News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 45 Guests are viewing this topic.

TibiV

Cum sa nu o ia totul la vale daca imbecilii nici macar nu au terminat rigolele ?!?!
Ca mama naibii au facut tot anul 2015 ?...
Iar imaginea cu valul de pamant "in curgere", retinut doar de geotextil, este de SF-uri cu planete carnivore...

Horror...

Felicitari insa lui Redox pentru munca depusa...
Acum stim clar tot ce nu s-a facut acolo... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stefanudrea

Pozele, fara expertiza tehnica, pot fi suficiente probe pentru o raspundere penala in primul rand! Restul vine de la sine-raspunderea pecuniara!

vancouver

#27827
Nu exista asa o prostie: raspundere penala pentru o firma de constructii atunci cand lucreaza prost. Oricine atunci cand munceste, poate sa greseasca. Chiar si atunci cand cineva, muncind, distruge lucrul altcuiva, nu exista raspundere penala, ci doar civila - pentru asta se incheie asigurarea de raspundere civila (care la masini este obligatorie, RCA), la firme de constructii in Romania din pacate nu este. Dar asta nu se refera la relatia beneficiar-constructor, ci la situatia distrugerii un bun tert, de ex. o casa de la marginea autostrazii sau o masina aflata in trafic langa un santier, avariata prin neatentia unui muncitor.

Exista raspundere penala, doar daca un anume angajat al statului a dispus plati catre constructor sau a ascuns deficiente, producand astfel intentionat o paguba statului - dar chiar si atunci trebuie dovedit ca acea persoana a avut un interes personal (motiv) sa faca acea plata nejustificata (de ex. a luat spaga). Raspunderea civila este clara: ai pagubit pe cineva, trebuie sa-l despagubesti. Dar penal e cu totul altceva. Toti condamnatii de pe scena publica AU LUAT PENTRU EI sume mai mari sau mai mici de bani, in schimbul acestei mite au actionat contrar intereselor statului si au produs niste pagube, de regula muuult mai mari decat mita incasata. Dar sunt lucruri distincte. Sunt televiziuni care incearca sa duca in derizoriu mita primita si sa arate ca ar fi mai important ca paguba sa fie restituita - astfel se creeaza confuzia ca oamenii politici au fost condamnati pentru ca au pagubit cu atat sau cu atat statul. DAR NU! Condamnarile sunt pentru mita si abuzare de puterea functiei pentru a obtine niste foloase proprii. Paguba este o consecinta logica, dar nu obligatorie (sunt cazuri cu paguba f. mica) si restituirea ei este alta chestiune. Iar cei care chiar au restituit paguba, NU SCAPA de partea penala.

Mai simplu: munca nu se pedepseste, doar furtul. Furtul presupune a) luarea dintr-un buzunar si b) punerea in cel propriu al hotului. Fara b) nu este furt. Daca iau o vaza de la cineva sa o repar si in timpul reparatiei o scap pe jos, e distrugere involuntara. In principiu trebuie sa-l despagubesc, dar nu inseamna ca voi fi pedepsit penal. (doar daca distrugerea a fost cu intentie). Cu totul altceva daca nu mai dau vaza inapoi, atunci e furt.



In cazul unui contract de constructii, lucrurile sunt chiar mai complicate. Beneficiarul nu poate face retineri nelimitate din valoarea lucrarilor executate. Daca vede ca antreprenorul lucreaza prost, poate sa rezilieze, dar nu poate sa nu-l plateasca. Motivul principal: la randul lui antreprenorul are de platit salarii si subantreprenori, care la randul lor trebuie sa dea salarii. Salariile sunt sfinte d.p.d.v. al legii. In principiu retinerea max. posibila este egala cu garantia de buna executie.

Deci, la Impregilo:
- Dovedim existenta unei mite sau a unui alt interes pesonal sau a unei distrugeri intentionate => caz penal. Pentru recuperarea pagubelor se pot valorifica averile condamnatilor.
- Nu dovedim mita sau alta fapta penala => se evalueaza pagubele si se retine valoarea lucrarilor de remediere din garantie, in limita acestei garantii. Ce depaseste este in sarcina statului.

Nu are rost sa credem ca Impregilo a distrus intentionat niste rigole sau a provocat alunecari de teren. Ei oricum nu s-au asteptat la situatia de la Aciliu, au facut ce au crezut ca e bine ca sa dreaga, dar nu au fost seriosi. Dar aste e cu totul altceva, nu este fapta penala.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

stefanudrea

Raspunderea penala, insist, poate fi si ea antrenata! Nu am intrat si nu intru inca in detalii, codul penal este plin de variante de incadrare! Pacat este ca in tara noastra nu se face ceea ce trebuie in ceea ce priveste raspunderea la momentul potrivit. Si pentru aceasta raspundere exista niste termene, niste conditii si niste limitari sau extinderi. De aceea este frumos dreptul si ma declar fericit ca il profesez.

