Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 42 Guests are viewing this topic.

flashu74

#37530
Este o poza de ieri, duminica 10 decembrie ora 13. In groapa este desigur multa apa si se vede in spate o pompa. Abia vineri au inceput sa sape la ea.

wifi

Solutia cea mai buna ar fi sa faca odata autostrada. Acusi sunt 2 ani la expirarea termenului de dare in circulatie (Mai 2016).

cristi5

#37532
Quote from: dumbravaandrei on December 11, 2017, 09:04:16 AM
@cristi5 ...
Nu stiu care verde il vezi tu, dar si la 5 dimineata (cand teoretic n-ar trebui nici naiba sa fie pe strada), de la Ilia la Margina se merge bara la bara cu 50-70.

Ce am spus eu e ca semnul ca DN nu mai face fata este coloana cu viteza zero pe autostrada la iesire la Margina cand bariera e deschisa, si lungimea acelei coloane.

Sigur ca pe DN se face coloana pt ca orice vehicul lent combinat cu o serpentina sau o trecere la nivel rezulta in coada. Cu masina mica vei ajunge oricand din urma o coada! La aproape orice ora pentru ca e drum de tranzit, nu mai e un DN secundar. Dar daca stai un pic pe marginea drumului vezi ca intre coloane sunt pauze de cateva minunte pe fiecare sens. Poti in timpul mersului sa masori timpul intre doua coloane (nu vehicule izolate) pe sens opus, si inmultesti cu 2 (presupunand ca vitezele sensurilor sunt cam la fel), si afli pauza dintre coloane, dar nu pe sensul tau...

Cand nu vei mai vedea astfel de pauze (ca pe Valea Prahovei intr-o zi "buna") atunci drumul se apropie de capacitate maxima. Se mai pot inghesui vehicule prin scaderea vitezei.

Asta as vrea sa calculam, anul in care se va "umple" DN cu o crestere anuala de trafic normala sau majora.

flashu74

In contextul actual, in care se pune in discutie descarcarea de la Holdea (am citit in postari anterioare), poate fi plauzibil urmatorul scenariu ( nu sunt de acord cu el): se deschide LD4 si de la Ilia traficul se imparte?

Ionut

Dupa ce se deschid LD4 si LD3 cati crezi ca o mai iau pe DN7? :) Vor mai fi, desigur, dar cei mai multi vor alege A1, chiar daca vor suferi pe Margina-Holdea.

flashu74

#37535
Eu intrebam de situatia in care LD3 nu se deschide? Este extrem de ciudata taraganarea acelei portiuni. Portiunea LD3 este extrem de utila, preluand trafic de pe o portiune de drum nemodernizat si totusi se pun atatea piedici.

Ionut

LD3 se va deschide inainte de LD4. Bine, la noi orice e posibil... dar in mod normal LD3 se deschide in toamna lui 2018. Sper sa nu ajungem intr-un cosmar, intr-un blocaj total in care CNAIR insista sa nu mai recunoasca nodul Holdea si al doilea ecoduct... si constructorul sa opreasca de tot lucrarile. Si sa se ajunga la reziliere. Acest scenariu ESTE posibil. Sper sa nu devina probabil... sper. Va asigur ca API va face tot ce poate ca sa nu se ajunga aici. Ar fi mare pacat.

yetiman

Cred ca, totusi, nu orice e posibil.

Iata comentariile din "Stadiul Proiectelor in derulare"al CNAIR pentru Lot 3 (coloana de Observatii/Probleme):
Quote1. Modificare la contract (Ecoduct 57+710);
2. Modificare la contract (Descarcare Holdea);
3. Lipsa exproprierilor si implicit a Autorizatiei de Construire pentru lucrarile aferente descarcarii traficului in zona Holdea.
4. Obtinerea Autorizatiei de Construire pentru Pasajul km 59+505 peste autostrada din zona descarcarii Holdea

Conform logicii, asta inseamna, implicit, si recunoasterea nodului de la Holdea.
Dar, neavand toate autorizatiile, prefera sa se faca ca nu stiu, ca nu cunosc.
Vorba ceea: Nici usturoi n-au mancat, nici gura nu le miroase....

