Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 64 Guests are viewing this topic.


adiarc

Il susțin suta la suta,mai ales la desființarea Cnadnr
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

La banii licitati pt SF nu se poate face ceva de calitate pt Pi-Si.
Nu mai risca nimeni sa accepte un SF facut din birou. Trebuie sa iasa in teren sa isi faca drumuri de acces, sa faca studiul, sa foreze.... Chestiile astea facute serios ( pt a nu se repeta episodul Diwi(Aciliu)) dureaza ca timp si sunt costisitoare. Majoritatea firmelor care au participat la licitatia pt SF au dat preturi apropiate. Practic tot s-au bazat ca il fac din pix in birou.
Si acum dilema!!!!
Ce facem in continuare? acceptam "merge si asa" si repetam greselile de pana acum (vedem ce surprize ne rezerva terenul si cum o dregem) sau punem piciorul in prag, anulam SF-ul , refacem caietul de sarcini (conditii drastice pt a nu se putea face rabat) relicitam SF-ul (pierdem 2-3 ani cu asta) iar cand licitam constructia stim exact la ce sa ne asteptam si in cat timp o putem executa.
Nu este nici o sansa sa fie gata in 2020 in nici o varianta.
Daca se anuleasa actuala licitatia va fi mare can-can in presa. Daca se face prost va urma alt can-can in viitor.
Deci ce facem???
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dorum

... cea mai grea dilema a ultimilor ani in domeniul infrastructurii...

bridge

Quote from: ciprebbe on January 20, 2016, 07:49:48 PM
La banii licitati pt SF nu se poate face ceva de calitate.

Si acum dilema!!!!
Ce facem in continuare? acceptam "merge si asa" si repetam greselile de pana acum ,sau punem piciorul in prag,

Deci ce facem???


Este valabil pentru toate SF-urile,aflate in derulare sau in evaluare,nu doar pentru PI-SI,s-au facut dupa acelasi principiu.Este valabil si pentru proiectare,constructie,supervizare.Principiul pretului cel mai scazut ne-a adus 
asta.

TibiV

#26825
^

Deşi noua Lege a achiziţiilor publice abia va intra în Parlament, ANAP are deja pregătite normele.
La contractele de "activitate intelectuală", gen consultanţă, întocmire SF sau supervizare preţul va reprezenta maxim 40%.
Se va ţine seama şi de timpul necesar experţilor şi plata acestora (ceva gen dacă zici că 2 experţi vor scrie 2000 de pagini, dar din desfasurator reiese că  vor face treaba asta în două săptămâni şi vor fi plătiţi la salariul minim pe economie, atunci oferta este neconformă...)
La lucrări sau livrare produse rămâne preţul cel mai mic.

Până se aprobă noua lege, încearcă să introducă aceeaşi regulă şi pt. legea actuală, dar trebuie HG de modificare la HG actual...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Quote from: dorum on January 20, 2016, 08:56:09 PM
... cea mai grea dilema a ultimilor ani in domeniul infrastructurii...

Nu e chiar așa mare dilema că "merge și așa" poate că mai trece la cîmpie (pînă la urmă și dacă tragi o linie aiurea pe hartă complet, reușesc inginerii și proiectanții cumva să-ți facă proiectul pe acolo), la deal (mai greu, vezi Aciliu), dar la munte sigur nu merge - acolo poți ajunge în depășiri de costuri de 5-10x și de timp de 5-10-15 ani, dacă faci lucrurile prost la faza de proiectare. N-ar fi primul proiect din lume care pățește asta (Big Dig și Berlin-Brandenburg Airport sunt două exemple care-mi vin rapid). Deci e un pic o falsă dilemă. Fără proiect foarte bun la munte nu duci lucrurile la bun sfîrșit.

vancouver

Lucrurile se mai schimba in Romania. Ce a mers pana recent "asa" nu o sa mai mearga peste tot. Mai ales la proiectele asa de mari si importante precum Sibiu - Pitesti.

Spea Ingegneria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România ori iau taurul de coarne si baga bani din buzunar sa faca studiul ca lumea, ori daca nu au dat de dracu. NIMENI la nici un nivel nu va avea mila cu ei. Asta ar trebui sa le fie foarte clar.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Redox

Quote from: horatiu.cosma on January 19, 2016, 06:30:21 PM
Stalpi de electricitate ce trebuie relocati. Deja final de 2016 pentru finalizare e ceva de domeniul fantasticului :).

Este vorba despre o rețea de joasă tensiune care avea ca scop alimentarea cu energie electrică a acelor case plus iluminat public. Rețeaua se termină în drept cu ultima casă. Având în vedere că locuințele vor fi demolate, nu va mai fi nevoie de această rețea și implicit nu va fi nevoie ca rețeaua să fie relocată.
Totuși, pe acei stâlpi există și o rețea de fibră optică care se continuă apoi pe stâlpi de lemn până în loc. Bejan. Această rețea trebuie relocată într-adevăr, dar nu cred că va fi la fel de complicat precum o rețea electrică.

ascodaniel

Mor de ciuda cand vad ca dupa atatia ani, pentru autostrada asta nu avem de ales decat intre "asteapta" si "asteapta".  >:(
Intrebare de "noob": si SF-ul ala din 2008 tot "din pix" a fost facut ?

horatiu.cosma

^
Daca te referi la Pisi, da, tot din pix a fost facut si ala din 2008. Surprinzator sau nu, cel mai complet studiu e facut de Iptana inainte de 2000. Dar to e departe de ce ar fi necesar pentru ce avem nevoie acum.

bond

Quote from: vancouver on January 20, 2016, 11:27:07 PM
Lucrurile se mai schimba in Romania. Ce a mers pana recent "asa" nu o sa mai mearga peste tot. Mai ales la proiectele asa de mari si importante precum Sibiu - Pitesti.

Spea Ingegneria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România ori iau taurul de coarne si baga bani din buzunar sa faca studiul ca lumea, ori daca nu au dat de dracu. NIMENI la nici un nivel nu va avea mila cu ei. Asta ar trebui sa le fie foarte clar.

om trai si om vedea. e nevoie de "o schimbare de paradigma", sibiu-pitesti se configureaza ca un test de capacitate pentru actualul mt si cnadnr.
sper sa se faca primavara

Io

Primavara asta poate sa vina doar dintr-o schimbare de proceduri. Schimbarea asta aduce dupa sine o schimbare de mentalitate. Am vazut azi la 24 de minute o alta mentalitate. Sintem multi care o avem. Astept de foarte multa vreme ca posesorii mentalitatii asteia sa devenim o masa critica nu doar vocala pe net ci si cu putere de care va fi fiind ea puterea asta, inginereasca, economica, politica, poate morala...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Cei din zonă nu aveţi nici o rerecomandare pentru gruiarew ?...
Este păcat să avem om în zonă şi să nu îl ajutăm...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

^
Nu prea stiu ce ar fi de pozat. Ca e totul alb si inghetat. Daca vrei sa faci poze si ai copilot @gruiarew, ai putea face la parapetii indoiti si la indicatoarele rutiere de pe actuala A1. Daca ai veni cu asa ceva si cu pozitiile kilometrice ar fi grozav. In rest, poate prinzi ceva miscare pe lotul 3 Lugoj-Deva, dar pe vremea asta slabe sanse.