Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 52 Guests are viewing this topic.

rekul

Horatiu, Catalin cred ca aveti dreptate. Eu nu mi-am pus problema ca modificarea respectiva sa se poate incadra ca nesubstantiala. De aia am cautat tot felul de scenarii politico-administrative cat si interpretarea legii, pentru a reusi sa inteleg atitudinea celor de la CNAIR.
Aici e cheia acestui contract, incadrarea lucrarilor suplimentare aferente ecoductului si descarcarii Holdea: [/b]nesubstantiale sau substantiale. Daca se merge pe ideea de substantiale e cam greu de dovdeit imprevizibilitatea, dar daca se merge pe ideea de nesubstantiale e super ok pentru toata lumea.

Si atunci care or fi considerentele pentru care se feresc cei de la CNAIR sa aplice legea??
Din moment ce au cadrul legal nu inteleg  de ce nu le deconteaza lucrarile ???
De ce le-au cerut acele lucrari atunci daca nu pot face act aditional la contract si implicit sa le plateasca?

Daca au cadru legal pentru aceste lucrari suplimentare atunci ori sunt idioti ori sunt batuti in cap ori sunt rau intentionati. Lotul 3 anul asta ar putea fi gata, daca si-ar asuma raspunderea si ar incadra modificarea contractului ca nesubstantiala.

Alt lucru de neinteles este aceasta SECRETOMANIE. Ce e asa complicat sa vina CNAIR sa explice uite asa sta treaba, s-au facut greseli in trecut suntem in punctul asta, pe legea asta, analizam 2 posibilitati legale si cu asta basta. Trebuie sa intram noi pe legi sa interpretam, sa ne gandim oare de asa , oare de ce nu e invers?


vancouver

#39181
Catalin, cum ar fi promovarea unei legi, prin care pe coridoarele europene prioritare sa fie posibila acordarea de lucrari suplimentare aceluiasi contractant, in limita a 20%, CHIAR si atunci cand sunt substantiale. Ca derogare de la legea existenta si cu justificarea ca aceste coridoare sunt extrem de importante atat economic, cat - iata - si militar:
https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/news/2018-03-28-action-plan-military-mobility_de

De asemenea in motivarea legii sa se arate ca proiectele sunt urmarite pe partea financiara si prin organismele UE (dublu control al unei curti de conturi), deci riscurile de frauda sunt mai scazute decat la proiectele fara fonduri europene.

Coridoarele sunt: Orient-East Med si Rin-Dunare la momentul actual, dar nu ar trebui numite explicit, astfel ca in caz de schimbare legea sa vizeze automat noile coridoare. De asemenea o eventuala numire a coridoarelor ar fi motiv ca legea sa pice la Curtea Constitutionala, daca este reclamata, dat fiind caracterul general al legislatiei, rolul de identificare a unui proiect anume revenind puterii executive.

Deci, ce zici domnu' parlamentar?

PS. Evident preturile lucrarilor suplimentare trebuie sa fie in linie cu preturile lucrarilor principale, iar daca nu exista preturi asemanatoare, sa se mearga pe un principiu gen decontare materiale + inchiriere utilaje + masurare manopera, revenind in sarcina antreprenorului sa identifice macar 2-3 oferte pentru fiecare material / utilaj si sa aleaga pretul mai mic, cu documentarea alegerii.

In final riscul unor facturi mari pentru lucrarile suplimentare cred ca este compensat cu indestulare de timpul enorm altfel pierdut pentru o noua licitatie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cutter

Iarăși fugim după fentă.

In primul rand, se pot face modificări substanțiale ale unui contract de achiziție publică.

