Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 70 Guests are viewing this topic.

TibiV

#39135
dumbravaandrei, nu fii atat de sigur.
Astia sunt mai prosti decat prevede legea...

Hai sa vedem (Adrian, multumesc pentru "premonitie"... ;) )

Quote from: adrian rosca on March 30, 2018, 05:43:05 PM
cred ca in mintea lor decizia de reziliere cu Comsa e deja luata. Dupa reziliere, pot sa-si dea singuri (de fapt MT-ul) autorizatie de construire doar pentru "finalizare lucrari rest de executat nod Ilia", ca sa poata fi folosita LD4. Iar o astfel de lucrare poate fi facute cu resurse proprii, fiind de fapt aproape finalizata. Restul din LD 3 insa, la anul si la multi ani!
M-as  pune pe :lol: :lol: :lol: ...
Daca nu ar fi de  :(( :(( :((

Quote
Am luat hotărârea şi, săptămâna trecută, în Consiliul de Administraţie al Companiei de Drumuri, am înfiinţat o antrepriză de lucrări. Are organigramă, are tot, sper să o pot operaţionaliza într-o lună de zile, cu angajare de personal... Aceasta antrepriză in-house să preia şantierele abandonate, ori pe cele pe care îmi propun să le reziliez, pentru căsunt câteva şantiere de mare anvergură, care trebuie reziliate. E vorba de un lot de autostrada de 83% executată, care se prăbuşeşte în urmă, fără viitor, iar un an de zile antreprenorul de acolo nu a dat pe şantier.
Asta este tampit sau se face ?...

Nu am scos-o din burta, este din "prestatia" domnului ministru Sova la A3....
Varianta "full-option" am pus-o la "Mentenanta drumurilor" http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=414.msg190980#msg190980
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

@dumbravaandrei, noi facem misto dupa declaratia lui Serbanescu de ieri seara la Digi 24 O:-)

El a zis ca daca reziliaza au noroc cu antepriza, ca pot sa termine ei. Citez:

Quote from: rizzuh on March 29, 2018, 11:10:25 PM
Declaratii importante facute de Alin Serbanescu:

  • LD3 cade pe bucati. Nu stim daca constructorul va termina. Noroc ca ne-am facut aceasta antrepriza de constructii, sa putem prelua noi.

GDPR

Nu au ei capabilitatea sa termine tot LD3, nici pe departe. Dar pentru punerea in functiune a nodului Ilia astfel incat sa deserveasca LD4 mai trebuie facute doar marcajele si de rezolvat problema birocratica cu receptia (care se rezolva asa cum am zis, cu o autorizatie separata pentru "rest de executat").

PS Nu mai stiu exact cum e cu LEA de langa nod, e relocata sau nu?

TibiV

Quote from: adrian rosca on March 30, 2018, 11:10:25 PM
Nu mai stiu exact cum e cu LEA de langa nod, e relocata sau nu?
Cred ca este relocata, ca altfel le-ar fi luat foc basculantele.
rocklee poate confirma sau infirma.,,
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

Quote from: cristi 74 on March 30, 2018, 03:11:54 PM
astia( umb) s nebuni! in loc sa stea ca toti ceilalti constructori, astia fac treaba nene! ma uitam la o poza din 20 martie si la una de ieri au aparut 4 stalpi turnati intr o saptamana. bai nene, ce ne facem daca termina lotul la toamna??? :D

Eu de cind am vazut ce ritm tine UMB, ma tot gindesc:
1. ce batjocura a fost din partea altor firme, care s-au lalait cu anii pe alte tronsoane cu grad de dificultate chiar mai redus.
2. Cum sa facem incit toti antreprenorii care vor cistiga de acum loturi de A, sa-i OBLIGI contractual sa adopte ritmul UMB.

Ceea ce face UMB pe LD4 este o adevarata piatra de hotar, un precedent de abordare care va trebui neaparat replicat de acum incolo.
Asa se lucreaza la o autostrada, asta e ritmul de inaintare, iar la toti ceilalti ceva nu e in regula in privinta constringerilor contractuale.

Common sense will get you far !

Mersul trenurilor

Quote from: adrian rosca on March 30, 2018, 03:57:13 PM
^Din pacate, in lipsa LD3, efortul lor ar fi practic inutil.

Daca te uiti pe harta ai sa observi ca nodul e asfaltat poate cei de la CNAIR ar putea face marcaje portocalii si o receptie partiala pe nod sau na sa ii puna sa termine nodul si sa faca receptie.

