Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 47 Guests are viewing this topic.

penad2007


lucianxx9o

Citisem acum cateva luni ca pana luna iunie trebuie semnate contractele pentru a avea finantarea 2007/2013, pentru ca deja in iunie trebuie prezentat documentele si strategia proiectelor cu finantare 2014/2020.
Comisia ue a aprovat finantarea autostrazii Sebes-Turda, dar pentru pentru a avea finantare acel contract trebuie semnat.

nenea_hartia

Quote from: Abc on April 30, 2013, 06:23:58 PM
exista si vreun document oficial, in acest sens, adica care poate confirma ca Alpine bate pasul pe loc, cu banii in cont, pt ceea ce au lucrat?
ma indoiesc puternic...
Mă tem că va trebui să crezi pe cuvânt una sau două persoane mai informate de pe aici. :) Plățile sunt aproximativ la zi pe toate loturile, iar asta e de admirat, ținând cont că fondurile POS-T sunt suspendate de peste jumătate de an. Au existat și victime totuși, și anume drumurile naționale aflate în reabilitare și cărora li s-a oprit finanțarea.

Legat de Alpine și alți constructori, să știți că și pentru ei e 1 mai+Sărbătorile Pascale, iar asta se traduce într-o săptămână liberă începând de ieri, d-aia nu prea i-a prins Eurocopter pe film. Dar uitați o poză de acum câteva zile făcută la pasajul peste CF. Arată cu totul altfel, nu-i așa?



Referitor la acuzele aduse constructorilor: știu că e frustrant să se tot amâne recepția, știu că pe toți ne doare lipsa autostrăzilor, știu că de multe ori aveți dreptate să criticați.
Dar pe unii din băieții de pe șantiere îi doare să citească la nesfârșit că sunt leneși și că li se rupe pixul. Munca pe șantierele de drumuri este printre cele mai solicitante și se desfășoară zi-lumină, 6 zile din 7, uneori mai mult de atât; când oamenii ajung acasă pică lați de oboseală. Aveți cu toții diferite meserii, așa că vă rog să aruncați puțin o privire în jurul vostru, la colegii medici care se uită cu greață la pacient până când scoate plicul, la colegii taximetriști care ascultă manele și-și fură clienții ca-n codru, la colegii avocați & judecători de care mai bine să n-ai vreodată parte, la colegii funcționari pentru care ești doar o muscă pe o balegă, și așa mai departe... Lor să nu li se aplice penalități? :)
Scuze pentru delir :D, dar adevărul e undeva la mijloc. Constructorii pregătesc acum dosare foarte documentate pentru a-și justifica întârzierile, iar unele din motivele invocate privesc direct CNADNR (întârzierea exproprierilor, întârzierea aprobării unor soluții tehnice etc).

penad2007

Alo, Nenea Hirtia nu ai specificat sursa de la poza.
Nu ai spus ca e din sursa secreta a lui ionut. >:(

Eurocopter

#7099
Nenea-hartia, iti inteleg punctul de vedere dar critica mea nu se adresa muncitorilor si ingineriilor, ci companiei in sine. Nu iti poti permite sa dai liber o saptamana intreaga, adica 2 zile mai mult decat sarbatorile legale, atunci cand termenul de finalizare al lucrarii ti-a expirat acum o luna. Acolo unde exista probleme cu alunecarile sau exproprieri inteleg, dar Alpine nu are absolut nicio scuza, si dupa UMB a primit cel mai usor lot posibil.

In mod normal acum Alpine trebuia sa fie constransa dpdv contractual sa lucreze in 3 schimburi si sa dea in folosinta autostrada cat mai repede, iar zilele de 29, 30, 2 si 3 sa fie zile normale de lucru. Raman la parerea ca la ce stadiu au fost ei peste iarna, este inadmisibil sa nu se termine autostrada pana pe 15 iunie. Si fac pariu ca nu se va termina...

Chiar imi pare rau ca a existat problema aceea cu conductele Petrom, altfel erau buni de plata la penalitati incepand din 4 aprilie sau cat era termenul. Nu se poate ca intotdeauna sa gasim scuze pentru nerespectarea termenelor si ineficienta.

PS: si ca sa confirm ca intr-adevar Alpine este de blamat, vezi ca ieri si astazi Straco au lucrat pe Simeria-Orastie de au rupt ca sa se tina de termenul de 10 mai sau cat o fi. Si pun pariu ca la fel vor lucra si pe 2, 3 mai.

sebba

Quote from: penad2007 on April 30, 2013, 06:27:49 PM
Alo , contributia Romaniei este de maxim 1.5 mld . 
Intrebare : ce ai facut ca sa accesezi acele fonduri?

tocmai d-aia nu-i intereseaza, ca nu-s banii lor, nu-s dati (munciti) de ei
asta e reversul medaliei cand lucram cu banii altora
altora... fiind doar o impresie, tot noi, tot tara noastra ii va returna, inzecit probabil
sau inca mai e cineva care crede ca in lumea asta e ceva gratis?
Sailing away! S/Y Haimana

iuli

Quote from: nenea_hartia on April 30, 2013, 07:12:00 PM

Referitor la acuzele aduse constructorilor: știu că e frustrant să se tot amâne recepția, știu că pe toți ne doare lipsa autostrăzilor, știu că de multe ori aveți dreptate să criticați.
Dar pe unii din băieții de pe șantiere îi doare să citească la nesfârșit că sunt leneși și că li se rupe pixul. Munca pe șantierele de drumuri este printre cele mai solicitante și se desfășoară zi-lumină, 6 zile din 7, uneori mai mult de atât; când oamenii ajung acasă pică lați de oboseală. Aveți cu toții diferite meserii, așa că vă rog să aruncați puțin o privire în jurul vostru, la colegii medici care se uită cu greață la pacient până când scoate plicul, la colegii taximetriști care ascultă manele și-și fură clienții ca-n codru, la colegii avocați & judecători de care mai bine să n-ai vreodată parte, la colegii funcționari pentru care ești doar o muscă pe o balegă, și așa mai departe... Lor să nu li se aplice penalități? :)


+1

Cât am fost pe şantier cu băieţii de la UMB să ştiţi că ei urmăresc forumul şi de multe ori îmi mai ziceau pe ocolite de unele postări, mai ales de "dincolo".
Programul de muncă începea de obicei la 7 dimineaţa şi se termina undeva pe la 20-21. Asta fără să punem la socoteala la ce ora plecau spre şantier. Aveau două ore de pauză, iar dacă prindeai şantierul în acea perioadă (cum eu am prins de două ori) ziceai că e pustiu, pentru că fiecare încerca să se ascundă pe sub un pasaj sau oriunde era umbră.
Eu zic să luaţi partea cât mai obiectivă şi să nu aruncaţi cu pietre aiurea. Evident, nici să îi cocoloşim pe cei care într-adevăr nu fac nimic.
Puţin obiectivism nu strică!  8)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Quote from: Eurocopter on April 30, 2013, 07:34:42 PM
Nu iti poti permite sa dai liber o saptamana intreaga, adica 2 zile mai mult decat sarbatorile legale, atunci cand termenul de finalizare al lucrarii ti-a expirat acum o luna.

Foarte mulţi muncitori sunt din cealaltă parte a ţării. Ce ar însemna pentru ei sa primească liber 2 zile apoi la lucru 2 zile, apoi liber încă 2, mai ales de Paşte. Cum crezi că ar munci?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

radutm

Si eu sunt de acord cu Nenea hartia. Am sesizat in repetate randuri ca, din prea mult elan, uneori s-a mers cu critica in extrema cealalta. E improtant sa critici pe cei care sunt cu adevarat responsabili si sa nu ii bagi pe toti in aceeasi oala. Intr-o lume ideala acele contracte ar trebui respectate la termen. Eu nu lucrez in domeniu, dar eu peste tot in Romania intalnesc termene nerespectate. Dar, din exces de zel, uneori uitam ca suntem in Romania si ca pentru realitatea de aici, ceea ce se intampla pe santierul A1 este de-a dreptul uluitor! Cu tot cu intarzierile pe care le criticam, are loc o transformare extrem de rapida in raport cu ritmul nostru specific.
cont inchis

