Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 52 Guests are viewing this topic.

Ionut

Pai stai asa, doar nu sapa pe partea carosabila... :lol:
Nu inteleg de ce e asa o problema sa faca sub trafic. Nu ar fi suficient sa blocheze banda de urgenta? :dunno:

Scuzati-mi intrebarile stupide. :)

bogdymol

Uitati aici stire...

QuoteUE plateste si pentru autostrada Sibiu-Pitesti
Statul va scoate la licitatie proiectul de autostrada Pitesti-Sibiu in trimestrul 4 al acestui an, finantarea lucrarilor fiind asigurata din fonduri europene prin programul POS-T 2014-2020, potrivit unei comunicari a Companiei de Autostrazi, remisa Rtv.net. Executia este estimata sa dureze trei ani, iar costul lucrarilor ar putea depasi 3 miliarde de euro pentru cei 160 de km de autostrada.

"La momentul actual, obiectivul se afla in faza de elaborare a documentatiei de atribuire pentru Revizuirea Studiului de Fezabilitate. Durata de revizuire a acestui Studiu este de sase luni", spune Daniela Draghia, director CNADNR, in exclusivitate pentru Rtv.net.
http://www.bzi.ro/ue-plateste-si-pentru-autostrada-sibiu-pitesti-264533

Sa speram ca e pe bune...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Pai... e veche stirea. :) Dar de data asta sper ca se refera la TOT tronsonul. Comisia a fost deja de acord sa finanteze vreo 20 de km in zona Pitesti, cam pana in munti.

Ar fi bomba bombelor sa finanteze tot proiectul... poate chiar 95% din costurile eligibile. :lol: Chiar, proiectul acela legat de co-finantare 5% a trecut/e in vigoare/se aplica?

Merci mult pt stire bogdymol! :cheers:

bogdymol

^^ sorinAcesta de pe SSC a gasit stirea. Eu doar am copiat-o si aici :)

Se pare ca stirea incepe sa apara pe mai multe site-uri:

rtv.net

automarket.ro

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Eu nu ma mai entuziasmez la stirea asta pana cand nu vad licitatia. :)

Ce nu inteleg eu: daca se liciteaza in toamna (2012, din ce se intelege) cum este finantata in ciclul 2014-2020?! Licitam in 2012 si incepem lucrarile abia in 2014? Sunt mai multe care nu se leaga. Nu vreau sa fiu negativist, doar ca eu nu mai cred nimic pana cand nu vad licitatia lansata. Atunci va fi clar. Pana una-alta, sunt curios cum va arata SF-ul final.

Mi se pare foarte optimist termenul de licitatie TOAMNA 2012... daca nu e gata SFul final, de fapt nici nu e gata documentatia pentru atribuirea SFului.

Ionut

QuoteUna calda, alta rece pe autostrada

Problemele nădlăcanilor create de construcţia autostrăzii Nădlac-Arad par să îşi găsească rezolvare. După ce firmele care lucrează acolo au distrus culturile locuitorilor din Nădlac, intrând pe terenuri care nu fuseseră expropriate, dar fuseseră însămânţate de agricultori, autorităţile au reuşit să rezolve situaţia.

,,Problema cu pricina a fost rezolvată de către cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care au plătit pagubele produse de constructori şi contravaloarea exproprierilor", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Turismului.

În ceea ce priveşte o altă problemă semnalată în ziarul nostru, care se referă la agricultorii nădlăcani ce nu mai au acces la terenurile lor din cauza autostrăzii, Pistru spune că nu a ajuns nicio sesizare la minister.

