Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 58 Guests are viewing this topic.

bogdix

#28770
bridge are dreptate, dar doar dpdv FIDIC. dupa legea romaneasca a achizitiilor publice eu nu cred ca e la fel si primeaza legea tarii.
contractul FIDIc spune ca se poate acorda o extensie (in baza unei revendicari). penalitatile sunt imposibil de aplicat daca este pe circuit (sau la CAD) o revendicare detaliata cu extensie de timp.

bridge

#28771
^^Nu.Antreprenorul este obligat sa finalizeze lucrarile la data contractuala.Daca din diverse motive n-o face v-a obtine o alta data de finalizare prin revendicarile sale.Lipsa unui adendum de prelungire nu este un motiv intemeiat de a nu mai continua lucrarile.Referitor la scaderea din CIP a penalitatilor de intarziere,nu cred va beneficiarul are revendicari privind lipsa AC.

bogdix

^
Evident ca nu se va opri nici un Antreprenor din lucru.

Am deschis subiectul pentru a intreba cum se va face plata lucrarilor de dupa termenul contractual. E cam "ceatza" acest aspect.

alecu26

Exact. Nici eu nu sunt lămurit.  Deci e nevoie sau nu e nevoie de adendum? Nu de alta dar ISC ul înțelege chestii așa complicate ca circuit de aprobări,  DAB, etc. El vede doar lucrări în afară unuI contract. Trebuie dusa munca de lămurire ca oricum acel contract e valabil fi și măcar din prisma perioadei de garanție.
Iar faptul ca CNADNR nu aplica penalități e de cacao. Atunci sa semneze adendum de prelungire de termen cu coaturi indirecte atasate dacă e așa clar ca vina pt lipsa AC e la Beneficiar.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

B.Robert

Venind astazi de la Arad, am facut cateva poze la portiunea de santier care se vede din tren.
Neaducand informatii noi din ce am observat (nici ca si calitate  :D) fata de cele puse de Alin, o sa las doar linkul catre album. Dar daca doriti puteti sa atasati aici orice poza.  :vroomvroom:

http://imgur.com/a/xtQAP

Europiu

Quote from: alecu26 on May 28, 2016, 08:52:23 PM
Exact. Nici eu nu sunt lămurit.  Deci e nevoie sau nu e nevoie de adendum?

In ce masura situatia de aici e diferita de cea de pe Gilau-Nadasel? Si acolo am avut o depasire a termenului contractual, nu ar trebui sa functioneze ca precedent?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdix

@alecu26
Ai punctat bine la actul aditional. In mod normal, eu daca as fi organ de control si as verifica o plata mi-ar sari in ochi ca plata e pt. lucrari care au fost realizate dupa termenul de finalizare si ca nu sunt penalitati sau termenul nu a fost cumva prelungit.
Sunt curios cum se vor rambursa acesti bani de la UE.

@Europiu
Precedente sunt toate lucrarile de autostrazi din 2009 incoace. Niciuna cu act aditional, niciuna cu penalitati.
Contractul ar trebui respectat si aditionat daca este cazul (ca timp + alte costuri aferente), dar Beneficiarii fug de aditionale ca dracu de tamaie.

carutasul

Nu stiu cum e dpdv contractual, dar in constructii cred ca rar se intampla sa fie respectat un termen :)   
Deci ma astept ca si contractul sa aiba ceva prevederi in acest sens; pe de alta parte, penalizarile ar trebui sa fie de ambele parti, ca si constructorul are cheltuieli cand e mobilizat in teren si sta dupa autorizatii; presupun ca asta e motivul pentru care se rezolva "la mica intelegere" , din punctul meu de vedere dupa aia curtea de conturi ar trebui sa vina si sa le impute aluia care nu a scos/nu a dat autorizatia la timp, asa ar fi cinstit. :)

teea

#28779
@ bogdix : dpdv ISC, AC nu este expirata. Termenul AC se refera la inceperea lucrarilor in termen de 12 de luni de la emiterea ei. Ref la AC pt exproprieri suplimentare sau acte aditionale , Beneficiarul nu sufla un cuvint, desi, prin MT, el este emitentul AC.
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

alecu26

Nu vorbește nimeni de AC. Ce spuneam eu, e ca pe ISC îl poate interesa și contractul de execuție.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Va rog discutati strict de contractele de pe A1. Discutiile deviază mult. Multumesc!

Cozak

Frumoase poze, vad ca au inceput timid cu terasamentul la trecerea peste DN68. Eu cand am fost acum 2 saptamani era o liniste desavarsita.
Cheers!

Goldmund


cricric

Bravo. Firma aia mai face ceva? Inafara de copy-paste la SF-ul vechi.