Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 94 Guests are viewing this topic.

patratel_ro

Incredibil ce curat pot sa lucreze. Ai impresia ca sapa pana dau de santuri betonate si de iarba.  :)  E poza de pus in manuale...

Ionut

Din ce îmi dai seama, aliniamentul autostrăzii este la cota. Corect?

alecu26

Tavi, e o gluma faza cu testul. Dar e totusi o dovada elocventa ca e stabil terenul acolo.

Si asa multe basculante au mai fost prinse in filmare la A1-A6, lotul lui TS, cine are chef de cautat in arhive. Erau chiar mai multe acolo. Mult mai multe.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovicor

   @Ciprebbe, ti-am dat like deja pe A10. Problema e ca nu-ti putem da noi atatea like-uri cate meriti tu. Deci karma ti-e mincinoasa. E valabil si pentru Roklee si altii!

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

lupualb

Luni dupa furtuna din Timisoara am trecut pe A1 si am gasit autostrada impanzita cu panouri antiorbire imprastiate in zona dintre benzile de circulatie si pe banda de urgenta.  Astazi, dupa aproximativ 48 ore de la furtuna panourile inca sunt imprastiate in marginea benzii de urgenta si intre cele doua sensuri de circulatie, foarte aproape de benzile de viteza. De asta seara se anunta inca doua zile de ploi si vant puternic, si respectivele panouri, plus alte resturi destul de mari si periculoase pot fi luate de vant si duse in calea autoturismelor. Panourile intrate sub rotile unui tir se pot transforma in adevarate proiectile ce pot lovi masinile din spate. La urmari nici nu vreau sa ma gandesc.







pasadia

Eh, si nu e prima oara cand se intampla asta. Stiu ca am vazut si eu aceeasi situatie cu ochii mei in urma cu circa un an.

adi

dc stie cineva sa ma lamureasca, care este diferenta de prindere dintre aceste panouri antiorbire de pe A1 Timis si cele de pe A2! De ce acestea se rup de fiecare data si cele de pe A2 sunt mai rezistente, totusi vanturile din Baragan din timpul iernii nu fac atatea victime prinre panouri

Cristi N

Panourile de mai sus par ca prind metalul parapetelor ca intr-o menghina si la vant mai puternic sunt smulse, probabil la celalalt model se dau una sau 2 gauri in parapet, iar suruburile trec prin el.

vancouver

Quote from: ciprebbe on September 19, 2017, 04:04:46 PM
Doar una si buna momentan :)
(GPS)



WOW. Ceea ce vedem aici este descriptibil cu un singur cuvant WOW. Uau. Si asta va spune un inginer constructor (ce-i drept pe civile, dar am vazut si multe santiere de drumuri si poduri si tunele in Romania, Germania si Franta). Va spun: ceea ce vedeti aici nu este la indemana oricui. Curatenie luna, organizare perfecta (pe mai multe terase concomitent), activitate sustinuta, dar corecta, capacitate de lucru fabuloasa. In Germania nu am vazut niciodata asa ceva la asa un nivel. Este pur si simplu monstruos de tare. Bravo UMB.

Si va mai spun ceva: in realitate ceea ce vedem aici este normalitatea pentru o tara ca Romania, in care forta de munca inca este ieftina. Este inadmisibil ca stam prost la capitolul intretinere (parcuri, orase, autostrazi, orice), pentru ca acestea necesita multa manopera (manpower), care in tarile vest-europene este scumpa. Acolo e normal sa fie ceva mai mizerie pe strada sau pe autostrada, pentru ca nu se poate interveni cu oameni multi. La noi, unde costul fortei de munca este la o cincime (in zone rurale si mai jos), este absurd ca nu stralucim de curatenie si ingrijire. Lucruri poate nu foarte noi, ca nu avem bani de altele, dar ingrijite. Asa ar trebui sa arate autobuzele, strazile, autostrazile, etc...

Ori exact aici ne arata UMB cum trebuie procedat: oameni multi (ca-s ieftini), si astfel utilajele trebuie sa stea la dispozitie pentru un termen scurt. Sunt multe, dar se utilizeaza pentru o durata scurta, la eficienta maxima. Asa se optimizeaza costurile intr-o tara cu forta de munca ieftine. Nu muncind cu târâita, gen Copisa sau alte firme conduse dupa ureche sau - culmea - nu dupa ureche, dar probabil dupa reguli de management valabile intr-o tara cu forta de munca scumpa.

