Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 60 Guests are viewing this topic.

Daniel_I

#35850
Mă bag și eu pe A1. În știrea prezentată de Ionuț e vorba de capatele autostrăzi Sibiu Pitești. Sibiu Boita nu e zonă de munte chiar deloc. Exproprierile merg extrem de greu și in zone unde se știe clar cine e proprietarul.
On The Road

Ionut

Ia ca sa vezi treaba.
Alba neagra cu exproprierea!




În realitate, planurile parcelare de care vorbeşte ministrul au fost terminate de luni bune, fiind identificaţi toţi proprietarii de terenuri care trebuie expropriate. Mai mult, autorităţile au primit integral şi draft-ul de hotărâre de Guvern necesară declanşării procedurilor de expropriere, însoţit de întreaga documentaţie necesară. ,,În trei zile, dacă vor, trec hotărârea de guvern. Apoi, în baza acestei hotărâri, CNAIR trebuie să emită o decizie de expropriere, dar asta numai după ce se asigură fondurile necesare", dezvăluie pentru ,,Adevărul" surse oficiale implicate în contractul de realizare a studiului de fezabilitate pentru autostrăzile în discuţie.

,,Acum, nu ştiu dacă nu cumva nu le vor fi modificat, pentru că le-au mai modificat de vreo două-sau trei ori, noi, tot aşa, avizându-le şi pe acelea. Ultima documentaţie care a ajuns la noi a fost vizată acum două sau trei săptămâni", explică Marius Grecu, primarul comunei Şelimbăr, pe al cărei teritoriu se aşteaptă construirea kilometrului zero al viitoarei autostrăzi.

Adevarul

Earthchild

Acum cine e dovedit ca umbla cu minciuna n-ar trebui sa-si prezinte demisia?

GDPR

Pai si-a mai dat-o odata, nu se mai pune. Mai e si gluma aia cu finalizarea LD3 si LD4 pana la sfarsitul anului, sa vedem atunci cum scoate camasa.  :lol:

cristi5

#35854
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22000285-analiza-planurile-pentru-autostrada-sibiu-pitesti-dezastru-premeditare-compania-drumuri-ignora-toata-observatiile-expertilor-europeni-vrea-contracteze-lucrarile-sectoarele-montane-cele-mai-dificile-ba.htm

Cititi raportul JASPERS, e interesant. Articolul hotnews il sumarizeaza.
http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2017-09-13-21999959-0-sibiu-pitesti-gap-analysis-report-halcrow-2013.pdf

Quote
Un raport realizat in 2013 de Jaspers, consultantul independent al Comisiei Europene, inventaria nenumaratele deficiente ale Studiului de Fezabilitate (SF) realizat in 2008 pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Documentul arata nevoia majora a unui studiu geotehnic cuprinzator pentru prima autostrada montana din Romania. Asta pentru ca fostul SF avea doar 300 de foraje, fata de cele peste 2.200 considerate de experti ca fiind un minim necesar: toate terasamentele, sapaturile, structurile si tunelurile din studiul din 2008 nu erau adecvat analizate geotehnic. La patru ani distanta, dupa ce a contractat revizuirea SF-ului in termeni nerealisti si a gestionat defectuos contractul, Compania de Autostrazi vrea sa construiasca partile cele mai dificile ale autostrazii in baza vechiului SF, considerat depasit. Rezultatul ar putea fi catastrofal: o autostrada ce ar putea avea probleme majore de constructie, asa cum am vazut deja in cazul Sibiu - Orastie.



Informatia pe scurt:

    - Studiul de Fezabilitate din 2008 pentru autostrada Sibiu - Pitesti este considerat de JASPERS ca fiind neadecvat, cu multe informaiti lipsa. In 2013 un raport Halcrow la comanda JASPERS inventariaza toate problemele si propune cerinte concrete pe care autoritatile din Roamnia sa le respecte la revizuirea SF-ului

    - Cele mai mari probleme, la studiul geotehnic. Majoritatea structurilor, debleelor (sapaturi) si terasamentelor erau insuficient analizate geotehnic, in timp ce toate cele sapte tuneluri de pe traseu nu aveau informatiile geotehnice necesare unor astfel de lucrari, in neconcordanta cu normativele europene.

    - In 2014-2015, in mare graba, cu termene de finalizare nerealiste si pe o suma mult prea mica (de peste patru ori mai putin fata de recomandarea minima a expertilor europeni) autoritatile conduse atunci de Dan Sova licitau si contractau revizuirea SF-ului.

    - CNADNR ignora recomandarea JASPERS de a angaja un supervizor extern, care sa gestioneze derularea contractului. O face cu proprii angajati.

    - Apar primele intarzieri si primele probleme. JASPERS atentiona oficial in decembrie 2015 ca in sase luni de contract s-au facut lucrari de o calitate indoielnica si care pun in pericol derularea intregului proiect.

    - CNADNR ignora si acest avertisment si nu reziliaza contractul. Termenele sunt decalate unul dupa altul. Abia in decembrie 2016 este gata studiul geotehnic pe tronsoanele usoare de la capete, iar in iulie 2017 sunt scoase la licitatie.

    - In august 2017, CNAIR (fostul CNADNR) reziliaza revizuirea SF-ului pe tronsoanele de mijloc, sectoarele montane considerate a fi cele mai grele si complexe loturi care vor fi construite in tara noastra. Anunta, in schimb, ca vrea sa liciteze lucrarile pe baza SF-ului din 2008, cel despre care expertii europeni spun ca e incomplet si insuficient fundamentat, cu mari lacune pe partea geotehnica.

    - Ca sa-si motiveze decizia, conducerea CNAIR realizeaza o analiza interna, plina de greseli gramaticale, fraze intortocheate si consideratii personale, intr-un stil informal, nespecific unui document al unei institutii publice, prin care contesta raportul Jaspers/Halcrow. Analiza interna abordeaza gestionarea slaba a contractului recent reziliat, considera ca s-a pierdut prea mult timp pe analiza varantelor de traseu, dar nu ofera informatii concrete despre cum ar putea fi gestionata lipsa de informatii geotehnice semnalate de expertii europeni.


hyp88

#35855
In legatura cu PI-SI e grav, pana acum trebuiau sa aiba SF gata si sa scoata tot la licitatie, eventual urmeaza alti 2 ani de studii de fezabilitate, acum intern cu "ai nostri" de la IGR ... care nu cred ca au utilaje si mijloace sa le duca in varf de munte sa foreze.
Protestul pentru A8 e minciuna la ce protest trebuie facut pentru sectorul asta de A1...

Mi se pare ca sunt foarte multe minciuni si incompetenta gen nu stim ale cui sunt terenurile ca sa fie expropiate sau prelungirea contractului pentru SF (loturi 2,3,4) la nesfarsit. E strigator la cer!! Poate API sa ceara public demisia lui Cuc? Motive sunt zeci


voicul

Chiar daca ar fi competenti si si-ar face treaba, exista o problema: NU sunt bani!

Nu de aceea si freaca menta aiurea si amana la nesfarsit ... tot, dar are exista o mica corelatie intre cele 2.

Ionut


teocharis

#35858
necrutator raportul jaspers, diferenta intre analiza lor si raspunsul patetic al cnandr (inginerilor iptana?) este ca de la Liga Campionilor la Liga 1...

rocklee

#35859
am facut o vizita pe lotul umb ...si am tras o fuga si la nodul ilia sa vadem cum sta treaba cu alunecarea .... :)


zidul de sprijin se la dealul cu cariera bretea muresana ....


groapa de la surparea terasamentului ...nod ilia


au inceput relocarea stalpilor de inalta din zona barajului mintia ...


Powered by API/PUM imgur uploader

https://www.facebook.com/rufiusdieter.stefani/media_set?set=a.1284528851676570.1073742036.100003584026406&type=3&uploaded=30


alin_simeriaveche

Multumim roocklee. Doamne ajuta cu realocarea aceea. Multumesc de veste

TibiV

rocklee,
+1
:cheers:

Merita sa vizitati FB-ul lui rocklee...Multe surprize !

A prins inclusiv "ridicarea LIVE" de grinzi la Branisca.
Si are niste poze bestiale cu "baletul portocaliu"...
Iar la pescarie cred co asa apara asfalt in cel mult doua saptamani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

rocklee..esti de aur...iar cum lucreaza UMB...de platina...incredibil cum mananca dealurile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Europiu

Quote from: TibiV on September 13, 2017, 09:19:01 PM
Merita sa vizitati FB-ul lui rocklee...Multe surprize !
Cu adevarat fantastic! @rocklee,  :cheers:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Dominik

#35864
Da sunt multe de vazut si UMB lucreaza la foc continuu, pe de alta parte este extraordinar cum au putut sa-si bata joc Comsa anul acesta de lucrari la cele 2 noduri !!! Rocklee sa ne traiesti 100 de ani !!!  :cheers:
You're in Steelers Country