Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

13 Members and 48 Guests are viewing this topic.

Vice33

Am vazut si eu prima data aseara la unul dintre posturile ingrate (stiti voi care) si din intamplare cand vroiam sa trec peste am vazut o poza cu un excavator, un drum surpat si in fundal un tunel de ursi care semana prea bine cu cel de la Holdea...m-am intrebat ce sa fie, e actuala poza sau e ceva arhiva...? Fiind tarziu am abandonat sa caut informatii dar am vazut iara la TV dupa masa si apoi am vazut si aici stirile. Cei ce sunt de meserie in constructii hidrotehnice, fundatii sau geologi, cat de grava este problema cu acea surpare si care este cauza posibila (materiale mai proaste calitativ fata de cerintele proiectului, inferioare celor din caietul de sarcini/proiectul tehnic, sau probleme cu terasamentul, infiltratii de apa-posibil)...

Cat de grava e situatia pe lotul 3?

Cu cat i-a tras inapoi aceasta problema, cate luni?

Multumesc

NGC

Quote from: Quest on July 14, 2017, 03:29:10 PM
NGC20 eu m-am referit la intreaga constatare facuta de Alecu. :)

Partea care are legatura cu mine nu e relevanta, dar poti prelua linistit partea cealalta daca vrei. ;) :p

myid

din pacate pare alunecare serioasa, si in partea stanga ( imaginea postata de quest ) este alunecare.
Sunt curios ce solutii se vor adopta.

Referitor la calitatea proasta a materialelor folosite pe LD2 si LD3, se pare ca e cam adevarat. Sper ca UMB sa nu faca rabat.

Vice33

#35043
Daca e cu materiale de calitate inferioara fata de caietul de sarcini si proiect, pica executantul-prin director, director de calitate, daca exista, RTE-istul, seful de unitate si bineinteles firmele care au adus materialele sau de la care s-au cumparat: pietrisul, balastrul, asfaltul, etc...pentru toate ar trebui COMSA sa aiba certificate de calitate, certificate de performanta, certificate de garantie, agremente tehnice si avizul agrementelor tehnice, incercari pe probe-de la statia de betoane sau asfalt.

Si Dirigintele de Santier (adica BENEFICIARUL) sa fie luat la intrebari ce documente a semnat si cum s-a facut verificarea?!

Nu ar trebui tolerat furtul cu buna stiinta a materialelor si punerea in opera a unor materiale neconforme, de clasa/calitate inferioara fata de cel din proiect!

dumbravaandrei

Noaptea mintii...
Acum m-am uitat si eu pe imagini si pe ultima filmare din drona...
Pe acel deal avem (ca si reper a doua poza a lui Quest):
1) Veche siroire / torent pe partea stanga (Chiar sub litera B, inceputul pare a fi galeria din dreapta a ecoductului). Nici nu imi inchipui cum de nu s-a facut consolidare acolo. Imposibil sa fie roca dura la suprafata...
2) O alunecare pe partea stanga, asa cum spune si myid. Nu pare a fi foarte veche.
3) In partea de jos a pozei mai vad cel putin inca o alunecare recenta.

Cat despre tunele... nu se preteaza ca solutie "bullet proof" la alunecarile de teren. Bineinteles ca iti trebuie un SF de calitate, nu facut pe GM ca sa faci o solutie corecta acolo. Mi-e ca solutia sa nu mai dureze cam 2 ani incat trebuie consolidari serioase in acel deal ca sa suporte si traficul pe A. E Aciliu 2 (chiar as putea spune 1 daca facem abstractie de ordinea cronologica)
Daca mutau traseul mai pe vale problema consolidarii era cu totul alta.

paulmare

Inca un studiu geo facut din varful pixului
Sau n-or fi executat treptele de infratire peste conturul planului de alunecare
Sau cine stie ce au pus sau n-au pus acolo la umpluturi, benzile cu drenuri etc
Pacat ca a trebuit ditamai alunecarea, sa se "sesizeze" onor compania de autostrazi ca e beneficiara lucrarii totusi

