Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 64 Guests are viewing this topic.

iuli

Quote from: Eurocopter on April 30, 2013, 07:54:21 PM
Ok, daca asa vreti atunci hai sa nu mai fixam niciun termen de finalizare ca doar suntem de acord ca romanii nu sunt in stare sa-l respecte. Si atunci fiecare termina autostrada cand vrea muschiul lui, ca si asa gasim sa punem la dosar motive pentru prelungirea termenului. Eu unul nu pun botul, asa cum a putut UMB sa termine in septembrie 2012 Giarmata-Izvin asa putea si Alpine sa termine Arad-Pecica in aprilie 2013. Nu se va schimba nimic in tara asta daca pornim de la premiza ca in Romania termenele oricum nu se respecta. Ba sa se respecte!

Hai, nu mai fi sarcastic! Sunt convins că ai înţeles exact ce vroiam să spunem.
E nevoie de termene, e nevoie ca să fie respectate, dar ar trebui să căutăm cauzele nerespectării termenelor. Nu pot să cred că niciun constructor nu îşi doreşte să termine lucrarea la termen. Nu de mult, parcă, s-a mai discutat pe undeva de motivele pentru care un constructor are absolut tot interesul să termine la timp contractul.
BTW, lucrezi la o firma privată?

Quote from: mariansb on April 30, 2013, 08:54:17 PM
Nici eu nu i blamez pe cei care sunt efectiv pe santier, ci pe cei care sunt in conducerea companiilor, care manageriaza aceste lucrari.
Puteau fi mai practici, in sensul ca ,desi nu reusesc sa finalizeze lotul , cel putin sa se fi deschis partial anumite portiuni de mare interes si cu o buna organizare se putea face. Ma refer in primul rand la bypass Sebes, dar si la Arad-Pecica, nodul de la Geoagiu.Pentru astea n-au nicio scuza !

Uite un punct de vedere obiectiv la care aderez.

Quote from: Archi on April 30, 2013, 08:47:49 PM
Pai dece au angajat muncitori din ceaalalta parte a tarii?? Si in banat exista foarte multi oameni care nu au de lucru si si-ar dori sa munceasca

Pentru că cei din Banat cer de cel puţin 5 ori mai mulţi bani? Poate...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

cum adica sunt atat de multe necunoscute?
pai ce? constructorii sunt administratori de retea? sunt agricultori? sunt cizmari?

am lucrat si eu cu proiecte (nu de constructii ci automatizari/IT/audio-video/control acces/etc) si nu va pot spune decat ca atunci cand te inhami la o treaba te documentezi inainte, bine de tot, si abia dupa aia deschizi gura si spui daca o poti face sau nu
si am lucrat si cu proiecte finantate cu bani privati, unde nu se acceptau erori de genul asta
si am lucrat si cu proiecte pe bani de la stat - unde preturile erau umflate de 3-4-5 sau chiar 10 ori, in functie de "intrare"
care din proiecte credeti ca se intarziau? alea private? platite corect? nici vorba!

asta e buboiu romanesc: nu ne gestionam propriile resurse, financiare si nu numai
si cand avem impresia c ale gestionam de fapt ni le gestioneaza altii, straini de tara si de notiunea de ROMANIA

dar gata cu politica, revin la muncitorii santierelor:
nu cred ca cineva de aici acuza angajatii firmelor, muncitorii, pe cei ce dau efectiv cu sapa
acuzatiile care se aduc se aduc de fapt managementului prost implementat si facut de specimene zburatoare fara cap, ca cea lipita pe camera cand s-a filmat Arad-Pecica

Sailing away! S/Y Haimana

radutm

Pai numai vara trecuta, pana s-a instalat noul guvern si chiar pana tarziu, pana la parlamentare, a fost un haos total in ministere si institutii de stat, de care constructorii astia depind pentru o sumedenie de lucruri. dar discutia e deja foarte offtopic si nu mai continui. sa ne relaxam ca avem liber :cheers:
cont inchis

Eurocopter

Quote from: iuli on April 30, 2013, 08:58:41 PM
Hai, nu mai fi sarcastic! Sunt convins că ai înţeles exact ce vroiam să spunem.
E nevoie de termene, e nevoie ca să fie respectate, dar ar trebui să căutăm cauzele nerespectării termenelor. Nu pot să cred că niciun constructor nu îşi doreşte să termine lucrarea la termen. Nu de mult, parcă, s-a mai discutat pe undeva de motivele pentru care un constructor are absolut tot interesul să termine la timp contractul.
BTW, lucrezi la o firma privată?

