Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 56 Guests are viewing this topic.

carutasul

Pai banuiesc ca asa a fost licitată, deci in teorie ar trebui să se incadreze, nu?

Quest

Eu din cite stiu, modificarile consistente de solutie tehnica determinate de AM revizuit, nu se rezuma doar la aparitia acelor tuneluri pe sectorul E2, ci si aparitia suplimentara a 1 km de viaducte in sectorul E1, lucrari de arta a caror cost nici el n-a fost luat in calcul la semnarea contractului cu Salini, asadar chiar daca (Doamne fereste) se renunta la tunelurile de pe E2, lucrurile tot ramin blocate pe E1.
Common sense will get you far !

ovicor

 @Quest, asta daca vorbim de trasee diferite. Daca vorbim de acelasi traseu, tunelurile coboara linia rosie => viaducte mai scurte si mai scunde, cred eu .

Quest

Traseul cu/fara tuneluri nu e esentialmente diferit. Nu sint in bransa, dar inteleg ca in lipsa tunelurilor de pe E2, linia rosie merge in sus, adica acel km de viaducte de pe E1 va avea structuri mai inalte, adica mai scumpe.
Common sense will get you far !

ovicor

#33709
Exact asa gandesc si eu, probabil postarea ta anterioara n-am inteles-o corect. Dar nu vor fi doar mai inalte, ci si mai lungi !

dr4qul4

Pentru eliberarea AM-ului, pe langa cele 2 tunele, unul din viaducte a fost prelungit.
Din pacate asa ne trebuie. Anul trecut trebuia sa se da drumul la tunele, nu sa se astepte sa ia altii deciziile.
Nu cred ca mai e vreo sansa sa revina la proiectul initial ci este doar o metoda de tergiversare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pentium10


Decizie-şoc: România, obligată să plătească 83 de milioane de lei italienilor care au făcut autostrada surpată

Compania de Drumuri este obligată să plătească 83 de milioane de lei italienilor de la Salini, care au construit lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, ulterior demolat şi refăcut în regie proprie. Decizia Comisiei de Adjudecare a Disputelor poate fi însă atacată în instanţă.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a pierdut la CAD litigiul cu constructorul italian Salini, care i-a cerut despăgubiri de 90 de milioane de lei, după ce i-a reziliat contractul pentru construcţia lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie.

Michael Buhler, arbitrul unic din această Comisie, a decis pe 23 martie ca italienii să primească 83 de milioane de lei, potrivit lui Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNAIR.

,,Săptămâna trecută, în cadrul unui CAD, prin decizie, CNAIR a fost obligată la plata unei sume de peste 83 de milioane de lei în favoarea SALINI, pentru lotul de autostradă PRĂBUŞIT pe Orăştie - Sibiu, sector Cunța – Sălişte", a spus Goga.

,,Apărările companiei au fost formale, făcute cu juriştii nespecializați, iar directorul Direcției Juridice a CNAIR Andrei Filipescu este DIRECT responsabil pentru aceste dezastre", a continuat Alin Goga.

Oficialii CNAIR au confirmat informaţia potrivit căreia o decizie CAD obligă compania să le plătească 83 de milioane de lei italienilor de la Salini.

De altfel, CNAIR a prevăzut în bugetul pe anul acesta suma de 90 de milioane lei, solicitată de către Salini Impregilo, constructorul italian al lotului 3, în cadrul litigiului declanşat după rezilierea contractului.

Litigii peste litigii

În septembrie 2015 Salini Impregilo a declanşat un litigiu în arbitraj împotriva CNAIR şi a solicitat daune de circa 90 de milioane de lei. În acest litigiu, CNAIR este reprezentantă deocamdată de către juriştii companiei, dar intenţionează ca până la finele lunii mai să contracteze serviciile unei case de avocatură.

Până la finele anului viitor, oficialii de la Drumuri vor să demareze la rândul lor un litigiu împotriva constructorului italian pentru recuperarea daunelor cauzate de încetarea contractului.

În data de 3 septembrie 2015, CNADNR (actuala CNAIR) a anunţat închiderea circulaţiei rutiere pe Autostrada A1 Orăştie - Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Sălişte (km 270+020) - Nod rutier Cunţa (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii.
"Groapa" care s-a întins pe circa 200 de metri a fost reparată în regie proprie, fiind prima dată când Compania de Drumuri a executat astfel de lucrări. Lucrările de refacere aferente lotului 3 au început în luna aprilie 2016 şi au fost finalizate în octombrie, când a fost redeschisă circulaţia.

Suma pentru refacerea lotului au fost asigurate din garanţia de bună execuţie a constructorului. Compania a executat Garanţia de Bună Execuţie constituită de Salini Impregilo SpA, în valoare de circa 60,48 milioane de lei, sumă ce a fost încasată de companie de la banca emitentă în data de 28 aprilie 2016.

