News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 58 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#31785
Quote from: teocharis on November 25, 2016, 08:21:58 AM
Quote from: mikidutzaa on November 24, 2016, 10:01:38 PM
Referitor la zona Baiasului: Probabil ca daca includeau tunelul iesea mai ieftin prin Tara Lovistei si n-au vrut sa o duca pe acolo din cine stie ce motive.

mare parte din Tara Lovistei e site protejat Natura 2000, nu ai ce cauta cu aotostrada pe acolo.

Nici eu nu înțeleg despre ce partea a Țării Loviștei se tot vorbește.
Bănuiesc că de ROSCI0085 Frumoasa declarat pentru habitate și specii și ROSPA0043 Frumoasa declarat pentru specii de păsări.
Iar existența lor ar trebui să fie teoretic chiar un avantaj pentru orice proiect, pentru că ar trebui să avem informații spațiale cu tipuri de habitate și specii, și să putem vedea exact ce se pierde dacă se trece printr-un anumit traseu sau altul.
Eu rămân la părerea că prin aceste situri Natura 2000 nu se trece datorită costurilor mai mari cu construcția pe acest traseu alternativ, costuri cauzate de relieful mai dificil, nu de existența ariilor protejate.

PS Uitați aici harta cu habitate din ROSCI Frumoasa http://www.cjalba.ro/wp-content/uploads/2016/01/Anexa%2015.pdf
Vă rog nu mai argumentați că siturile Natura 2000 sunt o piedică în calea dezvoltării.
Pentru prima dată avem șansa să știm ce distrugem, sau să putem lua decizii în cunoștiință de cauză!
Investigarea naturii costă, atât timp cât și bani, dar o dată făcută, oferă un plus informațional care poate AJUTA ca orice decizie să se ia cu cap.

dr4qul4

Valea Baiasului este destul de lata aproape pe toata distanta si fara asezari umane (exceptie e o manastire). Singura problema este acel defileu care are intre 1 si 1,5 km. Spun defileu, pentru ca asta este (raul are 10-20 m latime iar peretii sunt aproape verticali in prima parte). Dar cred ca pot merge cu autostrada pe versantul nordic. Nu cred ca va fi tunel, ci mai degraba va fi asemanator cu ce avem pe transfagarasan: zone cu acoperis, dar deschise pe o parte.


Varianta 7 era mult mai greu de facut. Zona e foarte denivelata iar motivul cu inundatiile e o gluma. Pe Boisoara (var 7) nu avem aceeasi problema? Poate chiar mai mare..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cassyo

#31787
Wikipedia nu este intotdeauna un sfetnic bun.
Tara Lovistei este impartita, de fapt, intre judetele Valcea si Arges. Daca suprafata  din judetul Valcea este aproximativ de doua ori mai mare decat cea argeseana, in schimb ca populatie este invers si a fost mereu asa datorita configuratiei diferite a zonelor de relief est-vest ale acestui tinut.
Poate ca aceasta precizare va lamuri nedumeririle
http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/%C5%A2ara_Lovi%C5%9Ftei
Calatorului ii sade bine cu drumul

GDPR

^^@dr4qul4: poate ai vrut sa zici versantul sudic ca cel nordic e chiar cel cu stanci, dar si cel sudic este abrupt si mai mult face parte din PN Cozia, cam greu sa ia aprobare sa construiasca in parc. Iar pe versantul de nord sunt zone in care DJ-ul de abia se strecoara printre stanci si rau, vezi imaginile de mai jos capturate din filmarea utilizatorului Youtube Adrian Mzq:





teocharis

Tara Lovistei - jumatatea estica, nu discutam aici de zona Lotru! -  este arealul delimitat de urmatoarele vai/rauri:

valea Oltului (west)
valea Baiasului (sud)
valea Topologului (est)


discutia se invarte practic in jurul vechiului drum al postalionului dintre Ardeal si Tara Romaneasca, pe diagonala "tarii" Lovistei: Caineni-Boisoara-Titesti-Perisani

din info care transpira in presa, este traseul preferat de JASPERS (consultantul EU pe infra) dar nu si de autorii SF-ului!

acestia din urma trebuie sa isi motiveze alegerea traseului alternativ prin defileele Oltului si Baiasului.

icristian

Comunicat CNADNR:
Quote
Pentru corecta informare a opiniei publice cu privire la stabilirea traseului viitoarei autostrăzi Sibiu – Pitești vă prezentăm un extras din avizul CTE CNAIR:

"AVIZEAZĂ FAVORABIL

Traseul Sectiunii 2 Boița-Racoviță, respectiv traseul Secțiunii 3 Racoviță - Văleni pe alternativa 1 de traseu a autostrăzii și analiza multicriterială etapa 2 din cadrul documentației în faza Revizuire Studiu de Fezabilitate - alternative de traseu pentru obiectivul "Autostrada Sibiu – Pitești" în soluţia prezentată, cu următoarele condiții:

- în zona viaductului de la km 32, vor fi prevăzute la ambele capete ale viaductului platforme pentru depozitarea zăpezii provenită din activitatea de dezăpezire, pentru ca aceasta să fie ulterior încărcată și transportată în afara amprizei autostrăzii.

