Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 80 Guests are viewing this topic.

pbh

Devine tot mai plauzibila varianta expusa de mine acum 2 zile: nu este nevoie de zid de sprijin( (poate doar unul mic in zona centrala) sau piloni, se intra mai mult in deal iar terasa a treia va fi la nivelul autostrazii  ???

nrb

Cred că au deja proiectul finalizat pe hârtie, nu îl știm noi, altfel nu ar săpa dealul, se poate amuza constructorul pe seama asta!!

cristi5

#37652
Sigur il au, fara proiect avizat de CNAIR nu ar avea AC de la MT (de cateva luni bune), fara AC nu ar avea voie sa sape etc. Vezi legenda hartii...

Atata ca CNAIR nu considera proiectul (si documente in general) ca fiind informatie de intetes public. De aici discutiile de pe forum...

In loc sa cerem documente intregi, cred ca s-ar putea cere in baza legii urmatoarele informatii: distanta intre axul autostrazii si axul DN la fiecare 25m intre km 96+625 (viaduct Bejan) si 97+750 (viaduct Soimus). Si cota axului autostrazii in aceste 45 de puncte.

cristi5

#37653
Quote from: pbh on December 18, 2017, 12:09:42 PM
Devine tot mai plauzibila varianta expusa de mine acum 2 zile: nu este nevoie de zid de sprijin( (poate doar unul mic in zona centrala) sau piloni, se intra mai mult in deal iar terasa a treia va fi la nivelul autostrazii  ???

Nu inteleg de ce sa fie zid in zona centrala. Zid de sprijin mai degraba la capete unde distanta DN-A e mai mica.

Nivelul autotrazii e 205m, adica 16-22m deasupra DN, adica prima terasa, unde am verificat altitudinea cu GPS si corespunde cu cea din SF.

Pe filmarea ASCORO (si din satelit) se vede o "linie" in stanga (sudul) primei terase, acea linie nu e o terasa pt ca nu e nici pe departe orizontala, este drumul de acces spre prima terasa. Tot in sudul primei terase este platforma pe care sunt parcate excavatoarele, aia este sub nivelul pasajului, acolo se construieste culea.

Dupa ce pleaca UMB in concediu, aceste informatii se pot verifica la fata locului. Orice (poza cu) smartphone poate verifica pozitia si altitudinea GPS.

AdrianB1

Dar daca tot sunt relatii bune cu UMB nu se poate intreba direct acolo? Rocklee parca stie oameni de pe santier, nu ii poate intreba, poate da de cineva care stie in mare care e planul? Nu e nimic secret, ca peste 2-3 luni oricum vedem cu ochiul liber.

pbh

Quote from: cristi5 on December 18, 2017, 01:43:15 PM
Nu inteleg de ce sa fie zid in zona centrala. Zid de sprijin mai degraba la capete unde distanta DN-A e mai mica.

In zona centrala este un intrand, o eroziune in deal, care trebuie umpluta. Fata de restul versantului tasat in mii de ani si stancos, acea zona se preteaza la asigurarea cu un zid de cateva zeci de metrii lungime.

flashu74

#37656
Desi temperaturile au scazut simtitor UMB lucreaza. La pasaj Soimus (am vazut ca acopereau pe partea cu autostrada cu prelate), la pasaj deal1 atat predale cat si la culee( este turnat betonul intr-o parte si mutau cofrajele) si la excavatii in partea dinspre CF(cu multe excavatoate in diferite punte).

rocklee

#37657
la piloti forati de la viaductul 2 se lucra  ???... :D

alin_simeriaveche

Alecu26 mai esti cu noi? Astept sa iti spui si tu parerea de specialist la dezbaterea asta cu dealul UMB-ului :)

Bogdan_Cluj

Nu poate API sa ceara (oficial, sau neoficial) niste planuri de la construtor, sau macar descriptiv in cuvinte care este solutia. Doar nu este secret de stat, nu?

flashu74

#37660
Acolo din DN, la ora 16.30 nu am vazut mare miscare. Dar cred ca cele 2 fundatii dinspre apa au fost turnate, si erau sapate 2 si in organizarea de santier care trebuiau armate si cofrate.

flashu74

La deal excavatoarele de sus aruncau pe terasa de jos si acolo erau alte excavatoare care asezau meticulos intr-o terasa in zona cu acel gol de langa DN. Se vede clar cum creste acea terasa.

dumbravaandrei

#37662
Eu zic sa aruncati un ochi pe Acordul de mediu. Pe la pagina 48 sunt ceva detalii, iar ce ne intereseaza cred ca se afla la pagina 90
Quote
structuri de sprijin din pamant armat. Acestea au inaltimi intre 3.80 si 12.50 m si se vor aplica pe dreapta drumului pentru limitarea amprizei intre km 90+710 – km 90+810. Pe zona cuprinsa intre km 96+625 – km 97+730 se va executa o structura de sprijin din pamant armat cu inaltimi cuprinse intre 4,0 m si 20,0 m. In cazul aplicarii solutiei alternative propusa in Expertiza Tehnica se va executa consolidarea taluzului prin realizarea unui zid de sprijin din beton armat,fundat indirect cu coloane,cu inaltimea cuprinsa intre 4,0 m si 20,0 m, iar partea dinspre versant, unde este necesara debleerea versantului, se va realiza prin executia unui taluz torcretat ancorat sau prin plase ancorate;

Memoriul de prezentare il gasiti aici

cristi5

#37663
Quote from: pbh on December 18, 2017, 06:30:14 PM
In zona centrala este un intrand, o eroziune in deal, care trebuie umpluta. Fata de restul versantului tasat in mii de ani si stancos, acea zona se preteaza la asigurarea cu un zid de cateva zeci de metrii lungime.

Aha. Presupui cumva ca autostrada va fi asezata pe toata latimea ei pe o terasa sapata in dealul foarte solid, deci nu trebuie structura de sprijin? Asta nu se poate, pt ca terasa existenta nu are 26m latime si e deja la nord de ax.  Deci va trebui umplut pe aproape toata lungimea dealului (nu doar in centru) pt a asigura latimea autostrazii.

Asta inseamna ca e nevoie de o structura de  sprijin pe toata lungimea dealului. Si ipoteza mea e ca aceasta structura va fi mai complicata acolo unde locul intre A si DN e limitat. Deci poate nu in centru unde sunt vreo 50m distanta intre axul autostrazii si DN.

LE: acum vad mesajul lui dumbravaandrei. Structura de sprijin pe 96+625-97+730 inseamna "pe toata lungimea dealului".

NGC

^^^

Poate ca mesajul asta nu a fost prea observat la vremea lui.

Quote from: NGC on March 20, 2017, 08:19:37 AM
Pentru ca sa lamurim problema deschiderii sau nedeschiderii LD4 in acest an, sa trecem in revista lucrurile importante ramase de facut si solutiile adoptate.

Kilometrajul creste de la Lugoj spre Deva.

[...]

7. Lucrari de consolidare
Quote- km 90+710 - km 90+810 - Structuri de sprijin din pământ armat/beton armat cu înălţimi între 3.80 şi 12.50
- de la km 93+900 până la km 94+025 şi de la km 94+150 până la km 94+310 pe partea dreapta a autostrăzii se prevede un zid de sprijin de beton pentru asigurarea stabilităţii taluzului şi pentru a fi redusă zona de intervenţie a utilităţilor existente ale haldei de cenuşă şi zgură
- de la km 91+125 – km 94+025 se va realiza o protecţie a piciorului taluzului cu pereu de beton până la nivelul de inundabilitate cu probabilitatea de 2% plus înălţimea de gardă de 50 cm
- km 96+625 - km 97+730 - structura de sprijin din pământ armat/beton armat cu înălţimi cuprinse între 4,0 m şi 20,0 de metri