Wadan

#27829
@Redox

In cutia de metal, cea cu teava infipta in pamant, pe care ai pozat-o se afla la un moment dat un inclinometru, adica o tija lunga cu niste senzori care masoara inclinarea si deplasarea taluzului sau a versantului.

Germany

Salut !

Eu acum ce sä mai cred ...??

Sä înteleg cä vorbele/promisiunile domnului Dan Costea au fost "vorbe-n vânt" ??? Declarând la Digi24 cä în Aprilie se apucä de problema
ACILIU si în August, cel târziu Septembrie îi vor da drumu....

Cetäteanul de rând, ia declaratia asta de bunä.....voi, care se pare cä majoritatea aveti studii în domeniu, o luati ca pe o farsä :)

Deci ? Ce este plauzibil pânä la urmä ?

O sâmbätä bunä tuturor

GDPR

Problema o vad asa: exista expertiza doar pe zona demolata dintre km 60,5-60,7 si CNADNR doreste sa refaca lucrarile in baza proiectului existent, cu forte proprii. Desi expertiza nu e publica, putem presupune ca expertul a confirmat ca proiectul e ok si doar executia a fost defectuoasa. Se poate face ce si-a dorit compania de drumuri, desi ca sa se finalizeze lucrarile in aprilie e cam tarziu sa organizezi grupul de lucru in ultima zi din martie.

Dar ce ne facem cu celelalte zone fisurate pentru care nu exista expertiza (km 46-46,5, 55,55-55,60, 60,28-60,40, 62,465-62,475)?
Riscul este foarte mare ca dupa ce se repune in functiune autostrada dupa refacerea zonei de la km 60,5-60,7 sa fie inchisa in scurt timp din cauza evolutiei degradarilor aparute in celelalte zone din motive combinate de trafic+infiltratii.

Dar Homor si-a pus capul pe butuc si acum trebuie sa faca ce a zis. Sper ca stie ca in acest caz diferenta dintre hero si zero e foarte mica...

teea

#27832
@ : http://www.agerpres.ro/economie/2016/04/01/cnadnr-a-lansat-licitatia-pentru-expertiza-tehnica-la-tronsonul-de-autostrada-cunta-saliste-valoarea-contractului-1-81-milioane-lei-16-26-44

@adrian : va rog ca in general sa se faca diferenta intre micile fisuri care poat aparea la nivelul asfaltului ( multe se vor datora balastului stabilizat , care induce fisuri superficiale si de suprafata ) si care se trateaza prin emulsionare/inchiderea fisurii de suprafata si fisurile care apar din cedari de fundatii sau alte cauze externe. Fisurile care au aparut in zonele km 46, 60+300, 61+500, 64+500 se datoreaza factorilor externi (impingeri din lateral ) si care au condus la degradari ale structurii asfaltice (si a fundatiei rutiere), inclusiv ridicari/ebulmente - vezi cazul de la nod Cunta, partea dreapta, unde fundatiile gabioanelor s-au ridicat cu app. 1 m din cauza impingerilor active din zona. In aceeasi zona, degradari se observa si pe OS2, rigolele/santirile de garda au patit acelasi lucru.
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

bond

nu exista posibilitatea sa fi abandonat debleul pentru ca orice ar fi construit pe el ar fi fost degeaba?
in special la rigole, vad ca apa nu le prea foloseste :) in cazurile astea nu e mai ok sa se lase terenul sa se 'aseze' si sa se continue amenajarile dup-aia? (doar intreb)

GDPR

@teea: sa inteleg ca fisurile descrise in CS de licitatie la care se specifica doar ca antreprenorul nu a intervenit sunt fisuri superficiale, iar cele unde se spune ca lipseste expertiza tehnica sunt cu probleme? Chiar de e asa, tot raman 4-5 zone potential periculoase.

vancouver

#27835
Chiar dacă exista fisuri si puncte in care se va mai lucra, este aberant sa se țină autostrada închisă. am mai spus de N ori: zona demolata trebuie refăcută urgent si dat drumul la trafic. pentru expertize este timp după aceea, incl. la debleu sau la culeea vest a viaductului Aciliu. Majoritatea Reparațiile se pot face sub trafic sau se fac mici variante provizorii, ca si la dn-uri unde se lucrează pentru autostrăzi sau cf.

PS. CNADNR nu trebuie sa rezolve definitiv zona demolata, este absolut ok proiectul inițial pentru o rezolvare provizorie. Cu materiale bune nu are ce sa se întâmple acolo, e un rahat de rambleu. Hai, la treabă.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

GDPR


Redox

Quote from: Wadan on April 02, 2016, 09:17:10 AM
@Redox

In cutia de metal, cea cu teava infipta in pamant, pe care ai pozat-o se afla la un moment dat un inclinometru, adica o tija lunga cu niste senzori care masoara inclinarea si deplasarea taluzului sau a versantului.

Mulțumesc pentru explicație.

bloem31

Eurocopter, pe cand filmarea ?  Cred ca toti sunt curiosi sa vada din aer cat sa mai avansat !  :D

Ionut

Vom filma Lugoj-Deva in curand, in functie de vreme.