- în cazul în care, în desfășurarea etapei 3 apar situații de fapt, care invalidează ipotezele și concluziile prezentate în rapoartele anterioare, elaboratorul SF va relua studierea și prezentarea unor alternative de coridor/traseu valide;

- avizarea se referă la finalizarea etapei 2 și începerea etapei 3 de analiză pe alternativa 1 de traseu a întregii autostrăzi, respectiv: Secțiunea 1 Sibiu – Boița, km 0+000 - km 15+000, Secțiunea 2 Boița – Racovița, km 15+000 - km 43+000, Secțiunea 3 Racovița – Văleni, km 43+000 - km 72+000, Secțiunea 4 Văleni – Curtea de Argeș, km 72+000 - km 90+000, Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, km 90+000 - km 123+037, și Secțiunea 6 - reabilitarea a 14 km din DN 73C și 2,5 km drum de legătura, fără a se înțelege că avizul acordat se referă la coridor/traseu final;

- responsabilitatea analizei și a calculelor prezentate în susținerea alternativei 1 de traseu revenind exclusiv elaboratorului documentatiei;

- se au în vedere și recomandările Jaspers cu referire la cele două alternative de traseu luate în considerare la această etapă, care mentionează că se poate trece la etapa a treia, respectiv a dezvoltării aliniamentului selectat."

Pentru zona critică cuprinsă între  km 49+850 și  km 50+35, aceasta a fost studiată în detaliu luând în considerare toate datele și constrângerile disponibile la etapa actuală de proiectare, considerată de Proiectant, fără niciun dubiu, ca fiind construibilă și fezabilă din punct de vedere tehnic. Posibilitatea de a menține în exploatare drumul existent DJ703M a fost prezentat în secțiunea transversală actualizată inclusă în noua revizuire a raportului. Mai mult decât atât, din punct de vedere hidraulic, putem confirma că pe râul Băiașu s-au realizat calculele hidraulice acestea urmând a fi mai detaliate în etapa ulterioară, în condiții naturale și în conditii îmbunătățite, cu piloni în albia majoră, pentru a observa influența acestora în regimul de drenaj. Calculul hidraulic a fost realizat pentru un debit cu probabilitatea de depățire de 2% (conform STAS-ului în vigoare), și ulterior, în funcție de rezultat, se va evalua necesitatea lucrărilor de protecție hidrotehnice. Studiul hidraulic și studiul hidrotehnic propuse vor fi incluse în documentația depusă la "Apele Romane", Administrația Națională, in vederea obținerii Avizului de Gospodărire al Apelor.

În ceea ce privește soluția tehnică propusă la km 54+300 și aparenta interferență între proiect și DN7D, vă informăm ca soluția a fost deja luată în considerare în propunerea actuală din punct de vedere tehnic și economic. Soluția propusă constă într-un re-aliniament al DN7D, inclusiv un nou pasaj superior care traversează autostrada prin intermediul structurii principale. Planul respectiv a fost actualizat și va fi prezentat în cadrul revizuirii raportului actualizat.

Având în vedere că mai multe detalii nu pot fi furnizate prin investigații suplimentare pentru cele două alternative luate în considerare la aceasta etapă, problemele de mai sus fiind rezolvate din punct de vedere tehnic la această etapă, proiectul poate trece la etapa a treia a dezvoltării aliniamentului selectat, CNAIR a luat decizia avizării culoarului viitoarei autostrazi.


Dan027

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cnair-schimbarea-traseului-autostrazii-sibiu-pitesti-nu-este-exclusa-619781

CNAIR, Compania de autostrăzi, nu exclude schimbarea traseului autostrăzii Sibiu-Piteşti. Concluzia vine după ce experţii europeni au criticat varianta aleasă. Aceştia au atenţionat că pe una dintre secţiuni, pilonii podului viitoarei autostrăzi ar urma să fie puşi exact pe cele două drumuri. Compania de autostrăzi spune că problemele pot fi rezolvate.

Oficialii companiei precizează că nu trebuie trasă concluzia că "autostrada nu se va mai face sau că va trece pe altă vale". Ajustările vor fi minime, dacă va fi cazul, spun ei.