Proiectul Autostrăzii Orăştie - Sibiu, ca parte a Reţelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două oraşe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanţarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.

Autostrada a fost împărţită în 4 loturi de punere în aplicare. Loturile 1 şi 2, având lungimea de circa 44 km, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 şi 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce priveşte Lotul 3 (Sălişte - Cunţa) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce pe o porţiune din zona viaductului Aciliu au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranţa traficului rutier.

http://www.economica.net/decizie-soc-romania-obligata-sa-plateasca-83-de-milioane-de-lei-italienilor-care-au-facut-autostrada-demolata_135803.html#n
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

infraAdi_ro

Quote from: euromau on March 02, 2017, 09:41:25 AM

Mi-a soptit o vrabiuta ca Impregilio are sanse mari sa castige procesul cu CNAIR la Curtea de Arbitraj de la Paris obtinand si o suma frumusica ca despagubire.


Ca sa vedeti ca nu zic prostii...... :( Pana la urma nu ne mai raman bani pentru drumuri si autostrazi....ii dam pe despagubiri >:(
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Dominik

Chiar atata incompetenta exista in CNAIR ? chiar nu se sesizeaza nimeni ? Este inadmisibil ce se intampla !!!
You're in Steelers Country

bogdix

#33714
Vorbărie inutila. Postările lui cutter si horatiu.cosma sunt realitatea. Restul e cancan.

Vizavi de "stirea Șoc" cu CADul de 83 milioane al Impregilo: asta e alta stire de adunat click-uri si vizualizari.

http://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/despagubiri-importante-primite-de-constructorului-autostrazii-scufundate-700337?__grsc=cookieIsUndef&__grts=1491308614877

pentium10

#33715
Quote from: bogdix on April 04, 2017, 04:13:11 PM
Vorbărie inutila. Postările lui cutter si horatiu.cosma sunt realitatea. Restul e cancan.

Vizavi de "stirea Șoc" cu CADul de 83 milioane al Impregilo: asta e alta stire de adunat click-uri si vizualizari.

@bogdix
nu intru in polemica, dar una alta, si la perceptia poporului trebuie lucrat
si daca se dau ca stire asemenea continut e important sa stiim de existenta lor si aici pe forum, nu sunt autorul articolului dar nici nu verific cate dislikeuri am primit de cand am postat postarea.
oricum aceste reportaje ajuta doar la misterul companiilor de stat, si orice abordare poate fi justificata printrun discurs de genul cum e in articol

mai bine am identifica "problema" in comunicatele statului si a persoanelor implicate si sa clarificam si sa demontam, sa ramana ce e adevarul pur, decat sa intram in "restul e cancan". "Informare first"
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

Comunicat de presa 04.04.2017
Informații referitoare la litigiul CNAIR SA - Salini Impregilo

CNAIR SA informează opinia publică de faptul că va formula acțiune în anulare a sentinței arbitrale parțiale pronunțată în data de 23.03.2017 de către Curtea Internațională de Arbitraj  Camera Internațională de Comerț ICC Paris, locul arbitrajului ales de către părți fiind București.

Prin Sentința Arbitrală Parțială, arbitrul nu a judecat în fond litigiul arbitral, ci doar a confirmat deciziile CAD pronunțate anterior de adjudecător, urmând ca în conformitate cu regulile de arbitraj acesta să decidă și asupra fondului litigiului, pronunțând astfel o Sentință Arbitrală Finală.

Menționăm că în procedura de arbitraj compania a fost reprezentată de personal cu experiență și pregătire pe proceduri de arbitraj din cadrul CNAIR SA.

Până la acest moment CNAIR SA nu a achitat și nici nu are de achitat vreo sumă către Salini Impregilo ca urmare a pronunțării Deciziilor CAD, acestea nereprezentând titluri executorii.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-04042017
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

bogdix

@pentium10
Înţeleg că nu cauţi polemica, doar ai postat nişte link-uri către ştiri "bombă" (sau "click 4 ca$h").
A doua ştire pe care ai postat-o (cea cu comunicatul CNAIR), nu face decât să confirme ceea ce am spus şi eu: că decizia ICC încă nu este executorie, urmând să se judece şi pe fond.

Nu ştiu dacă ai urmat vreun curs de FIDIC, în România sau în altă ţară, însă îţi împărtăşesc eu un amănunt des întâlnit de mine la cursurile FIDIC: majoritatea trainerilor (experţilor FIDIC) afirmă că ICC-ul nu (prea) întoarce decizii CAD. Toţi, dar ABSOLUT toţi, recomandă un lucru: rezolvarea problemei (disputei între părţi) în CAD (dacă nu chiar înainte de CAD), fără a se ajunge la ICC. CAD-ul este un mediu în care (spun experţii FIDIC) se judecă o problemă inginerească sau contractuală la nivel "ingineresc", nu la nivel "avocăţesc" (nu ştiu dacă exprimarea e chiar corectă). ICC-ul e un mediu în care nu mai judecă "inginerii", ci avocaţii.

