Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 35 Guests are viewing this topic.

athosga

Intrebare de 10 puncte: Unde este zona de lucru, care poate fi vazut in al doilea film? Nu cumva TUNELUL DE LA SACEL?! Daca da, atunci eu as zice ca au evoluat binisor.

anacronox

ba da. exact zona tunelului de la Sacel e acolo.

mariansb

#5387
poze de azi ora 15 , de la viaductul Sacel , zona tunelului si viaductului dinspre Cristian
Se lucra si la nodul Sebes-Lancram , inclusiv la podul peste raul Sebes , precum si la pasajul peste calea ferata , dupa nodul Cunta.








"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

AndrewD

Din poza se vede ca DN-ul trece direct prin vale...autostrada au cocotat-o pe un viaduct chiar langa DN. Va rog daca poate cineva sa-mi explice si mie de ce/daca era necesara o investitie asa mare...adica de ce nu puteau sa construiasca autostrada direct prin vale asa cum este DN-ul. Stiu, e frumos viaductul...dar tehnic, chiar este o necesitate ? Nu se putea mai simplu, mai ieftin si mai rapid ?

sebba

Comisionul si spaga, direct proportionale cu valoarea contractului, direct proportionala cu complexitatea lucrarii... D-aia, ca la noi se poate! ;)
Sailing away! S/Y Haimana

bitalb

Si DN-ul este pe un viaduct acolo ... doar mai mic (poti eventual sa ii spui pod), se vede si din poze.

panda80

Pentru ca pe autostrada ai cu totul alte constrangeri legate de pante admise si raze de curbura admise.

Ionut

Quote from: panda80 on February 13, 2013, 02:46:54 PM
Pentru ca pe autostrada ai cu totul alte constrangeri legate de pante admise si raze de curbura admise.

Chiar daca si spaga e importanta, motivul principal e cel spus de panda80. Gandeste-te si la Aciliu ce viaduct imens e acolo. Relieful impune astfel de lucrari cand vine vorba de pante de maxim 5% (parca atat e maxim admis la autostrazi) si curbe largi.

anacronox

dac imi aduc aminte bine configuratia zonei, viaductul de la Sacel trece foarte aproape de fostele pescarii, trece peste M200 si poate au facut viaductul mai inalt sa fie tunelul mai scurt.

AndrewD

Da, m-am gandit si eu la restrictiile de panta...pana cand am fost pe ultima portiune construita din A2 si vreo cateva autostrazi din Ungaria si Austria...au niste pante...o placere...chiar n-am simtit nimic problematic la 140 km/h. :)

Acu' ce-i drept, una se vede-n poza si alta pe teren...totusi din poze nu mi se pare ca e o panta chiar atat de dificila...parerea mea. :D

iuli

Crede-ma... pe teren povestea e alta... Acolo e o vale destul de adanca iar apoi DN-ul ia o curba de unde nu vezi cum e panta, chiar destul de abrupta, astfel incat chiar si pentru un DN exista banda pentru vehicole lente. Cu o masina de vreo 60-80 CP ai ceva probleme in acea serpentina.
Ai incredere, viaductul si tunelul sunt OK acolo!  8)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

Apropos de curbe, nodul de la Arad, cel "innodat" dinspre Pecica, sensul spre Pecica, imi pare sa aibe niste curbe destul de stranse.
Sailing away! S/Y Haimana

adsailton92

Salut,
Am "intrat" astazi pe A1 la Sibiu, imediat dupa sensul giratoriu, cu care se termina actuala centura a orasului. Cred, ca am ajuns pana deasupra localitatii Cristian http://goo.gl/maps/P0el6; nu am mai putut inainta din cauza noroiului. Am si un filmulet, dar deocamdata doar pozele:






Aici m-am oprit


Pe aceasta portiune nu am intalnit decat doua carute. Se lucra, doar la instalatia electrica a viitorilor stalpi pentru iluminat, mai precis se introduceau in tuburi ceva cabluri. Au stat cam 15 min dupa care au plecat.

Sargon1806

"Like" pentru explicatiile aduse de panda80 si iuli. Intr-adevar, am trecut prin zona Sacel de mai multe ori. DN1/7 ia forma dealului, exista o panta destul de serioasa si apoi un viraj pe care nu se recomanda sa-l iei cu mai mult de 70-80. Oricum, si la viteze de 80 km/h se simt fortele laterale. Pe o autostrada trebuie sa poti sa abordezi un viraj cu 130 km/h fara sa resimti o forta laterala prea puternica. Tunel si viaduct este exact ceea ce se cere. Uitati-va si pe autostrada A45 din Germania (Aschaffenburg - Dortmund) care este in zona de deal si e plina de viaducte. Am fost acum un an si jumatate pe acolo cand executau reparatii la unele dintre viaducte si erau santiere cam din 2 in 2 km pe alocuri.

Iar legat de curbele de la Arad, noi nu avem in Romania niciun nod rutier de autostrada, avem un triunghi pe A2-A4 si inca doua in lucru pe A1-Centura Arad si A1-A6 (Lugoj), dar niciunul nu se poate aborda in regim de autostrada pe toate legaturile. De exemplu, A2-Agigea se poate aborda cu 130 km/h, dar A2-Ovidiu cu siguranta nu. Cum sunt fan Autobahn, va prezint o situatie de triunghi ce se abordeaza la viteza, celebrul Hanauer Kreuz care uneste traficul de pe A45 cu cel de pe A66, parte din centura orasului Frankfurt.

https://maps.google.com/?ll=50.13703,8.989048&spn=0.044451,0.111494&t=h&z=14

Asta inseamna sa ai spatiu si ceva mai multi bani. Pe mine nu ma va deranja sa intru de pe Centura Arad pe Arad-Nadlac cu 80 km/h. E oricum mai bine decat cei 5 km/h cu care trec peste cele 3-4 linii de cale ferata de pe drumul national.

sebba

Poate n-am foest eu suficient de explicit. Scriu de pe tel si nu ma prea "intind".

Nu ziceam de cum intri/iesi de pe A1 ci de sinusoida pe care o ai de traversat in dreptul nodului, sensul Timisoara-Nadlac
Sailing away! S/Y Haimana