Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 40 Guests are viewing this topic.

nicolaem

cam care ar fi sansele realiste de a se licita capetele anul asta? sau macar la anu?
au fost multe discutii contradictorii pe aici referitoare la necesitea acrodului de mediu pe tot tronsonul.

vancouver

#34066
Pana sa devina critic acordul de mediu mai sunt cativa ani. Se pot licita fara probleme capetele. Una la mana pentru ca licitatiile pot dura numai ele 1-2 ani, doi la mana, mai trebuie facuta si proiectarea de detaliu de catre cel care castiga licitatia. Asta iar mai dureaza cam 1 an. Dupa proiectarea de detaliu aproape sigur o sa apara corectii si propuneri de modificare fata de SF, si practic ABIA ATUNCI, cu modificarile aprobate in CTE al CNAIR se poate cere acordul de mediu care va folosi pentru executie. Adica peste vreo 3 ani de acum inainte.

Acordul de mediu pe tot tronsonul este necesar numai pentru a cere finantarea europeana, dar si acolo se pot face exceptii, daca este intemeiat. De ex. sectorul Sibiu(Vestem)-Boita are utilitate si ca parte a unei viitoare autostrazi Sibiu-Brasov si clar se poate trata separat. Chiar daca - prin absurd - am presupune ca AM Pitesti - Sibiu va fi respins si nu se va putea face niciodata autostrada pe Valea Oltului, totusi Sibiu-Boita trebuie facut. Deci avem o justificare intemeiata pentru a separa acest mic tronson de restul autostrazii.

Cat despre finantarea europeana, altceva decat proiectul nu se va putea face pana in 2022, deci putem planifica linistiti executia lucrarilor pentru exercitiul financiar 2021-2027. Cu fazare pentru 2028-2035 pe tronsoanele de mijloc.  :D
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

elphax

am facut Timisoara-Orastie in weekend, din pacate nu am avut cum sa fac poze

in zona Holdea vineri la 18:30 se escava pe partea nordica , un escavator si 4-5 (cel putin) camioane care duceau pamantul scos cativa kilometri mai in dreapta in zona inde se lucreaza la autostrada.
in schimb luni nu era miscare deloc, nu se vedea o evolutie fata de vineri, presupun ca au avut weekend baietii

pasadia

La Holdea, dar si la Soimus, se lucra si sambata pe la ora 14-15. Destul de anemic, e adevarat. Si mi se pare ca se lucreaza si la nodul Grind, dar doar la sud de DN68A (in partea nordica, in zona CF-ului si a bretelelor, nu cred ca s-a miscat nici un fir de pamant anul asta - nu mai stiu care e situatia, pana la urma au AC pentru nodul asta proiectat si ras-proiectat de atatea ori?)

ovicor

Pe OSM< cu zoom 1km sau<, sectorul Soimus - Margina figureaza ca "in exploatare" !

Dominik

#34070
Imagini de pe santierul lotului 3 Lugoj-Deva cu avansul lucrarilor in luna Aprilie

Lucrări ecoduct km 57+710 (5 aprilie 2017)


Ecoduct km 57+710 (5 aprilie 2017)


Ecoduct km 58+700 (5-7 aprilie 2017)






Nod Rutier Ilia, km 76+500 (7 aprilie 2017)


Nod Rutier Ilia, km 76+500 (7 aprilie 2017)


https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/posts/417036621992260
You're in Steelers Country

Dominik

#34071
Pasaj CF km, 76+331 (7 aprilie 2017)




Pod peste râul Mureș, km 69+105 (25 aprilie 2017)




Sector experimental strat de MASF16m, km 77+200 - km 77+300 (7 aprilie 2017)






https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/posts/417036621992260
You're in Steelers Country

GDPR

#34072
S-a lansat licitatia pentru "Executie lucrari de remediere a degradarilor pe Autostrada Orastie – Sibiu, Lot 3, etapa 2"–DRDP Brasov, in sectiunea "Proceduri simplificate" a SEAP-ului.

Valoare estimata: 7,318,799.53 RON

Data limita de depunere a ofertelor: 23.05.2017
Data limita de evaluare a ofertei: 19.06.2017

O scurta descriere a lucrarilor extrasa din Caietul de Sarcini:

Quote1.5 Lucrari proiectate

Zona km 44+300 km 44+400
- Refacerea drenului longitudinal pe o lungime de 110 m, adancimea de 2,00 m si latimea de 1,20 m. Drenul face legatura dintre drenul executat pe lotul 2 si drenul neafectat de alunecarea produsa (~km 44+400).
- Patru transei drenante, pozate transversal, cu lungime medie de 20 m si adancimi cuprinse intre 1,50 m si 8,00 m, la km 44+320, km 44+340,45, km 44+368,10, km 44+400,46.
- Sectiunea transversala este compusa din doua etaje, unul superior de forma trapezoidala, avand taluzuri cu panta 1:1 si cu baza de 4,00 m, care va constitui si drumul de acces pentru drenul din etajul inferior si unul inferior de forma dreptunghiulara, care asigura si legatura cu drenul longitudinal, prin caminele amlplasate in zona de intersectare.
- Umpluturile din corpul transeelor drenante si drumului se fac conform tabelului din plansa 33
- Retaluzarea suprafetei din amonte de autostrada, pe toata latimea culoarului expropriat
- Protectia taluzului cu o masca drenanta in zona piciorului acestuia, pe o latime de 10,00 m şi cu georetele spatiale pe restul suprafetei.
- Grosimea mastii drenante va fi de minim 0,50 m.
- Deoarece lucrarea se regaseste in zona de trecere de la un lot la altul, cu constructori diferiti, a fost necesara realizarea unui camin de colectare si dirijare a apelor aduse de santul de garda existent si neafectat de alunecare,din zona lotului 2 si evacuarea apelor colectate printr-un tub pvc cu diametrul de 300 mm, pana la santul autostrazii.
- Refacerea santului pereat pe lungimea de 110 m.
- Lucrarile prevazute, asigura atat drenarea apelor cat si ranforsarea masei de pământ antrenata in alunecare.
Pentru executia lucrarilor, este necesara amenajarea amplasamentului,prin demolarea resturilor de fundatie si gabioane si amenajarea unei platforme cu latimea de cca 4,00 m, pe care va circula excavatorul pentru realizarea drenului longitudinal.
Amenajarea se face conform profilelor transversale din proiect.
Zona va fi monitorizata prin montarea unor inclinometre.

Zona km 49+775 km 49+805
In aceasta zona exista doua podete, apropiate, unde zonele adiacente prezinta tasari de ordinul a cca 5 cm, cu exceptia rampei Sibiu a podetului peste paraul Pustia, unde tasarea este de cca 15 cm si se accentueaza.
Cauzele aparitiei acestor tasari sunt de regula naturale, ca urmare a fenomenului de consolidare în timp (tasare).
In situatia existenta, la podetul peste p. Pustia, rampa Sibiu, fenomenul este mai accentuat si datorită unei antrenari de parte fina prin zona drenului din spatele culeei, aspect ce se observa in zona adiacenta aripii podetului.
- Solutia pentru tasarea de cca 5 cm este de reprofilare, cu un nou strat de uzura.
- Reprofilarea se va face pe o lungime de 8,00 m inainte si dupa trecerea de podete.
- Deoarece podetele sunt apropiate, zona dintre cele doua podete se trateaza integral cu refacerea uzurii.
- Pentru tasarea mai accentuata de la rampa Sibiu , tratarea este mai complexa, si se refera la refacerea integrala a structurii rutiere pe lungimea de 8,00 m, conform detaliului din plansa.
- Dupa refacerea structurii rutiere, se va reface si rigola de acostament, care in present nu mai are panta de scurgere, deversand apa pe taluz.
- Retaluzare taluz dreapta pe o lungime de 15,00 m
- Protectie taluz cu geosintetice spatiale, fixate cu tarusi cu lungimea de 1,00 m ,iar pe suprafata intr-un caroiaj cu latura de 1,0 m, cu abatere de max. 20%.
Lungimea taluzurilor in aceasta zona, este la limita maxima posibila asigurarii unei stabilitati de durata, astfel ca pe inaltimea maxima a rambleului, au aparut fenomene locale de bombare a taluzului, astfel ca tarusii de fixare sunt obligatorii pentru zona propusa a fi protejata.