,,Dacă oamenii adună semnături pentru realizarea unei căi de acces spre terenurile agricole, problema ar putea fi rezolvată. Trebuie să se facă o sesizare la care să fie ataşate semnăturile, apoi, împreună cu o comisie de specialitate, vom putea analiza sesizarea. Oricum, nu putem vorbi despre realizarea unui pod, aceasta fiind o soluţie foarte costisitoare. În schimb, poate fi realizată o subtraversare. Această este o variantă care ar putea fi acceptată. Soluţia ar fi una mai ieftină, ţinând cont că se realizează din materiale prefabricate, se realizează uşor şi într-un timp scurt", ne spune Pistru.

sursa: Aradon

MHN

Quote from: Ionut on January 18, 2012, 01:54:00 PM
Pai stai asa, doar nu sapa pe partea carosabila... :lol:
Nu inteleg de ce e asa o problema sa faca sub trafic. Nu ar fi suficient sa blocheze banda de urgenta? :dunno:

Scuzati-mi intrebarile stupide. :)
Da, pentru reteaua de transmisie, se poate sapa pe langa banda de urgenta.
Insa in locurile in care se vor instala portaluri cred ca va trebui deviata temporar circulatia pe sensul celalalt.

Quote from: Ionut on January 19, 2012, 02:38:46 PM
Eu nu ma mai entuziasmez la stirea asta pana cand nu vad licitatia. :)

Ce nu inteleg eu: daca se liciteaza in toamna (2012, din ce se intelege) cum este finantata in ciclul 2014-2020?! Licitam in 2012 si incepem lucrarile abia in 2014? Sunt mai multe care nu se leaga. Nu vreau sa fiu negativist, doar ca eu nu mai cred nimic pana cand nu vad licitatia lansata. Atunci va fi clar. Pana una-alta, sunt curios cum va arata SF-ul final.

Mi se pare foarte optimist termenul de licitatie TOAMNA 2012... daca nu e gata SFul final, de fapt nici nu e gata documentatia pentru atribuirea SFului.
Pai daca se incepe procedura de atribuire in toamna lui 2012, atunci se va finaliza licitatia in primele luni din 2013, dupa care urmeaza 6-9 luni necesare proiectarii, lucrarile de executie putand incepe in ultimele luni din 2013, primele plati urmand a fi efectuate, conform graficului, dupa 3-4 luni de executie efectiva, adica taman prin primavara lui 2014 :)

Ionut

Merci MHN pentru completari! :) Ai si tu dreptate cu termenele... mai ales daca punem si lunile de contestatii... ajungem lejer in 2014. :) Chiar sunt curios daca se va obtine finantarea europeana, ar fi o suma imensa din banii europeni. Va fi o bataie incredibila la licitatie.

Ionut

Interesant.

QuoteMuzeul din Alba Iulia face bani frumoşi din lucrările de cercetare arheologică la autostradă

Muzeul a primit 650.000 de lei în urma lucrărilor de cercetare arheologică pe tronsonul de Autostradă dintre Deva şi Orăştie. O sumă de 300.000 de lei a fost încasată pentru activităţile similare de pe tronsonul de ocolire a Sebeşului. Costurile totale ale lucrărilor de descărcare arheologică pe acest tronson al autostrăzii se ridică la aproximativ 950.000 de lei.

sursa: Adevarul

MHN

Quote from: MHN on January 19, 2012, 03:28:41 PM
Quote from: Ionut on January 18, 2012, 01:54:00 PM
Pai stai asa, doar nu sapa pe partea carosabila... :lol:
Nu inteleg de ce e asa o problema sa faca sub trafic. Nu ar fi suficient sa blocheze banda de urgenta? :dunno:

Scuzati-mi intrebarile stupide. :)
Da, pentru reteaua de transmisie, se poate sapa pe langa banda de urgenta.
Insa in locurile in care se vor instala portaluri cred ca va trebui deviata temporar circulatia pe sensul celalalt.

...
Revin cu o completare: pe Nadlac-Arad, standardul prevede ca sapatura trebuie sa fie la o distanta de pana la 16 metri de o parte si de cealalta a axului autostrazii.

nenea_hartia

Quote from: Ionut on January 18, 2012, 09:34:50 AM
ITS? Dati-mi si mie mai multe informatii.
Va referiti la sistemul de informatii de trafic si siguranta?

Pe A2 au montat noaptea stalpi... intrerup traficul si aia e. Sau voi ziceti de cabluri & stuff? N-am inteles de ce e asa mare deranj in trafic. Daca aveti timp explicati-mi si mie. :)
Imaginează-ţi că trebuie puse camere CCTV maxim din 2 în 2 km (standardul TEM). Se taie asfaltul în zona mediană, se sapă şi se face fundaţie, pe ea se montează un stîlp pentru cameră, însă camera trebuie conectată cu un cablu optic la un cabinet care e pe marginea autostrăzii, legat la rîndul lui prin fibră optică probabil la CIC. Pentru asta trebuie o forare, că nu mai poţi tăia asfaltul pe zona carosabilă. Ca să forezi trebuie să blochezi un sens de circulaţie, anume acela pe care se instalează utilajul de forat.

Quote from: MHN on January 21, 2012, 01:34:21 AM
Revin cu o completare: pe Nadlac-Arad, standardul prevede ca sapatura trebuie sa fie la o distanta de pana la 16 metri de o parte si de cealalta a axului autostrazii.
Din cauza limitei de expropriere. La bypass Arad şi Arad-Timişoara abia e loc pentru canalizaţia ITS între gardul de protecţie (montat pe limita de expropriere) şi rigolă. Uneori chiar nu e loc, acolo unde se fac bazine de retenţie cu separatoare de ulei.

===========

Deva-Orăştie, podul peste Mureş:

Ceva poze pe care le-am pus şi dincolo; am prins o vreme rea, cu ceaţă multă, deci scuzaţi calitatea. Au început să ridice grinzile pe pod, cum ne anunţase alecu26:







Ionut

Multumesc nenea_hartia pentru informatii si pentru poze! Foarte bune, ca de obicei! :cheers:

Legat de ITS, pun camere CCTV la fiecare post SOS?!

Am o curiozitate: stii cum va fi podul peste Mures? Din ce stiu eu va fi un "viaduct simplu", nu va fi ca pe Arad bypass in consola. Din pozele tale vad ca va fi pe structura de tablier metalic, la Arad bypass a fost beton turnat (sau ma rog, cum se numeste procedeul). Sau ce ai pus in poza e doar viaductul de acces pe pod? Merci de info!

Ionut

QuoteAradenii vor sa profite din plin de noua autostrada spre Timisoara

,,Pentru noi avantajele sunt numeroase. În primul rând va elimina turismul de trafic, Aradul este un oraş în care turismul are aproape în totalitate caracter de tranzit. Peste 85% din trafic are acest caracter, numărul celor care chiar vin să viziteze ceva în Arad este destul de scăzut. Avantajele economice sunt multiple. Dar, totul este legat de continuarea lucrărilor la actuala autostradă.

De la Arad traficul este îndreptat spre Timişoara, şi de aici va continua spre Lugoj şi Deva. Accesul maşinilor va fi mult uşurat. Pentru noi extrem de importantă este şi centura de ocolire a Aradului. De pe această centură există numeroase intrări şi ieşiri care ajută la accesul către diferitele firme cu activitate în oraş. Sper ca aceste schimbări politice care au loc în acest moment să nu influenţeze planurile investiţionale legate de autostradă! Măcar să fie dusă autostrada actuală spre Pecica şi înspre Lugoj!", ne-a mai declarat Groşan.

,,Într-adevăr, această autostradă este importantă, va deveni şi mai importantă atunci când va continua spre Nădlac şi de acolo prin Ungaria spre Europa. Dar, un asemenea drum nu e atât de important încât să influenţeze o decizie de a efectua o nouă investiţie! Pentru o firmă multinaţională nu e atât de important că maşinile de transport vor parcurge cu 50 de kilometri mai mult sau mai puţin până la destinaţie. Pentru respectivul concern important e terenul unde vrea să ridice investiţia, modul în care este disponibilă infrastructura în acea zonă, sprijinul autorităţilor sau calitatea şi preţul forţei de muncă", a încheiat Groşan. El apreciază că Timişoara şi Aradul, plus Oradea, ar trebui să se dezvolte concomitent, împreună.

sursa: Tion

bogdymol

Cateva poze nocturne de pe A1 Arad bypass:







Lucrari nocturne la nodul Arad bypass / Arad-Nadlac (Alpine):

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele