Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 39 Guests are viewing this topic.

1_utilizator

#27195
Stie cineva daca CNADNR a reusit sa incaseze garantia de buna executie de la Salini-Impregilo?
Este vorba despre circa 20 de milioane de EUR.
Inteleg ca de la Romstrade pt Transalpina nu se poate recupera garantia, contrar celor declarate de CNADNR anul trecut. Sa speram ca in acest caz se vor recupera banii si vor ramane "doar" 100 de milioane de EUR plocati intr-o investitie neproductiva, deocamdata.
Poate cine sa-si imagineze, in mediul privat, o investitie de acesta valoare lasata neproductiva, mai bine de un an de zile?

adiarc

E doar inceputul.....totul a fost realizat prost si acest lot va fii un santier etern,pt a putea fii circulabil......cand va fii redat din nou traficului in septembrie ,dar nu neaparat 2016
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

teea

Quote from: Ionut on February 18, 2016, 12:33:06 PM
^ Am pus documentul aici pentru posteritate:
http://proinfrastructura.ro/docs/autostrazi/doc_constatator_a1_sibiuorastie_lot3.pdf

@ionut : documentul nu arata decit punctul de vedere al Beneficiarului. Nu spune nimic despre greselile sale si nici despre claim-urile in care CAD/DAB-ul i-a dat dreptate Constructorului. Obiectiv privind, si citind cu atentie, vad si termene impuse pentru rezolvarea unor situatii/documente care nu au nici o legatura cu legea sau cu realitatea. Nu poti sa impui termen de 2 zile sau de 7 zile pentru expertize. 
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

teea

Quote from: adiarc on February 20, 2016, 07:24:56 PM
E doar inceputul.....totul a fost realizat prost si acest lot va fii un santier etern,pt a putea fii circulabil......cand va fii redat din nou traficului in septembrie ,dar nu neaparat 2016

@adiarc : http://www.turnulsfatului.ro/2016/02/21/53622/
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

danutzu_1069

#27199
@Teea
Sper ca nu ai legatura cu presa.
Articolul e comic rau de tot.
22km au fost demolati? Naspa rau!
Si apoi, pana in septembrie avem circulatie sau expertiza?
Chiar nu inteleg de  ce nu pot sa scrie un articol mai amplu, cu mai multe explicatii. Costa cuvintele?
Ce e scris acolo incape pe 2 randuri pe o foaie A4

adiarc


Nu avem licitatie organizata pt remedierea zonei .....deci nu avem constructor,deși se presupune ca nu vor fii contestatii ,din cauza modului execrabil de execuție al Salini-Impregilo.....insa nu are nimeni cum sa știe,ca într-adevăr nu vor fii contestatii....

Așadar faptul ca vom circula in Septembrie sunt doar presupuneri.......la fel de realiste ca cele "in 2021 vom circula pe Sibiu-Pitești.".....

Spre deosebire de alte articole din TS,f bine argumentate,acest articol e unul de 2 bani?..
De puținul timp de cand a venit la Turnul Sfatului ,acest domn Adrian Stoinea știe doar copy-paste....in rest nimic documentat sau constatat de el la fata locului....


"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

teea

#27201
@danutzu : chiar nici o legatura cu presa. Doar ma minunam....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

dorum

#27202
:)
dap... articol inutil, dar poate prinde la public...
... cred ca-si pune bietul Traian Deleanu de la TS mainile in cap ! :)

dr4qul4

Posibil sa fi fost inca sub efectul subtantelor halucinogene  :lol:
Altfel de unde atata imaginatie sa ajunga pana la Bors?

Sau poate  prevede viitorul.....cel indepartat de vreo 7-10 ani .
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on February 21, 2016, 07:22:55 PM
Sau poate  prevede viitorul.....cel indepartat de vreo 7-10 ani .
Adica este un vizionar !... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nrb

Atenție la pasarela cu giratoriu de intrare/ieșire Sebeș (dinspre Deva), pe A1, de luni de zile e în întuneric, cu borduri despărțitoare de sensuri periculoase!

rocklee

stie cineva daca sa trecut DN7 pe sub pasaj si prin giratori la modul ILIA ...?????

clau

#27207
Am fost sambata rocklee. Nu se circula pe sub pasaj la Ilia dar parea aproape gata relocarea...
Sunt nou pe forum dar va urmaresc de 2 ani aproape zilnic. Pe viitor va pot aduce informatii de pe A1 Lugoj Deva, pasajele de la Arad(sper anul asta) sau DN 76.

Cozak

#27208
Si pentru ca s-a tot povestit despre presiunea asupra DN68A pe portiunea Margina Ilia iata ca incep sa apara primele evenimente.
Unii soferi se aventureaza si de aici apare si evenimentul urat:

Accident rutier ingrozitor la marginea judetului Timis. Din cauza unui sofer neatent si foarte grabit sa ajunga la Timisoara, trei oameni au murit si doi au fost raniti.

Potrivit politistilor hunedoreni, accidentul s-a petrecut pe raza localitatii Ohaba aflata aproape de intrarea in judetul Timis, pe drumul ce leaga Timisoara de Deva.

Un sofer de 47 de ani, din Galati, care conducea un autoturism pe DN 68 A, dinspre Deva spre Timisoara, intr-o curba fara vizibilitate, s-a angajat in depasirea unui autoturism si a intrat in plin intr-un autoturism care circula regulamentar din sens opus.

Sursa:
http://www.opiniatimisoarei.ro/3-morti-si-2-raniti-intr-un-teribil-accident-pe-soseaua-timisoara-deva-cum-s-a-petrecut-tragedia/20/02/2016

Inainte nu vedeam masini de Dambovita si Galati pe aceasta ruta cum vad acuma de CT,BC,SV etc., deci autostrada a preluat multi conducatori auto ce mergeau pe Deva - Arad.Noi cunoastem locurile stim unde sunt curbe periculoase si stim cum sa gestionam traseele.Unii ca cel de sus, din Galati, nu stie dar s-a aventurat.

Mi-e groaza de ceea ce va urma pana la deschiderea in totalitate a traseului.
D-le Cutter incearca sa mai sensibilizezi acolo la nivel inalt sa grabeasca demararea licitatiilor dar si descarcarea de la Holdea.
Stima

1_utilizator

#27209
Cateva consideratii privind cererea arbitrala Salini Impregilo si aspecte juridice conexe

Cererea respectiva poate parea incredibila presei romanesti si unora dintre noi dar judecata la rece situatia s-ar putea sa nu fie chiar asa evidenta .
Va enumar cateva argumente :
(1.)   Calitatea si DESTINATIA studiului de fezabilitate initial. A devenit de notorietate calitatea SF-ului DIWI pt coridorului 4.
Ce se stie mai putin este ca acest SF trebuia sa fie urmat de un PT (proiect tehnic) si de o licitatie de lucrari « FIDIC ROSU » . In mod sigur, « neglijenta » DIWI se baza si pe faptul ca o sa urmeze o faza de proiectare in care eventualele erori o sa fie indreptate si lipsurile completate. Un PT independent de constructor si de constructie ar fi durat, cu siguranta, un an-doi in plus dar ar fi garantat mai multa  siguranta si calitate intrinseca (a proiectului). Prudenta proiectantilor de meserie si liberi de presiunea financiara a constructorului este cunoscuta.  S-a decis de catre specialistii CNADNR in timpul ministeriatului Boagiu trecerea de la un contract cadru « FIDIC ROSU » la un contract cadru « FIDIC GALBEN » in care proiectarea si responsabilitatea ei trece in sarcina Constructorului.  Constructor care, la randul lui, este ales pe un criteriu  in care pretul  cantareste 70 %, deci am putea spune pe criteriul pretului cel mai mic.
Ca sa fac un paralelism cu un domeniu mai apropiat de preocuparile noastre zilnice diferenta intre  « rosu » si » galben » este diferenta dintre o casa construita in regie proprie cu arhitect si diriginte de santier si o casa cumparata de la un promotor intr-un complex. In plus, la vremea respectiva, contractul cadru FIDIC GALBEN a fost modificat prin clauze particulare intr-o asa masura incat se vorbea despre FIDIC Boagiu sau FIDIC « castrat ».
http://www.araco.org/infutile/noutatifiec/2011/06.05.2011/2011-05-04-3-FIEC-EIC-Joint-Statement-EU-funds-pubproc-final.pdf
Toate riscurile  erau puse in sarcina Constructorului-Proiectant : cunoasterea perfecta a conditiilor de teren, nedepasirea valorii contractului cu mai mult de 10 %, respectarea termenelor indiferent de situatia reala din teren.  Sigur,  una din liniile de aparare/atac ale Salini va fi cea privind (2.) « clauzele exorbitante sau leonine », inclusiv in ce priveste calitatea SF.
Contractele FIDIC prevad si o impartire clara a riscurilor si deci a materializarii lor financiare. Rolul de arbitru este oferit in prima instanta inginerului INDEPENDENT care verifica si confirma calitatea materialelor, cantitatile puse in opera, calitatea lucrarilor rezultate. In cazul nostru Inginerul independent Consitrans a fost inlocuit, in timpul EXECUTIEI, cu CNADNR (Clientul) prin Directia Regionala Brasov. In linia comparatiilor de mai sus, un Steaua – Dinamo arbitrat de Gigi Becali ? Recunosc ca sunt un pic partinitor si exagerat, dar trebuie sa punem ceva si pe acest talger al balantei, nu-i asa ?
Deci : (3.) Inlocuirea Inginerului-independent in cursul executiei lucrarilor cu angajatii Clientului. Intrebare retorica; ce garantii financiare a oferit CNADNR catre CNADNR privind executarea contractului? Sigur Consitrans oferise astfel de garantii la vremea sa.
(4.) Neplata de catre CNADNR a sumelor decise de Comisia de Adjudecare a Disputelor. Partile au achiesat prin semnarea contractului de proiectare si lucrari la un mecanism de rezolvare a disputelor. Rolul acestui mecanism este de a simplifica, accelera, diminua costurile si mai ales REZOLVA disputele aparute in cadrul contractului. Ignorarea acestuia de catre partea care a impus déjà conditii exorbitante in contract va fi cu siguranta folosita de Salini/Impregilo in fata instantelor arbitrale.
(5.) Presiunea politica exercitata de Client asupra Constructorului pentru finalizarea lucrarilor: probabil exista corespondenta in acest sens, s-a vorbit in media si de inregistrariaudio facute de Constructor, la un moment dat, filmuletzul de la receptie vorbeste insa de la sine. In mod sigur Constructorul si-a exprimat in scris si rezervele privind calitatea lucrarilor efectuate cu celeritate.
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/autoritatile-au-inaugurat-autostrada-sibiu-orastie-desi-ar-fi-stiut-ca-se-putea-prabusi-ce-spunea-ponta-in-noiembrie-2014.html
In final rezilierea de catre Client poate fi interpretata in registrul relei credinte a CNADNR : ne-ati cerut sa acceleram,am acceptat dar v-am avertizat ca o sa fie probleme, ati insistat si acum ne dati afara si ne executati garantiile.
Acest dosar arbitral ar trebui sa finalizeze in 3 -4 ani printr-o decizie definitiva si sa coste peste 1 million de EUR (pentru fiecare parte)  taxe arbitrale, eventuali experti si onorarii avocatiale. Intr-un final plateste cel care pierde.
In desfasurarea procedurii arbitrale ar putea interfera dosarele penale deschise pentru moment in Romania:
Inteleg din presa ca exista un prim dosar penal deschis pe numele fostului Director general al CNADNR pentru abuz in serviciu.  Obiectul dosarului este tocmai inlaturarea de pe contract a Inginerului independent. Din informatiile care exista, Antreprenorul, pana astazi, n-a fost inculpat in dosar.
http://www.agerpres.ro/justitie/2015/12/23/alerta-dna-fostul-director-al-cnadnr-narcis-neaga-pus-sub-control-judiciar-pe-cautiune-de-300-000-lei-23-08-51
Inteleg ca se instrumenteaza si un alt dosar pe legea 10/1995 privind calitatea in constructii. Daca este adevarat si sustinerile de mai jos sunt corecte :
"În cadrul pachetului necoeziv vizual nu a fost relevat stratul de piatră cu grosime fixă de trei metri. Însumând grosimea de balast și piatră spartă din proiect se observă totuși diferențe de grosime totală, în minus, de până la doi-trei metri față de proiect. În aceste condiții se consideră că geometria și alcătuirea corpului rambleului și stratului suport al acestuia nu respectă soluția din proiect, se arată ân exertiza semnată de prof. univ. dr. Elena Gheorghe, de la firma Rutexepert SR »  lucrurile stau foarte rau pentru toata lumea. In traducere in varianta optimista s-au folosit materiale de mai proasta calitate decat cele prevazute in proiect iar in varianta pesimista : nu s-a inlocuit materialul existent pe adancimea din proiect ci pe o adancime mai mica (s-au executat mai putine lucrari si s-a incalcat proiectul) si inlocuirea partiala facuta s-a facut cu materiale de o alta calitate decat cea prevazuta in proiect.
In acest caz pare evident ca aceasta « carpeala » nu s-a facut doar pe cei 300 de metri demontati ci pe o lungime mult mai mare. Asta ar explica de ce nu se « astupa groapa » si de ce expertiza tehnica este prevazuta sa dureze pana in septembrie 2016. Cei interesati ar trebui sa aiba deja o idee despre amploarea situatiei: banuiesc ca or mai fi facut cateva sondaje in zone mai indepartate, din toamna trecuta.
Pedepsele pentru astfel de fapte sunt de competenta legii penale.
Am scris aceste randuri cu intentia de a extinde viziunea tuturor asupra subiectului si, mai ales, pentru a constientiza mai multe din fatetele subiectului.
Incompetenta generala + presiune politica =  litigiu lung si nesigur + autostrada schiloada.
To be continued....