Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 38 Guests are viewing this topic.

teocharis

Quote from: ghrt on April 22, 2013, 06:00:22 PM
Impozitele plătite de constructori pentru partea finanţată de UE, de 85%, ar trebui să aducă nişte venituri consistente la buget.

Impozitele indirecte sunt ne-eligibile ptr granturi EU in acest moment; stiu ca Basescu se lauda ca a reusit introducerea lor pe lista cheltuielilor eligibile...ramane de vazut asta pe viitor....

sebba

revin cu intrebarea pusa si acum cateva luni bune, referitor la ce s-a construit pe traseul valcea-pitesti
prin anii '80 se incepuse lucrul acolo, probabil la ceva ce se vroia autostrada
chiar si acum se mai vad niste ramasite ale catorva viaducte
din ce stiu, s-a oprit lucrul tocmai din cauza alunecarilor de teren
care ar fi situatia actuala/reala?

na, ca pana la urma si eu vreau bucata aia facuta autostrada ;)
Sailing away! S/Y Haimana

Archi

foarte interesanta poveste!! Nu am stiut ca acolo prin anii 80 avea sa se construiasca o autostrada.

panda80

Probabil te referi la calea ferata Valcele-Rm Valcea care a fost construita in acea zona, insa nu a putut functiona datorita alunecarilor de teren?

sebba

nu am idee daca se vroia chiar autostrada, presupun doar, ptr ca ar fi fost logic sa continue bucata de la bucuresti la pitesti
oricum, 90% din autostrazile ce vor astia sa le faca sunt proiectate inca de prin anii '60
d-aia ma cam si lasa rece marile realizari post-decembriste

posibil sa fi fost si lucrari ptr calea ferata, nu stiu sigur
Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

Ingropam toti banii pe ciclul 2014-20 in Sibiu-Pitesti, nicio problema. Numai sa vina. Restul se fac prin PPP... cam greu sa finantezi prin fonduri UE un Craiova-Pitesti sau Tg Mures-Iasi sau Sebes-Turda, nefiind pe coridoare (da, stiu sunt in TEN-T Core sau Comprehensive Network, dar nu sunt pe coridoare). Deci eu zic sa ingropam toti banii pe Sibiu-Pitesti, stim o treaba, efectul va fi major. Numai sa se poata asa ceva... eu unul n-as refuza 3 miliarde pe motivul ca sunt pentru un singur tronson. Vedeti si voi cat de greu este sa iei bani europeni.

Ba chiar poate e mai usor sa iei 3 mld pentru Sibiu-Pitesti decat 3 mld pentru vreo 6-7 tronsoane prin campie...

Shhhh

Quote from: teocharis on April 22, 2013, 05:22:21 PM
proiectul Pitesti Sibiu este in analiza la Jaspers(unitatea UE de analiza tehnica a proiectelor) si va intra cu siguranta in bugetul 2014-2020

da, practic toata alocatia de 3 mld va fi ingropata in muntii dintre Curtea de Arges si Sibiu, deci slabe sanse sa vedem si alte proiecte finantate 85% din granturi EU in 2014-2020

Chiar crezi ca proiectul va ramane la valoarea estimata de CNADNR? Eu unul ma astept sa vedem valori mult mai mici per kilometru.
Bugetul pe 2007-2013 era de peste 5.5 miliarde EUR (impreuna cu finantarea de la buget). Sunt publice bugetele pe fiecare program sectorial in urmatorul exercitiu?

alecu26

Quote from: ghrt on April 22, 2013, 06:00:22 PM
Este totuşi şi o parte pozitivă, financiar vorbind, la Piteşti-Sibiu. Terenurile de pe traseu ar trebui să fie majoritar ale statului, astfel încât nu vor fi probleme legate de lipsa finanţării pentru exproprieri. Impozitele plătite de constructori pentru partea finanţată de UE, de 85%, ar trebui să aducă nişte venituri consistente la buget.

impozite ca impozite....gandeste-te mai ales accize la combustibil cat se vor plati.

Acele zeci si sute de buldozere si excavatoare si camioane cu consumuri de zeci de litri la ora.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


cricric

@ alecu: daca ar face cineva un calcul. Sunt curios daca la o finantare de 85% cu cat ramane statul net.

frunzaverde

Quote from: sebba on April 22, 2013, 06:39:21 PM
nu am idee daca se vroia chiar autostrada, presupun doar, ptr ca ar fi fost logic sa continue bucata de la bucuresti la pitesti
oricum, 90% din autostrazile ce vor astia sa le faca sunt proiectate inca de prin anii '60
d-aia ma cam si lasa rece marile realizari post-decembriste

posibil sa fi fost si lucrari ptr calea ferata, nu stiu sigur

Lucrarile au fost pentru Calea Ferata Valcele - Ramnicu Valcea - 3 viaducte mari si 2 tuneluri. S-au zgarcit extrem de tare la bani (trebuia sa intre intr-o alocatie bugetara de "1 miliard de lei"), si, pe multe zone s-au ales solutii tehnice cel putin indoielnice (de exemplu, rambleuri foarte inalte, construite din pamant fara stabilizare). La fel, s-au folosit semnale mecanice, sine recuperate de pe alte sectii etc. Nu s-a circulat niciodata pe respectiva linie, prabusindu-se sectiuni intregi in urma alunecarilor de teren. Lucrarea a ramas abandonata, printre altele pentru ca traficul a scazut si "nu se leaga la mai nimic" - Piatra Olt - Podul Olt fiind o linie ferata si ea cu probleme de alunecari de teren, linie simpla, neelectrificata, cu restrictii.

Nu au existat niciodata planuri si proiecte serioase, nici la nivel politic, nici la nivel ingineresc pentru autostrazi in Romania comunista. Si A1 Bucuresti - Ploiesti, si A2 Fetesti - Cernavoda au fost construite, de altfel, dupa multe, multe insistente din partea diverselor parti interesate in realizarea proiectului (IPTANA, motivand ca le trebuie experienta pentru lucru in strainatate + ceva sprijin Renault pentru A1; tot IPTANA pentru bucatica din A2 impreuna cu sprijinul sefilor din CFR, care aveau oaresce putere in epoca; mult peste ce a sefilor de la drumuri).

Au mai existat studii serioase doar pentru Bucuresti - Constanta (via Urziceni-Vadu Oii; neconstruit niciodata) si Bucuresti - Ploiesti via vest de DN1 (ce s-a construit s-a construit la est de DN1). In rest studii cu carioca groasa peste harti de birou - studii de 2 - 3 pagini facute odata la 10 ani, pe diverse trasee (numai in monografia IPTANA sunt prezentate vreo 4 variante diferite a "retelei nationale"). Nu s-a facut niciodata vreun SPF sau SF - nivelul studiilor fiind "legam Brasov de Sibiu si apoi de Oradea prin Cluj si Alba Iulia".

Daca esti curios de ce se planuia inainte de 1989, este usor de gasit informatie. Planurile cincinale erau publice si intens popularizate si se gaseau rezumate inclusiv in cateva pagini, in care se vorbea si de infrastructura. Ba, cu ocazia planurilor cincinale mai se si faceau "planuri de perspectiva" care, in 1989, ajungeau pana prin 2010. Si in care se spunea clar ca obiectivele erau: descurajarea transporturilor rutiere in favoarea mijloacelor de transport mai economice, si valorificarea la maximum a capacitatilor infrastructurale existente. Adica : putine-spre-zero investitii noi in infrastructura, in principal in domeniul feroviar si/sau fluvial (Canalul Siret-Baragan si Bucuresti-Dunare ar fi mancat mare parte din bugetele anilor '90, impreuna cu ce alte prostii le-ar fi trecut prin cap).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

teocharis

Quote from: Shhhh on April 22, 2013, 06:59:50 PM

Bugetul pe 2007-2013 era de peste 5.5 miliarde EUR (impreuna cu finantarea de la buget). Sunt publice bugetele pe fiecare program sectorial in urmatorul exercitiu?

5.5 mld a fost probabil alocarea pe intreg POS-T!
ptr autostrazi nu s-au alocat mai mult de 3 mld(aici includ si alocarea de la bugetul national!)

am extrapolat alocarea din 2007-2013 in conditiile in care anvelopa totala pe '14-'20 ptr Romania nu s-a schimbat


inca nu se stiu exact datele defalcate ptr exercitiul urmator, vom avea cifrele la inceputul lui 2014 dupa ce se trimit strategiile sectoriale la UE

bogdymol

Multumim de poze mariansb. Se pare ca Alpine sta bine cu asfaltul, cel putin pe sectorul pe care ai pedalat tu. Mai ai si alte poze?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

32hermann

#6688
Bună ziua

Acum mai bine de 30 de ani, un inginer de căi ferate, mai în vârstă decât mine acum (concurez la categoria 60+...), într-o discuţie despre calea ferată Vâlcele - Rm. Vâlcea mi-a spus că încă din anii '30 s-a constatat (nu mai ţin minte de cine ...) că traseul pentru calea ferată Piteşti - Sibiu NU trece prin Vâlcele, din cauza TERENULUI INSTABIL, ci prin CURTEA DE ARGEŞ - CÂINENI!!
Concluzia: Nimic nou sub sub soare. Citiţi istoria.
Mai "şmechereşte": Bancu-i vechi, doar prostu-i nou. A fost doar o glumă, nu vreau să jignesc pe nimeni, dar "ziariştii" abia ştiu să buchisească, dară-mi-te să citească...

Ionut

Aha, deci pe Sibiu-Pitesti ar trebui sa ne asteptam la alunecari ca pe Sebes-Sibiu... daca inteleg eu bine. Marfa.