ciprebbe

Mama ce va mai agitati cu alunecarea asta :)) cred ca rade UMB-ul maxim cand ne citeste(eu am zambit). Pai la ei la Nadaselu e de peste 10 ori mai mare alunecarea si mai urata. A plecat tot dealu cu autostrada cu tot(si mai era doar uzura de pus acolo). S-a ridicat asfaltul cu aproape 1m si nimeni nu s-a panicat. Au trecut 8 luni de atunci si , chiar daca am tot filmat si adus in discutie, nu a fost subiect de stire :)) . Acum se vede doar foreza si vor urma zidurile de sprijin pe ambele parti(va veni si filmarea)).
Acum descoperim apa calda :)
La Gilau -Nadaselu au fost in timpul constructiei 3 alunecari (atatea vazute de mine la vizite) mult mai mari ca asta. E de datoria constructorului sa rezolve problema si sa gaseasca solutia finala pana la deschiderea circulatiei (sper ca nu mai e cineva pe aici care visa ca se deschide LD 3 si 4 anul acesta). Eu zic ca nu o sa mai avem in Romania OS3 reloaded.
Stirea face valuri datorita unui nume care da fiori multora din viata politica.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

Adica e folosita pt a distrage atentia de la alte stiri? Wag the dog?

Pe de alta parte Gilau-Nadaselu nu ducea si nu duce nicaieri, asa ca nu era nicio graba sa repare alunecarea. Pe lotul asta era ceva presiune si interes public.

Acuma au timp sa refaca si HGul :)

Sa vedem si partea buna a lucrurilor: bine ca nu s-a intamplat dupa deschidere...

dr4qul4

posibil sa avem un izvor acolo, care insa iese la suprafata abia in padure. greutatea terasamentului a dus la prabusire. Nu e mare branza. Se rezolva in 2-3 luni. Ar fi buna o vizita in acea padure. Acolo acum ar trebui sa avem un val de pamant.
Acum se vede ce a fost in capul lui aktor cu zidurile de sprijin pe A10.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Este aprox. aceasi situatie ca la Aciliu pe Orastie-Sibiu, lot 3, "autostrada scufundata", zona refacuta in regie proprie de CNADNR (CNAIR). Adica avem pe o parte debleu si pe partea cealalta rambleu. Pe partea cu debleul, din deal, poate sa vina apa. Aceasta se infiltreaza in fundatie si subspala zona de rambleu.

Este acelasi scenariu care a provocat acele fisuri longitudinale la autostrada demolata la Aciliu. Si probabil si aceeasi solutie: santuri drenante, astfel incat apa din dealul din stanga pozelor sa nu mai produca probleme, adica apa din deal sa se scurga prin transeele drenante. Toata zona trebuie rasa pana la zero, exact ca la Aciliu. Un zid de sprijin cred ca nu va fi suficient pe termen lung. Dealul in schimb trebuie consolidat cu un zid de sprijin si niste coloane, ca sa nu vina peste autostrada din cauza izvorului subteran de acolo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rocklee

#35050
vreti sa analizati ...hai ca va dau eu material de analizat ....pentru ca am fost acolo ...... :)

in primul rand surparea este langa un podet metalic ....ca si la nodul ilia intre cele doua pasaje cf  >:(







rocklee


rocklee

#35052



SI ACESTEA SUNT DRUMURILE PE CARE UMBLU PENTRU CA VOI SA VEDETI ACESTE IMAGINI

8)

:)http://imgur.com/a/BJIia

TibiV

Noroc cu arhiva de "nepostate" a lui rocklee....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdix

Mi-e teama ca pierdem esentialul: cineva cauta motive si se leaga de orice pentru a nu raspunde in fata opiniei publice pentru unele termene de finalizare hazardate (gen "LD3 si LD4 2017").

Haideti sa fim seriosi, stirile prezentate la TV contineau 1 poza cu surparea acestui rambleu si in 2 fraze discutia se muta pe OS3 unde e o alta "stire" politica cu materialul furnizat de cineva. Pe Antena3 au spus chiar ca "muncitorii se pregateau sa toarne asfaltul" sau "priviti cum acel excavator sapa din asfaltul surpat"... haideti sa nu exageram.

E regretabil ca s-a intamplat, evident. Si mai pune o lopata de c...t in caruta (si asa plina)  CNAiR. Eu personal, cred ca nu e doar o problema de executie. Trist e altceva: CNAiR are acolo consultant, pe care-l plateste cu bani grei sa faca ceea ce ei nu sunt in stare - urmarirea executiei lucrarilor (calitate + tehnologie + termene). Ala cred ca ar trebui primul luat la "palme". Inteleg ca o "echipa de control" a fost mobilizata in zona. Ar fi interesant de aflat ce concluzii au tras.

Nu uitati ca mai e o problema pe lotul 3, inca nerezolvata, capacitatea portanta a terenului de fundare de la rampa pasajului peste CF de la capatul dinspre Ilia a lotului (unde a fost o alta surpare anul trecut parca).