Apoi, legea de achiziții publice e implementarea unei directive europene - a fost una din 2004, cea in vigoare e din 2014 - deci e cam aceeași in toate cele de 28 de state membre ale UE. Cum pot ei modifica si ajusta contractele, putem și noi, nu legi noi ne trebuie.


dr4qul4

@Rekul, Cucul nu are nici o treaba in situatia asta. El a venit, a cantat si a plecat.
Aceasta modificare contractuala, necesara fara urma de indoiala, a fost pornita in vremea lui Humor (ministri erau Costescu si Buse).
Ce vedem acum este doar o razbunare a actualei conduceri a CNAIR/clasei politice. Pentru ca in momentul in care Comsa va castiga la arbitraj, va exista un prejudiciu maricel si Homor/Buse/Costescu sau cine a mai semnat pe acolo vor fi chemati pe la parchete.
Mie imi miroase a Neaga, care isi plateste politele pentru ce a patit in scandalul OS3 (care dupa parerea mea a fost exagerat, refacerea a 200m de terasament neintrand in categoria "autostrada demolata")
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

^^ Da, am citit directiva europeana, mai exact art. 72 este cel relevant aici. Nu stiu cum este pusa in practica in leg. ro., dar lucrurile sunt destul de clare acolo si exista mai multe variante de incadrare. Aici e directiva: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014L0024&from=RO.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rekul

dr4qul4 totusi daca imi permiti: REFUZ SA CRED ca Romania anului 2018 care are nevoie ca de aer de autostrazi, Romania anului 2018, an centenar de unitate nationala nu va deschide L3 de autostrada Lugoj-Deva din cauza unor polite/razbunari de platit a unor insi sau pentru a fi chemati la parchete altii de dinainte.
Este REVOLTATOR asa ceva, iar daca cineva are habar de o asemenea practica trebuie sa se afle.


anacronox

lucrari la deal vineri dimineata





urmatoarele sunt de ieri seara la 18:03 inca se lucra pe santier













Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

anacronox...bine ai revenit pe acasa ... :D :thumbsup:

anacronox

@rocklee. au ai mei sarcina de fiecare data cand trec pe acolo sa faca poze  :lol:
eu ajung doar vineri seara pe acolo

adiarc

initial am crezut ca avem nevoie de 2( doua ),exercitii financiare sa facem niste nenorociti de km de autostrada ( 2007-2013(2015) si 2014-2020(2022)......dar nu la fraiele infrastructurii sunt niste scursuri atat de josnice ,incat avem nevoie de 3(trei) exercitii financiare.

Orice ar spune..si oricum s-ar scuza aceste gunoaie realitatea este cea aratata mai sus...nicaieri  in Europa civilizata nu a existat atata incompetenta si rea vointa....poate doar in Ucraina,Rusia si alte tari care numai modele nu sunt
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pbh

#39190
Legea achizitiilor publice este destul de clara si pentru un neavizat daca este citita atent. Mai jos puteti citi TOT Art. 221 referitor la modificari.
Am subliniat acele aliniate ce se refera la subiectele dezbatute mai sus. Sunt destul de clare si de aici reiese cine are dreptate . EVIDENT NU CNAIR
NU ESTE O MODIFICARE SEMNIFICATIVA A CONTRACTULUI
NU DEPASESTE 15% DIN CONTRACT
Doar paragraful 1 alin a ar fi o problema - nu cunosc contractul
ART. 221
(1) Contractele de achiziţie publică/Acordurile-cadru pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, în următoarele situaţii:
a) atunci când modificările, indiferent dacă sunt sau nu sunt evaluabile în bani şi indiferent de valoarea acestora, au fost prevăzute în documentele achiziţiei iniţiale sub forma unor clauze de
revizuire clare, precise şi fără echivoc, care pot include clauze de revizuire a preţului sau orice alte opţiuni
;
b) atunci când sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
(i) devine necesară achiziţionarea de la contractantul iniţial a unor produse, servicii sau lucrări suplimentare care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care au devenit strict necesare în
vederea îndeplinirii acestuia;