GDPR

CNAIR viseaza viaducte deasupra raului pe lungime de un km, dar sunt slabe sansele ca Apele Romane sa fie de acord cu astfel de varianta, a zis-o de altfel si JASPERS. Observati oricum nuanta din comunicatul CNAIR: "construibilă și fezabilă din punct de vedere tehnic", mi-e clar ca urmeaza sa dea vina pe "ecoduct".

"Posibilitatea de a menține în exploatare drumul existent DJ703M a fost prezentat în secțiunea transversală actualizată inclusă în noua revizuire a raportului." Aha, au facut o sectiune, dar cel mai probabil nu in zona cu cel mai defavorabil relief.

teocharis

@adrianrosca: pertinenta pozitia legata de viaductul de 1 km peste raul Baiasul (un non-starter)

ma astept totusi la o apropiere asimptotica a CNAIR de pozitia Jaspers (pe principiul cine marca banul, comanda traseul)

dumbravaandrei

1) JASPERS NU marca banul.
2) Chiar hai sa cerem documentul cu Nr. de Inregistrare 92/71789. Am o vaga presimtire ca ori nu exista ori este despre altceva :D
3) Atat timp cat Cireasa nu da nume, documente etc stirile lui sunt doar subiecte de agitatie. Poate ar trebui facuta o scrisoare catre Digi nitel mai lunga si mai argumentata despre toate fumigenele si gazeificarea grupului de initiativa nula din CNAIR emanate prin articolele fabuloase ale lui cireasa.

dr4qul4

@adrian rosca, am zis bine versantul nordic. Stiu ca e abrupt, dar eu vad autostrada cocotata sus, la 30-40-50 m deasupra DJ703M, urmand curba de nivel 490 sau chiar 500.
Sapat semidebleu in munte si acoperit din loc in loc cu parazapezi cum avem pe transfagarasan (tunel deschis pe o latura). Eventual si vreo 4 tunele mici complet inchise.
Ca SF-ul spune viaduct cu pilele in albia Baiasului, nu stiu ce sa zic, pare SF, raul nu e drept. Niciuna din variante nu e ieftina.

Oricum, portiunea dificila are doar 1km si un pic + unele zone care pot pune probleme intre Racovita si Greblesti.  Daca ar fi mers pe varianta 7, am fi avut dificultate putin mai mica, dar pe vreo 10 km, din care 4-5 ar fi fost pe viaduct sau prin tunel.

Oricum, 1k de viaduct sau cateva sute de m de tunel nu inseamna mare lucru la acest proiect. A numarat cineva cate poduri peste Arges (4) dar mai ales peste Olt (3) avem? Daca vi se par putine, va spun ca nu sunt perpendiculare si ca nu pot avea pile in milocul apei. Adica vom avea deschideri si de 150-200 m! + multe poduri peste Topolog, un rau care primavara se umfla bine. Acum pare mic pentru ca jumatate din debit se duce in Vidraru, dar tot surplusul de la topirea zapezilor curge pe albia normala.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan74

#31797
Eu am observat in filmare pe versantul sudic ca sunt mai multe culmi care se succed, m-am uitat in google earth si acele culmi au aproximativ aceeasi inaltime (435 m +/- 5m). Pe acolo, cu o succesiune de viaducte (ce par a avea lungimi de pana la 200 m) presupun ca s-au gandit sa mearga cu autostrada si inclin sa cred ca doar o parte din piloni ar trebui pusi in albia raului, nu toti.

teocharis

probabil mi-a scapat, la care filmare cu valea Baiasului va referiti?

GDPR

#31799
^Filmarea asta.

^^Versantul sudic e intr-adevar mai putin abrupt si poate pretabil construirii de viaducte de coasta, dar e in parcul national Cozia.

^^^Initial si eu sustineam varianta 7, dar la o analiza mai atenta varianta 1 pare mai economica, chiar daca e putin mai lunga si are si doua-trei zone mai delicate. Ar fi trebuit insa ca proiectantul sa analizeze temeinic toate aceste aspecte si sa le expuna in analiza sa. Inteleg de la Jaspers ca nu a facut-o, sau ca a facut-o in mod superficial.

Autostrada in semidebleu cocotata sus pe versant, cu copertine, viaducte de coasta si tunele sau semi-tunele scurte inseamna defrisari si derocari serioase la limita parcului national care s-ar putea sa nu fie acceptate de mediu, tinand cont ca padurea de la nord de Baiasu e "bogata" in lupi si ursi, fapt confirmat de studiile de mediu efectuate. M-am gandit si eu la toate aceste variante, dar in continuare cred ca varianta tunelului ar fi singura acceptata de autoritatile de mediu. Si ca sa nu repetam povestea de pe LD, cel mai bine ar fi sa se implementeze "ecoductul" de la bun inceput.