Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 65 Guests are viewing this topic.

Chagall

Quote from: R@du on October 15, 2012, 09:25:03 PM
Am facut un mic exercitiu de imaginatie si anume cum ar arata A1 cu vegetatie pe margini...





E chiar asa de greu sa planteze niste copaci?
Mie mi-ar place mai degraba ceva de genul:



Poza e realizata intre Szeged si Budapesta
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

MHN

Foarte interesant acest segemnt, Chagall. Multam pentru share-uire.

realistul

Sper ca domnul Pontisor sa nu aiba proasta inspiratie sa completeze golul financiar anuntat la sfarsitul anului, luand de la infrastructura.

Ionut

Este bine ca se planteaza pomisori/arbusti pe debleele mai inalte, radacinile lor vor fixa mai bine solul decat buruienile. Plus ca arata infinit mai bine. Uite o noua idee in care ne-am putea implica noi in comunitate: sa facem lobby si eventual sa strangem si niste maruntis pentru o campanie de plantare pe deblee si prin noduri. De exemplu cum credeti ca ar arata bretelele din nodul Giarmata daca ar avea arbusti si gazon frumos?

sebba

Quote from: MHN on October 16, 2012, 12:18:35 AM
Foarte interesant acest segemnt, Chagall. Multam pentru share-uire.

Tot in stilul asta arata si A1 intre Bucuresti si Pitesti acum 20 de ani.
Sailing away! S/Y Haimana

ghrt

Plantarea pomişorilor se poate face doar cu acordul proprietarului terenului. Dacă se plantează, sper să fie o specie autohtonă.
Cont (aproape) inactiv.

mitsu

Quote from: Chagall on October 15, 2012, 11:22:40 PM

Mie mi-ar place mai degraba ceva de genul:



Poza e realizata intre Szeged si Budapesta

La noi nu se practica varianta cu arbusti pe linia mediana... Ar fi mult mai eficient sistemul asta, fata de panourile antiorbire de la noi, care ba sunt, ba nu sunt. N-am inteles niciodata de ce nu se adopta varianta cu spatiu verde pe linia mediana... Ba dimpotriva, se asfalteaza si intre parapetii mediani.

davyl

Mitsu, probabil costul intretinerii spatiului verde pe linia mediana si blocarea unui sens de circulatie atunci cand se curata vegetatia, sunt motivele pentru care o astfel de metoda nu se implementeaza in Romania.

My 2 cents!

dorinparau

Quote from: davyl on October 16, 2012, 12:19:18 PM
Mitsu, probabil costul intretinerii spatiului verde pe linia mediana si blocarea unui sens de circulatie atunci cand se curata vegetatia, sunt motivele pentru care o astfel de metoda nu se implementeaza in Romania.


Asta e ceva clar, trebuiesc utilaje din alea care taie in lateral, semnalizare, contracte banoase, cu sume nejustificate. E drept ca e aspectuos si atractiv, dar totusi as zice ca am putea sa ne bucuram da vampirii nostrii :)

MRS

Se apropie de sfarsit cu reabilitarea supratraversarii de la km 73+500:






A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

MRS

Confirm reabilitarea pasajului subteran de la Bascov:



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

dorinparau

Quote from: Mrs on October 16, 2012, 01:21:05 PM
Confirm reabilitarea pasajului subteran de la Bascov:

Pacat ca A1 Romania nu prea trece pe acolo....:)

radutm

Quote from: mitsu on October 16, 2012, 12:12:45 PM
La noi nu se practica varianta cu arbusti pe linia mediana... Ar fi mult mai eficient sistemul asta, fata de panourile antiorbire de la noi, care ba sunt, ba nu sunt. N-am inteles niciodata de ce nu se adopta varianta cu spatiu verde pe linia mediana... Ba dimpotriva, se asfalteaza si intre parapetii mediani.
Nu se face pentru ca stim foarte bine ca dupa ce e gata nu se va mai ocupa nimeni de ea. Ordinea fireasca pentru tot ce intreprinde statul roman este: 1. la inceput impotrivire la tot ceea este nou 2. apoi apare interesul din oportunitate politica 3. cand interesul e palpabil, se trece la implementare si culegerea roadelor politice 4. scopul pe termen scurt fiind atins, se trece la dezinteres si abandon. Lucrurile facute de stat nu merg in sistem. O lege e mai usor de dat decat de pus in aplicare, o autostrada se poate si construi, dar apoi nu se mai intretine. Chiar daca acum s-ar planta cele mai aratoase specii de arbusti ornamentali, peste cateva luni ar ramane in paragina, pentru ca asa functioneaza la noi. Ca exemplu, era vorba ca spatiile verzi adiacente drumurile nationale sa fie intretinute si curatate permanent. Legea a fost la doi pasi sa fie adoptata, dar dupa schimbarea schimbarii a ramas intr-un sertar. Chiar daca ar fi fost aprobata, avea sanse minime sa fie pusa in aplicare, pentru ca intretinere permanenta inseamna si buget, control permanent, penalizari etc. Atata timp cat nu vom avea autostrazi cu plata (si cu bariera!), administrate de privati, cu contract clare, cointeresati financiar ca autostrada sa fie pe placul clientilor nu avem sanse sa vedem un sistem integrat cap-coada, in care statul face si drege. Chestia e lamurita, e testata pe pielea noastra, e inutil sa ne mai asteptam ca birocratii statului sa se transforme peste noapte in germani sadea si sa ne ofere niste servicii de mare clasa...asta nu se va intampla.
cont inchis

MHN

Trist dar adevarat, radutm.
Legat de respectiva lege (cea a intretinerii spatiilor adiacente autostrazilor si drumurilor nationale/judetene/etc), sper sa fie o simpla scapare intarzierea promulgarii acesteia.

athosga

#4019
Quote.... intretinere permanenta inseamna si buget ...

De un an, doua, in Ungaria nu mai exista ajutor de somaj, ci se da "salariu" pentru "munca in folosul comunitatii" si "somerii" executa exact genul asta de lucrari de intretinere. Deci nu neaparat inseamna "buget", cel putin nu mai mult, cat a fost anterior bugetul ajutorului de somaj.