Eurocopter

Ok, daca asa vreti atunci hai sa nu mai fixam niciun termen de finalizare ca doar suntem de acord ca romanii nu sunt in stare sa-l respecte. Si atunci fiecare termina autostrada cand vrea muschiul lui, ca si asa gasim sa punem la dosar motive pentru prelungirea termenului. Eu unul nu pun botul, asa cum a putut UMB sa termine in septembrie 2012 Giarmata-Izvin asa putea si Alpine sa termine Arad-Pecica in aprilie 2013. Nu se va schimba nimic in tara asta daca pornim de la premiza ca in Romania termenele oricum nu se respecta. Ba sa se respecte!

rocklee

astazi oare nu trebuiat ...rezilieria contractului cu bectel >:( sova unde esti ....esti plecat cu cortul pe comrnic brasov... :o :lol:

radutm

Quote from: Eurocopter on April 30, 2013, 07:54:21 PM
Ok, daca asa vreti atunci hai sa nu mai fixam niciun termen de finalizare ca doar suntem de acord ca romanii nu sunt in stare sa-l respecte. Si atunci fiecare termina autostrada cand vrea muschiul lui, ca si asa gasim sa punem la dosar motive pentru prelungirea termenului. Eu unul nu pun botul, asa cum a putut UMB sa termine in septembrie 2012 Giarmata-Izvin asa putea si Alpine sa termine Arad-Pecica in aprilie 2013. Nu se va schimba nimic in tara asta daca pornim de la premiza ca in Romania termenele oricum nu se respecta. Ba sa se respecte!
Nu era vorba ca nu trebuie sa se respecte, dar o autostrada facuta in Romania (sau un proiect de mari dimensiuni, din orice domeniu) presupune atat de multe necunoscute incat este improbabil ca un termen relativ scurt si foarte strict sa se poata respecta. Eu cred ca per ansamblu intarzierile de pe CIV sunt nesemnificative pentru cat de important e proiectul si ce inseamna el pentru tara noastra. 
cont inchis

Archi

Quote from: iuli on April 30, 2013, 07:41:52 PM
Foarte mulţi muncitori sunt din cealaltă parte a ţării. Ce ar însemna pentru ei sa primească liber 2 zile apoi la lucru 2 zile, apoi liber încă 2, mai ales de Paşte. Cum crezi că ar munci?

Pai dece au angajat muncitori din ceaalalta parte a tarii?? Si in banat exista foarte multi oameni care nu au de lucru si si-ar dori sa munceasca

mariansb

Nici eu nu i blamez pe cei care sunt efectiv pe santier, ci pe cei care sunt in conducerea companiilor, care manageriaza aceste lucrari.
Puteau fi mai practici, in sensul ca ,desi nu reusesc sa finalizeze lotul , cel putin sa se fi deschis partial anumite portiuni de mare interes si cu o buna organizare se putea face. Ma refer in primul rand la bypass Sebes, dar si la Arad-Pecica, nodul de la Geoagiu.Pentru astea n-au nicio scuza !
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

mns

#7109
Quote from: Abc on April 30, 2013, 06:30:32 PM
Sorry, 2007-2013!

Romania a incasat mult mai mult decat a dat. Asa ca momentan nu ne fura nimeni de la UE, iar cei care afirma altceva, nu sunt altceva decat nationalisti cu capul in nori.

QuotePai dece au angajat muncitori din ceaalalta parte a tarii?? Si in banat exista foarte multi oameni care nu au de lucru si si-ar dori sa munceasca

Aradul nu e in Banat.  :D