Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 86 Guests are viewing this topic.

TibiV

#36015
^^

Mai omule, ce este asa de greu de inteles ?
Avem un proiect - bun, prost - asta este, lucram pe el. Un proiect aprobat de UE pentru finantare pe fonduri europene.
Aici nu vorbim de renovarea unui apartament de bloc "vopsim peretele asta in galben sau in rosu ? Teava de calorifer o punem aparenta sau in zid? Usa dulapiorului din baie sa se deschida la stanga sau la dreapta?"

Ceea ce spui tu inseamna o schimbare totala a proiectului, inclusiv un pod nou peste Mures.
Ne-am duce cu LD4 nu in 2019 ci direct in 2030.

Asa ca termina te rog cu "ce-ar fi sa facem nush' cum ca e mai simplu", caci aparenta "simplificare" (desi mie personal mi se pare o complicare inutila) ar insemna de fapt sa amani finalizarea lotului cu muuuuuulti ani.

Nu vreau sa jignesc pe nimeni si nici nu vreau sa "descurajez" tinerii membri, dar cand sunteti noi pe forum incercati sa cititi macar 50 de pagini in urma inainte sa veniti cu idei din emisiunea "Copii spun lucruri traznite".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

B.Robert

Tibi, el zicea "de ce nu AU deviat", "probabil era [...] fara a se mai lua".
Nu zice sa se apuce acum sa schimbe totul de la 0 in zona respectiva.

Niste intrebari mai mult sau mai putin coerente sau la subiect, dar care se incadreaza aici, macar asa, ca o discutie de dragul de a vorbi.
Nu trebuie luat chiar asa tare doar pentru ca a deviat putin de la firul principal. Nu face bine nimaniu, creste tensiunea degeaba :D

TibiV

#36017
Ionut i-a explicat...
Quote from: Ionut on September 21, 2017, 10:33:10 PM
Pe unde să deviezi DN acolo? :) S-a mai discutat asta. Si autostradă e de 3 (!!!) ori mai lată ca drumul național. Deci tot trebuia sa tai din deal.
... dar el a insistat.

Nu vreau sa "iau tare" pe nimeni, dar un pic de documentare ajuta inainte de a lansa idei...
Stiu ca documentarea pe forum dureaza mult... Dar asta este.

Si eu am fost candva "Toddler" iar apoi "Youngster". Dar cred ca au trecut vreo 5-6 luni (in care doar urmaream ce discutau "batranii") inainte sa "lansez idei" pe forum. Chiar daca aveam ideile "la mine", am verificat intai  daca sunt si realiste... ;)
Pana la urma suntem un forum in care, chiar daca putini suntem "de meserie", interesul ne-a facut pe toti sa invatam unul de la altul. 

Si asta cred ca este marele merit al forumului.
Faptul ca invatam si ca intelegem tot mai bine.
In urma cu 5 ani stiam ca pasajele/viaductele se sprijina pe niste "stalpi" si la capete au niste "chestii" de unde incep rampele ("rampe" stiam deja... :D ) Dar pentru mine pilele erau fie de otel, fie de "cumetrie". Culee ?! :lol:

In urma cu 5 ani habar nu aveam care sunt procedurile (si cat sunt de laborioase) de la momentul "vrem sa facem A10 Sebes-Turda" pana cand vezi primul utilaj in zona. Deschiderea o astept si acum, la fel ca si ceilalti de aici... Pe vremea aia SF insemna pentru mine doar Sciece-Fiction... ;)

Asadar, repet, nu am vrut sa fiu "rau" cu un tanar membru interesat.
Am vrut doar sa ii atrag atentia ca pe forumul asta suntem bucurosi sa avem noi colegi, dar ca ne asteptam ca ideile exprimate sa fie documentate si realiste... ;)

Iar cine nu stie, intreaba...

Nu cred ca vreun "tanar" a fost refuzat cand a cerut indrumari, public sau in privat...
Sunt multi colegi tineri aici care mi-au cerut sfaturi "discret" si nu cred ca se poate plange careva dintre ei ca l-am ignorat sau ca nu l-am ajutat cu cat am stiut si eu....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Bun, eu văd acum două scenarii:. Varianta A e că dealul e suficient de solid, o să sape în el până la lăţimea autostrăzii ( fără zid de sprijin, pur şi simplu o terasă) . Eu nu văd mai mult de 4 luni săpatul ăsta, că de două luni sapă  si cam au făcut o treime; deci o lună anul ăsta, vreo trei la anul .In iunie se apucă de balast stabilizat, ce o mai trebui, dacă ziceţi că trebuie să nu intre apa, hidroizolaţie etc.  În varianta asta cred că şi UMB iese, dacă nu pe plus măcar pe zero, că preţul de licitaţie cuprindea un zid de sprijin imens care nu se mai face, iar noi sărbătorim ziua naţională pe A1 lot 4 :)
Varianta B e că în deal dau de " bau-bau", în orice formă. Deja in varianta asta lucrurile o iau razna, aşa că nu vreau să mă gândesc la ea :)
În continuare nu inteleg de ce la ieşirea de pe deal nu avem practic nimic construit. Toate celelalte sunt avansate. Trebuie să treacă şi peste nişte şosele acolo, e o structură destul de mare. Să fie un motiv faptul că nu ştiu încă la ce cotă ies de pe deal?

TibiV

Quote from: alecu26 on September 21, 2017, 07:35:05 PM
plus o stratificatie ciudata....straturi..straturi...