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

S-ar putea ca recunoasterea unor lucrari suplimentare (la Holdea, + ecoduct) plus rezolvarea izvoarelor si altor probleme de calitate la LD3 sa dureze mai mult decat aprobarea unei deschideri partiale a LD4 intre Bejan si Ilia. Adica tot LD4 mai putin 2 km.

Eu cred ca trebuie sa luptam pt deschiderea cat mai multor kilometri, cat mai devreme. Si sa avem o evaluare obiectiva a dealului Soimus de exemplu, facuta de ingineri de pe forum. Ca daca toti zic ca dealul mai dureaza un an si restul din LD4 e aproape gata, eu zic ca e clar ce avem de facut.

Cred ca e timpul sa nu ne mai luam dupa autoritati care gandesc numai "loturi intregi". Sigur ca e mai comod pentru ei sa deschida un lot intreg, la cheie, cu iarba taiata, cu toate electronicele instalate (de parca ar fi masinile ghidate electronic) etc. Pare profesionist si occidental, dar e de fapt o scuza minunata pentru autoritati sa nu munceasca extra la o deschidere partiala, ca doar nu urmeaza alegeri. Deschiderea "la cheie" inseamna intarziere maxima pentru soferi.

dumbravaandrei

Quote from: cristi5 on December 11, 2017, 10:59:53 AM
Cred ca e timpul sa nu ne mai luam dupa autoritati care gandesc numai "loturi intregi". Sigur ca e mai comod pentru ei sa deschida un lot intreg, la cheie, cu iarba taiata, cu toate electronicele instalate (de parca ar fi masinile ghidate electronic) etc. Pare profesionist si occidental, dar e de fapt o scuza minunata pentru autoritati sa nu munceasca extra la o deschidere partiala, ca doar nu urmeaza alegeri. Deschiderea "la cheie" inseamna intarziere maxima pentru soferi.

Cu scuzele de rigoare, am pus o intrebare mai "stupid" aici. Daca credeti ca isi are locul aici pe thread-ul de A1, rog mutati.

perfidus

#37540
Quote from: perfidus on May 12, 2017, 10:00:13 AM
Pe langa taietura asta de 1km din dealul Soimus, excavarea debleului sub DN de la nodul Holdea pare floare la ureche...

Sa zicem ca se excaveaza o prisma triunghiulara cu inaltimea de 1000m  si baza un triungi cu aria de 27x20/2=270mp.
Rezulta 270.000 mc in varianta ca nu mai vor sa faca zid de sprijin jos pentru "economie".
Eu zic ca cea mai mare economie este pe undeva la mijloc, deci nu vor sapa atat de mult si va ramane varianta cu ziduri de sprijin.

Reiau un mesaj mai vechi pentru a pune cateva intrebari:
Se pot obtine informatii despre proiectul aplicat in zona dealului de langa Soimus?
Se pastreaza varianta din SF cu umplutura + zid de sprijin in vale sau se va sapa mai mult in deal si un pic mai sus?
S-ar putea estima un procent executat din excavatiile necesare?

Este impresionanta poza cu cele doua excavatoare dinspre pasajul CFR.
Acolo inaltimea consolidarii necesare pe versant ar putea depasi 20m. Sa speram ca este suficienta o torcretare.

PS. Multumiri pentru efortul colegior care posteaza imagini interesante aproape in timp real.


 
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

gdaniel

#37541
9 grade la Deva.. cred ca au spor portocaliii de la UMB. Ceva poze?? :)


NGC

In ultimele 3 saptamani s-au emis o multime de ordine de plata asa ca am actualizat sinteza platilor.
Aveti ce analiza acum. :D

Quest

#37544
Multumim NGC.
Exista vreo modalitate prin care sa ne dam seama daca noile OP-uri platite ptr LD3 acopera cele 2 puncte de divergenta (Ecoductul #2 si descarcarea de la Holdea) ?
Se pot face plati ptr lucrari suplimentare care au fost efectuate cu toate avizele, dar care nu sint cuprinse inca intr-un Act Aditional ?
Common sense will get you far !