Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 75 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Plus ca in acea zona nu este nimic important (scuze localnicilor daca gresesc) pe care sa deserveasca nodul.

bogdix

@ciprebbe
Hai că mi-ai servit-o la fileu:
Dacă nodul Holdea nu se justifică, explică-mi atunci cum de se justifică nodul Dobra/Grind ? (şi cele 48 de respingeri ale lui până la varianta de acum). Ştiu răspunsul: era prevăzut de la SF  :p
Şi asta cu 10%, hai să citim puţin legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, dacă tot ne batem cu pumnul în piept că e prioritară prevederilor contractelor de tip FIDIC şi să vorbim ulterior.

Eu nu spun că e greşit/rău/prost ce se face la Holdea. Doar că e fuşereală. "Condiţii de siguranţă maximă"  :lol:
Că se justifică sau nu un nod rutier complet, fără un studiu de trafic nu prea văd cum aş putea să-ţi răspund. "Din ochi" aş merge şi eu pe "că nu se justifică", dar contează ce scrie, nu ce se zice.

Beowulf

Quote from: danutzu_1069 on April 24, 2016, 01:52:51 PM
Isi are rostul un nod complet functional si dupa ce vor f gata tunelurile?
Eu cred ca nu.

Nici la Colectiv nu au fost necesare mai multe usi pina in momentul in care au devenit extrem de necesare. La Holdea trebuie sa existe un nod permanent, care probabil va fi foarte putin folosit in conditii normale, dar in caz de accident, incendiu sau alte situatii neprevazute va deveni extrem de util.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

bogdix

Quote from: ciprebbe on April 24, 2016, 01:56:38 PM
Dupa ce ai complet A1 acolo, ce trafic vei avea prin acel nod ca sa justifice costurile?

Am lăsat separat o întrebare pt. tine: când crezi tu (dar sincer şi obiectiv) că vor fi legate loturile 2 şi 3 din autostrada Lugoj-Deva ?

Eurocopter

#28234
^
Pot sa raspund eu? :)

2020.  ;)

danutzu_1069

#28235
^^
Pai hai sa vedem ce inseamna un nod complet si ce inseamna un seminod.
Si o sa incep cu ultimul: va permite iesirea de pe autostrada, inainte de zina tunelurilor, acum, dar si dupa ce vor fi gata. (ca necesitate!!).
Un nod complet ar fi insemnat ca iesi din tunel si apoi iesi si de pe autostada. In caz de probleme cu tunelul, iesirea despre care vorbim este inutila. Sau pe sensul celalalt, intrii pe autostrada si apoi in tunel. Daca sunt pb la tunel, intrarea e inutila.

AUT_XY

Quote from: hyp88 on April 23, 2016, 06:40:24 PM
Hi, No news at all. They didn't start working on it yet

Thank you for the information !

cristi5

#28237
Un nod complet are patru bretele (iesire si intrare pe cele 2 sensuri de A).

Chiar si un sfert de nod, adica o singura bretea, e mult mai mult decat nimic. Se poate merge temporar pe bretea in ambele sensuri pt ca nici unul din sensuri nu ar intersecta trafic de pe A (pt ca A se termina). Daca ma gandesc la numarul de km de A castigati, o solutie cu o singura bretea e absolut OK, si nu mi se pare un compromis.

Trebuie tinut cont ca constructia tunelurilor poate dura 2 ani sau poate dura mai mult, si riscul acesta trebuie adresat, ori construind o bretea lata (eventual cu loc pt parapeti pe mijloc) ori proiectand o a doua bretea, pt sensul opus, si executand-o la nevoie (devenind seminod).

Aparent un seminod ar fi solutia perfecta (ambele sensuri A1 Grind <-> DN Margina ar fi legate fara intersectie cu trafic major din sens opus) dar vorba ceea, "don't let the best be the enemy of the good".  Seminodul mi s-ar parea util numai daca ar asigura intrarea si iesirea la viteza mare (viteza maxima de pe DN in zona, daca e peste 50), marind astfel fluenta. Daca traficul trebuie oricum sa se poticneasca prin curbe stranse sau sensuri giratorii, chiar nu vad rostul unui seminod.

Daca s-ar face seminod, pasajul DN-A ar trebuie folosit pt ca cele 2 bretele trebuie sa intre pe A pe parti diferite. Faptul ca vedem decopertari conform proiectului initial, nu imi da sperante.

Dominik

#28238
Nu mi se pare normal sa fie descarcare temporara la Holdea doar pt cei care vin dinspre Deva.....asa cei care vin de la Timisoara sau Lugoj se dau jos la nod Margina si ar urca doar la nod Grind, deci lor le-ar fi interzisa portiunea de autostrada Holdea-Grind !!!
You're in Steelers Country

Beowulf

Danutu, un nod la Holdea (semi sau complet) functional este extrem de important, pentru ca ar premite vehiculelor care deja au trecut de Grind sa iasa repede de pe autostrada (alfel s-ar crea un blocaj care ar complica si mai mult situatia) si pentru ca ar permite echipajelor de interventie sa actioneze mai repede.
Eu consider ca la Holdea ar trebui sa fie permanent, iar daca se poate complet, nu ar fi deloc rau. Cind s-au proiectat nodurile actuale nu se punea problema unor tuneluri pe acel tronson, tocmai aparitia acestora impune crearea unui nod permanent la Holdea.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

danutzu_1069

Cred ca vorbim discutii pentru ca pixul nu este la noi.
Si nici masina de numarat bani.
Si nici timpull necesar nu mai este.

teea

@ bogdix : mai degraba as incerca sa proiectez o altfel de intersectie, si nu neaparat la Holdea...
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

cristi5

#28242
Nod complet nu are sens pt ca n-are sens sa vii pe DN dinspre Margina si sa iei A1 spre Margina. Ar fi util numai pt Cosevita, iar acel trafic poate merge pe DN pana la Margina si sa intre pe A1 acolo. La fel, n-are sens sa vii pe DN dinspre Grind si sa iei A1 spre Grind, ar fi util numai pt Ohaba...

Deci singurele bretele utile (din motive de lipsa tuneluri) sunt A1 dinspre Grind->DN spre Margina si invers, DN dinspre Margina -> A1 spre Grind. Deci semi-nod.

Dintre ele inteleg ca numai breteaua A1 dinspre Grind->DN spre Margina poate fi usor justificata legal/financiar, pe post de iesire de urgenta dupa ce vor fi gata tunelurile. Daca e adevarat, atunci devine sfert de nod, eventual folosit temporar si ca intrare dinspre Margina. Fireste, e si cel mai ieftin.



Sent from my iPhone using Tapatalk

teea

Quote from: teea on April 24, 2016, 07:05:55 PM
@ bogdix : mai degraba as incerca sa proiectez o altfel de intersectie, si nu neaparat la Holdea...

as merge pe o descarcare gen Romos....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

bogdix

Quote from: teea on April 24, 2016, 07:29:39 PM
@ bogdix : mai degraba as incerca sa proiectez o altfel de intersectie, si nu neaparat la Holdea...
as merge pe o descarcare gen Romos....

Nu am fost atent la postul anterior  :)

Am convingerea că nu soluţia tehnică e problema. Problema este ca de obicei contractuală.
Propun un Q&A ->

Q: Cum o introducem în contract ?
A: Act adiţional contractual / o nouă achiziţie pe OG34, art 122 litera i sau j

Q: Cât ne costă ?
A: Cerem de la Antreprenor un proiect preliminar şi o estimare de preţ

Q: Cât durează ?
A: Cerem de la Antreprenor un program de lucrări.

Ce am uitat ?