Glumesc..  :lol: Cu Ionita nu se poate face asa ceva

Ionut

Se baga si Catalin in conversatie... ca asa ceva nu se poate. De cand cere API, in toate formele (forum, Facebook, presa, eu la CM POIM, eu la diverse conferinte), sa se faca rapid CEEA CE TREBUIE cu acest drum? De cand? Aproape doi ani de zile?




VIDEO Filmare pe drumul de acces spre autostrada ce leagă România de Europa. ,,Traficul se târăşte din groapă în groapă"

Şoseaua este, însă, plină de gropi, pe internet fiind postate mai multe înregistrări video care arată dezastrul de pe acest drum. ,,Traficul de marfă care merge înspre şi dinspre Europa se târăşte din groapă în groapă şi nu se întrevede nicio şansă ca autostrada să mai fie făcută prea curând", a scris deputatul USR de Timiş Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.

Purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara, Alina Sabou a declarat că ,,pe DN68A se fac reparaţii punctuale cu mixtură asfaltică şi prin tehnică cu stropiri successive". ,,În perioada următoare se vor face reparaţii pe suprafeţe mai mari pe sectorul Margina – Săcămaş", a mai declarat Alina Sabou, potrivit căreia circulaţia pe DN 68 A a crescut de trei ori după deschiderea tronsonului de autostradă Margina - Traian Buia. Din cauza lucrărilor, circulaţia pe DN 68 A a fost dată peste cap, pe drumul naţional formându-se cozi pe o distanţă lungă.  Lucrările, anunţă reprezentanţii DRDP Timişoara, vor continua şi sâmbătă. 

Adevarul

wifi

Ionut, nu-i baga in seama. Cine nu crede, sa mearga la fata locului, sa vada cum e. A1 ar fi trebuit sa lege printre altele Bucuresti de Budapesta, doua capitale.

Ionut

Foarte buna si precisa analiza a lui Catalin pe contributors.ro, preluata de Hotnews. Musai de citit pentru cei care nu stiu in amanunt istoricul acestor loturi. Sunt foarte multe detalii.




Autostrada Lugoj-Deva: un proiect blocat și sabotat chiar de compania de drumuri CNAIR

Secțiunea E din lotul 2 (între Nemeșești și Holdea) care are 9km este complet în aer. Astă-vară Compania de drumuri a comunicat constructorului de pe acest lot o "încetare unilaterală a contractului" pentru această secțiune. Asta, în condițiile în care pe 6 din cei 9km (subsecțiunea E1) constructorul ar fi putut începe lucrările (existau toate avizele, acordurile, exproprierile), doar să-i dea "verde" CNAIR-ul. Pe ceilalți 3km, constructorul a lucrat 2 ani la proiectul tehnic (care include 2 tunele în lungime combinată de aproximativ 2km) la cererea CNAIR, planul fiind să livreze acest proiect tehnic companiei care să scoată separat la licitației lucrările pe baza lui.

În loc sa avem lucrări pe cei 6km unde se poate lucra si o licitație de lucrări pe ceilalți 3km, n-avem nimic! Ba, cel mai probabil, vom plăti și despăgubiri constructorului pentru că operațiunea de "încetare unilaterală" a unei părți din contract, nu prea există juridic vorbind. Din vara lui 2017 – CNAIR n-a mai făcut nimic pentru acest sector. Ultima promisiune era că până la sfârșitul lui februarie se scoate la licitație toată secțiunea E. A fost o minciună, nu există nicio licitație până astăzi. Nici nu prea e clar ce-ar putea sta la baza acestei licitații – studiul de fezabilitate din 2008 în care nu existau tunelurile?

Cert este că secțiunea aceasta critică de autostradă e abandonată în prezent. Atât directorul Ioniță de la CNAIR, cât și ministrul Transporturilor Șova au adoptat poziția struțului și lasă să treacă timpul așteptând nu se știe ce.

Pe lotul 3 (de la Holdea în jos spre Mureș și mai departe până la Ilia) lucrurile nu stau mult mai roz.

Aici există constructor, dar nu i se recunoaște nodul făcut la Holdea în plus față de contract, precum și un pod pentru animale (un ecoduct) care era obligatoriu a fi făcut prin acordul de mediu. Nodul Holdea a fost adăugat în 2016 pentru că altfel n-ar fi existat descărcare de pe autostradă și lotul ar fi rămas un muzeu în aer liber. Statul român a făcut exproprieri pentru acest nod, i-a cerut constructorului să-l proiecteze, a aprobat acest proiect tehnic în consiliul CNAIR, a emis autorizație de construire pentru el și acum se face că nu știe ce e cu lucrarea ca și cum constructorul l-ar fi făcut de capul lui.

Tot pe lotul 3 pe câțiva km din zona Mureșului trebuie refăcute o parte din lucrări pentru că sunt probleme cu terasamentele. Aici e evident culpa constructorului care trebuie să refacă acea zonă pe banii lui. E neplăcut că avem situații din acestea în construcția de drumuri din România, dar până la un punct problemele în execuție sunt firești și remediabile. Probabil suntem dincolo de acel punct în România, dar nici n-ar putea fi altfel într-o piață în care totul merge strâmb – așa stat, așa constructori.

Acum CNAIR vrea să rezilieze contractul pentru acest lot folosindu-se de pretextul acestor zone ce necesită remediere. "Ia uitați cum s-a crăpat!". De fapt, e doar un pretext comod pentru a evita să recunoască acele lucrări pentru Nodul Holdea și ecoduct, de care se ferește toată lumea ca dracul de tămâie în CNAIR.

Este evident o prostie și o mare sursă de pierderi economice să reziliezi un contract la 80% finalizare, un contract la care ai constructor în teren. Sarabanda rezilierilor și umflărilor de mușchi din ultimii ani ne-a lăsat cu șantiere abandonate, cu betoane și armături care ruginesc a pagubă în vânt.

Pe lotul 4 lucrurile stau ceva mai bine, deși sunt mult întârziate și acolo. O întârziere care vine din urmă din anul 2014 când s-au pornit șantiere de autostradă fără autorizații de construire ceea ce ulterior a dus la nenumărate blocaje si lucrări suspendate. Artizanul acestei strategii catastrofale este fostul director al CNADNR, Narcis Neaga. În mod incredibil, se pare ca PSD se pregătește să îl reungă director al drumurilor din România.

Am încercat să sumarizez poza zilei pentru acest proiect esențial de pe coridorul european. O poză care nu e deloc veselă:
- niciun plan pentru contractarea lucrărilor pe lotul 2
- un lot 3 pe care CNAIR vrea să-l rezilieze
- un lot 4 care merge rezonabil, deși mult întârziat (2016 era data inițială de finalizare).


Dacă mă întrebați ce s-ar putea face, vă spun că e incredibil de frustrant cât de ușor s-ar putea pune lucrurile pe un făgaș normal. Evident, e nevoie de un pic de inițiativă, curaj și determinare pe care nu par să le aibă nici ministrul Șova, nici dl. Ioniță (și pentru că se pregătește de pe bancă și dl. Neaga, trebui spus că dumnealui chiar e groparul original al tuturor acestor proiecte).

Le e mult mai comod să se cantoneze în niște clișee despre "constructorii neserioși", "contestațiile care ne blochează" și eventual și ceva cu "urși și lilieci".

Pentru că speranța moare ultima și mai cred că se poate pune pe roate acest proiect, pun totuși aici un plan de deblocare. Ce-ar trebui făcut:
- pe lotul 4: rezolvate ultimele probleme tehnice/birocratice – se va finaliza probabil anul viitor, 22km
- pe lotul 3: recunoscut nodul Holdea și ecoductul din punct de vedere contractual si refăcut lucrările cu probleme – rezultatul? La finalul anului am avea 20km de autostradă circulabili .
- pe lotul 2: dat drumul la lucrări pe secțiunea E1 cu constructorul actual, recepționat proiectul tehnic deja elaborat și scos la licitație secțiunea E2, cea cu tunelele – rezultatul? Realist – undeva în 2023-2024 am avea autostrada completă.
- în paralel, refăcut de urgență DN68A la un standard cât de cât rezonabil pentru că pe o lungime 15km (între Holdea și Margina) va fi cel puțin 5 ani, bypass la bucata de autostradă cu tuneluri (secțiunea E lot 2).

Între timp – dați mai departe, e important ca lumea să știe că în prezent secțiunea cea mai critică a coridorului Sibiu-Nădlac e complet în aer: n-are nici constructor, nici licitație, nici vreun plan concret!

Contributors.ro

Quest

Multumim Catalin ptr istoria si stadiul LD 2,3,4.

Cel mai intrigant pasaj legat de LD3 este dupa parerea mea asta:
"Acum CNAIR vrea să rezilieze contractul pentru acest lot folosindu-se de pretextul acestor zone ce necesită remediere. "Ia uitați cum s-a crăpat!". De fapt, e doar un pretext comod pentru a evita să recunoască acele lucrări pentru Nodul Holdea și ecoduct, de care se ferește toată lumea ca dracul de tămâie în CNAIR."

NGC intrebare: daca toate 'vrabiutele' si-ar reuni fortele intr-un efort comun, facut spre binele public, ar putea afla de ce toata lumea din CNAIR se fereste ca dracul de tamaie sa recunoasca lucrarile ptr Holdea si ecoduct ?

