulativ:
a) modificarea nu introduce condiţii care, dacă ar fi fost incluse în procedura iniţială de
atribuire, ar fi permis selectarea altor candidaţi decât a celor selectaţi iniţial sau alegerea unei alte
oferte decât a celei declarate câştigătoare ori ar fi permis şi participarea altor operatori economici
la procedură; DA - adăugarea descărcării de la Holdea schimbă într-o măsură f mică natura și mărimea contractului în ansamblul său
b) modificarea nu schimbă balanţa economică a contractului în favoarea contractantului într-o
manieră care nu a fost prevăzută în contractul iniţial; DA - din aceleași motive
c) modificarea nu extinde domeniul contractului în mod considerabil DA - din aceleași motive

Deci condițiile de la art. 4 alin. (2) sunt îndeplinite.

Apoi mai jos, urmează încă un set de condiții.

(...)

3) descărcarea nu poate fi separată de contractul inițial - pentru cine nu știe, tot capătul de lot are altă geometrie cu adăugarea bretelei și se modifică acea zonă de capăt cu totul
rezultă că este strict necesară pentru a îndeplini contractul de achiziție publică altfel acesta rămâne ciuntit și nu se îndeplinește (25 de km de autostradă rămân nefolosiți).

Deci după mine toate condițiile sunt acolo pentru a face această modificare. Doar fuga de răspundere o face să nu se întâmple.

Bun, acum ar trebui si partea adversa (sorry dar la ora actuala CNAIR nu poate fi perceputa altfel...) sa vina (Filipescu?) si sa spuna la care din puncte vad ei altfel lucrurile. Totul intr-o emisiune televizata la o statie echidistanta (Digi cu Prelipceanu moderator) si cu mai multi reprezentanti dinspre PUM (Catalin, Ionut, Horatiu, avocati de FIDIC), iar CNAIR & MT sa vina cu cine doresc ei, dar sa fie decidenti nu purtatori de cuvint.

Ptr ca eu imi pastrez intrebarea pusa zilele trecute: Care sint motivele ptr care CNAIR se fereste ca dracul de tamaie sa plateasca ecoductul si descarcarea Holdea, incit prefera sa croiasca argumentatia legala (dar cusuta cu ata alba) ptr rezilierea contractului cu Comsa ?
Care sint aceste motive ?


Senzatia mea continua este ca nu simtim adevaratul motiv launtric ptr care CNAIR are aceasta abordare in privinta LD3...
Common sense will get you far !

miahi

^^ Poate motivele sunt 10% din cei maxim 10% suplimentare de contract.

horatiu.cosma

Cred că avem o boală generalizată la nivel de nație  :D: discutăm și rediscutăm aceeași problemă, dar în continuare ne punem aceleași întrebări sau căutăm conspirații mondiale ca motive pentru nesemnarea de către CNAIR a adiționalelor pentru ecoduct și Holdea. Vreți să pună Comsa factură aici pe forum ca să vă convingeți că totul e în regulă, că se încadrează în 10% (că văd că pe noi nu ne credeți)?

Autorizația de construire pentru Holdea: http://mt.gov.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2017/48/AC%20nr.48-01.09.2017.pdf
Se observă valoarea: 21,5 milioane lei fără TVA.
Ecoductul e vreo 14 milioane lei fără TVA.
Mai sunt ceva panouri fonoabsorbante solicitate în acordul de mediu, dar nu e foarte mare valoarea.
Valoarea contractului fără TVA e de 580 de milioane lei, 10% înseamnă 58 de milioane. Haideți să încercăm să facem un pas înainte și să trecem peste partea asta. Nu vreau să cred că pe lângă administrația românească, mai trebuie dusă o luptă cu morile de vânt și aici  :D.

Europiu

^OT : Poate ar fi nevoie de un emoji nou? Ca pe Don Quijote il avem: :horse:.Mai lipseste moara  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Daca vreti sa circulati pe Ilia-Holdea in viitorul apropiat, poate ar fi bine sa dati share la postarea asta...




API pe Facebook

Ieri, 03.04.2018, reprezentanții CNAIR s-au deplasat pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva pentru a inspecta mobilizarea constructorilor și au constatat că este necorespunzătoare pe cele două tronsoane, neluând în considerare că în această perioadă a anului, în proximitatea sărbătorilor pascale, constructorii își iau câteva zile libere.

În acest context, vizita "inopinată" și poziția extrem de dură, în special la adresa constructorului de pe lotul 3 (Comsa), denotă rea-voință, lipsă de înțelegere față de un partener comercial și duplicitate, cei din CNAIR înțelegând până la urmă motivele activității slabe, însă doar pentru antreprenorul de pe lotul 4 (UMB), probabil dorind să găsească motive pentru rezilierea contractului cu spaniolii de la Comsa.

O astfel de reziliere în acest stadiu ar fi DEZASTRUOASĂ, atât din punct de vedere al deschiderii circulației, care ar fi amânată cu câțiva ani, dar și din punct de vedere al revendicărilor financiare ale antreprenorului general care ar fi cerute din cauza gestionării complet greșite a contractului de către CNAIR.

Dacă pe lotul 4 lucrările la autostradă au fost sistate complet, pe lotul 3 chiar s-a muncit și s-a avansat în aceste zile! În imaginile surprinse în zonă de unul dintre pasionații de infrastructură CHIAR IERI, cei de la Comsa erau prezenți pe tot șantierul și executau lucrări de asfaltare, umpluturi, turnare beton, taluzare și construcție parcări.

În plus, problemele invocate de cei din CNAIR pentru lotul 3 sunt fie afirmații mincinoase, fie dezinformări! Soluția tehnică pentru stabilitatea terasamentelor la kilometrul 76 (zona nodului rutier de la Ilia) a fost prezentată de constructor și aprobată de către consultantul lucrării. Mobilizarea este una suficientă pentru ca lucrările din contract să fie finalizate în acest an DACĂ se rezolvă situația contractuală și disputele, așa cum afirmă și consultantul de pe acest proiect.

În plus, după Paște, această mobilizare va crește considerabil. Nu se poate vorbi despre o incapacitate a antreprenorului de a continua și finaliza proiectul, atât timp cât sectorul de autostradă se află la un procent fizic de peste 80%, conform datelor oficiale oferite chiar de CNAIR. Toate aceste lucrări au fost verificate de consultant și plătite de CNAIR. A identifica drept unic vinovat constructorul pentru problemele tehnice apărute este o abordare incorectă, iresponsabilă, care manipulează opinia publică.

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să își schimbe abordarea și să trateze într-un mod mult mai responsabil aceste investiții vitale pentru dezvoltarea țării!

#FărăResponsabilitate #ManipulareCâtCuprinde #AutostradaA1 #AutostradaLugojDeva





























Powered by API/PUM imgur uploader

flashu74

#39295
Nu-mi vine să cred. Se lucrează pe LD3? Poate s-a ajuns în sfârșit la un consens. Ăsta ar fi cadoul iepurașului. Circulăm anul ăsta și pe aici? Mâine mă duc să văd cu ochii mei minunea.

voicul

Pai nu era vorba ca nu se lucreaza pe LD3. "Asta cand a mai aparut?" (daca stiti bancul)

In alta ordine de idei este exact ce trebuie: Comsa sa duca la 100% vechiul contract (sau 99%) si 95% fara lucrarile aditionale.

Daca ajungem acolo si se reziliaza, macar avem speranta ca poate termina CNAIR pe cont propriu, ca mare lucru nu o sa mai fie de facut.

Ideal: sa le faca Comsa pe toate si dupa sa dea CNAIR in judecata (asta daca nu recunosc lucrarile suplimentare).

adiarc

Cnair are zero capacitate de a realiza pe cont propriu.Si asa-zisa regie proprie s-a realizat tot prin organizarea unei licitatii adica o procedura mare consumatoare de timp....

PS - nu sunt in stare sa mature niște nisip de pe marginea drumului la timp si sa spele niște semne de circulație sau parapeti....crezi ca au personalul,pregătirea si voința pentru ceva mai complicat?

PSS - eu sper sa între si DNA-ul pe fir.....nu se poate sa aruncam la fiecare contract ,milioane de euro,in brațele constructorului in plus,aiurea in tramvai si sa nu ne alegem nici cu autostrada si sa întârziem si ani de zile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

GDPR

Sau si mai bine, Comsa sa bage piconul sau niste trotil in ecoduct si descarcarea de la Holdea.  :D

NGC

Quote from: horatiu.cosma on April 04, 2018, 03:04:57 PM
căutăm conspirații mondiale ca motive pentru nesemnarea de către CNAIR a adiționalelor pentru ecoduct și Holdea.

O sa scriu maine un mesaj mai lung pentru ca exista totusi niste probleme legate de ordinul ANAP 1 / 2016.