Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 38 Guests are viewing this topic.

hyp88

Avand in vedere ca UMB avanseaza cu ~ 3% pe luna si sunt undva la 53-54%, sa zicem merci daca o sa fie gata Lotul 4 in 2018 Decembrie.
E imposibil sa termine anul asta. Matematica nu minte :)

alecu26

Apropo....la dealul cu lilieci se mai intampla ceva? Excavatii?, piloti? Am impresia ca s-au oprit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

Nu  va  mai  luați  după   tot  ce  cântă cucu

yetiman

Avem si un nou comunicat CNAIR:

QuotePrecizări privind costurile pentru constructia Autostrazi Sibiu-Pitești
21 Iul 2017

Referitor la informațiile din spațiul public privind prețul estimat pentru Autostrada Sibiu-Pitești, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere face următorele precizări:

Între valoarea de 3,3 miliarde euro și cea de 1.673 miliarde euro nu există termen de comparație deoarece:

•Valoarea de 3,3 miliarde se referă la Valoarea totală de investitie, care pe lângă costurile de proiectare și de execuție include valoarea TVA, costul exproprierilor terenurilor aferent acestui proiect și alte costuri privind proiectarea și excuția proiectului. Aceasta valoare este calculată conform Devizului General și a rezultat în urma unei analize detaliate și nu doar pe baza standardelor de cost.

•Valoarea de 1.673 miliarde euro din MPGT (Master Planul General de Transport) privește doar cheltuielile cu investiția de bază și se referă la un traseu mai scurt cu aprox 6 km, fără a include TVA. Această valoare se bazează pe estimarea unor standarde de cost, care nu ține cont de constrângerile reale din teren și fără a se raporta la o analiza de detaliu a proiectului. Este important de precizat că în cadrul referinței privind Situația costurilor pe km de autostradă din proiectele în curs de execuție nu este cuprinsă nicio evaluare privind o autostradă care să traverseze o zona montană, întrucât la momentul evaluării nu exista o astfel de referință la nivel național.

Spre deosebire de valoarea de 3,3 miliarde prezentată în Devizul General, estimarea de 1,673 miliarde aferentă MPGT nu include următoarele costuri:

-Costuri cu obținerea terenurilor

-10% diverse și neprevăzute

-5.5% costuri cu proiectarea, asistența tehnică și consultanța

-Costurile suplimentare legate de constrângerile din teren, privind relieful accidentat și aspectele de mediu.

Având în vedere situația reală din teren, respectiv o zonă muntoasă cu relief foarte accidentat, referința standardelor de cost uzitate în MPGT, care se raportează la valoriile medii de costuri, nu prezintă o fundamentare corespunzătoare în cazul unei autostrăzi care traversează Munții Carpați.

Constrângerile de traseu, în special pe secțiunea 1 și 5, care potrivit îndrumării Jaspers au condus la modificări de traseu și la soluții tehnice mai complexe. Aceste constrângeri vizează în principal Siturile Natura 2000 și ponderea aspectului de mediu în analiza multicriterială care a stat la baza alegerii traseului, din nou sub indrumarea Jaspers. Subliniem faptul că toate aceste constrângeri nu puteau fi reflectate în evaluarea  pe baza standardelor de cost.

Mai mult decât atât Lucrările de consolidare prin natura terenului sunt mult mai numeroase și din nou mai puțin justificate de utilizarea unor costucții medii de referință considerate prin standardele de cost aplicate la nivel de MPGT.

Totodată, lucrările de artă prin natura terenului sunt mult mai numeroase și nu pot fi estimate în mod corespunzător prin raportare la costurile medii de referință vizate în standardele de cost aplicate la nivel de MPGT.

Subliniem faptul că toate aceste aspecte specifice au fost evidențiate în anul 2008, când s-a realizat Studiul de fezabilitate al proiectului

Comparând cele două momente, 2008 și 2017, rezultă o majorare de sub 3% față de costul estimat inițial, diferență care rezultă în principal din rata inflației din acest interval de timp:

•Valoarea costurilor cu investiția de baza în anul 2008 a fost de 2.431.610.000 euro fără TVA

•Valoarea costurilor cu investiția de bază în anul 2017 este de 2.494.568.140 euro fără TVA


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Goldmund

Transparenta inseamna de ex. ca CNAIR sa spuna clar la cat a evaluat costurile la toate terenurile ce trebuie a fi cumparate(expropriate) intre Bascov la giratoriul A1cu DN7(Pitesti Nord) si punctul de traversare a A1 peste DN1 la Selimbar(Sibiu Sud).
Transparenta inseamna de ex. cat costa mai mult autostrada pentru cei 6km pe care o are acum portuinea respectiva.(inteleg cei 6 km ocolirea  sunt necesari pentru "Siturile Natura 2000", iar despre "analiza multicriteriala" nu mai comentez, ca doar nu suntem elevi de primara in fata unui invatator destept.
Doar daca exista aceasta transparenta vom intelege(eu cel putin) diferenta uriasa intre 1,673 miliarde euro si 3,3 miliarde euro, pentru ca muntii au ramas la fel ca in 2008, iar terenurile nu sunt mult mai scumpe pe vai si platourile inalte. Iar un tunel de autostrada prin Carpati trebuia luminat feeric chiar si daca ar fi fost construit acum 5 decenii....
Noul standard?!