Common sense will get you far !

rekul

S-ar putea sa se fereasca din cauza legislatiei. Spre exemplu legile actuale in materie de achizitii publice (L98/2016 si HG 395) sunt mult mai permisive in ceea ce priveste suplimentarea financiara a contractului. Spre exemplu pe legea noua se pot suplimenta lucrarile pana la 15 %  si chiar si pana la 50 % cu justificari temeinice. Din pacate legile actuale nu se aplica retroactiv, iar procedura pentru L3 a fost lansata pe vechea legislatie care este foarte restrictiva. Eu cred ca aici este marea problema. Nu gasesc cadru legal sa poata aditiona contractul plus poate si un pic de reavointa din cauza divereselor neintelegeri.

horatiu.cosma

Se aplica OUG 34/2006 pe LD3, Instructiunea 1/2016 ANAP.

cristi5

#39147
Quote from: Quest on March 31, 2018, 12:56:27 AM
Eu de cind am vazut ce ritm tine UMB, ma tot gindesc:
1. ce batjocura a fost din partea altor firme, care s-au lalait cu anii pe alte tronsoane cu grad de dificultate chiar mai redus.

Pai poate ar fi util sa ne uitam la diferentele de management dintre UMB si alte firme. De exemplu (nu e observatia mea, mi-a atras atentia un expert) UMB nu prea lucreaza cu subcontractori. O consecinta e ca e obligat sa-si plateasca la timp oamenii, si atunci trebuie sa le dea de lucru.

In rest UMB are alunecari, face claim-uri etc. Ca alti constructori.

Plus ca nu au avut multa vreme AC pe LD3 (dupa ce cazuse cariera peste ei), au avut timp sa se pregateasca.

Cred ca multe firme au observat ca statul e asa de slab si de ineficient ca poti sa-i duci din claim-uri ani de zile fara sa ajungi la penalitati pt vreo intarziere (hai sa luam nodul Sebes ca studiu de caz). Sigur, subcontractorii n-au de lucru in timpul asta dar e problema lor. N-o fi moral dar economic e rational (faci profit cum poti), si e legal. Daca partenerul tau de afaceri e slab, ii iei banii.

Plus ca slabiciunile din SF/proiect se afla, poti sa planifici viitoarele claim-uri dupa ele inca din faza de pregatirea ofertei.

Alternativa e sa lucram numai cu firme de stat, patriotice, care nu vor profita de slabiciunea statului (haha). Am facut asta catva decenii si n-a mers. In comunism era "noi ne facem ca lucram, ei se fac ca ne platesc" iar in capitalism firmele de stat au fost capusate. Revine moda firmelor de stat (la PMB, CNAIR), va fi interesant.

cristi5

#39148
Quote from: Quest-citeaza-pe-cutter on March 31, 2018, 10:11:39 AM
"Acum CNAIR vrea să rezilieze contractul pentru acest lot folosindu-se de pretextul acestor zone ce necesită remediere. "Ia uitați cum s-a crăpat!". De fapt, e doar un pretext comod pentru a evita să recunoască acele lucrări pentru Nodul Holdea și ecoduct, de care se ferește toată lumea ca dracul de tămâie în CNAIR."

Eu inteleg asa: daca in alte parti o problema aparuta e o provocare profesionala pt un functionar (am cativa in subordine, nu toti sunt asa! dar cei mai multi sunt), in Romania e invers: functionarul tipic nu vrea cu niciun chip sa aiba probleme la servici. Asta e ideea si in spatele O600 si in spatele regulamentului de receptie, etc. Constructorii sa faca tot (inclusiv administrat mutari de utilitati si alte lucruri care nu intra in expertiza lor), fix cum scrie in SF, nu au voie sa se planga la arbitraj international ca ne creaza probleme, iar noi receptionam numai Perfectiunea.

E clar ca Comsa (care sunt noi pe piata) au probleme, se vede la Ilia si Grind. Poate si in alte parti.

In loc sa rezolvam problemele constructiv, mergem la santajul cu aditionalul (care e necesar tot din vina statului care a inceput proiectul fara AM revizuit), ca e mai simplu ca functionar sa nu faci nimic, sa nu semnezi, etc.

danutzu_1069

Intreb si eu, daca astia isi fac antrepriza, mai pot deconta la UE?
Asta pe langa faptul ca in afara de oameni le mai trebuie si utilaje. Si plecând de la aspectul asta, ori subcontracteaza ori isi cumpara utilaje (de la cine si cu cati bani...)