Acum, cat forta de munca inca este relativ ieftina, acum trebuie construite masiv autostrazi in Romania. Cu 40% din costurile estimate de CNAIR, precum UMB aici. Da, 50-60% este potentialul de economisire daca se lucreaza bine, curat, rapid si nu cu sute de subantreprenori. Peste 10-20 de ani nu o sa mai fie asa (speram) si atunci o sa ne batem cu pumnul in cap, cat de prosti am fost de nu am utilizat la vremea lor banii europeni si oportunitatea fortei de munca ieftine.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mishu77

Quote from: lupualb on September 19, 2017, 09:37:20 PM
Luni dupa furtuna din Timisoara am trecut pe A1 si am gasit autostrada impanzita cu panouri antiorbire imprastiate in zona dintre benzile de circulatie si pe banda de urgenta.

Duminica imediat dupa furuna era plin de ele si pe benzile de circulatie (au inceput inainte de nodul A6 parca si erau pana aproape de Timisoara). Cel putin 4-5 masini am vazut trase pe dreapta cu pana (probabil au luat suruburi sau ceva ..) oricum un sistem care la un vant putin peste medie (nu ce a fost duminica) face "victime" printre masini.

Quest

Quote from: Europiu on September 19, 2017, 08:07:51 PM
Poate ca ar trebui pusa pe threadul de gogomanii? http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/punct-critic-pentru-autostrada-pitesti-sibiu-796126

Europiu se vede ca Digi incearca sa se documenteze ptr asemenea interviuri, mai ales cu cifre financiare, care sint usor de inteles si de catre un non-drumar, dar in momente cheie, din lipsa de cunostinte privitor la situatia fizica din teren, nu le reteaza gogomaniile pe care cel invitat le debiteaza in cunostiinta de cauza. Caz concret: cind moderatoarea il intreaba pe Serbanescu cind va fi gata toata autostrada est-vest, acesta raspunde senin, in 2019. Ha ! Deci strapungerea Carpatilor Meridionali, adica 120 km Sibiu-Pitesti si tunelurile de la Holdea le fac in 2 (doi) ani ?

De asta, daca Digi isi doreste ca ei si implicit publicul sa nu fie prostiti pe fata, poate ar trebui sa apeleze la formatul de interviu in care exista si o a 3-a persoana, cel mai legitim cineva de la API, care sa nu permita emiterea de asemenea gogomanii, ptr care Serbanescu e clar ca e pregatit sa te minta in fata si cu zimbetul pe buze, fara sa-i tresara nici macar un singur muschi pe fata.

Vancouver bineinteles ca ce face UMB reprezinta normalitatea. Eu de vreo 2 ani am tot cintat aici pe forum, ca in general intensitatea de lucru, numarul de utilaje si de manpower angajat la noi e prea redus, de asta 25 km de A in plin ses se fac in 2 ani in loc de 9-10 luni (cazul TL2). Iti amintesti care era replica generalizata ? Ca nu se poate, ptr ca atit detinatorului de utilaje nu-i convine sa inchirieze multe utilaje pe termen scurt, ci mai putine dar pe termen lung, iar la manpower la fel, nimanui nu-i convine sa fie angajat doar citeva luni intr-un virf de sarcina, fata de situatia unui ritm mai lent, dar pe o perioada mai indelungata.
UMB dovedeste ca totusi se poate, da, totusi se poate.

Dumnezeu sa-i dea sanatate lui Umbrarescu (si stiu ce spun), ptr ca daca LD4 va fi ultima lucrare de anvergura a UMB, firma isi va incheia activitatea in GLORIE deplina, cu o lucrare buna de pus in manuale ca fel in care a fost abordata, care ar trebui sa devina far calauzitor ptr ceea ce va cere MT de acum incolo antreprenorilor, in materie de ritm de lucru, la lucrarile viitoare.
Common sense will get you far !

Ionut

Digi24 este inca un canal decent. Ieri am dat explicatii la Dig24 despre autostrazi. Multe reportaje ale lor sunt bazate pe informatiile API si PUM.

Teoretic azi iese filmarea de pe LD4. Putina rabdare, o sa vedem cu totii cum stam. Inclusiv Cuc & company vor vedea.
Salutari. :bye:

ciprebbe

#35968


Viteza 4x. Pt pasionati, din setari(dr jos) puteti reduce pana la 0.25x (viteza de filmare).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Nici in decembrie 2018 nu vad rezolvat "dealul cu lilieci".
Vad o solutie de inaugurare partiala undeva in vara 2018 de la statia de asfalt UMB (intersectia cu DN76) pana la Holdea, cu un nod Soimus finalizat si 3km pe DN pentru inca minim 1 an.
Doua bretele temporare pe langa culea viaductului de la CF si gata :) aproape 20km de autostrada castigati.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe