Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 81 Guests are viewing this topic.

TibiV

Idei valoroase pe ultimele 2 pagini.

Concluzii:
- semi-nodul/sfertul de nod are avantaje financiare  clare
- ne-am dorit cu toţii o "descărcare temporară" la Holdea, până vor fi gata tunelurile, ca să nu păţim ca la Sanovita, adică să nu avem nişte km de A nefolosiţi...

Păi, oameni buni, descărcăm A în DN...
De ce avem atunci pretenţia ca nodul de descărcare să fie la standard de A ?..
NU avem nevoie de bretele de 100 km/h..
Indiferent că este semi sau sfert de nod, este suficient să îl gândim la 50-60 km/h, ca să înțeleagă șoferul că a ieşit de pe A...

Iar dacă acceptăm asta, lucrarea devine mult mai accesibilă ca şi costuri, construcţia în sine plus exproprierile....

Şi înclin să cred că va fi mai degrabă băgat pe L2 decât pe L3.
Asta este insă doar un " guess" personal...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

teea

#28246
^^

si Q ai A sint corecte si contractuale. Intervenim pe interes national, trecem cheltuielile la eligibile, atit cit se poate (cred ca deja s-au terminat cei 10% initiali) si deblochezi situatia. Exista in Q/A adresate UE si raspunsurile astea, dar care se bat cap in cap cu ANRMAP si OG 34. daca se vrea, se poate
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

florin74

#28247
^ La neeligibile. Eligibile cam greu. Tot ce depaseste valoarea aprobata si contractata de CNADNR cu POIM este neeligibila si suportata integral de CNADNR ( in valoarea proiectului intra si cei 10% din diverse si neprevazute). Se poate contracta direct cu COMSA in acest caz,  pe baza vestitului articol 122 din OUG 34 (daca nu ma insel), care in ultima perioada a ajuns sperietoare tuturor Autoritatilor Contractante si ANAP-ului si bucuria DNA-ului. :lol:

cristi5


Quote from: Dominik on April 24, 2016, 04:54:11 PM
Nu mi se pare normal sa fie descarcare temporara la Holdea doar pt cei care vin dinspre Deva.....asa cei care vin de la Timisoara sau Lugoj se dau jos la nod Margina si ar urca doar la nod Grind, deci lor le-ar fi interzisa portiunea de autostrada Holdea-Grind !!!

In niciun caz nu va ramane nefolosit Holdea-Grind daca se face o singura bretea. Se va circula pe ea in ambele sensuri. Dupa cativa ani (nu se stie cati) cand sunt gata tunelurile, ar deveni bretea de iesire de urgenta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

alecu26

Daca vreti sa faceti cel mai scump nod din tara acolo, go ahead. Dar uitati-va intai pe cote si pe cat de framantat e terenul acolo.

O mica schita facuta pe planul in lung a lui Diwi, cam ce inseamna, principial, un nod complet acolo. Bretelele desenate sunt facute cu panta de 10%. Ca sa le duci in zone acceptabile, care sa nu necesite banda suplimentara la urcare, trebuie dublate sau chiar triplate ca lungime. (se ajunge la peste 1 kilometru) Autostrada fiind in debleu, aceste bretele vor trebui construite in majoritatea lor in panta/versantul debleului. Priviti unde e acum DN-ul, si cam acolo vor trebui sa ajunga si bretele de descarcare.



PS: Bogdix, Teea, Florin 74, daca se fac bretele din stanga, unde e acum trecerea DN-ului peste, lucrarile vor intra si peste lotul 2. Sa vezi atunci distractie contractuala. Mai stie cineva care a fost valoarea contractului cu Comsa? (sa putem calcula cat e 10 sau 20%).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Din ce ştiu eu, este "în vedere" varianta cu o bretea cu dublu-sens, în partea de nord a autostrăzii, cu intersecţie giratorie pe DN, în partea de N a autostrăzii.

@alecu26,
Extrasul din planşa de SF pe care l-ai anexat tu mai sus nu mai e de actualitate. În profil longitudinal al autostrăzii, pasajul pe DN68A este puţin mai jos decât la SF, nivelul DN este mult coborât (practic pe sensul spre Deva, se va coborî puţin spre pasaj, apoi după traversarea autostrăzii se va urca din nou).
Şi din ce ştiu eu, declivitatea pe acea bretea de care spuneam mai sus nu trece de 7%.

gdaniel

@cristi5: foarte buna analiza ta de acum 2 posturi.

Am o observatie totusi, in caz ca se face sfert de nod, nu creste pericolul unui blocaj in caz de accident pe unica bretea de acces (cu dublu sens)?
Cel putin o delimitare cu separatore New-Jersey ar fi inteleapta in caz ca se face sfert de nod.

dr4qul4

Mi se pare mie sau ne place sa complicam lucrurile inutil ?

Obiectivele acestui nod suplimentar este:
- de a avea o descarcare temporara pana la finalizarea tunelelor:
- de a avea un acces in caz de urgenta, ce va fi folosit 1 data la 5 ani doar de masinile de interventie!

Pentru primul avem nevoie de 1 bretea dubla in partea dreapta (dir. Est-Vest). Pentru cel de-al doilea de jumatate din primul. 

Asadar un seminod, care sa permita viteze de 30+ km/h este tot ce avem nevoie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Quote from: alecu26 on April 25, 2016, 09:30:51 AM
Mai stie cineva care a fost valoarea contractului cu Comsa? (sa putem calcula cat e 10 sau 20%).

Vezi ca apare in sinteza licitatiilor. ;)

Valoare atribuire Lot 3: 579.927.798,86 RON fara TVA

alecu26

aparent 10% e enorm: 58 mil ron. Dar oare cat s-a consumat din acest buget cu ecoductul? (ecoductul nu ar trebui sa fie peste 10 milioane RON si tot ramane suficient).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Trebuie vazut cat a ramas neconsumat pana acum. Mai mult ca sigur ca avem si alte diverse si neprevazute in plus. (modificare nod Grind, consolidari versanti Holdea, etc)

NGC

#28256
Quote from: florin74 on April 25, 2016, 10:05:40 AM
modificare nod Grind

Te referi la etapa a doua? Despre asta trebuie sa ne interesam daca se face in cadrul contractului actual (cu suplimentare) sau nu.

Vezi discutia care a inceput de aici in jos.

alecu26

La Grind nimic (de aia s-a si ""fazat""...adica never, iar consolidarile la Holdea nu cred ca vor fi platite, nu fara o lunga disputa contractuala).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorum


Beowulf


"Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva riscă să fie demolat întrucât lucrările nu respectă proiectul iniţial" -TVR

http://m.stiri.tvr.ro/article/73479
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.