Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

esendy

#38550
ce minicuna la MT !!! daca se executa contractul initial si doar apoi descarcarea Holdea in forma reproiectata realitatea este ca aceasta din urma nu se mai poate executa pentru ca reproiectarea MODIFICA proiectarea initaiala (supratraversare DN/A diferita + sens giratoriu pe DN)

ei ce zic? adica sa execute supratraversarea cum e in contractul initial si apoi sa o demoleze ca sa o execute din nou (aditional la contract) dupa cum e reproiectata pentru a  facilita descrcarea Holdea !!!!

OMG OMG

cristi5

#38551
Da, penibila scuza. Nu ai cum sa executi obiectul contractului initial si apoi nodul, pentru ca contractul initial trece printr-un deal a carui excavare depinde de nod.

Deci e "motivul Mioritei".  Dupa ce ani si ani de zile autoritatile au pus presiune pe constructori sa se miste mai repede, acum ii intrebam de ce au lucrat la un nod care era pe drumul critic al proiectului (ca materialul din acel deal e necesar pe restul lotului), pentru care pe deasupra au si AC.

Dar de ecoduct ce zic? Ca nici ala nu era in contractul initial. Acolo a zis Serbanescu ca revine cu info. A revenit?

Dar de lipsa AM cand s-a semnat contractul initial ce zic?

georgec

Incerc sa fiu constructiv :
Am vazut in raspuns la punctul a "in prezent este in derulare procedura de includere...

Cand se estimeaza a se finaliza?

Vice33

Ceva poze, update legat de A1 lot 4? Aceste conversații sunt utile dar nu ar putea continua, părerea mea, la topicul discuții cu și despre CNAIR?


@Rocklee, ce fac umb-stii noștrii...😎?

horatiu.cosma

^
Aceste discutii sunt strict legate de A1 si tind sa cred ca sunt extrem de utile in vederea creionarii unor solutii/idei/propuneri cu care sa iasa API si care eventual sa fie preluate de CNAIR/MT. Imaginile pot fi mai digerabile decat unele discutii tehnice seci, dar nu construiesc mai rapid autostrazi  :D. Asa cum a surprins parca luni @rocklee in imagini, UMB asteapta in Moldova sa treaca gerul.

Dominik

Nu are ce lucra UMB pe acest ger naprasnic...poate de saptamana viitoare...totul depinde de vreme
You're in Steelers Country

NGC

Quote from: georgec on March 01, 2018, 02:16:06 PM
Incerc sa fiu constructiv :
Am vazut in raspuns la punctul a "in prezent este in derulare procedura de includere...

Cand se estimeaza a se finaliza?

Mai uita-te o data din ce data este raspunsul - 21.06.2017. Aveam aceeasi situatie si cu 6 luni inainte de data raspunsului.
Cat a trecut de atunci pana acum? Ce au facut mai concret? ;)

gruiarew

Nici eu nu țin partea CNAIR dar totuși constructorul putea rezolva  unele probleme și mai apoi să vină cu pretenții. De exemplu terminată travesarea peste autostradă excavat DN68A că asta oricum trebuia făcut, sau pur și simplu astupate găurile de la Ilia și Grind și mai apoi întrebat din nou de suplimentarea nodul Holdea.

Dacă tot au venit cu bani de acasă, asta e. Termini ce trebuia terminat inițial (să se poată circula peste autostradă prin giratoriul suplimentar chiar dacă nu e racordat la A1) și dacă tot mai face CNAIR mutre atunci făcute demersurile legale necesare.

Dacă era la Ilia și la Grind la cotă, altfel era treaba. În cazul de față eu o văd ca pe un caz tipic de "ba pe a mă-tii" din care tot noi furnicile ieșim prost.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Schimbul 3.