Problema acelor tip de roci e ca ele sunt foarte ok si tari..cata vreme nu intra in contact cu apa si inghet dezghet. Dupa aia incepe distractia.

Asta este raspunsul la intrebarea venita de pe meleaguri carutesti... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Ce ma distreaza e ca au proiect aprobat de CNAIR si ei nu stiu ce fac la deal :)

Din cate stiu solutia (provizorie vasazica) actuala e fix solutia din SF, pusa de mine luna asta pe topic. Deci da, stiu la ce cota ies spre vest.

TibiV

Cota o stiu...
Nu stiu cum sa ajunga la cota aia....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

 @cristi5: Asta e ipoteza mea, nu stiu dacă e adevărată sau nu. Dar e ciudat, cred că nu mai e nici un pilon de făcut prin alte părţi ( sau doar câţiva) , iar acolo... nu e nimic. Trebuie să existe o explicaţie.
Cât despre chestia cu îngheţul, am preluat şi eu tot de la Alecu26 ideea, că eu mă pricep la tranzistori :) Ideea e că dacă rocile sunt suficient de solide, toată lumea e fericită, presupun  că există soluţii pentru prevenirea infiltraţiilor şi sunt mai ieftine decât un zid de sprijin de câţiva metri.

pbh

Pilonii sunt forati, sunt sub pamant. Ca sa ii inalte si sa-i betoneze le ia cam o luna. Sunt doua probleme mari acolo, dealul si statia de asfalt impreuna cu materialele depozitate acolo. Statia o sa o mute cat mai tarziu posibil, nu are sens sa se mute materialul depozitat cand el va fi folosit pentru asfaltare in curand.
Dupa ce se muta "sandramaua" vor fora si ultimii piloni, dar atunci dealul va fi pe ultima suta/mie ;) de metrii.

Zona aceea va fi ultima finalizata inainte de conectarea la vechea autostrada la Soimus.

SkyPilot

#36024
In completarea a ceea ce a scris pbh, prin zona capatului dinspre CF a "umblat" o foreza care se poate vedea in imaginile de acum 3-4 luni, iar rocklee a spus si el candva ca in organizarea de santier ar fi fost executate coloanele forate.
Deocamdata nu ar fi motive de ingrijorare. Este destul de lucru in alte parti. Acest viaduct este o lucrare "normala" pentru UMB, nu ne asteptam la surprize.

Ionut

Quote from: carutasul on September 21, 2017, 11:54:38 PM
În continuare nu inteleg de ce la ieşirea de pe deal nu avem practic nimic construit. Toate celelalte sunt avansate. Trebuie să treacă şi peste nişte şosele acolo, e o structură destul de mare. Să fie un motiv faptul că nu ştiu încă la ce cotă ies de pe deal?

Pentru că dealul pe acolo are niste gresii interesante care s-ar putea să pună probleme, din ce mai auzim și noi de la surse. Zicea cristi5 ca avem SF. Avem! Dar o fi bun? Noi vrem să executăm fix ce zice SFul sau vrem autostradă care să stea în același loc macar 50 de ani? Haideți să avem un pic răbdare.

Sunt foarte curios cum rezista săpătura iarna și cum va arăta la primăvară. Probabil că și UMBistii au curiozitatea asta.

Ionut

#36026
Filmarea de pe LD4 in Adevarul.

Contine si o minciuna gogonata a lui Cuc:
,,Situaţia de pe Lotul 4 al Autostrăzii se prezintă în parametrii normali, iar antreprenorul român a reasumat termenul de finalizare a lucrării pentru finele lui 2017", informa, în iulie 2017, ministrul Transporturilor.

UMB nu si-a asumat niciodata finalizarea anul asta. Nici vorba de asa ceva.
Cuc minte cum respira.

cristi5

#36027
Quote from: Ionut on September 22, 2017, 07:01:50 AM
Zicea cristi5 ca avem SF.
Avem mai mult de atat, ca altfel nu am avea AC. Desenul DIWI din SF puteam sa-l fac si eu din birou (ca DIWI), imi dadea cineva AC? Asta e haios, UMB trebuie sa fi facut un PTE acolo in care nu cred nici ei si probabil nici CNAIR.

Eu n-am nimic cu UMB, ma fascineaza doar ca daca proiectezi fix ca in SF primesti AC chiar daca e "living in denial".

Daca se schimba proiectul, din cate stiu se ajunge la CTE si procesul ala dureaza... A durat cateva luni la Holdea unde nu stiu sa prezinte terenul vreo problema.

ovicor

#36028
@ TibiV, pe @neagos l-am intalnit pe forumuri inainte de constituirea PUM, deci departe de-a fi nou. Sunt sigur ca nedumerirea lui era de ce n-a fost aleasa in SF varianta propusa de el. Dar, cand SF-ul te duce prin plin cimitir, intrebarile sunt doar retorice.
  Scuze, voiam sa postez pe A1!

Ionut

Cristi, uita-te pe A10 la alunecare. In SF era o solutie (culmea, cea buna), apoi constructorul a modificat, a facut PT si i-a fost aprobat (FIDIC Galben). AC, tot tacamul. A executat si a luat-o la vale. Ups. Probabil constructorul este bun de plata in cazul asta.

Acum uita-te la lilieci. Suntem in faza de la transpunere de pe hartie in realitate. Hai sa vedem daca tine.
Daca tine ce avem acum pe hartie, perfect (ca avem destule pe hartie). Dar daca nu tine? Atunci ce facem?

Nu stiu, sincer, sa explic mai simplu decat atat.