Zona km 53 +750 km 53+800
Pe partea stanga a traseului, exista un zid de sprijin de rambleu,cu inaltimea de cca 4,00 m, fundat pe o perna de balast armata cu geogrile.
Stoparea fenomenului de rotire s-a propus a fi realizata prin :
- Executia unui rand de minipiloti in bancheta fundatiei, din fata zidului
- Colmatarea crapaturii din spatele coronamentului
- Minipilotii se executa la un pas de 1,50 m in lungul zidului
- Barele utilizate vor fi de diametru 40/16 mm, avand capacitatea portanta de minim 650 kN fiecare.
- Diametrul sapei de forare, va fi de minim 150 mm.
- Pasta de injectare va avea urmatoarea reteta:
• Ciment : 1080 kg/mc
• Apa : 660 1/mc
• Bentonita : 36 kg/mc
Cantitatea de apa poate fi variata, in functie de starea balastului din fundatie, adaptarea fiind necesara pentru a reduce pierderile de pasta in perna. De regula, reducerea cantitatii de apa se practica daca pierderea de pasta depaseste cantitatea de 65 1/ ml.
Dupa trecerea de zona pernei (cca 1,50 m sub talpa fundatiei zidului), se va reveni la reteta prescrisa mai sus.

Zona km 59+900 km 60+000
Este zona in care a fost depozitat materialul excavat din corpul rambleului.
Ca urmare a supraincarcarii taluzului cu pamant, acesta si-a pierdut stabilitatea, iar refulul a impins in sus banda de stationare de urgenta si partial banda 1.
In zona a fost facuta o interventie de corectarea niveletei pe o zona restransa, nefiind tratata întreaga zona.
Ca urmare, in cadrul acestui proiect se includ urmatoarele lucrari:
- Refacerea structurii rutiere numai pe zona denivelata in present (cca 50,00 m).
- Refacerea drenului longitudinal,care a fost forfecat ,pe o lungime de 100,00 m.
- Refacerea santului pereat, care in present nu mai are panta de scurgere, pe aceeasi lungime cu a drenului.
- Nivelarea si protejarea taluzului cu pamant vegetal si georetele spatiale.
Refacerea structurii rutiere a autostrazii are urmatoarea configuratie :
• 5 cm - beton asfaltic de uzura MASF 16
• 6 cm - beton asfaltic deschis BAD25m
• 12 cm - anrobat bituminos tip AB2
• 20 cm - balast stabilizat cu ciment
• 30 cm - strat de balast
• 20 cm - strat de forma din materiale coezive tratat cu ciment sau compusi pe baza de ciment.

Zona km 60+380 km 60+540
In aceasta zona, atat pe partea dreapta cat si pe partea stanga a autostrazii, taluzurile de rambleu au o panta franta, fapt ce a favorizat aparitia unor fisuri de intindere in corpul autostrazii, cu posibilitatea pierderii stabilitatii taluzurilor pe ambele parti ale autostrazii.
Pentru remedierea situatiei se propun urmatoarele lucrari:
Pentru partea dreapta:
- Ridicarea cotei santului existent prin umplerea spatiului dintre piciorul taluzului autostrazii si drumul de exploatare, conform profilelor transversale aferente.
- Realizarea unei diafragme de inchidere in spatele aripii podetului, pentru retinerea umpluturii, cu o barbacana la nivelul fostului sant.
- Executia unor drenuri ventuza pe taluz, pozate la o distanta de 6,00 m intre ele, si umplute cu piatra sparta sort 40 — 63, conform prevederilor din caietul de sarcini.
- Taluzarea si protejarea taluzului cu pamant vegetal insamantat.
- Lungimea de aplicare este de 75 m (km 60+465 — km 60+540)
Pentru partea stanga:
- Sprijinirea corpului autostrazii cu un rand de piloti cu diametrul de min. 1000 mm
- Distanta intre axele pilotilor va fi de 2,00 m
- Solidarizarea pilotilor cu o grinda din beton armat, cu latimea de 1,50 m si inaltimea de 1,50 m
- Betoanele utilizate vor fi de clasa min. C25/30.
- Executia unor drenuri ventuza pe taluz, pozate la o distanta de 6,00 m intre ele, si umplute cu piatra sparta sort 40 — 63, conform prevederilor din caietul de sarcini.
- Drenurile ventuza, au o latime de min. 1,00 m, lungimea variabila (6,00 — 9,00 m) in functie de inaltimea taluzului si adancimea cuprinsa intre 0,00 si 7,00 m
- Taluzarea si protejarea taluzului cu pamant vegetal insamantat.
- Protectia cu pamant vegetal se practica numai pe zonele dintre drenurile ventuza.
- Lungimea de aplicare este de 160 m (km 60+380 — km 60+540)
Pe suprafata carosabila se va interveni prin :
- frezarea uzurii si binderului pe zonele cu fisuri
- colmatarea eventualelor fisuri existente in mixtura din stratul de baza
- amorsarea suprafetei frezate si curatate
- asternerea unui geocompozit antifisura
- refacerea stratului de legatura si uzura

Zona km 61+600 km 62+140
Pe partea dreapta, taluzurile existente, aluneca in straturi relativ subtiri (max 2,50 m), fapt ce a condus la distrugerea locala a santurilor sau astuparea acestora.
Local, s-a produs si un mic reful in banda de stationare de urgenta, pe o latime de cca 1,00 - 1,50 m si lungimi de 5,00 - 6,00 m (trei zone in prezent).
Se mentioneaza ca ebulmentele au avut ca si cauza ,tot depozitarea de pamant in exces pe taluz.
Pentru remedierea situatiei Solutia include urmatoarele lucrari:
- Excavarea materialului ebulat si indepartarea acestuia din zona.
- Retaluzarea amonte, pe toata latimea culoarului expropriat, conform profilelor transversale.
- Protejarea taluzurilor cu o masca drenanta cu grosimea de min . 50 cm pe o latime de min.10,00 m de taluz.
- Refacerea sistemului de drenaj longitudinal pe lungimea afectata(cca 100 m).
- Drenul longitudinal se reface pastrandu-se cotele de evacuare existente la caminele de vizitare.
- Adancimea drenurilor va fi de 1,50 m, conform proiectului initial, dar va avea corpul drenant realizat din piatra sparta sort 40-63, protejat cu geotextil filtrant.
- Refacerea santului de colectare si dirijare ape de suprafata.

Zona km 62+465 - km 62+475 (Rampa Aciliu)
In spatele culeei 1 a viaductului Aciliu, placa de racordare s-a tasat cca 15 - 20 cm pe calea 2 si 5 - 7 cm pe calea 1.
Aparitia unei fisuri cu lungimea de cca 8,00 m in banda de stationare de urgenta, care este in stransa legatura cu bombarea taluzului rampei, prefigurand posibilitatea de cedare locala a taluzului.
De asemenea, in pereul de beton au aparut fisuri cu denivelari de cca 0,5 - 1,00 cm, fapt ce atesta continuarea fenomenului de tasare al umpluturilor din sfertul de con.
Sistemele de colectare ape (camine din beton) care nu se regasesc in vechiul proiect, nu sunt etanse sau nu sunt pe directia scurgerii apelor din rost.
Pentru remedierea situatiei existente se propun urmatoarele lucrari:
- Colmatarea tuturor rosturilor si fisurilor existente la structurile din beton
- Executia unui sort din tabla zincata la capul aval al rostului de pe calea 1, pentru dirijarea apelor colectate direct in caminul executat
- Etanseizarea caminelor de colectare
- Executia unor drenuri forate orizontal prin pereul de beton, la fiecare berma.
Aceste drenuri vor avea lungimi diferite astfel:
- Pe berma superioara 1=10,00 m
- Pe berma inferioara, 1= 15,00 m
- Distanta intre drenuri va fi de 2,00 m
- Berma superioara va fi corectata atunci cand se colmateaza fisurile, astfel incat apa din drenuri si barbacane sa nu mai stagneze pe berma.
Interventia in corpul autostrazii:
- Frezarea stratului de uzura pe o lungime de 12,00 m
- Frezarea stratului de binder pe o lungime de 11,50 m
- Curatirea suprafetei
- Amorsarea suprafetei
- Completarea cu binder a zonei tasate, in vederea realizarii suprafetei de asternere a straturilor urmatoare (-11 cm)
- Amorsarea suprafetei
- Asternerea stratului constant de binder BAD 25 de 6 cm
- Amorsarea suprafetei
- Asternerea stratului de uzura din MASF 16, sau MAS 16
Operatiunea se face pe ambele cai ale autostrazii.
La taluz, se va realiza:
- Pozarea unui tub pvc cu d=300 mm, pe fundul santului existent
- Retaluzarea si protejarea taluzului cu georetele spatial, strict pe zona afectata (cca. 100 mp)
- Pamantul rezultat din retaluzare si o parte din cel depozitat in cadrul culoarului expropriat, se va adosa taluzului, realizand o contrabancheta cu inaltimea de cca 2,00 , care va reduce lungimea pantei taluzului existent, impartind aceasta lungime in doua.
Trebuie precizat ca pentru sitemul rutier se mentine aceeasi solutie tehnica folosita si in proiectul initial, cu mentiunea ca stratul de forma va fi din material granular, conform completarilor umpluturilor tasate, rezultand urmatoarea configuratie:
• 5 cm - beton asfaltic de uzura MASF 16
• 6 cm - beton asfaltic deschis BAD25m
• 12 cm - anrobat bituminos tip AB2
• 20 cm - balast stabilizat cu ciment
• 30 cm - strat de balast
• 20 cm - strat de forma din materiale necoezive

Zona km 64+380 km 64+400
Aceasta zona de debleu adanc, nu a fost finalizata si din aceasta cauza, taluzul de pe partea dreapta prezinta ravene si ebulmente care au astupat santul de scurgere.
Aceste fenomene se regasesc atat in spatele lucrarii de sprijinire din piloti forati, cat si in continuarea acestei lucrari.
In aceasta faza, se impun lucrari de interventie constand in:
- Indepartarea materialului ebulat din sectiunea santului
- Executia unor drenuri ventuza pe taluz
- Retaluzarea suprafetei, inclusiv nivelarea ravenelor
- Protejarea supiafetei taluzurilor cu pamant vegetal si georetele spatiale.
- Executia unor casiuri realizate din geocelule umplute cu beton, pe directia ravenelor care vor fi nivelate.
Drenurile ventuza vor avea sectiune dreptunghiulara cu latimea de 0,80 -1,00 m. Adancimea acestora va fi variabila, de la 0 la 3,00 m, iar lungimea va fi in medie de 12,00 m.
Santurile de garda si casiurile se vor realiza cu pereuri elastice, din geocelule umplute cu beton. Sectiunea acestora va fi de tip semicircular, cu adancimi de 0,50 m pentru santuri si 0,15 — 0,25 m pentru casiuri.

1.6 Durata de realizare a lucrarilor de remedieri:
Durata de executie a lucrarilor 3 luni
Durata de garantie de executie 60 luni
Durata totala a contractului 63 luni


ciprebbe

^Sunt curios daca vor exista doritori :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

7 mil ron si 60 de luni garantie? Cu siguranta nu vom vedea ofertanti care sa duca la bun sfarsit contractul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Quote from: ovicor on May 02, 2017, 01:15:12 PM
Pe OSM< cu zoom 1km sau<, sectorul Soimus - Margina figureaza ca "in exploatare" !

Am observat si eu ieri, datele par in principiu ok, e ceva bug de rendering si/sau o relatie pusa aiurea. O sa se repare cumva.

pasadia

De unde au scos-o pe asta cu 5 ani garantie? Cata garantie cerusera antreprenorului initial? 2 ani cumva?

vancouver

S-au emancipat si cer si ei 5 ani, ca-n Germania (acolo e prin lege 5 ani). Doar ca nu la astfel de contracte trebuie cerut 5 ani ... Mai bine o lasa mai moale si cer 2 ani, ca altfel sare pretul in aer numai de frica unor eventuale refaceri ale lucrarilor in cei 5 ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

perfidus

Solutiile de remediere vad ca sunt pe un proiect (planuri) din 2016, proiect intocmit de ROAD CONSULTING & DESIGN SOLUTION S.R.L.
E putin spus ciudata aceasta licitatie, din moment ce CNAIR sustine ca se va scoate la licitatie o expertiza, lucrare care se asteapta sa dureze 5 luni:
CNAIR SA desfășoară etapele necesare în vederea reluării procedurii de achiziție publică pentru încheierea unui contract de servicii pentru realizarea unei expertize tehnice asupra lucrărilor executate pentru obiectivul Autostrada Orăștie-Sibiu, lot 3, cuprins între km 43+855 – km 65+965, în lungime de 22,11 km, având în vedere anularea procedurii de achiziție derulată în anul 2016.

Se estimează ca, în condiții normale, expertiza tehnică să fie finalizată în trimestrul 3 al anului 2017, având în vedere că durata de realizare a acesteia este estimată pentru o perioadă de 5 luni.
(de pe http://www.cnadnr.ro/ro/transparenta/situatie-actualizata)
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cutter