Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 75 Guests are viewing this topic.

rocklee

#33675
si cteva imagini de jos ....de la terasamentul dintre nodul soimus si pasajul dealul cu lilieci ...imagini facute  pe inserate ...


rocklee

#33676
cam  atat pentru acum ...

se lucra intens la dealul cu lilieci in zona braj mintia ...si nodul soimus ...miscare la pasajul branisca ....langa pescarie  ...si in cateva locati mai mici ....se lucra la decopertare si la asternere primului strat de pamant la terasamentul din zona stalpilor ce trebuie relocari de langa barajului  mintia ..... mai precis intre drumul comunal boz tarnavita si zona unde este instalata statia de sfalt UMB
imaginile sunt de sambata ...1.4.2017 ...ora 18-20.30 ...scuzati pentru ca leam pus numai acum...

:D :thumbsup: :vroomvroom:

horatiu.cosma

Pentru a clarifica datele de la care pornim referitor la tunelele de pe Lugoj-Deva, aș aminti, așa cum s-a spus mai sus, faptul că e vorba de două tunele, însumând aproape 2 km galerie dublă, 4 km galerie simplă. Din estimările de anul trecut din PT-ul celor de la Salini, care cel mai probabil au fost reconfirmate anul acesta prin studiul geotehnic suplimentar, costurile pentru secțiunea E2 au crescut (grosier) de la 20 de milioane de euro (varianta inițială, cu deblee), la 120 de milioane de euro (varianta actuală, cu tunele). În plus, tunelele sunt prevăzute în acordul de mediu actualizat prima dată la finalul lui 2013, iar apoi anul trecut în decembrie. Pornind de la chestiunile astea, pot să fac niște afirmații:

1. Lungimea totală a tunelelor este de 2 km (pe fiecare sens), nu 3. Costurile suplimentare estimate în urma apariției tunelurilor e de aproximativ 100 milioane euro, nu 180, cum se precizează în articol.
2. Banii nu sunt o problemă, ci incompetența din administrația noastră care nu e în stare să îi atragă. Am lăsat la Comisie o grămadă de bani pe POS-T și nu e ca și cum am schimbat direcția cu 180 de grade pe POIM. Decât să plângem dupa aceste sume în 2020, mai bine să profităm de proiectele decontabile la maxim.
3. Comisia va întreba de acordul de mediu, iar acesta include tunelele, nu mega-debleele. O a 3-a revizuire a lui, în încercarea de a reveni la varianta inițială din 2010 nu e doar penibilă, ci și cu șanse cvasi-nule de reușită. Subiectul e prea hot, nu are cum să treacă pe sub radarul ONG-urilor de mediu, s-ar bloca complet această revizuire.
4. CNAIR nu are specialiști pe tuneluri. Cel mai probabil, în urma discuțiilor interne pe care le-au avut, între cele două variante:
          a) să se profesionalizeze pe partea asta, pentru a fi pregătiți în viitorul apropiat să facă management pe proiectul de execuție a acestor tunele
          b) să împacheteze o minciună spre Cuc de genul "Tunelurile alea sunt prea scumpe, nu o să ni le plătească UE, nu nu nu etc, trebuie revenit la soluția inițială, aia e cea mai bună și mai frumoasă", pentru a scăpa pentru moment de riscul de a apărea în fața opiniei publice ca niște amatori în domeniul tunelurilor,
cel mai probabil au mers pe varianta b). Doar e mai simplu să alegi calea unei revizuiri de mediu care se traduce prin aruncatul pisicii pe moment în curtea altora (ANPM), tergiversarea la infinit a situației contractuale cu Salini pentru secțiunea E, decât să își asume ei rezolvarea acestor aspecte prin profesionalizare internă + semnare adițional cu Salini pentru plata PT-ului pentru tunele și licitarea acestora.

Concluzia e că noul CNAIR se caracterizează printr-o fugă de răspundere tot mai accentuată, iar noul ministru facilitează acest trend, prin ritmul cu care înghite pe nemestecate toate gogoșile primite de la companie.

nrb

Mâine se pare că se va începe terasamentul cu bolovani în zona pescăriei

Mat_Fr


Din păcate, declarația ministrului da o noua decizie politica, probabil la sfatul consilierului sau, care are deja la activ, un succes în domeniul "economisirii banului public" prin blocarea tunelului de pe Sibiu - Orăștie lot 3.
Probabil ca până la revenirea la realitate a domnului ministru, nimeni nu va mai îndrăzni sa avanseze dosarul licitației tunelurilor.
Deci vom avea mai întâi discuții cu experții europeni care vor zice ca ar fi bine sa se tina de proiectele validate, dar ca statul român poate face ce vrea cu proiectele pe care le pilotează.
Apoi un nou proiect cu debleie uriașe, un nou acord de mediu, contestații la licitații în justiție si peste 4 ani vom fi în aceeași situație ca astăzi, și vina va fi a ecologiștilor si activiștilor de mediu care vor bloca un proiect strategic pentru România.
:headbash:
Din păcate, peste 2-3 ani după finalizarea A10, traficul pe DN68A va deveni infernal pe porțiunea Margina- Holdea ( Grind ? - dacă AC pentru ieșirea de la Holdea este legat de noua strategie a ministrului transporturilor).

Pe acest model, probabil vor interzice prin lege , soluția tunelurilor pe autostrăzile publice, doar autostrăzile în concesiune putând construi și întreține tuneluri .
:bash:
Noroc ca secțiunile Sibiu - Boita și Pitești - Curtea de Argeș nu au tuneluri prevazute, asa ca vor putea anunța triumfal  lansarea proiectului A1 Sibiu Pitești măcar pe aceste tronsoane.

Dominik

Bravo UMB !!! Incredibil cata treaba au facut in 1 luna de zile !!! Multumic Rocklee pt poze
You're in Steelers Country

Dominik

Spații de servicii deschise pe A1 Cunța - Nădlac

Participanții la trafic trebuie să știe că, pe sectorul de autostradă A1 Cunţa – Nădlac, sunt deschise următoarele spaţii de servicii: Pianu – km 316+560; Traian Vuia – km 446+890; Topolovăţu Mare – km 471+856; Pecica – km 558+618; punctul de trecere a frontierei Nădlac II – km 583+888.
Începând din 1 aprilie, toaletele din spaţiile de servicii de pe Autostrada A1 Timişoara - Lugoj, lotul 2, km 481+625, calea 1 şi calea 2, în apropiere de Recaş, au fost închise, ca urmare a expirării contractului existent. Deşi procedura de licitaţie a fost realizată în timp util, iar contractul a fost atribuit, rezultatul procedurii a fost contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Sperăm ca procedura să se finalizeze cât mai curând. Pe sectorul amintit al A1 Timişoara – Lugoj, sunt funcţionale spaţiile din parcarea de la km 471+856, în apropiere de Topolovăţu Mare. Alte spaţii cu toalete sunt accesibile la km 446+890, în apropiere de localitatea Traian Vuia, județul Timiș.
Pentru evitarea unor situaţii neplăcute, rugăm participanţii la trafic să apeleze şi la spaţiile de servicii situate în apropierea nodurilor de circulaţie de pe autostradă: la Sebeş, Lancrăm – spre Alba Iulia, Orăştie – spre Cugir, Pecica – spre Arad.

DRDP Timisoara
You're in Steelers Country

Quest

Quote from: horatiu.cosma on April 03, 2017, 11:30:59 AM
(...)
3. Comisia va întreba de acordul de mediu, iar acesta include tunelele, nu mega-debleele. O a 3-a revizuire a lui, în încercarea de a reveni la varianta inițială din 2010 nu e doar penibilă, ci și cu șanse cvasi-nule de reușită. Subiectul e prea hot, nu are cum să treacă pe sub radarul ONG-urilor de mediu, s-ar bloca complet această revizuire.
(...)

Multumesc Horatiu, asta am vrut sa aud din partea cuiva care a fost timp de 1 an de zile direct in problematica de fata, ptr ca asta este parcursul care ne asteapta daca dl Cuc merge pe pista renuntarii la tuneluri :)

Quote from: horatiu.cosma on April 03, 2017, 11:30:59 AM
(...)
4. CNAIR nu are specialiști pe tuneluri.
(...)

Eu chiar nu-i inteleg pe oamenii din Companie, cum sa nu te profesionalizezi in materie de tuneluri, cind stii prea bine ca nu vei scapa de ele nici pe A1 (Sibiu-Pitesti), nici pe A3 (Comarnic-Brasov), nici pe A8 (Tg Mures-Iasi), si nici pe un eventual A6 (Caransebes-Severin) dintr-un viitor mai mult sau putin indepartat. Cum ?
Common sense will get you far !

cutter

Am scris și eu ceva pe tema tunelurilor:

Quote
Cea mai recentă aberație de la ministrul Transporturilor, dl. Cuc: "discutăm la Comisia Europeană să renunțăm la tunelurile de pe autostrada Lugoj-Deva".

Domnule ministru, nu Comisia Europeană ne cere să construim acele tuneluri, ci propriile noastre evaluări făcute după legile și reglementările naționale. Avem un acord de mediu emis de statul român (https://goo.gl/xhWhE2) la care s-a muncit ani de zile care ajunge la concluzia că soluția tehnică din licitația inițială, o săpătură masivă, ar fi fost catastrofală prin efectele asupra mediului.

Dar dincolo de aspectele de mediu, soluția inițială era pur și simplu proastă din punct de vedere tehnic. Un debleu (săpătură) cu adâncimea de 40 de metri (cât un bloc de 10 etaje) și deschiderea la partea superioară de câteva sute de metri prin pământuri similare cu cele de pe Orăștie-Sibiu. Aceste tuneluri se impuneau oricum din punct de vedere tehnic în orice țară normală (nu trebuie să ne uităm mai departe de Ungaria să vedem că orice ridicătură de relief mai mare e traversată prin tuneluri).

