Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 64 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

@bridge: ți-am dat Like!, deși numai de like nu e...
Mi se pare evident că Impregilo nu va mai face nimic acolo, dar CNADNR ce soluții legale mai are? Vreo șansă de vreo altă licitație fără să dăm toți banii înapoi nu există, nu? Oricum cred că riscăm să dăm banii înapoi...

bridge

Quote from: adiarc on January 25, 2016, 09:17:34 PM

- proiectarea v-a fii licitata separat de construcție si e posibil sa fie făcută chiar de structuri din CNADNR (parțial )....
- proiectantul trebuie sa obțină si AC


Tare asta!

bridge

#26852
Quote from: nenea_hartia on January 25, 2016, 09:29:36 PM
@bridge: ți-am dat Like!, deși numai de like nu e...

Era doar un citat din Costescu :)..sa nu raman dator +1nenea_hartia,evident  că riscăm să dăm banii înapoi...

horatiu.cosma

^^
O proiectare facuta de CNADNR, cu sprijinul si expertiza celor care au realizat SF-ul ar fi in teorie o idee buna. Dar repet, "CU EXPERTIZA". CNADNR nu stiu cata experienta are in asa ceva, deci probabil la inceput va fi nevoie de ajutor. Dar eu zic ca e o idee interesanta. Cel putin nu vom mai avea contestatii pentru proiectare, plus dispare timpul de licitatie. Plus ca o sa dispara acele asocieri mamut care acum dau fail(Suplacu-Bors), cu firme specializate pe proiectare si altele pentru constructie.

TibiV

#26854
http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-20752128-ministrul-transporturilor-dan-costescu-jur-400-kilometri-autostrada-lucru-santierele-romanesti-anul-2016-obiectiv-realist-pentru-realizarea-lor-este-4-5-ani.htm

O sinteză bună...

Quote
Ministrul Transporturilor despre autostrada A1 A1 Sibiu - Pitesti:

Autostrada Sibiu-Pitesti, cel mai important proiect care se afla la minister.

In Romania avem cele mai scurte termene pentru studii de fezabilitate si chiar pentru proiecte.

Solutia este de a nu rezilia pentru ca am fi intrat intr-un cerc vicios din punct de vedere juridic.

S-a gasit o solutie de completare a acelui studiu de fezabilitate care acum nu este satisfacator cu un modul.

Modulul 2, care nu a fost platit, va fi platit si executat.

La sfarsitul anului speram sa finalizam studiul de fezabilitate.

Proiectarea se va licita separat.

2020-2021 ar putea fi gata autostrada Sibiu-Pitesti.

La licitatie deschisa vor participa toti care nu sunt pe lista neagra.

Dupa evenimentele din ultima vreme, sunt constructori pe lista neagra, cum ar fi cei de la Orastie - Sibiu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

putin euforic ca au gasit o formula pentru a nu rezilia, si de a face totusi un SF bun fara a o lua de la capat...

Dar dpdv juridic cum incadreaza "suplimentarea" de fonduri? E legal? riscam ceva?


horatiu.cosma

Avem expertiza pentru zonele cu probleme. Dupa ce se "carpesc" aceste zone(sau in timpul lucrarilor) se va face expertiza si pe restul autostrazii. Dar cum spuneam, pe baza filmarilor lui @Eurocopter din perioada constructiei, as zice ca nu o sa fie probleme mari pe restul tronsonului.

AdrianB1

E cam ciudata partea cu SF-ul: e platit, dar nu e bun, asa ca mai platim mai mult ca sa il completeze? Ca am citit articolul de vreo 3 ori si tot asta inteleg din el.

ascodaniel

Quote from: AdrianB1 on January 26, 2016, 12:38:03 AM
E cam ciudata partea cu SF-ul: e platit, dar nu e bun, asa ca mai platim mai mult ca sa il completeze? Ca am citit articolul de vreo 3 ori si tot asta inteleg din el.
suma licitata si platita era la fel de "serioasa" ca si SF-ul ce a fost intocmit.
se ajusteaza suma; sa speram ca vor face si un SF pe masura.

horatiu.cosma

29 de milioane de lei(oficial) nu e chiar asa de neserioasa. Probabil ca 100 ar fi mai aproape de realitatea unui SF de o asemenea amploare, dar totusi, cu 30 de milioane de lei faci 2 km de autostrada :).

cutter

Quote from: horatiu.cosma on January 26, 2016, 03:10:47 PM
29 de milioane de lei(oficial) nu e chiar asa de neserioasa. Probabil ca 100 ar fi mai aproape de realitatea unui SF de o asemenea amploare, dar totusi, cu 30 de milioane de lei faci 2 km de autostrada :).