Revin la caracterul de can-can.
Articolul respectiv (din economica), cât şi cel de pe digi24, îl au ca sursă pe dl. Alin Goga. Un personaj interesant, asupra căruia nu vreau să intru în prea multe detalii, menţionând doar faptul că eu consider că punctul dânsului de vedere nu trebuie generalizat şi perceput ca un punct de vedere realist şi corect ci doar un punct de vedere. În ultima perioadă, dl. Goga s-a specializat în prezenţe la diverse posturi din mass-media (inclusiv TV), cu un discurs destul de dur la adresa CNAIR (întâmplător chiar propriul angajator) şi prin care atacă diverse personaje, cu care mie mi se pare că mai degrabă are "vendete personale".

Ultima chestie: dacă-mi mai aduc eu aminte bine, dl. Narcis Neaga (pe vremea respectivă Director General al CNADNR-ului), a ieşit la un moment dat în presă cu un discurs grandios în care îi înfiera pe Impregilo. S-a lăudat că a făcut şi plângere penală la DNA. Ulterior http://www.mediafax.ro/social/fostul-sef-cnadnr-narcis-neaga-audiat-la-dna-14929748 a ajuns din denunţător suspect. Eu nu spun că Impregilo au dreptate şi CNAIR(ex CNADNR) nu, însă nu vi se pare cam ciudată trecerea asta din denunţător în suspect ? Pentru mine a fost clar că până atunci dl. Neaga ne-a vândut gogoşi.

bogdix

^^...^
legat de dezbaterea cu "tuneluri" vs. "debleu" sau "prevederile din acordul de mediu 2013" vs. "prevederile din acordul de mediu 2010".

În primul rând:
Nici nu pot să mă gândesc că de la nivel ministerial se pune problema renunţării la tuneluri, pe motivul că sunt prea scumpe. Ce s-o fi fumând la MT acolo în şedinţele lor ?
Păi, după cum spun şi @horatiu.cosma şi @cutter, aceste tuneluri n-au fost cerute de Comisia Europeană, ci de Agenţia Naţională de Protecţie a Mediului, prin acordul de mediu revizuit în 2013. Iar de atunci până în prezent, indecizia şi tergiversarea (pe principiul neasumării răspunderii) au devenit cuvinte de căpătâi pentru CNADNR/CNAIR în relaţia cu Salini-Impregilo.

În al doilea rând:
Tehnic vorbind, modificările majore între ediţiile 2010 şi 2013 ale Acordului de Mediu sunt 3 (în textul Acordului sunt denumite "ecoducte"):
- 2 tuneluri în zona unui "coridor de migraţie a mamiferelor mari";
- un viaduct nou cu înălţimea impusă şi lungimea impusă (cred că 350m);
- prelungirea unui viaduct existent (cu cca. 350m, de la cca. 700 m la cca. 1,050 km).
Din ce se poate vedea pe planşele din faza SF, pe sectorul dintre km 51-56 sunt o serie de debleuri destul de adânci (atenţie ! profilul longitudinal este prezentat în axa proiectului, în realitate, taluzul de debleu putând atinge adâncimi mult mai mari la marginea platformei autostrăzii, în funcţie de panta terenului).
Proiectul cu tunelurile a necesitat coborârea liniei roşii pentru a se asigura acoperirea minimă a galeriilor de tunel (cred că de minim 15 m peste cel mai înalt punct al galeriei). De aici până la situaţia din prezent au fost mai multe faze, ajungându-se în final la soluţia cu 2 tuneluri (unul de cca. 400 m şi unul de cca. 1,7 km). Prin tunel înţelegeţi galerie dublă.

În ultimul rând:
Dacă sau nu există PT-ul pe varianta din SF, asta e o informaţie care se poate afla. Dar asta înseamnă că în ultimii ani, cineva şi-a bătut joc de altcineva la propriu. Iar acum am impresia că cineva îşi bate joc de sărmanul domn Cuc, care la rândul său, aşa rârâit, îşi bate joc de noi "pahticipanţii la thafic". Oare următoarea idee o fi să facă tuneluri la dealul Bucium ?

nrb

Eu cred că adevărul tunel/debleu se află în BVC/LI/PAAP 2017 CNAIR, dacă au fost aprobarte. Acolo se pot vedea lucrări/sume cuprinse pe tipuri de lucrări, și sunt informații publice, ar trebui cerute și s-ar vedea și poziția MT acolo.