Quote from: mariansb on April 30, 2013, 08:54:17 PM
Nici eu nu i blamez pe cei care sunt efectiv pe santier, ci pe cei care sunt in conducerea companiilor, care manageriaza aceste lucrari.
Puteau fi mai practici, in sensul ca ,desi nu reusesc sa finalizeze lotul , cel putin sa se fi deschis partial anumite portiuni de mare interes si cu o buna organizare se putea face. Ma refer in primul rand la bypass Sebes, dar si la Arad-Pecica, nodul de la Geoagiu.Pentru astea n-au nicio scuza !

Uite un punct de vedere obiectiv la care aderez.


Nu sunt sarcastic deloc si imi mentin opiniile, iar punctul de vedere la care ai aderat este exact ce spuneam si eu. Odata un contract semnat, responsabilitatea CNADNR este sa deconteze lucrarile, iar responsabilitatea firmei este sa execute lucrarile in termen. Ei bine daca CNADNR este cu platile la zi, iar firma si-a depasit termenul, firma este clar in culpa. V-am spus, noroc cu tevile Petromului scoase tap ispasitor, ca altfel Alpine era buna de penalizari.

lautaxi


Zimox

Quote from: iuli on April 30, 2013, 07:41:52 PM
Quote from: Eurocopter on April 30, 2013, 07:34:42 PM
Nu iti poti permite sa dai liber o saptamana intreaga, adica 2 zile mai mult decat sarbatorile legale, atunci cand termenul de finalizare al lucrarii ti-a expirat acum o luna.

Foarte mulţi muncitori sunt din cealaltă parte a ţării. Ce ar însemna pentru ei sa primească liber 2 zile apoi la lucru 2 zile, apoi liber încă 2, mai ales de Paşte. Cum crezi că ar munci?

Uite eu te contrazic...eu am lucrat saptamana trecuta pana miercuri, joi fiind ziua repuplici, vineri la munca, sambata la munca, luni si azi la munca la foc automat  ( termenele lucrariilor trebuiesc terminate altfel lucram gratis) ...maine va fi liber ..joi-/ sambata se lucreaza! Totul sta in mentalitatea noastra si cat de mult suntem motivati! Statul e puturos si incapabil sa se gestioneze pe el insusi...daramite pe cei care lucreaza pentru noi!
!

nenea_hartia

Quote from: Eurocopter on April 30, 2013, 10:36:25 PMV-am spus, noroc cu tevile Petromului scoase tap ispasitor, ca altfel Alpine era buna de penalizari.
Nu chiar. Inclusiv relocarea conductelor cade contractual tot în sarcina Alpine! :). Dar aici e un caz aparte. Curios lucru e că a fost extraordinar de greu ca două societați austriece să se înțeleagă. Se aude că a fost nevoie inclusiv de o întâlnire mediată de fostul ministru al Transporturilor (!!) pentru ca Alpine să-și dea seama ce procedură greoaie are de urmat, iar OMV-Petrom să priceapă că nu e chiar stat în stat. Totuși, iată-ne la circa 2 ani distanță, iar relocarea nu e terminată.

Quote from: Eurocopter on April 30, 2013, 10:36:25 PMEi bine daca CNADNR este cu platile la zi, iar firma si-a depasit termenul, firma este clar in culpa.
Nu neapărat. Sunt convins că și constructorii își fac o apărare beton. Spre exemplu, tărăgănarea aprobării unei soluții tehnice sau a unei modificări de proiect de către beneficiar este bine documentată de constructor și invocată (în mod corect sau nu) ca motiv pentru întocmirea unui document juridic de tip Notice of delay.
În final, sunt convins că toți constructorii vor primi extensii de timp, în schimbul unor mici compromisuri din partea lor.

cricric

^^pai tocmai, daca MT a organizat o astfel de intalnire, nu a facut decat sa le legitimeze celor de la Petrom ca sunt stat in stat

Eurocopter

@ nenea_hartia Ei bine cu atat mai mult Alpine e buna de plata. Despre ce aprobari de solutii tehnice sau modificari de proiect vorbim pe Arad-Pecica?