Aduce în discuție domnul Cuc și chestiunea costurilor pentru aceste tuneluri. În primul rând, exagerează sumele, e vorba de 100 mil eur în plus (nu de 180), dar nu asta e important. Discutăm despre un contract de la Lugoj la Deva care a fost licitat pentru aproximativ 400 mil de euro, dar pe care statul român estimase să plătească dublu (s-a venit cu valori foarte mici la licitație). Un contract finanțat 85% de Comisia Europeană cu fonduri nerambursabile. Nu această suplimentare pentru o soluție mai bună e problema, domnule Cuc, ci felul cum derulează CNAIR și Ministerul acest contract prin care s-au pierdut mult mai mulți bani, atât drept costuri de oportunitate că nu-i gata autostrada, cât și efectiv ca suplimentări cerute de constructori pentru că statul nu e în stare să le asigure front de lucru.

Prin modul cum genialul domn Neaga (director general la CNADNR în anii 2013-2015) a derulat acest contract, am pierdut sute de milioane de euro pe care puteam să-i tragem din Programul Operațional Transport 2007-2013 (cu extensie pînă în 2015).
Se știe din decembrie 2013 că aceste tuneluri trebuie scoase la licitație separat, dar CNAIR sub dl. Neaga (acum consilier al ministrului Cuc) a sabotat permanent progresul în această direcție. De ce? Nu pot decât să presupun ambiție, prostie sau lipsa de asumare a unei decizii. Sau o combinație a acestora.

Cel mai grav este că zona acestor tuneluri va fi singura întrerupere de pe autostrada Sibiu-Nădlac pentru multă vreme. Timp de cel puțin 5 ani se va ieși de pe autostradă pe drumul național alăturat, îngust și cu serpentine, pe o distanță de 15 km. Rezultatul, cozi interminabile de mașini și TIR-uri, pentru că pe acolo trece traficul României spre Europa. Când vom vedea știri la TV pe tema asta peste câțiva ani să ne aducem aminte de cei care au cauzat situația prin aceste tergiversări.

În final, să nu uităm că proiectul tehnic pentru aceste tuneluri a fost realizat deja de antreprenor la cererea statului român. S-au efecutat studii geotehnice amănunțite, s-a verificat proiectul de către Consiliile Tehnico-Economice ale CNAIR în repetate rânduri, s-au pronunțat profesori universitari asupra acestor tuneluri. Așadar avem un proiect tehnic gata, în valoare de sute de mii de lei, tot ce trebuie făcut este să fie licitat pentru găsirea unui constructor.

Domnule Cuc, n-aveți ce să căutați la Comisia Europeană, terminați cu inepțiile si scoateți odată la licitație acest sector astfel încât să închidem coridorul european!

ps Pentru că l-am auzit și pe domnul Sorin Grindeanu dând declarații cum că "nu există urși și nu trebuie tuneluri", poate îi face un consilier de presă un bine și îi pune pe masă aceste informații. Știu cum se minte și se dezinformează de la Ministerul Transporturilor, așa că momentan, îi acord circumstanțe atenunate pentru aceste declarații


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

Multumiri Cutter. Implicarea ta e cu atit mai meritorie (ptr noi cei care traim in zona), intrucit ne esti si deputat de Timis.
Common sense will get you far !

AFC

+1 cutter, ne bazam pe tine sa mai faci putin "scandal", poate,poate s-or trezi desi ma indoiesc. Prostia lor devine criminala.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

mspescaru

Felicitari Rocklee pt poze si lui Cutter pt cele declarate. Sa speram ca se va ramane la solutia cu tunele pe LD.
acum cateva noutati de pe Arad- Timisoara

http://www.aradon.ro/lucrari-pe-autostrada-arad-timisoara-2/1808871

Europiu

horatiusi cutter, pentru informatiile date :cheers:
Concluzia: PT-ul pentru tunele, facut de Salini, exista deja dar CNAIR nu vrea sa-l cumpere pentru ca nu stie ce sa faca cu el. Super! Oare nenea Cuc se uita si el din cand in cand pe forum?   

rocklee: jos palaria!

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

#33689
Ca sa intelegem despre ce deblee e vorba, pun aici plansele relevante din documentatia de licitatie LD2, de la est spre vest (Holdea). Descarcarea Holdea e la dreapta ultimelor planse.

Daca citesc bine, cel mai adanc debleu e la 53+500 (dealul Comanu, prima plansa), terenul are 277 si autostrada 244 => 33m pe axul autostrazii, dar pe sud se vede cum debelul musca din curba de nivel 280, deci intr-adevar in punctul maxim ar avea 40m. Plus ca daca terenul se dovedeste a fi instabil (gen Aciliu), si vor sa largeasca debleul, dealul continua sa "urce" spre sud pana peste 300m...

Interesant ca pe plansele 1 si 2 apare (cu linie alba punctata) ceea ce pare a fi un traseu alternativ, care ar fi ocolit intrucatva dealul si ar fi trecut paralel cu curba de nivel 260-270... Deci tot se ajungea la un debleu (pe partea sudica, poate rambleu spre nord) de 25-35m inaltime, desi poate nu atat de lung. Ar fi necesitat in partea de est un viaduct cam de doua ori mai lung decat cel din plansa...