Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 17 Guests are viewing this topic.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

vancouver,
DANKE !

Habar nu am de germana, dar.. o poza face cat o mie de cuvinte !
Deci am intuit bine, la 9 metri diametru... e cam stramt !... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rio tinto

#31697
@gmst pentru Transalpina ski se foloseste nodul Cornet.

Ce s-a stabilit acum pentru zona Cainenii Mari - Mici - Greblesti e o covaseala totala. Initial era prevazut un tunel si nu acele curbe fortate si urcarea autostrazii sincer nu stiu pe unde. va fi un sector mega dificil in acea zona. Nu stiu cat e de greu de facut un tunel insa deblee, relocari, parapeti, viaducte, pile la greu cred ca vor ridica considerabil costurile. sa vedem, cum SF-ul pe acest lot va fi terminat doar in vara 2017 ma astept sincer la schimbari

michidush

Vancouver si daca se porneste concomitent din ambele capete ? La cat ajunge termenul tau?
Nu ar putea fi chestiunea asta bagata in caietul de sarcini pt licitatii?

Ionut

#31699
^ Ar putea sa inceapa si din doua capete. Numai ca vorbim de costuri. :) Putem face orice nebunie care e permisa tehnic, dar cati bani iti trebuie? Poti sa bagi, teoretic, si TBM pentru 1,7 km de tunel. Dar e fezabil? De-aia ii si spune "studiu de fezabilitate", sa afli care este cea mai fezabila optiune prin care poti trece muntii de la Sibiu la Pitesti. Stabilesti "limitele de fezabilitate" si apoi licitezi pe FIDIC Rosu sau Galben sau o combinatie in dulcele stil romanesc proiectul tehnic, detaliile de executie si executia efectiva.

^^ Legat de tunel:
- atentie, banda de autostrada are 3,75 m (ce a pus vancouver este drum expres, de 3,5 m banda)
- atentie, cand calculam inaltimea, pentru tunelurile mari, trebuie sa avem loc si pentru ventilatie (exact ca-n poza pusa)

Plus ca, spre deosebire de poza, daca nu ma insel, s-ar putea la normativul de autostrada la noi sa avem 5 m inaltime pentru trafic, iar in poza sunt 4,5 m (vedeti la overpass-uri pe autostrada la noi ca e nevoie de 5 m, eu asa tin minte). Oricum o dai, e inalt ca dracu'.

ciprebbe

#31700
^^ Cam asta va fi solutia , inceput simultan de pe capete, dar tot trecem de 3 ani. Ca sa adopti asa ceva costurile vor fi imense.
Totul se va rezuma la bani. De la 1.6mld se poade duce spre 3 mld.
Concluzia, in bugetul estimat, 0 sanse sa fie gata in 2021. Chiar si cu o alocare mai mare termenul de 2021 nu e prea realist. Vedem din decembrie ce loc va ocupa infrastructura in noua oranduire si cat d emult ne vom intinde dincolo de 2021.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pasadia

Pai asta era suma si pe vechiul SF. Nu o fi fost bine facut dar, prevazatori, au luat in calcul costuri reale. Acum ca unii si-au imaginat ca va costa la jumatate si ca vom mai avea bani si de altceva din finantarea asta e discutabil....

ps: o sa-mi placa cifrele pe A8. Era 9 mld parca pe SF-ul initial, nu?

chr

Quote from: TibiV on November 23, 2016, 12:00:05 AM
Daca esti din Rm.Valcea, atunci da, iti inteleg nemultumirea...
Era vorba daca se poate folosi sectiunea 5 independent. Prin "a folosi" eu inteleg a merge pe ea de la Pitesti la Sibiu. Si de asta spuneam ca e discutabil. Se poate folosi, cel putin de autoturisme, dar nu stiu daca cineva va alege sa traseul Pitesti - Curtea de Arges - Rm. Valcea - Sibiu.
Traficul local Pitesti - C. Arges nu inseamna "a folosi" sectiunea de autostrada, oricat de multi s-ar duce sa vada unde a fost zidita sotia mesterului Manole.

Ionut

#31703
^^ Sa va zic, sa nu va zic... hai sa va zic ca nu e asa secret de stat (plus ca sunteti baieti destepti si deja v-ati prins). Pretul de 1,6 mld nu mai este de actualitate, se trece bine de tot de 2 mld pentru ca estimarea aceea de 1,6 era grosiera si data din burta. Acum, cu noul SF, se pare ca pretul estimat este mult mai mare. Nu s-a stabilit pretul estimat ca nu este gata studiul, dar va fi sigur peste 2. E drept, pretul final va fi stabilit prin licitatie, nu de SF... Vorbim oricum de bani multi, cel mai probabil pretul final va fi peste 2 mld.

adrian-FSB

Salut tuturor.

Chiar daca costul PiSi o sa fie nu 1,6 Mld EUR ci 2 MLD EUR, sau 3, sau 4, avantajele economice sunt imense. In mod sigur la o analiza sumara cost/beneficiu investitia in PiSi ar putea fi lejer recuperata de statul roman in cativa ani. In schimb salvarea de vieti omenesti este incomensurabila. Tot timpul de plangem de bani, nu sunt bani. Sunt bani, in schimb ducem lipsa de seriozitate in elaborarea si implementarea proiectelor majore de orice fel (in acest caz constructia unei autostrazi). Marea problema va fi daca cei responsabili cu implementarea PiSi o sa doreasca sa finalizeze acest proiect.

pasadia

Pacat ca nu erau toti baieti destepti atunci cand spuneau ca Pisi va costa mult mai putin decat pretul vehiculat initial. Si pacat ca fac (cam aceleasi persoane) aceeasi greseala cand vine vorba de alte segmente de autostrada.

@Adrian: o fi recuperabila orice investitie, dar despre asta discuti doar dupa ce ai facut-o, doar dupa ce ti-ai permis-o. Iar noi deocamdata nu ne permitem sa construim prea multe traversari montane la nivel de autostrada asa ca logica imi spune ca ar trebui sa judeci de vreo cateva ori inainte de a decide ceva.

ps: a nu se intelege ca mai trag sperante sa se schimbe ceva. Cel mai probabil peste vreo 20 de ani voi avea ocazia sa povestesc despre vremurile in care unii au facut alegerea proasta pentru Romania, acea de a dezvolta reteaua de autostrazi sub forma unui triunghi. Macar cu atat sa raman si eu.

olea10

#31706
@Ionut/API, legat de noduri

Puteti face o intrebare la CNAIR, de ce se prefera conectarea autostrazilor in Romania la Drumuri Judetene, si nu la drumuri Nationale?
De ce nu sunt gandite inca din stadiul de SF conectarea oraselor de-a lungul autostrazilor prin drumuri de legatura conectate la principalele intrari/iesiri in orase (DN) si nu pe DJ secundare? Exemple avem foarte multe aici pe forum
Poate reusim sa schimbam optica de abordare pentru viitoarele SF.

Din punctul meu de vedere doar legatura RMV la autostrada este cuprinsa in acest SF (ceea ce este foarte bine, un mare bravo pentru aceasta abordare). Dar Curtea de Arges e tot oras, de ce nu e conectat la un DN? Sau upgrade DJ pentru conectare la DN?

Multumesc.


ciprebbe

Nod cu DJ îl poate face CJ local, CNAIR are tot interesul sa facă nod cu DN fiind tot în administrarea lui. Faptul ca se face nod pe DJ e în avantajul administratorului DJ; la PiSi datorita tunelurilor ai nevoie de aceste iesiri. Reabilitarea DJ poate fi facuta (și e recomandat) de către consiliul județean.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dumbravaandrei

Eu judec aceste noduri de pe Curtea de Arges - Talmaciu prin prisma distantei dintre ele si mi se par amplasate optim. Ganditi-va ce se poate intampla in acea zona in caz de accident. Cat de repede pot sa ajunga pompierii/ambulanta. Din acest punct de vedere sunt amplasate corect.

olea10

#31709
Quote from: ciprebbe on November 23, 2016, 09:18:30 AM
CNAIR are tot interesul sa facă nod cu DN fiind tot în administrarea lui.

Si atunci de ce nu o face?
Din punctul meu de vedere, fiind un "STUDIU" ar trebui sa includa inclusiv noduri viitoare sau suplimentare + drumuri de legatura.
Acestea se pot scoate la licitatie impreuna cu autostrada, sau se pot da in grija autoritatilor locale sa se implementeze.
Dar eu ca autoritate contractanta, macar le am in vedere. Chiar daca nu le implementez ACUM.

Feelingul meu este ca acest SF e facut pentru ieri, nu pantru maine.
Desi legatura RMV autostrada e gandita pentru "maine" (deci se poate si asa), legatura CdA-autostrada e gandita pentru ieri (de ce?). Nu e pastrata o abordare unitara pe tot proiectul.
Deoarece lb. romana devine deficitara pt mine in ultima vreme si ma fac mai greu inteles, incerc sa va dau si un exemplu.
Eu vad aceste SF-uri ca o super masina performanta, dar cu o roata ingusta. Adica am proiectat o masina cu care as putea merge cu 200km/h si tot felul de gadgeturi, dar intentionat i-am pus o roata ingusta ca sa ma limiteze; si asta inca din faza de studiu.  :o

@dumbravaandrei +1

Va rog sa ma corectati daca inteleg eu situatia gresit.