(ii) schimbarea contractantului este imposibilă;
(iii) orice majorare a preţului contractului reprezentând valoarea produselor/serviciilor/lucrărilor
suplimentare nu va depăşi 50% din valoarea contractului iniţial;

c) atunci când sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
(i) modificarea a devenit necesară în urma unor circumstanţe pe care o autoritate contractantă
care acţionează cu diligenţă nu ar fi putut să le prevadă;
(ii) modificarea nu afectează caracterul general al contractului;
(iii) creşterea preţului nu depăşeşte 50% din valoarea contractului de achiziţie publică/acorduluicadru
iniţial;
d) atunci când contractantul cu care autoritatea contractantă a încheiat iniţial contractul de
Lege nr. 98/2016 - text procesat prin programul LEX EXPERT73
achiziţie publică/acordul-cadru este înlocuit de un nou contractant, în una dintre următoarele
situaţii:
(i) ca urmare a unei clauze de revizuire sau a unei opţiuni stabilite de autoritatea contractantă
potrivit lit. a) şi alin. (2);
(ii) drepturile şi obligaţiile contractantului iniţial rezultate din contractul de achiziţie
publică/acordul-cadru sunt preluate, ca urmare a unei succesiuni universale sau cu titlu universal în
cadrul unui proces de reorganizare, inclusiv prin fuziune sau divizare, de către un alt operator
economic care îndeplineşte criteriile de calificare şi selecţie stabilite iniţial, cu condiţia ca această
modificare să nu presupună alte modificări substanţiale ale contractului de achiziţie
publică/acordului-cadru şi să nu se realizeze cu scopul de a eluda aplicarea procedurilor de atribuire
prevăzute de prezenta lege;
(iii) la încetarea anticipată a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru, contractantul
principal cesionează autorităţii contractante contractele încheiate cu subcontractanţii acestuia, ca
urmare a unei clauze de revizuire sau a unei opţiuni stabilite de autoritatea contractantă potrivit lit.
a);
e) atunci când modificările, indiferent de valoarea lor, nu sunt substanţiale;
f) atunci când sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
(i) valoarea modificării este mai mică decât pragurile corespunzătoare prevăzute la art. 7 alin. (1);
(ii) valoarea modificării este mai mică decât 10% din preţul contractului de achiziţie
publică/acordului-cadru iniţial, în cazul contractelor de achiziţie publică de servicii sau de produse,
sau mai mică decât 15% din preţul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru iniţial, în cazul
contractelor de achiziţie publică de lucrări.

(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a), clauzele de revizuire precizează obiectul, limitele şi
natura eventualelor modificări sau opţiuni, precum şi condiţiile în care se poate recurge la acestea şi
nu pot stabili modificări sau opţiuni care ar afecta caracterul general al contractului de achiziţie
publică sau al acordului-cadru.

(3) În sensul dispoziţiilor alin. (1) lit. b), schimbarea contractantului este imposibilă atunci când
sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
a) schimbarea contractantului nu poate fi realizată din motive economice sau tehnice, precum
cerinţe privind interschimbabilitatea sau interoperabilitatea cu echipamentele, serviciile sau
instalaţiile existente achiziţionate în cadrul procedurii de achiziţie iniţiale;
b) schimbarea contractantului ar cauza autorităţii contractante dificultăţi semnificative sau
creşterea semnificativă a costurilor.
(4) În cazul în care se efectuează majorarea preţului contractului prin mai multe modificări
succesive conform alin. (1) lit. b) şi c), valoarea cumulată a modificărilor contractului nu va depăşi
cu mai mult de 50% valoarea contractului iniţial.
(5) Autoritatea contractantă nu are dreptul de a efectua modificări succesive ale contractului de
achiziţie publică/acordului-cadru conform alin. (1) lit. b) şi c) în scopul eludării aplicării
procedurilor de atribuire prevăzute de prezenta lege.
(6) Autorităţile contractante care modifică un contract de achiziţie publică/acord-cadru în cazurile
prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) au obligaţia de a publica un anunţ în acest sens în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene şi la nivel naţional, cu respectarea formularului-standard stabilit de Comisia
Europeană în temeiul dispoziţiilor art. 51 din Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European şi a
Consiliului din 26 februarie 2014.
(7) O modificare a unui contract de achiziţie publică/acord-cadru pe perioada de valabilitate este
considerată modificare substanţială în sensul alin. (1) lit. e) atunci când este îndeplinită cel puţin
una dintre următoarele condiţii:

a) modificarea introduce condiţii care, dacă ar fi fost incluse în procedura de atribuire iniţială, ar
fi permis selecţia altor candidaţi decât cei selectaţi iniţial sau acceptarea unei alte oferte decât cea
acceptată iniţial sau ar fi atras şi alţi participanţi la procedura de atribuire;
b) modificarea schimbă echilibrul economic al contractului de achiziţie publică/acordului-cadru
în favoarea contractantului într-un mod care nu a fost prevăzut în contractul de achiziţie
Lege nr. 98/2016 - text procesat prin programul LEX EXPERT
74
publică/acordul-cadru iniţial;
c) modificarea extinde în mod considerabil obiectul contractului de achiziţie publică/acorduluicadru;
d) un nou contractant înlocuieşte contractantul iniţial, în alte cazuri decât cele prevăzute la alin.
(11).

(8) Modificarea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru în condiţiile prevăzute la alin.
(7) nu poate aduce atingere naturii generale a contractului de achiziţie publică sau a acorduluicadru.
(9) În situaţia prevăzută la alin. (8), în cazul în care se efectuează mai multe modificări succesive,
valoarea modificărilor se va determina pe baza valorii nete cumulate a modificărilor succesive.
(10) Pentru calcularea preţului menţionat la alin. (1) lit. b) pct. (iii), lit. c) pct. (iii) şi la lit. f) se
va utiliza preţul actualizat al contractului de achiziţie publică/acordului-cadru, care constituie
valoarea de referinţă atunci când contractul de achiziţie publică include o clauză de indexare.
(11) În sensul prezentului articol, prin natură generală a contractului se înţelege obiectivele
principale urmărite de autoritatea contractantă la realizarea achiziţiei iniţiale, obiectul principal al
contractului şi drepturile şi obligaţiile principale ale contractului, inclusiv principalele cerinţe de
calitate şi performanţă.
(12) Prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi se stabilesc în sarcina autorităţii
contractante obligaţii de notificare a instituţiei responsabile cu controlul ex-ante privind intenţia de
a efectua modificări ale contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru în condiţiile prezentului
articol.

horatiu.cosma

^
pbh, îmi pare rău să te dezamăgesc, dar așa cum am mai spus și ieri, se aplică OUG 34/2006 (vechea legislație pe achiziții) + Instrucțiunea 1/2016 de la ANAP, nu Legea 98/2016.

pbh

Sorry, my fault. Asta nu am stiut. Inrtradevar contractul este mai vechi, dar cerintele noi au aparut in 2016 si am crezut ca se pot aplica noile norme,

vancouver

Quote from: pbh on April 01, 2018, 06:38:12 PM
Legea achizitiilor publice este destul de clara (...) Doar paragraful 1 alin a ar fi o problema - nu cunosc contractul
ART. 221
(1) Contractele de achiziţie publică/Acordurile-cadru pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, în următoarele situaţii:
a) atunci când modificările, indiferent dacă sunt sau nu sunt evaluabile în bani şi indiferent de valoarea acestora, au fost prevăzute în documentele achiziţiei iniţiale sub forma unor clauze de
revizuire clare, precise şi fără echivoc, care pot include clauze de revizuire a preţului sau orice alte opţiuni
;

Off-topic, doar scurt ca sa inchidem subiectul. Paragraful 1, alin a) se refera la situatia in care inca de la bun inceput intr-un contract se stipuleaza clauze de modificare. Exemplu: METROREX cumpara 20 de garnituri de metrou, cu clauza de suplimentare inca 10. Activarea acestei clauze este o modificare, dar pentru ca este prevazuta de la inceput este ok si nu mai trebuie verificat nimic altceva.
Nu e cazul la noi, la autostrazi. Noi ne incadram, asa cum ai subliniat, la b) sau f).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: horatiu.cosma on April 01, 2018, 06:46:35 PM
^
pbh, îmi pare rău să te dezamăgesc, dar așa cum am mai spus și ieri, se aplică OUG 34/2006 (vechea legislație pe achiziții) + Instrucțiunea 1/2016 de la ANAP, nu Legea 98/2016.

Bun, atunci devine logica propunerea pe care i-am facut-o lui Catalin (cutter), de a initia o lege noua, care, conform cu directiva actuala UE, sa ofere posibilitati de modificare suplimentare si pentru contractele mai vechi. Cum am spus, numai pe coridoarele principale.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.