Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 77 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: horatiu.cosma on July 12, 2017, 02:21:15 AM
Plus ca prestatorul de mediu fiind platit de constructor, ca si in cazul proiectantului care e la constructor pe FIDIC galben, si el are tendinta sa zic asa sa optimizeze solutiile propuse. Sa ridice mana cine crede ca un prestator de mediu platit de Salini Impregillo ar fi propus 3 km de tuneluri pe lot, in loc de 3 km de deblee  :D.

Echidistanta si solutiile de bun simt pentru mediu se obtin atunci cand se face o revizuire unitara pe toata distanta proiectului, angajatorul fiind CNAIR.

Nu inteleg. Mi se pare ca lipsa de echidistanta vine de la relatia comerciala dintre constructor si prestatorul de mediu, adica eu te platesc, tu faci ceva care-mi scoate lotul mai ieftin, sa plec cu mai multi bani acasa la sfarsit.

Dar logica asta nu pare sa aiba nimic cu impartirea pe loturi. Si daca era un singur lot, cum apareau in ecuatie interesele carnivorelor mari, si echidistanta in general?

perfidus

^^ Nu, sunt un fel de alveole ca pentru autobuz, niste "buzunare" scurte de 50m pentru stationare dincolo de banda de urgenta. Este o astfel de platforma la Km 1 +800 de pe sectiunea 1, imediat dupa nodul Vestem.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut


alecu26

Aici la problema acordului de mediu, va fi foarte important dialogul intre SPEA-CNAIR-cei de la mediu, sa se accepte detalii cat mai putine in descrierea proiectului pe care se da acordul de mediu, astfel incat nu orice modificare de proiect sa duca la necesitatea revizuirii.

Altfel e de cacao situatia. La modul in care s-a facut SF-ul, sunt absolut sigur ca sunt zeci, daca nu sute de situatii in care SF-ul nu poate fi aplicat. (vezi ST1, probabilsi lotul Nadasel-Mihaiesti)....si atunci incarci Antreprenorul cu o problema care nu e a lui.

In plus, daca nu exista nici o posibilitate tehnica/birocratica sa se obtina AM separat pe tronsoane, aceste lansari de licitatii pt Lotul 1 si 5 sunt de florile marului si de ochii lumi. In final, in santier vor intra cam in acelasi timp cu restul loturilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nicolaem

Quote from: NGC20 on July 11, 2017, 02:09:33 AM

Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul decat dupa obtinerea Acordului de Mediu. In lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractanta va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016.



asta e o modalitate de intarziere in caz de nevoie?
care e logica sa risti neatribuirea sau chiar anularea licitatiei? cand poti doar sa ramai pe "stand-by" cu contractul semnat intarziind doar proiectarea

rizzuh

Quote from: Ionut on July 08, 2017, 12:33:55 PM
Vrabiutele anunta cum ca s-ar accepta munca facuta de Salini la proiectul tunelurilor si s-ar scoate la licitatie FIDIC Rosu intr-un final. Dar nu se stie cand, evident. Oricum, pe subiectul asta nimic nu este cert. Personal, nu am prea mari sperante ca vom vedea in curand o intelegere acolo si rezolvarea situatiei contractuale (semnare act aditional). Iar licitatia pentru tuneluri este horror pentru CNAIR. Vai mama noastra. O sa stam cu gaura acolo si o sa fie macel pe cei 14 km de drum "national" european (DN68A).

Quote from: __dir on July 08, 2017, 12:40:35 PM
^ Sunt prea mandri (sa nu zic altceva) pentru a contracta o firma de consultanta specializata in tuneluri?

Quote from: AlexAllex on July 08, 2017, 12:48:42 PM
^ in lipsa unei consultante cred ca vom avea recorduri la numarul de amanari si la perioada de timp de la lansare pana la deschiderea ofertelor. Sper sa ma insel.

Rad inginerii de acum 50-100 de ani de noi :lol:

Cateva exemple:

  • Tunelul Teliu
  • Tunelul Talasmani
  • Tunelul din Pasul Setref
  • Tunelul Lacul Rosu
  • Tunelul Palas
  • Tunelul Capra - Balea

Daca chiar ar avea pic de mandrie, ar angaja niste consultanti de specialitate sa verifice proiectul, sa-i ajuta la caietul de sarcini, ar veni cu o licitatie beton si poate, poate, ar fi si constructorul roman. Ca sa "aratam" ca putem si noi. Dar, nu, noi ne speriem de tunele ca de dracu - se faceau acu' 100 de ani de mana, cu lopata, si noi nu suntem in stare nici cu TBM-uri ultra moderne sa mai facem un tunel - preferam sa sapam muntii in draci cu debleie imense.

:(( :(( :((

NGC

Sa vedem noi mai intai memoriul de prezentare pentru AM de la SPEA si decizia etapei de incadrare si apoi putem vorbi si despre cat va dura si cat avem de asteptat.
Dar daca in urma proiectarii va rezulta revizuirea AM care va fi obtinut de SPEA, atunci o luam de la capat cu asteptarea.

Se pot declara castigatorii pentru PiSi 1 si PiSi 5 si putem trece de CNSC si CAB (oare cate ture vom avea), dar semnarea contractelor pentru PiSi 1 si PiSi 5 trebuie sa astepte si ea dupa AM care va fi obtinut de SPEA.

Si sa nu uitam ca perioada de asteptare ar putea sa se prelungeasca in urma unor noi directive UE.

Pana una alta ceea ce am scris anul trecut este inca valabil si termenul pentru a fi implementata directiva 2014/52/UE a trecut, fara a fi rezolvata problema.

