Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 44 Guests are viewing this topic.

GDPR

^In sfarsit cineva din CNAIR zice lucrurilor pe nume. Dar si asta este scenariul optimist.

adiarc

^ in primul rând,din moment ce nu avem un SF ,oficial,nu putem știi macar un cost estimativ apropiat.

   In al doilea rând,costul final il va determina calitatea SF-ului si concurenta la licitatie.Adica rețeta clasica cu SF prost făcut,firme de doi bani la licitatie,rezilieri,vor duce costurile mult,mult peste aceasta suma

  In al treilea rând vorbim de tuneluri forate,asa ca nu e nimic halucinant sa coste cateva sute de milioane de euro.

In al patrulea rând ,vorbim de o lucrare cofinanțată din fonduri europene,asa ca mare parte din banii plătiti vin de la UE ,Statul Roman urmând sa plătească doar o mica parte ,iar beneficiile întoarse înapoi,chiar si cele doar din momentul implementării proiectului( Accize motorina,impozit societăți,impozit angajați ,etc ),sunt mult peste suma cheltuita.

Concluzie - articolul este mediocru.Induce ideea ca,vezi Doamne,nu stiu cati bani trebuie sa plătească contribuabilul roman,cand de fapt nu e deloc asa si noi am pierdut in exercitiul trecut peste 1 mld de euro ,doar pe transporturi !!!!!!!!! ( suma ușor corectata de proiecte reciclate ).
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel

" Nu sunt doar pentru ursi, ci si pentru configuratia terenului,,

...... problematica o vor reprezenta accidentele rutiere, pentru ca, daca oamenii nu vor avea rabdare, in acesti 15 km... Noi suntem pregatiti sa intervenim in orice moment..."

Cele mai importante declaratii.  Restul e CAN CAN !

Eu cred spre sfarsitul anului viitor vor incepe lucrarile la tunele, daca loturile 3 si 4 vor fi gata in marja  2018/2019, pe A1 la ce vor mai lucra? Sibiu Pitesti putin probabil sa inceapa spre sfarsitul verii viitoare.

Daca acest tunel are un pret HALUCINANT, atunci pe Sibiu Pitesti vom avea tunele CATASTROFALE, APOCALIPTICE, si ARMAGHEDONICE in functie de lungime si roca strapunsa.

GDPR

Daca scoti balastul de tip Gazeta Sporturilor ("halucinant!", etc) din articol, ce zice nenea asta de la DRDP e de bun simt, mult peste prostiile lui Homor, Costescu, Buse si Cuc luate la un loc.

adiarc

Corect....o declarație ok,dar pusă jalnic in context=jurnalism mediocru
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Radio Erevan: nu e vorba de 15 km (cât se va face pe DN), ci de 9 m de autostradă (secțiunea E din LD 2), iar așa cum a declarat directorul DRDP imișoara, contractul se suplimentează de la 120 de milioane de euro la 240 (estimare inițială), nu așa-zișii 15 km costă 240 de milioane de euro. Lăsând articolul la o parte, cifrele par destul de realiste. Estimarea pe care o am eu e de 100 milioane de euro suplimentare pe LD 2 prin apariția tunelurilor e comparabilă cu ce spune domnul Simion, adică 120 de milioane de euro.

Așa cum zice și @adiarc, nu cred că ar trebui să ne punem problema banilor, mai ales după absorbția pe 2007-2015, premisele pe 2014-2020 fiind aceleași. Problemele pe care le văd eu în cazul de față - și e îngrijorător faptul că directorul DRDP nu le-a ridicat - ar fi:

1. Pentru a prelua PT-ul tunelurilor, CNAIR trebuie să semneze actul adițional la contract. Nu știu ce așteaptă.
2. CNAIR în ultima vreme e foarte activă pe FB. Aștept cu interes să pună și un comunicat cu achiziționarea unor servicii de consultanță pe management de proiecte de tuneuri, sau angajarea unor specialiști în tuneluri, altfel zecile de clarificări de pe licitațiile în curs vor deveni o amintire frumoasă, transformându-se în sute la viitoarea licitație pentru aceste tuneluri.
3. Dacă se va scoate la licitație pe FIDIC Roșu, pe lângă documentația tehnică propriu-zisă (PT-ul), va mai fi nevoie și de proiectant la faza de execuție (așa zice Legea 10). Deocamdată se discută doar despre cumpărarea PT-ului, nu și despre un eventual contract cu proiectantul celor de la Salini. O soluție mai simplă (și unii ar zice mai bună, considerând experiența CNAIR și cea din Europa pe tuneluri) ar fi licitația pe FIDIC Galben a acestui PT.

Quest

Eu n-as da pe FIDIC galben constructia unui tunel de A. E o structura mult prea speciala incit sa ajunga pe mina unor "optimizatori de costuri", a caror target- cheie de bolta este reducerea costurilor, cu posibile vicii de proiectare si-apoi de executie.
Nu, FIDIC rosu, iar PT-ul facut de niste profesionisti, pe care constructorul sa-l implementeze ad literam.
Common sense will get you far !

rocklee

#34507
sai lasam pe domni de la CNAIR ... cu problemele lor de tot r[k] >:(...ahatul....azi maine se implinesc doi ani de cand trebuiau sa semneze acel act aditional ...cu privire la tunele.....

SI SA-I BAGAM IN SEAMA ...PE CEI  SERIOSI CARE INCA ISI MAI FAC TREABA ...IN TARA ACEASTA .... :)


am facut un mic update ...pe loturile 3-4 LD ...si am constatat ca la nodul holdea au aparut noi structuri ...la nodul grind ...au ''demolat'' ....in parte ce a facut zublin 

pe lotul UMB ....agitatie multa ...IAR PE ACEASTA CALE VREAU SA MULTUMESC ....CELOR DE LA UMB stiu ei care....pentru sprijinul acordat ...

se lucra aproape peste tot ...
sa incepem cu ...lotul comsa ...nodul holdea


rocklee

la nodul holdea au aparut noi structuri ...am vrut sa fac mai multe poze dar nu am fost lasat de o haita de caini ...dar totusi am facut cateva cadre interesante


rocklee

imagini mai de aproape ...  :o:)
pentru un pilon se pregateste fierul beton ...iar pentru celalalt ...''groapa'' :D


in stanga acestei imagini se vede un zid de sprijin ... :o ???


rocklee

au continuat sapaturile in zona nodului holdea ...destulde anemic ...


rocklee

cateva imagini cu ecoductul ohaba 2 ...cu ceva zzzzuuuuummm.... :p

dar unde se lucra ... :)


rocklee

#34512
ne mutam la nodul grind ...undese pare ca au probleme cu infiltratile  de apa ...au sapat iarasi langa pilonul pasajului ..acolo unde ZUBLIN a forat si a  intarit terasamentul cu piatra sparta ...



de partea cealalta  a cf ...sa  ridicat terasmentul aproape pana sus ... :)


rocklee

lasam lotul 3...si facem urmatoarea oprire pe lotul 4 umb ...
zona pescarie ...unde se lucra intens  ... :D


sepunepiatra sparta lagreu pentru fundatia terasamentului...




se aduce piatra sparta...



rocklee

lom o micapauza revenim mai tarziu ... :)