Statul roman mai detine terenuri in Romania?

yetiman

Acum si graficul pe baza datelor CNAIR:

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Parerea mea: scoase din pix cifrele.
Adica UMB a facut in 3 luni 1.5% doar?
Se vede clar din poze ca se misca si multe din activitati sunt la structuri care nu prea se vad :)

adiarc

Eu nu ma mai uit de mult pe cifrele astea ( apreciez efortul tău Yetiman,dar lucrezi cu materialul clientului....unul de proasta calitate ).Modul in care sunt făcute ,imi aduce aminte de cum lucrau comunisti la colectiv....umflau productiile,umflau daunele cauzate de diverși factori si daca era cazul aruncau si motorina la canalizare ......aceasi profesionisti si aici....niște incompetenți care se tot joaca cu Excel-ul.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

Din pacate alta sursa nu exista. Si trebuie sa avem si o evidenta "vizuala" a ceea ce se intampla.
(ca exemplu - Comsa a lucrat cat de cat constant, iar UMB se vede clar ca a avut un blocaj)

Cat despre cifrele in sine, eu vad doua posibilitati:
1. Cifrele sunt scoase "din pix", asa cum zicea un coleg mai sus.
2. Varianta care s-a mai discutat - cifrele reprezinta lucrari confirmate. De unde si diferentele intre ceea ce vedem in teren si ceea ce e pe hartie (la care se adauga, evident, si indolenta CNAIR, care nici nu explica, nici nu verifica cifrele postate - unele erori sunt clar vizibile). Daca e intr-adevar asa, atunci se explica si neconcordanta intre ce vedem in teren si ce este pe hartie.
( de exemplu UMB - intr-adevar se vede din poze ca lucreaza foarte serios. Dar, pe de alta parte, sunt lucrari de mare anvergura, dar care nu sunt inca finalizate, deci, foarte probabil si neconfirmate de inginer)

Oricum, efortul nu e asa de mare dar e foarte "vizual", cum am mai spus.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Ai dreptate, este foarte vizual...
Faci o treaba foarte buna.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Subscriu! Mai ales ca in urma sesizarii greselilor din rapoarte pe forum, se fac ulterior unele corectii.
Si eu sunt de parere ca se publica procentele lucrarilor confirmate de inginer, iar fazele determinante nu au neaparat legatura cu ce se vede in poze.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

pbh

Asa este. Este clar ca lucrarile la structuri nu sunt contorizate pana la terminarea lor. Cel putin pana la terminarea betonarilor si/sau instalarea grinzilor.
Cand UMB va "catara" grinzile in cele trei puncte cruciale, va sari cu 25% :)

cristi5

Incerc o estimare a stadiului lucrarilor pe LD2 partea in constructie (est de Margina). Din pix, ca asta avem.

Lotul e dat la 53% progres fizic, lungimea totala este de 28 km.

Sectiunea E de 9 km e scoasa din ecuatie. Ca kilometri ar fi vreo 32% din lot dar data fiind dificultatea debleurilor prevazute initial o putem urca la 40%.

Raman 60% ca target pt celelalte 4 sectiuni, pe care le consideram de dificultate proportionala cu lungimea... Din cei 60% aferenti sectiunilor A-D e realizat 53% la nivel de lot, adica 88% (53/60) la nivelul A-D.

Cum Traian Vuia-Margina e la 100% (aprox) rezulta ca cei 12% lipsa (100-88) sunt distribuiti pe 1/4 din lungimea A-D (5 km din 20 km).

Asta ar insemna ca la est de Margina lipsesc  4x12=48%, prin urmare stadiul fizic pe cei 5 km la est de Margina e cam la 52%...

Corect?

TibiV

Corect...
Dar...
Quote from: cristi5 on July 22, 2017, 02:54:52 PM
Cum Traian Vuia-Margina e la 100% (aprox) rezulta ca cei 12% lipsa (100-88) sunt distribuiti pe 1/4 din lungimea A-D (5 km din 20 km).

Asta ar insemna ca la est de Margina lipsesc  4x12=48%, prin urmare stadiul fizic pe cei 5 km la est de Margina e cam la 52%...

Dar Traian Vuia-Margina include si CIC Margina, care abia rasare din pamant (lucrare destul de complexa...), asadar este mai jos de "100% (aprox)" ... (Plus cei 1200 metri santuri despre care facea Cuc mare tam-tam pe FB...)
Asa ca banuiesc ca de fapt cei 5 km la est de Margina sunt mai degraba spre 60%...
Ultimele poze din zona (cam vechi...) spun cam la fel....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

gruiarew...pe la holdea ai tras cu ochiul  :o ...sau la intoarcere  :D