Telenovela continua. Le cerem din nou informatiile in cazul in care se gandesc sa nu faca intalnirea promisa luna asta sau in cazul in care nu ne vor da (la intalnirea asta) informatiile cerute in solicitarea noastra initiala.




timisoreanul

Asta cu frica de semnatura e de-a dreptul amuzanta, daca nu ar fi trista. Nu te obliga nimeni sa ocupi o functie intr-o instituie care invarte sute de milioane de euro pe an. Pot sa lucrezi intr-un SRL cu doi angajati, daca stresul e atat de deranjant. Cred ca toata lumea trebuie sa priceapa ca atunci cand lucrezi legal si cu buna-credinta nu ti se poate intampla absolut nimic. Nu e nimeni nebun nici din DNA, nici de la Curtea de Conturi sa sanctioneze oameni nevinovati.
Pe de alta parte, ma intreb si eu daca refuzul de a-ti indeplini anumite atributii (si ma gandesc atat la blocajele de pe A1 cat mai ales de la refuzul de a deschide autostrazi pe A10) nu are ceva conotatii penale, abuz in serviciu sau ucidere din culpa (daca mor oamenii pe DN-ul paralel cu autostrada inchisa aiurea). Asa ca si tactica fugii de raspundere poate fi nasoala pentru cel care nu isi face treaba.

Allex

Din discutiile voastre si din comunicatul (postarea) CNAIR eu inteleg ca la relocarea DN68A in zona descarcarii Holdea Constructorul ar trebui intai sa finalizeze asfaltul, marcajele, parapetii, etc. si apoi sa se apuce de bretele, plus griatoriu (spart asfalt, escavat, modificari, reasfaltat, marcajeetc.). Asta in cazul in care traseul relocarii DN68A este acelasi in proiectul initial ca si in proiectul cu relocare. Am inteles bine?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

wifi

Cei de la mediu au stricat mult. LD2 este blocat cu tunele pentru niste ursi pe care nu i-a prea vazut nimeni. Pe LD3 s-au cerut doua ecoducte unul langa altul, iar LD4 a fost blocat 2 ani cu o minciuna. Nu a existat nici un liliac din specia aia ocrotita de lege, au fost lilieci simpli, asazisa colonie a fost in realitate un numar redus, parca 3 exemplare. Absurditatea este si mai mare, daca la autostrada sunt pretentii care costa sute de milioane de Euro, pe marginea drumurilor precum cel ce duce la manastirea Prislop, nu le trebuie sa puna ceva tomberoane pt. gunoiul ce umple padurea. Nu este acelasi mediu care ne inconjoara?

dumbravaandrei

#38562
Cei de la mediu nu au stricat nimic. Au stricat cei de au facut studiile pe "genunche", din birouri, fara a initia si alte studii de impact si specialitate. Nu mai sariti pe aia de la mediu. Revizuirile astea de AM care impun solutii tehnice noi este efectul prostiei secventialitatii unei licitatii de tipul Design&Build pe studii de fezabilitate incomplete.

@AlexAllex
Problema acum ca nici relocarea nu mai este pe traseul initial, a fost translatata ceva metri. E incurcata rau situatia. Nici Comsa nu prea putea sa continue fara deviere, dar nici in mod oficial nu s-a putut apuca de lucrare. Plus celelalte hibe introduse de revizuirea AM. Iar pentru Grind si alte locuri, daca nu li se permite sa sape mai mult la Holdea, nu cred sa mai aiba umpluturi.

Acum, sincer sa fiu, nu cunosc aspecte de tehnica legislativa - nu stiu care ar fi procedura de reparare a situatiei (adica sa i se aprobe si Comsei platile pentru Holdea, eventual storno la Grind si pe unde au alte defecte de care nu s-au ocupat). Dar pentru toate astea trebuie incluse lucrarile in contract (mi-e cam clar ca nu se poate face contract cu incredintare directa  pentru aceste lucrari). Nu sunt sigur ca un HG sau OG este suficient. Personal imi inchipui inca un demers cum a fost facut pe vremea lui Ciolos cu autorizarea lucrarilor pe santiere, dar chiar nu cunosc aspecte de tehnica. Probabil ca aici cutter / horatiu ne pot da mai multe sugestii (acolo nu au fost modificate contractele ci doar s-au autorizat niste lucrari conforme cu un PT aprobat. Aici e problema de legislatia achizitiilor publice).

Pentru functionari, din punct de vedere al responsabilitatii si a zornaitului metalic, cea mai comoda solutie este sa provoce o reziliere si sa organizeze o noua licitatie. Cealalta solutie e ca cei de la Comsa sa se apuce de cursuri intensive de pupat inelul, sperand ca isi vor recupera banii. Au lucrat pe vorbe, fara a fi acoperiti de hartii. Sa se invete minte si sa-si asume.
Nu vreau sa dau idei, dar la noi s-a mai intamplat ca atunci cand un constructor nu a pupat bine inelul si s-a apucat in acelasi stil de lucrari, i-a fost trimis pe cap ISC-ul. Situatie de toata penibilitatea posibila dar deloc imposibila.

