Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 45 Guests are viewing this topic.

alecu26

multa dezinformare si aici.

Din ce stiam obtinere maririi duratei de garantie a fost obtinuta mult mai demult. Si a fost o solutie la iesitul din clinciul....terasamentele sunt buna, nu sunt bune si expertiza contraxepertiza si contracontra expertiza.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Quest

Dar nu tin minte sa mai fi auzit pina acum despre cresterea la dublu a garantiei, bineinteles ptr a pune chezasie pe buna credinta a constructorului. Discutii or fi fost, dar n-au razbatut in presa. Nici macar aici pe forum, unde avem tot felul de surse discrete.
Common sense will get you far !

adiarc

pai deocamdata sunt doar vorbe de politician...adica zero...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Aha.
Interesant....

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1442-17022017

Doar spicuiri din " Vizita de lucru a Ministrului Transporturilor pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva, lot 2 "

Quote
...conducerea CNAIR a solicitat astăzi un punct de vedere unui expert independent, care să ofere o opinie pertinentă în ceea ce privește posibilitatea deschiderii traficului fără cei 3200 metri liniari de șanțuri și realizarea acestora, de către Constructor, ulterior deschiderii traficului.
Adica nu deschidem 15 km de autostrada pentru ca nu sunt gata 3,2 km de santuri...
Sa ii dea cineva domnului ministru linkurile la forum si la filmarile API....

Quote
În ceea ce privește garanția lucrărilor, aceasta a fost extinsă de la 4 la 8 ani, pe zonele afectate în trecut de neconformități ale lucrărilor de terasament.

Deci nu s-a extins garantia pe toata sectiunea...

Probabil Salini a zis "las-o naibii de contra-contra-anti-contra-expertiza... Noi stim cum am lucrat, pe aia cativa kilometri reparam pe barba noastra inca 8 ani. Doar deschideti !"

Nu stiu de ce, dar am impresia ca ceva "scartaie" in povestea asta.
Imi scapa ceva la insistenta cu care Cuc NU vrea sa deschida.
Daca se intampla asa la Aciliu as fi inteles, dar aici nu prea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bogdan_Cluj

#32689
Si mie "imi miroase" ca nu se vrea. Daca pana in 11 Decembrie aveam (probabil cu totii) banuiala ca nu se vroia pentru ca sa poata deschide urmatoarea administratie, acum se pare ca nu se vrea din alt motiv. Daca nu sunt probleme si tot nu deschid, se impusca singuri in picior. Incep si eu sa cred ca la mijloc este altceva, dar nu reusesc sa gasesc nici un motiv intemeiat pentru care nu s-ar vrea sa se deschida. Cum spui si tu, daca era o zona cu probleme majore (ex Aciliu) era cumva de inteles. Sau .... s-ar putea sa existe probleme majore pe care noi inca nu le cunoastem?

@Experti ... puteti sa va imaginati ceva probleme "ascunse" care ar putea exista?

Si totusi ca sa nu par/parem conspirationist, vin si adaug: daca ar exista asemenea probleme, eu cred totusi ca s-ar afla "pe surse" si ca "vrabiutele" ar ciripi totusi, nu?

LE: 6 mesaje mai jos, dumbravaandrei vorbeste despre "infiltratii in corpul autostrazii mai mari decat se asteptau iar constructorul incearca tot felul de tertipuri pentru a nu rezolva aceste probleme sub trafic".

cutter

Extensia la 8 ani e negociată de Sorin Bușe.

Nu există mari conspirații - doar incompetență. E mai greu la guvernare decît cu desene colorate de la consultanții israelieni.

*rant on*
În guvernarea tehnocrată erau aceeași oameni în sistem, dar 1) simțeau că la vîrf au oameni bine-intenționați, cinstiți și 2) oamenii ăia de la vîrf erau mînați de buna lor intenție și de dorința de a face ceva pentru țară. Înlocuiți 1) cu guvernul Grindeanu și 2) cu dorința de asigurare a fundului propriu + a face combinații și... rețeta dezastrului complet.