Quote from: NGC20 on June 27, 2016, 03:19:38 PM
Deocamdata s-a transpus in legislatia nationala doar DIRECTIVA 2011/92/UE.

Sunt niste termeni care trebuie respectati. Gasiti tot ce vreti aici.

Mai jos este noul termen care va trebui respectat dupa ce DIRECTIVA 2014/52/UE, care modifica DIRECTIVA 2011/92/UE, va fi transpusa.
Quote,,(7) Termenele pentru consultarea publicului vizat cu privire la raportul de evaluare a impactului asupra mediului menționat la articolul 5 alineatul (1) nu sunt mai scurte de 30 de zile."

DIRECTIVA 2014/52/UE are termen de transpunere 16.05.2017. Pana atunci, pentru raportul de evaluare a impactului asupra mediului deocamdata se aplica un termen de 20 de zile.

alecu26

Mersi pentru planse Ionut si Perfidus.

Aceste lay by sunt mai mult atunci pentru noi, romanii care oprim pe benzile de oprire de urgenta pt o tigara, cafea, Sandwich, sau pentru Politia, tot romana, care sper ca macar sa stea in ele la panda, si nu direct pe banda de urgenta.

PS: sunt folosite mult in Italia (se vede contributia SPEA) dar acolo, in Italia acestea sunt prevazute exact in acelasi loc cu telefonul SOS. Asa are intradevar logica folosirea lor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

ar fi totuşi un avantaj în varianta asta cu autorizatiile pentru că AM s-ar putea lua în paralel cu perioada de contestaţii. Dar, desigur, cu condiţia ca proiectarea să fi fost bună şi să nu ceară modificări.

adiarc

Quote from: alecu26 on July 12, 2017, 09:55:29 AM

In plus, daca nu exista nici o posibilitate tehnica/birocratica sa se obtina AM separat pe tronsoane, aceste lansari de licitatii pt Lotul 1 si 5 sunt de florile marului si de ochii lumi. In final, in santier vor intra cam in acelasi timp cu restul loturilor.
dupa cum spuneam...momentan nu avem nimic...totul e doar un exercitiu de imagine
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stent76

Stati putin, nu dati cu piatra. Sunt prea multe detalii pentru un nespecialist ca mine, dar care totusi vrea sa priceapa ceva.
Deci eu anteprenor, dupa licitatii si procese (1-2 ani) castig lotul 1, intre timp am norocul ca CNAIR/SPEA sa fi obtinut AM pe toata autostrada si incep sa proiectez, bine-nteles optimizand. 12 luni doar proiectez? Proiectez pe bucati si trimit proiectele la CNAIR pentru aprobare si AC pe bucati? Cum stiu ca am violat AM si trebuie sa-l retrimit la aprobat? Inginerul mi-o spune? Un zid de sprijin in plus sau un pasaj agricol mai scurt necesita nou acord de mediu? Sau doar in caz de exproprieri suplimentare?
Daca colegul antreprenor care castiga locul 2 (la 2ani dupa mine sa zicem) are probleme cu AM pe proiect, atunci cu ce ma afecteaza pe mine daca eu am proiectul aprobat, AM si AC?
FIDIC galben -proiectare si constructie prevede peste tot in lume acest ping-pong intre figurile juridice interesate?

horatiu.cosma

^^^
Bogdix si cristi5, poate nu am fost eu suficient de clar.

1. Prima revizuire a AM-ului pe LD a fost facuta in 2013 de catre CNAIR. Intrebarea pe care am pus-o in mesajul de mai sus a fost: daca aceasta revizuire era facuta de Salini, ar fi rezultat oare 2,2 km de tuneluri in loc de acele deblee? Mai degraba as fi vazut o negociere continua Salini - CNAIR - ANPM - WWF care ar fi impins finalizarea revizuirii prin 2015.

2. Cristi, nu inteleg foarte clar ce nu ai inteles  :). Echidistanta unui prestator care face documentatia unui AM nu poate fi  atinsa atunci cand e platit de constructorul autostrazii, fiindca orice modificare adusa de noul AM mai ales pe FIDIC Galben poate fi interpretata intr-un anumit fel de CNAIR si astfel sa nu mai plateasca in plus acea modificare. Exista si varianta instantelor de judecata, dar banii castigati acolo vin peste n ani si niciunui antreprenor nu ii convine asta.

cristi5

^ aha, partea esentiala era "angajatorul (AM) fiind CNAIR". Credeam ca lucrul la AM unitar (nu pe loturi) are ceva special, dar angajatorul e partea 'speciala', si fireste ca daca ar fi CNAIR, ar scoate AM pe tot proiectul, nu pe loturi. Cred c-am inteles :)

In plus, daca se face pe loturi, CNAIR si organizatiile de mediu trebuie sa faca negocieri separate, care se pot termina la diferite  momente de timp, etc.




phb2

Quote from: Ionut on July 11, 2017, 06:51:15 AM
A1 Sibiu-Pitesti
Traseu - PLANURI DE SITUATIE - SECTIUNEA 1 Sibiu-Boita


imagine la dimensiune completa

Sortie Sibiu - Boita OK / Sortie Pitesti Boita OK ( pointillés blancs ) / Entrée Boita -> Pitesti OK ( pointillés blancs )
Entrée Boita -> Sibiu ?

alecu26

stent76, de acea spuneam ca trebuie enorm de multa atentie la ce nivel de detaliu se prezinta lucrarile când se obtine acordul de mediu.

OK...pentru modificari cum spui tu...cel mai probabil se va obtine acea negare a autoritatii de mediu (ca nu este nevoie de revizuire), dar sigur se va ajunge la timp pierdut pe tema asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).