L.E: Bineinteles, sa nu uitam ca intotdeauna #statulpartenerserios (mai mult partener conjugal decat partener pentru realizarea de infrastructura)

wifi

Da si nu. Cel care a facut proiectul de fezabilitate nu a bagat de seama ca sunt peste 100 de morminte pe traseu. Insa nu trebuia blocata fara temei constructia la LD4.

cristi5

#38564
Sa recapitulam, dar sa nu capitulam.

Solutia initiala in SF la Holdea era un pasaj exact la cota actuala a DN, cu cateva zeci de metri mai spre Deva.

Nu stiu daca Comsa a proiectat vreodata acel pasaj desi mi-amintesc ca partea de la vest de pasaj era demult excavata.

In 2015 am inceput presiunile publice pentru o descarcare, pt ca era clar ca tunelurile vor fi blocate ani de zile, licitatie, timpul de executie, premiera tehnologica (tunel forat de autostrada) ar fi intarziat totul, ceea ce se si vede.

Daca bine retin, in 2016 a iesit acordul de mediu revizuit.

Tot in 2016, prin mai parca, s-a discutat in CTE proiectul executat acum, care coboara DN sa se poata intalni cu breteaua de descarcare in giratoriu, si sa aiba ambele panta acceptabila. DNul urca apoi la loc la cota actuala (310, A e pe la 290)

Proiectul rezolva si o problema legislativa: declara breteaua ca fiind de iesire (urgenta pt tuneluri), si provizoriu de intrare-iesire. Sa nu poata spune Curtea de Conturi ca s-a construit ceva care pe termen lung e inutil.

AC (cu acele exproprieri aiurea) a iesit la inceputul lui 2017. Comsa apucase sa construiasca culeile pasajului si sa pregateasca aliniamentul DN in terenul expropriat pt aliniamentul pasajului initial, care si ala implica o deviere a DN in patrea dinspre Deva.

Ne putem intreba: ce atata graba cu pasajul. Oamenii voiau sa faca treaba. Sa mute DN ca sa poata demola traseul actual, sa poata folosi materialul din acel damb pe care e DN. E asa numitul "drum critic" al proiectului. Asta era spiritul in Romania cand au inceput ei proiectul. Faceti rapid baieti ca Romania are nevoie de autostrazi.

De atunci s-a construit cu AC, totul in regula. Urmeaza sa se devieze traficul pe pasaj, pentru a putea ataca dambul "prin" care trece A.

Acuma vine CNAIR si zice: aaa, stati, ca n-am dat ordin de incepere. Cum va permiteti sa construiti ceva cerut de cetateni, om fi autorizat noi lucrarea dar nu am dar ordin sa incepeti. Executati intai contractul initial.

Pai nu e posibil, pt ca contractul initial prevedea alta deviere, alt pasaj. Cu totul alta solutie tehnica. Si materialul din damb, stiti, nu se poate arunca. Trebuie la Grind, la Ilia...

Deci cum sa ceri tu stat roman lucruri imposibile numai pentru ca un functionar incapabil are retineri sa semneze un aditional, ca nu s-a mai facut asa ceva, nod de autostrada in plus fata de contract, la cererea cetatenilor?

Adica descarcari temporare s-au mai facut, dar probabil pe alta baza legala. Sau de oameni mai capabili, care chiar voiau sa puna in valoare km de autostrada, asta era prioritatea lor (poate sub presiunea vreunui ministru cu cojones) nu acoperirea juridica a curului.

Pot sa inteleg fiind zona de deal, maximul performantelor constructiei de A in Romania (300 m altitudine, va dati seama ce sus suntem???) baietii se tem si de un OS3. Mai e lunca Muresului, complicat. Asa ca intra in starea "nu semnam nimic, faceti ce e semnat, daca ati fost fraieri si ati construit pe gratis, treaba voastra. Mai sunteti si straini".

Pentru mine e clar ca un stat care se comporta asa, azi una, maine cealalta, nu are blazon de aparat. Toata heraldica aia de pe stema are valoare de hartie igienica.