În realitate, ca să iasă treaba ai nevoie de: A) oameni competenți și bine-intenționați la vîrf și B) de reformă (ca să obții o organizație eficientă, solidă, stabilă). Guv Cioloș avut A) și a început ceva mișcări în ce privește B) (pe cît se pot face în cîteva luni). PSD n-are nici A) și pe B) nu-l va face prea curînd.
*rant over*

horatiu.cosma

#32691
Și pentru a clarifica și partea de audit de siguranță rutieră care cică impiedica recepția la terminarea lucrărilor anul trecut, uitați ce spune OUG 83/2016, Art. IX, alin. 3:

"(3^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), raportul de audit de siguranţă rutieră prevăzut la stadiul de la lit. c) se realizează şi se predă investitorului/administratorului drumului în termen de maximum 30 de zile de la data la care a avut recepţia la terminarea lucrărilor. Autoritatea Rutieră Română încheie contractul cu auditorul de siguranţă rutieră şi îl desemnează pentru a participa la recepţia la terminarea lucrărilor, pentru a întocmi raportul de audit de siguranţă rutieră şi pentru a semna procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, în calitate de invitat."

Deci, altfel spus, auditul se finalizează după recepție, nu înainte.

perfidus

+1 pentru fiecare din cele doua postari de mai sus!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Welcome back home, guys !...

Amandoi... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

teea

Deci, altfel spus, auditul se finalizează după recepție, nu înainte.

@horatiu : ASR-ul se desfasoara in 4 etape : 1 - la stadiul de SF ( !!! ), 2 - la predarea PT-ului, 3 - inainte de deschiderea traficului (!), 4 - dupa deschiderea traficului. Din cite stiu eu, pina acum, sigur, au fost facute etapele 2 si 3. Pentru restul, nu intrebam nimic. Eventual doar Beneficiarul :p
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

dumbravaandrei

#32695
Circuland zilnic pe DN VO 1K, ASR pare una din cele mai negre glume posibile.

Discutand serile trecute cu o vrabiuta, cica problemele chiar sunt tehnice iar acum s-au trezit cu infiltratii in corpul autostrazii mai mari decat se asteptau iar constructorul incearca tot felul de tertipuri pentru a nu rezolva aceste probleme sub trafic. Situatia si eventualul rezultat ar fi similara cu ce s-a intamplat pe A6..
Informatie de la vrabiuta, nu bag mana in foc penru ea, tratati-o ca barfa desi vrabia e mai mult vultur. Dar poate nu ar strica niste poze de la nivelul solului. Din cate am inteles ping-pong-ul ar fi intre constructor+drpd si cnair+mt.

ion59

@cutter
@horatiu.cosma

Totusi, un lucru nu inteleg. Ati fost la butoane cand tronsonul in discutie a fost "gata". De ce nu l-ati dat in folosinta daca era OK?
In fond, ar fi fost incununarea, vizibila, a unor eforturi pe care le-ati facut timp de un an!

cutter

Eu am plecat din Guvern în octombrie, dar oricum nu se poate spune că am fost la 'butoane', am fost într-un rol de adviseri, nu unul executiv.

Din ce înțeleg birocrația CNADNR s-a opus activ cu motive inventate că tocmai fuseseră alegerile și venea PSDul. Închipuie-ți atmosfera dintr-o administrație în perioada dintre alegeri și venirea noului guvern.

Acum, presupun că e incompetență plus suspiciunea generalizată. Cine să mai aibă încredere în șefi și să nu-și acopere fundul cu încă o hîrtie și încă un expert, cînd șefii sunt ăia care dau OUG-uri pentru borfași noaptea.

Liviu_udr

Eu aștept un document oficial cu justificări despre faptul că termenul de finalizare a autostrăzii Lugoj Deva, anume, luna mai 2016, nu s-a respectat. Ar trebui multe pagini scrise, deoarece impactul proiectului nu mai e același, doar banii plătiți sunt la fel.

Goldmund

+1 pentru cutter
Fiind plecat doua zile din tara(asta), acum ma asteptam chiar sa vad cateva filmari cu A1 pana la Margina, sub trafic, dar de cand astept eu (copil fiind)autostrazi prin Romania, intre timp mi-a albit barba. Vesnicia in Romania - e o metafora subestimata in alte parti-  a fost nascocita pentru a astepta deschiderea de noi autostrazi ...