Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 61 Guests are viewing this topic.

infraAdi_ro

Quote from: luc on March 01, 2017, 06:54:11 AM
^ Da Tibi, superbe poze. Si uite asa in loc sa fie pt Salini un lucru de lauda, pentru ca sa recunostem, acel viaduct este o realizare tehnica, ce a urmat pe lotul 3 s-a transformat in rusine nationala...

Stim cu totii ce s-a intamplat pe tronsonul acela unde constructor a fost Impregillio nu Salinii(anul trecut aceste firme au fuzionat).Presiunile din campania electorala a unui candidat la presedintie care era si prim-ministru la accea vreme au facut posibila deschiderea acestui lot in starea in care era la aceea vreme netinand cont de neconformitatile(peste 300) facute de inginerul Consitrans.
Mi-a soptit o vrabiuta ca Impregilio are sanse mari sa castige procesul cu CNAIR la Curtea de Arbitraj de la Paris obtinand si o suma frumusica ca despagubire.
Nu tin partea constructorului dar nu e corect sa punem in carca lui toata responsabilitatea pentru acel tronson de autostrada.

Legat de perioada de iarna citez de pe siteul ISC

"În conformitate cu prevederile reglementării tehnice Normativ pentru realizarea pe timp friguros a lucrărilor de construcţii şi a instalaţiilor aferente, indicativ C 16–84 (BC 6/1985), investitorii, proiectanţii şi executanţii lucrărilor de construcţii au obligaţia de a lua măsuri speciale în realizarea lucrărilor de construcţii în perioada cu temperaturi scăzute, considerată a fi intervalul cuprins între 15 noiembrie şi 15 martie.Conform C16–1984, punctul 1.6., perioada 15 noiembrie–15 martie este considerată ,,perioadă convenţională de timp friguros": apare probabilitatea ca zilele friguroase să depăşească 90% din interval. Zi friguroasă se consideră ziua în care temperatura aerului exterior este inferioară valorii de 5 oC şi nu există tendinţă de urcare.
Categoriile de lucrări pentru care trebuie asigurate măsuri speciale pe timp riguros, menţionate în Normativul pentru realizarea pe timp friguros a lucrărilor de construcţii şi a instalaţiilor aferente, indicativ C 16–84, sunt:
a) lucrări de pământ, b) fundaţii şi construcţii sub nivelul terenului, c) lucrări de beton, d)montarea prefabricatelor, e) lucrări de zidărie, f) învelitori şi tinichigerie, g) construcţii metalice, h) lucrări de finisaj, i) montare geamuri, j) izolaţii, k) protecţia anticorozivă în construcţii, l) lucrări de zidărie refractară, m) instalaţii interioare"

http://www.isc-web.ro/sites/default/files/Anunturi/1%20CONDITII%20CARE%20TREBUIE%20RESPECTATE%20IN%20EXECUTIE.pdf
Romania are un viitor doar daca are prezent!

nrb

Lucrările pe tot tronsonul Cunța-Săliște au fost proaste, asta nu are nici o legătura cu urgentarea din 2014, puteau să lucreze bine în zonele fără probleme, și au și întârziat față de ceilalți constructori

bogdix

^
@nrb: daca e adevarat sigur va publica compania un comunicat pe pagina lor de internet oficiala.

dr4qul4

si "marile presiuni" au fost pentru a deschide mai repede cu 2 saptamani fata din decizia DAB (care le extinsese termenul).
Cam ce putea face Imbecilio in cele 2 saptamani ca sa nu mai alunece dealul? Schimbau fundatia? Mai degraba dadeau niste vopsea. Iar cele 300 de neconformitati nu erau de 1 luna, 2 ci au fost facute pe tot parcursul contractului. De fapt, au fost facute de consultantul al carui contract fusese reziliat cu mult inainte, si drdp-ul a inchis ochii la restul, asa ca nu era nimic "proaspat".

Sa spunem ca se deschide luni LD2, la "presiunile publicului". Daca apar crapaturi suntem noi vinovati ca "i-am fortat" sa termine mai repede?
Daca la Holdea, descarcarea suplimentara va genera un accident (panta, curba stransa, probabil va fi si coloana acolo mai mereu) o sa vina DNA-ul sa ne interogheze pe toti cei care am spus ca e nevoie de asa ceva?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

infraAdi_ro

Nu poti compara presiunile publicului care au s-au nu au efect ,cu presiunile unui ministru sau prim-ministru care pot devenii decizii indiferent de ce zice un director sau o frma....Si daca DRDP a inchis ochii la acele neconformitati au aceasi vina ca si Impregillio.Consultantul este obligat sa verifice calitatea lucrarilor si pot semna sau nu receptia lucrarilor.
Sa nu ne grabim si sa asteptam decizia din procesul de la Paris.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

Posibil sa fie luni deschiderea dar nu e nimic 100%. :)
Mai trebuie răbdare. :)

nrb

Un forceps cred că ar fi bun, ufff :(

luc

#32842
Daca tot am redeschis cutia Pandorei: sa ne amintim de cum a fost tratata situatia pe Lotul 3 versus Lotul 4, cand cei de pe L4 au avut alunecari de teren pe celebrul deal rosu de langa tunel, modul profesionist in care au tratat problema (era si aici citat un interviu al unui director adjunct). Cat despre L3 problemele au plecat de la constructor, incepand cu  castigarea licitatie si terminand cu faptul ca nu au fost in stare sa dea tronsonul gata in termenii financiari si de calitate asumati prin contract. Au si autoritatile partea lor de vina pentru cum au monitorizat contractul, dar acele 300 de note neconforme spun totul...

adiarc

#32843
Quote from: adiarc on February 13, 2017, 05:14:53 PM
dupa usoara incalzire a vremii,in zona Aciliu au aparut noi crapaturi lungi de zeci sau chiar peste 100 de M si adanci de cel putin 4-5 M ..... avem chiar o suprafata de cateva sute de M patrati care risca sa plece cu totul cat de curand,dupa cum se vede in a doua poza

nu sunt pt inchiderea traficului dar este imperativ necesara luarea de masuri...acum

http://www.turnulsfatului.ro/2017/03/01/autostrada-cu-margini-de-lut-doua-saptamani-valurile-de-pamant-care-aluneca-spre-masini-ne-au-inghitit-tarusii-foto-si-video/

PS - ceea ce S-a intamplat pe lotul 3 este rezultatul unui cumul de factori cu mai multi vinovați pornind de la Diwi ( realizatorul SF-ului ),urmând cu Imbecilio,continuând cu un beneficiar cretin si politicieni idioți.

Totusi si alți constructori au construit in aceleasi condiții vitrege cu SF-URI făcute din birou...au si ei ceva probleme( Astaldi - Denivelari in zona tunelului Sacel sau hidroizolatie proasta la același tunel sau Strabag,denivelari repetate in zona Pianu),dar nu au problemele majore de pe lotul 3.
Asadar acești țepari numiți Salini-Impregilo sunt prp.vinovati.

Problema principala nu sunt vinovații ci SOLUTIA ...pe care cei îndreptățiti nu o caută..o tot lălăie si agravează problemele lotului cu fiecare zi de intârziere.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

michidush

Curge si pe partea cu Halta CFR sau doar pe zona de Nord?

adiarc

Nu curge dar sunt mari crăpături late si adânci de câțiva M,care afectează serios stabilitatea dealului
Pe de alta parte,in putinele locuri unde S-a pozat piatra sparta,pământul nu a mai alunecat,deci se poate ...cu o execuție corecta ...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Cozak

Stati calmi...nu se deschide.Eu ma mai duc de Pasti pe acest drum.Se deschide pana atunci?(era retorica intrebarea)

CNAIR neagă că va deschide luni autostrada Lugoj Deva

Autostrada a fost verificată joi, pentru a treia oară, de către comisia de recepție a CNAIR. "Este prematur și exagerat să se spună că deschiderea va avea loc luni, acum de abia se vede ce mai este de făcut. Deschiderea va fi în perioada următoare fără a ști cu exactitate când", a declarat joi un purtător de cuvânt al CNAIR. Acesta a spus că momentul urmează să fie anunțat prin un comunicat de presă și că nu este prima dată când informații false pe această temă apar în presă.

Deschiderea celor 15 kilometri ar fi oricum o măsură pripită din cauza faptului că mai sunt multe lucrări de făcut, iar acestea sunt departe de a fi lipsite de importanță. Lucrările neterminate includ mai mulți kilometri de șanțuri destinate scurgerei apelor, structuri casetate de beton, drumuri de întreținere, inclusiv un pasaj peste un drum județean, etc.
Sursa
http://www.digi24.ro/stiri/economie/cnair-neaga-ca-va-deschide-luni-autostrada-lugoj-deva-680006

nrb

Pot să vă spun că se va mai lucra și după deschidere, iar în logica de a nu deschide până la terminarea tuturor lucrărilor, nu se va deschide niciodată!!!

alecu26

conform multor experti in FIDIC, daca nu chiar majoritatea lor, nefinalizarea unor detalii, care nu afecteaza functionarea obiectivului, nu se poate constitui motiv pentru respingerea receptiei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Dominik

Mor de ciuda...de cateva zile sunt 15 grade afara si pe lotul 4 nu se lucreaza din cauza lipsei AC....trist !!! Mai stie cnv de vreun termen cand vine AC-u ?????
You're in Steelers Country