Quote from: Zimox on April 30, 2013, 11:16:14 PM
Uite eu te contrazic...eu am lucrat saptamana trecuta pana miercuri, joi fiind ziua repuplici, vineri la munca, sambata la munca, luni si azi la munca la foc automat  ( termenele lucrariilor trebuiesc terminate altfel lucram gratis) ...maine va fi liber ..joi-/ sambata se lucreaza! Totul sta in mentalitatea noastra si cat de mult suntem motivati! Statul e puturos si incapabil sa se gestioneze pe el insusi...daramite pe cei care lucreaza pentru noi!

Perfect de acord, nu inteleg de ce in Romania ce ai spus tu pare o utopie...

sebba

nenea, tu tii cu ursu'? :)

noua, romanilor, de 24 de ani, ne-a facut cineva vreo favoare?
nici dracu!
asa ca de ce nu ar terbui sa taiem in carne vie?
problema e ca nu are cine sa-i alinieze pe toti smenarii astia, fie ei austrieci sau nemti sau ce dracu sunt!

vezi Ionut de ce vreau partid politic? :)
Sailing away! S/Y Haimana

nenea_hartia

Quote from: Eurocopter on April 30, 2013, 11:32:17 PM
@ nenea_hartia Ei bine cu atat mai mult Alpine e buna de plata. Despre ce aprobari de solutii tehnice sau modificari de proiect vorbim pe Arad-Pecica?
Eu vorbeam ipotetic și nu neapărat de Alpine. Orice bucățică a proiectului trece prin aprobările CNADNR: scurgerea apelor, poduri, semnalizare rutieră, ITS etc. Nu întotdeauna totul merge strună, iar amânările pot afecta anumite lucrări. Constructorul va profita cu siguranță și va cere extensie de timp dacă simte că are nevoie.

Quote from: sebba on April 30, 2013, 11:36:04 PM
nenea, tu tii cu ursu'? :)
Cu ursu' alpin. :D

penad2007

Quote from: nenea_hartia on April 30, 2013, 11:25:29 PM
Quote from: Eurocopter on April 30, 2013, 10:36:25 PMV-am spus, noroc cu tevile Petromului scoase tap ispasitor, ca altfel Alpine era buna de penalizari.
Nu chiar. Inclusiv relocarea conductelor cade contractual tot în sarcina Alpine! :). Dar aici e un caz aparte. Curios lucru e că a fost extraordinar de greu ca două societați austriece să se înțeleagă. Se aude că a fost nevoie inclusiv de o întâlnire mediată de fostul ministru al Transporturilor (!!) pentru ca Alpine să-și dea seama ce procedură greoaie are de urmat, iar OMV-Petrom să priceapă că nu e chiar stat în stat. Totuși, iată-ne la circa 2 ani distanță, iar relocarea nu e terminată.

[

Nenea Hirtia,
Tot vorbiti de conductele Petrom. Spre informarea voastra sunt conductele Compet-ului (Compet este intreprinderea de stat , inca care se ocupa cu transportul Titeiului).

sebba

pare offtopic dar nu prea e
si chiar daca e, e haios si oarecum reprezentativ:

Intr-un avion, un roman si un american.... Romanul scoate un mar si mananca. Americanul curios: ce e romane ala? Romanul: un mar. Americanul:ha ha ha ce mere mici si urate aveti voi in Romania, la noi in America merele sunt mari si frumoase. Romanul se oftica. Mai trece putin timp si romanul scoate o para. Americanul curios: ce e mai romane aia? Romanul: o para. Americanul: ha ha ha ce pere mici si urate aveti voi in Romania, la noi in America perele sunt mari si frumoase. Romanul se supara. Peste un timp, scoate romanul un pepene. Americanul, ca de obicei, curios: ce e mai romane aia? Romanul: mazare, ba, mazare.....

Sailing away! S/Y Haimana

nenea_hartia

Quote from: penad2007 on April 30, 2013, 11:46:54 PM

Nenea Hirtia,
Tot vorbiti de conductele Petrom. Spre informarea voastra sunt conductele Compet-ului (Compet este intreprinderea de stat , inca care se ocupa cu transportul Titeiului).
E vorba de conductele OMV-Petrom, nu Conpet.

mitsu

#7124
Cica Autostrada Sebes - Turda se va face pana in 2015. CE a aprobat sa se faca din fonduri UE ptr perioada 2007 - 2013. Asta ar fi prima veste buna venita dinspre autoritati

http://www.finantistii.ro/transporturi-infrastructura/fonduri-ue-pentru-autostrada-sebes-turda-si-magistralele-de-metrou-m4-si-m5-78217

LE: Scuze daca s-a mai spus