News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 50 Guests are viewing this topic.

adi

Ooo 37km un lot?
Sper ca au avut ideea asta pentru a avea un constructor serios si cu putere pentru a duce 37km prin munte...

Sper sa le iasa

NGC

Quote from: Ionut on March 08, 2018, 09:51:18 PM
Si studiul de fezabilitate? Iptana 2008?

Avem altul mai bun? De-abia acum isi cumpara masinaria de forat. :D

danutzu_1069

^^
Asta pentru ca are careva o masinarie de vanzare???

cristi5

#38658
Probabil masinuta de foraj e pt Cornetu-Boita.

Daca ar fi pt Cornetu-Curtea de Arges,  cum ar ajunge la ofertanti rezultatele forajelor? Clarificari pe SEAP? Intrebare pe SEAP: nu va suparati, ati mai forat ceva?

Sau poate va fi interactiv. Nu va suparati, cum e terenul la km X, adancimea Z. Raspuns dupa o luna-doua: am forat, proba poate fi consultata la sediul CNAIR...

Nu va suparati, dupa toate aceste foraje, care mai e traseul exact? Ca trebuie si pt AM fara de care nu putem semna un contract, daca castigam.

Hei-rup, hei-rup... CNAIR breveteaza SFAI (studiu de fezabilitate agil interactiv)

Bine ca nu e O600.

horatiu.cosma

Cine va lua lotul ala de 37 de km se rezolva pe 5-6 ani. Peste 3 miliarde de lei cred ca va fi valoarea estimata. Pariul meu initial e asocierea Astaldi-UMB  :lol:.

Abia astept sa vad documentatia geo la tunelul Poiana, peste 2 km cu 2 foraje la capete din 2008 si niste investigatii din birou de 100.000 de lei a IGR-ului.

Ionut

Este posibil ca acea licitatie pentru 37 de km sa fie impartita pe loturi (dupa modelul A3 Suplacu-Bors sau A0 Sud unde avem cate o licitatie, fiecare cu cate 3 loturi). Deci nu vom avea un constructor pentru 37 de km in munte.

NGC

Quote from: horatiu.cosma on March 09, 2018, 12:15:16 AM
Cine va lua lotul ala de 37 de km se rezolva pe 5-6 ani. Peste 3 miliarde de lei cred ca va fi valoarea estimata. Pariul meu initial e asocierea Astaldi-UMB  :lol:.

Eu am auzit de vreo 4,5 miliarde plus TVA pentru S3 si 1,7 miliarde plus TVA pentru S4, plus / minus.

Nu e sigur daca S3 va fi un singur lot sau mai multe, asa ca am corectat si in mesajul de ieri si am scris "sectiuni" in loc de "loturi".

istvan78

Poate ar avea sens sa fie S3 un singur contract... Oricum bucatele din ea nu pot fi folosite, iar constructorii mai multor loturi ar putea sa depinda unii de altii pentru rutele de acces in santier, fiind zona izolata, fara alte sosele serioase.

Daca (!!) s-ar reusi contractarea cu un consortiu super-serios de firme ( ceva de genul TS-Porr-UMB  :D ) ar putea iesi mai eficient decat pe bucati. Iar daca cade contractul pe parcurs, recontractarea cam tot atat dureaza cat pentru un singur lot (care ar bloca oricum toata sectiunea...)

Zic si eu... pare inspaimantator, dar poate nu-i idee rea...

horatiu.cosma

Să nu uităm un aspect important. În anul 2016 s-a lucrat în teren la forajele geotehnice și la studiul geotehnic (cel mai important aspect al unui SF și în același timp cel mai scump) pe 3 secțiuni: 1, 4 și 5. În 2017 CNAIR a tot spus că se vor scoate la licitație cele 3 secțiuni, însă după cum bine știm, doar 1 și 5 au fost scoase. Mă gândesc că nelicitarea lotului 4 în 2017 are o strânsă legătură cu faptul că CNAIR a recepționat doar studiile geotehnice pe loturile 1 și 5, nu și pe 4, probabil de bun ce era. Este interesant de văzut acum dacă au mers pe studiul geotehnic din 2008 sau pe ăsta nerecepționat în 2017.

istvan78

Poate ca scenariul descris in gluma de cristi5 mai sus e chiar ce se gandeste CNAIR: Cumpara o foreza, apoi fac ei foraje suplimentare doar acolo si atat cat cer constructorii prin solicitari de clarificare la documentatie, prelungind termenul de depunere a ofertelor cat e necesar.
Constructorii nu vor avea un SF facut serios, vor avea SF-ul din 2008 plus un numar arbitrar de "datapoint"-uri de pe traseu. Fac un proiect pe baza asta si apoi "il iau la pila" dupa necesitatile din teren.
Prin 2020 daca incepe constructia, si bubele mari pusca prin 2022, nimeni din actuala conducere CNAIR sau din guvern nu va mai fi acolo sa dea socoteala (nu ca asta s-ar fi intamplat vreodata...)
Daca buba de la Holdea tine blocata sectiunea aia de 4 ani deja (si fara vreun progres), ne putem imagina ce va urma pe PiSi Sec3... poate si de asta ar fi mai bine sa fie un singur constuctor pe toata sectiunea: sa negociezi cu o singura entitate.

dr4qul4

E bine ca-si cumpara foreza. Dar pentru cazurile de alunecari izolate (de pe DN) care au nevoie de interventie urgenta.
Nu vad cum ar fi posibil sa foreze unde li se cere prin clarificari. Ca doar nu teleporteaza foreza aia. Pentru foraje ai nevoie de drumuri de acces si platforme.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

paulmare

Nu e foreza pentru lucrari de geotehnie ? din acelea cu diametru mic de lucru ?

horatiu.cosma

Da, e foreză geotehnică (Echipament multifunctional pentru foraj si prelevare probe netulburate), nu foreză din aia mare pentru coloanele forate ale structurilor.

paulmare

Oare ce vor face cu ea ? scot probele din tevi, "secretarele" de sub birouri?
si mai departe ? angajeaza ingineri sa isi faca studiile si proiectele "intern" ?

flashu74

Cate scenarii  daca lipsesc imaginile din santier.