N-are nicio legătură ce faci sau nu faci cu banii. Contează costurile reale ale unui asemenea SF și acestea sunt (la limita inferioară):
- 6 mil de euro: studiul geotehnic (4000 de foraje, unele la 200m)
- 5 mil de euro: drumurile de acces necesare în timpul studiului (traseul viitoarei autostrăzi este f greu accesibil, în cea mai mare parte, pe versanți abrupți etc) - respectiv ~100km de drum la 50 mii eur/km
- 8 mil de euro: proiectarea pentru 70 de poduri peste 100m, 30 de poduri sub 100m, 7 tunele, 7 noduri rutiere, 122km de autostradă, relocări de drumuri, pasaje, scurgeri de ape, sistem ITS, etc etc

Deci vreo 19-20 mil euro sunt costuri hard majore. Mai sunt și alte componente mai mici de cost care duc costurile spre 23-25 mil €.

horatiu.cosma

#26861
Quote from: cutter on January 26, 2016, 11:43:27 AM
Caietul de sarcini al actualului contract prevede toate forajele de care e nevoie. Nu există "modulul 2".
Da, asa e. Dar am o alta nelamurire. Catalin, tu zici ca toate forajele si lucrarile necesare pentru realizarea unui SF competent au fost incluse in cerintele CNADNR-ului de la licitatie. Pai asa cum CNADNR elimina oferte neconforme, cu preturi foarte mici, fiindca demonstreaza ca virgula cu suma ofertata de descalificat e imposibil sa se finalizeze lucrarile cerute, cum de Tecnic nu a fost descalificata? Estimarea CNADNR a fost de 43 de milioane de lei. Pai cum a cerut 4000 de foraje, drumuri de acces, proiectare pentru poduri, care inseamna 20 de milioane de euro conform estimarilor tale si a estimat defapt la 10 milioane de euro? Cum au fost 6 ofertanti pentru aceasta licitatie, stiind ca e imposibil sa scoata chiar si un leu profit daca e sa faca tot ce se cere? Daca ai dreptate, inseamna ca CNADNR a fost mana in mana cu Tecnic, a cerut una oficial, dar in spatele usilor inchise s-au trasat cerintele concrete pentru Tecnic. Inseamna ca licitatia a fost de forma, de o forma chiar ilara, fiindca locul 1(cu pretul cel mai mic ofertat) a fost descalificat, fiindca virgula cu suma ofertata nu ar fi putut finaliza SF-ul cerut de CNADNR  :lol:. Pai cine putea dintre cele 6 firme ofertante, daca era necesara o suma de peste 100 de milioane de lei pentru toate lucrarile si CNADNR a estimat toata treaba la 43? Si in plus, firma de pe locul 1 a facut contestatie, contestatie castigata la CNSC si pierduta la CAB. Sunt curios cum au castigat la CNSC. Cum au reusit acolo sa demonstreze ca pot sa faca o lucrare de peste 100 de milioane de lei cu vreo 25(sau cat au ofertat). Toata treaba asta, daca ai dreptate Catalin, miroase a dosar nou la DNA.

VictorC

^^ R: Tradiția de a face lucrurile de mântuială și să și scoți un ban e impărtășită atât de către autorități (în cazul ăsta CNADNR), cât și de către multe din firmele din piață.

dr4qul4

Quote from: cutter on January 26, 2016, 03:24:49 PM

- 8 mil de euro: proiectarea pentru 70 de poduri peste 100m, 30 de poduri sub 100m, 7 tunele, 7 noduri rutiere, 122km de autostradă, relocări de drumuri, pasaje, scurgeri de ape, sistem ITS, etc etc


Prima veste buna! Sa intelegem ca s-a renuntat la variantele prin Brezoi?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma