Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 43 Guests are viewing this topic.

MHN

#5670
^^
Tutoriale aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?board=1.0


Quote from: iuli on March 10, 2013, 09:42:53 PM
Se deschide inca o frontiera la Nadlac

QuoteNu avem încă autostradă, dar vom avea frontieră dedicată autostrăzii. Asta au hotărât reprezentanţii Guvernelor din România şi Ungaria, şi încă din iulie 2011. Atunci s-a semnat Acordul privind conexiunea autostrăzilor între Arad – Nădlac (România) şi Csanadpalota – Mako – Szeged (Ungaria), ceea ce echivalează cu deschiderea unui nou punct de frontieră care să lege Nădlac de Csanadpalota.

Scopul acordului era de crea cadrul necesar racordării autostrăzilor de pe teritoriul României cu cele de pe teritoriul Republicii Ungare, de a stabili punctele de conexiune între cele două autostrăzi, pe linia frontierei comune, şi de a reglementa condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între cele două autostrăzi. Doar că, între timp, realizarea primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, chiar cel lipit de graniţa cu statul vecin, a fost sistată, după ce compania de drumuri a reziliat contractul cu firma Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache. Afaceristul a fost arestat şi trimis în judecată pentru fraudă, după ce a folosit banii destinaţi autostrăzii în alte scopuri. Cu toate acestea, în şedinţa de Guvern desfăşurată miercuri, s-a votat un memorandum care vizează încheierea unui acord cu Ungaria pentru deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei. Probabil că această nouă graniţă va fi gata înaintea autostrăzii, aşa că poliţiştii de frontieră vor putea, în cel mai bun caz, să controleze şi să verifice animalele care traversează graniţa celor două state pe câmpul pe care, în mod normal, din luna aprilie, ar trebui să avem o autostradă.

sursa
Cata imbecilitate la jurnalist: "se deschide inca o frontiera" sau "deschiderea unui nou punct de frontiera" sau "aceasta noua granita"!!!
In mod cert i-a alunecat pixul...

ciprebbe

Quote from: udar on March 10, 2013, 11:08:12 PM

sa inteleg ca tunelul este de la cota asta(utilaje) in jos............!?

    Dupa cum vad eu in poza, pare a fi calea de rulare deja acolo,(folii puse, taluzeaza pamantul peste...) deci tunelul (peretii lui) vine de aici in sus.
    Daca e asa probabil multi se intreaba de ce mai e tunel acolo (ex la Turda pe A3 in zona carierei zidul de sprijin e mai inalt decat in poza asta si nu e tunel.)
    Aici la Sacel inainte era padure si s-a defrisat pt a face loc autostrazii iar probabil in proiect trebuie sa reimpadureasca zona, pentru ca, "culoar verde pt animale" nu se merita aici cand la 20m ai DN ul care taie si el padurea.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alin_simeriaveche

#5672
din cate am inteles eu s-au turnat peretii...acum se toarna placa superioara si tot din ce am citit....mai sunt 120 de m de turnat din cei 300 si ceva.deci in acea imagine cred ca se toarna restul placii iar apoi se va excava pamantul.asa cred

athosga

Quote from: ciprebbe on March 11, 2013, 10:36:10 AM
Quote from: udar on March 10, 2013, 11:08:12 PM

sa inteleg ca tunelul este de la cota asta(utilaje) in jos............!?

    Dupa cum vad eu in poza, pare a fi calea de rulare deja acolo,(folii puse, taluzeaza pamantul peste...) deci tunelul (peretii lui) vine de aici in sus.
    Daca e asa probabil multi se intreaba de ce mai e tunel acolo (ex la Turda pe A3 in zona carierei zidul de sprijin e mai inalt decat in poza asta si nu e tunel.)
    Aici la Sacel inainte era padure si s-a defrisat pt a face loc autostrazii iar probabil in proiect trebuie sa reimpadureasca zona, pentru ca, "culoar verde pt animale" nu se merita aici cand la 20m ai DN ul care taie si el padurea.

Nu, nu. Acolo va fi placa superioara ("capacul"), deci raspunsul este da la prima intrebare: tunelul va fi de la "cota utilajelor" in jos.

rocklee

eu tot nu inteleg de ce mai trebuie tunel daca tot au decopertat atita .....e o zona cunva cu probleme de alunecari...???

Ionut

Da, plus, din ce-am inteles de la specialisti, versantul va fi mult mai stabil cu tunel cut & cover (fata de debleu).

rocklee

la pod la simeria veche ma duc eu azi sau miine pe acolo si am sa fac niste poze sa vedem mai bine ce sa mai facut....am postat eu ceva sptamina trecuta ..daca se vede ceva pti aline sa tragi o concluzie... :D


FRS

Aici va fi punctul de trecere a frontierei intre Romania si Ungaria

ciprebbe

#5678
CNADNR a anunţat lansarea procedurilor de achiziţie pentru desemnarea unei societăţi care se va ocupa de expertizarea tehnică a lucrărilor executate deja de către Asocierea SC Romstrade SRL – MonteAdriano Engenharia e Construcao SA – SC Donrep Construct SRL pe lotul 1 din autostrada Nădlac Arad, de la kilometrul 0 la kilometru 22.
Quote
1.4 Calendarul procedurii de atribuire            DATA                      ORA1)           LOCAŢIA
Termen limită de depunere a ofertelor          08.03.2013                 10:00                CNADNR SA
Data şedinţei de deschidere a ofertelor4)      08.03.2013                 11:00                 CNADNR SA
Informarea ofertanţilor cu privire la rezultatul procedurii de atribuire    13.03.2013      CNADNR SA
Data estimativa pentru semnarea contractului                           19.03.2013      CNADNR SA

Legat de tunel se pare ca aveti dreptate, e de acolo in jos tunelul.... Mie mi s-a parut ciudat ca excaveaza pamantul abea dupa ce e gata tunelul, folosind astfel pamantul ca si sustinere a placii superioare si daca e finalizata placa, nu mai au probleme la excavare cu depozitarea pamantului din tunel....il pun direct deasupra.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Pellady


user201

Quote from: ciprebbe on March 11, 2013, 12:36:52 PM
Legat de tunel se pare ca aveti dreptate, e de acolo in jos tunelul.... Mie mi s-a parut ciudat ca excaveaza pamantul abea dupa ce e gata tunelul, folosind astfel pamantul ca si sustinere a placii superioare si daca e finalizata placa, nu mai au probleme la excavare cu depozitarea pamantului din tunel....il pun direct deasupra.

Scuze, dar nu prea înțeleg. Sapă acolo acum doar pentru a lua pământul de pe placa de sus și face hidroizolația, după care pun pământul la loc, sau cum? Chiar aș avea nevoie de explicație legat de ce se face acolo pentru că nu înțeleg.

ciprebbe

Eu am inteles asa:
Au sapat pana unde se vede in poza, apoi pe laterale au forat si turnat peretii verticali, apoi s-a turnat si un perete median, peste se toarna placa superioara, apoi se va scoate pamantul din galeriile create si probabil il vor depozita sus peste placa.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Dacă aia e placa superioară atunci în poze ar trebui să vedem găurile de la tunel, nu?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

user201

Quote from: ciprebbe on March 11, 2013, 01:33:28 PM
Eu am inteles asa:
Au sapat pana unde se vede in poza, apoi pe laterale au forat si turnat peretii verticali, apoi s-a turnat si un perete median, peste se toarna placa superioara, apoi se va scoate pamantul din galeriile create si probabil il vor depozita sus peste placa.
Mersi. Pare logic. Eram chiar curios cum de fac acolo tunel și nu se vede nimic ce seamănă a tunel.

Quote from: iuli on March 11, 2013, 01:51:12 PM
Dacă aia e placa superioară atunci în poze ar trebui să vedem găurile de la tunel, nu?
Exact asta mă mira și pe mine, dar luând în considerare ce spune Ciprebebe totul pare logic.

Ionut

#5684
Pai... se numeste cut & cover. :)

Later edit: misto povestea cu Romstrade, probabil altfel nimeni nu s-ar atinge de acel tronson, e logic. Nimeni nu-si va asuma raspunderea pentru niste lucrari facute de mantuiala de altcineva. Ma ia cu frisoane cand ma gandesc ce vor gasi pe-acolo, una din sursele secrete (care a vazut la fata locului cum a lucrat Romstrade si ne-a adus si poze) are mari dubii legate de calitatea terasamentelor (materiale de umplutura si procedeele de tasare), in special. Baieti, cautati-i la terasamente, da? :) Poate aude cineva.