Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 49 Guests are viewing this topic.

Ionut

#31875
Tibi, nu cred ca tocmai i-ai dat omului 628 de pagini de citit. :lol:
Vreo doua romane serioase, cam asa. E drept, sunt si multe poze, dar oricum. :lol:

Pe scurt, pe rand:

1. La pescarie UMB nu are autorizatie de construire, la fel ca-n multe alte puncte critice. Puncte care nu pot fi atacate fara autorizatie. Stau ca pe ace, abia asteapta autorizatia. Probabil vor face iar o demonstratie de forta. La pescarie, mai exact, trebuie sa aiba hartiile in ordine ca sa-i strice omului pescaria (sunt niste "lacuri" din acelea unde cresc pesti, vezi pe filmarea aeriana). De acolo de unde am pus eu poza incepe "accesul" spre pescarie, 4x4. De-asta n-am pus poze, eu eram in alta masina, cu SUV-ul era Cip (manevra drona care era in aer).

2. Inainte de Mintia, in ultimele poze, aceeasi poveste. Lipsa autorizatie. Acel deal este unul din punctele "fierbinti". Sunt multe grinzi deja fabricate si lasate la pastrat jos, asa cum le vedeti pozate. Sunt mai multe in spate. De fapt, cred ca TOATE grinzile sunt facute. Acel deal va fi ras frumos, autostrada va merge pe acel pod/viaduct si se va "intepa" in deal (prin debleu). E mult de munca acolo pentru ca este si deal, este si drum.

3. Ti-ai raspuns singur.

4. Dealuri cu probleme sunt si pe lotul UMB. Mai fug, ca nu le place sa stea locului. De exemplu, "dealul" artificial din zona carierei (primele poze din fotoreportajul de pe lotul UMB) este monitorizat. Este de fapt material excavat si "depozitat" acolo.

5. Cum sa plateasca firma de consultanta sau cei care au facut SF pentru intarzieri? :) Nu intelegi cum functioneaza contractele. E o nebunie ce zici tu. E mult de explicat.

6. Lotul 2 (construit de Salini-Impregilo) este intre nod Dumbrava/Traian Vuia si localitatea Holdea (adica fix unde am inceput lotul 3 cu poze de sus, de pe deal). Vezi pe www.openstreetmap.org ca sa te orientezi in spatiu. Acum, acest lot 2 este cu mari probleme. Pe scurt, dupa ce a fost licitat, el a fost blocat foarte tare de organizatiile de mediu (WWF, de fapt) care au cerut ecoducte pentru ursi, adica niste zone unde ursii (si alte mamifere mari) sa poata trece dintr-o parte in alta. In studiul de fezabilitate nu era asa ceva prevazut.

Asa ca, dupa muuuuulte discutii cu oamenii de mediu si cu inginerii (ca deh, nu e asa simplu sa gandesti ecoducte/tuneluri prin relieful ala, veti vedea pe drona relieful!) s-a stabilit ca in acea zona unde oamenii de mediu au cerut ecoducte, sa fie de fapt facute tuneluri. Sunt mai multe. In total sunt cam de vreo 2,2 km (cale dubla).

Acum, contractul initial cu Salini-Impregilo avea o solutie in acea zona, iar acum se cere de la constructor o solutie muuuuult mai costisitoare. Asa ca s-a negociat scoaterea din contract a acelei zone. Salini executa acum doar de la nod Dumbrava pana la limita unde am pus eu poze, primele poze! De la acele poze si pana la tuneluri sunt cativa km (cu situatie incerta). Apoi urmeaza tunelurile, unde Salini face proiectarea... numai ca o face fara o decizie clara a CNAIR privind contractul. Domnii de la CNAIR poate rezolva situatia asta ca Salini sa poata preda proiectul! Si sa fie si platiti pentru el.

Dupa ce Salini termina proiectul in zona tunelurilor, se va face licitatie. Si se va selecta un constructor pentru a executa acea zona, pe baza proiectului tehnic facut de Salini. E mai clar?

7. Care doua tuneluri? Care 2017? Astea de care am povestit la punctul 6? Pai nu sunt 2, sunt vreo 3. De fapt, 4. :lol:

Hotnews

Trebuie sa asteptam finalizarea proiectului tehnic ca sa vedem exact ce se va executa acolo. Graficul de mai sus este orientativ! Au fost foarte multe discutii pe tema asta. LUNI INTREGI au fost pierdute pentru ca tot felul de experti (unii "experti") nu s-au putut intelege asupra solutiei de-acolo.

alecu26

Ionut,  firma de proiectare poate fi făcută răspunzătoare.  (De ex. Egis este în proces la Curtea de arbitraj comercial de la Paris pentru greșelile de proiectare de la Tm - Lugoj.  Cnandr,  în speță Boagiu....lea cerut 8 milioane de euro...cam cât lea plătit lui Fcc Astaldi în plus. Ca o sa câștige. ..sau nu...ăsta e alta problema. Apropo....o întrebare la cnandr despre procesul ăsta și cel cu Colas nu ar strica. Sau poate ne ajuta NGC20).
Aici problema e ca Diwi e în faliment demult. Și proces împotriva ei sa deschis încă de prin 2010. Și sa nu fim așa cârcotași. ....halda de steril era clar identificata pe planuri, cimitirul era ilegal, nu apărea pe nici o harta și chiar dacă a fost văzut în șantier la data SF ului  ..autorități le au zis ca nu exista nimic, iar peșteră de lilieci e o problema falsa...autorităților era o gaura în munte în care își puneau oamenii brânză la adăpost. Nu îi așa ca iubești România?  O gramada de probleme...nici un vinovat....sau prinde orbul scoatei ochii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Important e ca va iesi Acordul De Mediu in sfarsit dupa o foarte foarte lunga perioada.
Partea nasoala e ca autorizatiile de construire (documentatiile pentru unele sunt depuse chiar de 1 an) ies taman in decembrie... Adica mai putem lenevi 3 luni pana la "bagatul lopetii in tarana".

Priviti urmatorul aspect cu atentie: in ultima perioada, maimarii CNAiR tot ies in presa cu fel de fel de proiecte si de planuri (A1 Sibiu Pitesti, lucrari in regie etc.). Sa fim atenti sa nu fie doar un fis electoral. Nu de alta, dar de obicei alegerile aduc schimbari la virf si poate si schimbari de optica si strategie...

Dar despre asta vom mai vorbi si cu alte ocazii.

Felicitari API pentru implicare si pentru tot ce faceti in transparentizarea acestui domeniu in Romania !

@alecu26
Paie pe foc: problema de la dealul cu cariera Branisca ce consideri ca e: greseala de proiectare, de executie, de expertiza sau o combinatie ?

alecu26

Exact cum zici. Combinație.  Și fiind cel mai mic preț. ...și faptul ca UMB face proiectarea in house, și faptul ca nu si-a făcut un studiu geo suficient de detaliat și foraje suficient de adânci. ..și ca a pus presiune pe optimizari...și faptul ca acolo sau apucat de săpat intre ziduri înainte de a face grinda de coronament...
Întrebarea e dacă scrie ceva în studiul Diwi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

@alecu26

Intrebarea nu cred ca era daca proiectantul studiului de fezabilitate poate fi tras la raspundere pentru ce a "desenat". Asta, este evident, se poate! Eu am inteles altceva: sa faci firma care a facut studiul de fezabilitate responsabila pentru intarzierile in executia ulterioara a contractului! Pai stai asa, ca nu ii poti inputa faptul ca nu s-a emis AM/AC sau s-a produs mai stiu eu ce conflict intre constructor si beneficiar (CNAIR, pentru incepatori). Repet, eu asta am inteles.

De exemplu, nu poti scoate DIWI responsabil pentru groapa (portiunea din Cunta-Saliste refacuta de CNAIR "in regie proprie"). OK, poate au si ei partea de vina. Dar ia si demonstreaza ca e DOAR vina lor. Si cum calculezi cat la suta din deranjul provocat este vina DIWI si cat a constructorului, cat a consultantului (initial), cat a beneficiarului? Avocatii o sa fie foarte fericiti, au o paine de mancat ani de zile. Deja trebuie sa ne mutam pe thread-ul de discutii juridice. :lol:

rocklee

#31880
BRAVO BAIETI SUPR FOTOREPORTAJ .... :) :gj: :drunk:

ma bucur ca am putut sa fac parte dintro echipa minunata de baieti dedicati pentru infrastructura ....multumesc IONUT ,CIPREBBEE,DORUM .... :D :thumbsup: :vroomvroom:

alecu26

Ok. Ne-am lămurit Ionut. Ce nu e normal e ca dacă apar probleme cât de greu se rezolva ele.
Eu tot revin la acest reportaj. Iată ca se împlinesc 2 ani și suntem cvasi în același stadiu. Și după cum spune cineva în ultimele secunde ale reportajului deja în acel moment erau 1.5 ani de când se știa de problema. Oricum bestiali viceprimarii și doamna Bendeac cu TBM ul.
http://m.stiri.tvr.ro/article/56022
PS: Noi la 3 ani facem încă foraje pentru clarificare zona de portal la tunel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

teea

PS: Noi la 3 ani facem încă foraje pentru clarificare zona de portal la tunel.
@alecu : noi la 3 ani nu ar fi trebuit sa facem inca nimic. Bestialii conducatori atoatestiutori al CNADNR/CNAIR, platiti din banii publici ( deci si ai mei, si ai tai etc) inca nu au facut nici macar un act aditional de proiectare. In lipsa acestui act aditional, nimeni nu e obligat sa faca nimic ! cu toate astea, le uram spor la treaba celor care intr-adevar lucreaza ....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

Ionut

^ Da, ca dureaza o mie de ani pana rezolvam o mizerie de detaliu sau ca nu se ia o decizie in CNADNR/CNAIR, se tot joaca meciuri interne, se pune presiune aiurea pe constructori... n-am ce sa comentez, aveti dreptate. Cel mai important este sa identificam aceste blocaje si sa le rezolvam. Noi, API, nu putem din exterior, putem doar sa transparentizam procedurile, negocierile si contractele astea. Ne straduim sa aratam unde e mingea, cand vine vorba de aratat cu degetul.

Si runda asta aratam catre autoritati (CNAIR si nu numai)! Poate vedem, intr-un final, AC la giratoriul Margina, rezolvarea situatiei contractuale pentru proiectul Salini (tuneluri) si AC pe lotul UMB (OK, este "pe vine", asteptam cu interes pana in 15 decembrie).

adi

Quote from: ciprebbe on November 27, 2016, 07:37:35 AM
^^^Te vei lamuri singur dupa ce o sa punem filmarile.
Ii multumim si lui rocklee (el era) si lui dorum pt ajutor si celor de la BlueAir ca au inventat cursa CLJ-TSR (22min).
Filmarile intra azi la procesat, avem acoperit peste 90% din santierele Lugoj-Deva.

Chiar ma gandeam cine opereaza acea cursa.... la ce inaltime a ajuns inainte de  inceperea coborarii  spre TSR? :))

alecu26

De aia am folosit pluralul. Intro tara normala, în câteva zile se semna adiționalele de scos din contract ce e de scos. Și în câteva luni de adăugat ce e de adăugat. Și tot în câteva luni era o firma în șantier sa facă studiile geo...și în maxim, maxim un an....proiectul pt tunele era scos la licitație.  La noi sunt practic 4 ani...și încă ne jucam cu puta în nisip. Pardon....foreza în zona de portal.
PS: o simpla extrapolare a situație. ...2010 licitații pt Nădlac Sibiu....2020 finalizare Nădlac Sibiu mă duce undeva în 2030 finalizare la PISI.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

^^ 6972m a urcat :)

Cel mai prost pe LD sta UMB-ul :)) daca nu erau blocajele in 2017 aveam deschis tot mai putin zona cu tunele.
LD4 la ce am vazut in teren si filmare se duce bine in 2018.
LD3 e o surpriza foarte placuta pt min. Se vede bine de sus, la fel si LD 2.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Legat de panourile fonoabsorbante, sunt la fel ca cele de pe Pecica - Arad din zona protejata "Lunca Muresului". Intr-adevar, sunt mai inalte decat cele din dreptul cladirilor. Sper ca sa nu repete greseala de pe sectorul amintit si sa puna si placi incolore.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Quest

^ Cipi daca ai reusit sa acoperi 90% din traseul LD, o sa vin eu cu restul de 10%. Inca nu stiu ce n-ai acoperit (sa vedem filmarile), dar am o presimtire ce anume nu e acoperit :)

Frumoase poze Ionut, ai prins si furia visinie a lui Rocklee.

Alecu, dna Bendeac vorbea de TBM ptr tunelurile de Holdea, din pacate Bogdix puncta zilele trecute ca se va folosi o alta tehnologie mai putin productiva. Sint prea scurte ptr TBM ?
Common sense will get you far !

Vice33

@IONUŢ: Mulţumesc frumos pentru răbdare şi lămuriri. O ultimă întrebare mai am legat de acest subiect, momentan:

Spuneaţi că Salini avea soluţie iniţială pentru tuneluri (înainte să se modifice studiul de mediu), am mai înţeles că Salini face acum proiectarea pentru noua soluţie dar din cauză că această soluţie este mult mai costisitoare, o va face altcineva?

Aici nu înţeleg bine: de ce nu s-au dat bani mai mulţi direct lui Salini să facă şi proiectareaşi execuţia noilor tuneluri, în loc sa fie scoasă varianta iniţială, şi să mai pierdem vremea cu licitaţie pt. cosntructor nou, alţi bani de dat...

Banii care îi va da CNAIR pentru noul constructot la tuneluri nu este mai mare decât dacă i-ar fi dat direct lui Salini să facă un "upgrade" la proiect şi să intre mai repede cu execuţia tunelurilor?