Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 60 Guests are viewing this topic.

fuscobal

#26790
Eu cred ca nu se rezolva cu pante mici + inierbare. Va dura ceva mai mult dar tot o ia la vale cu totul. Treaba cu pantele e delicata. Daca sunt prea mari o ia la vale terenul superficial. Daca sunt prea mici nu se mai scurg apele suficient de repede catre rigole si se infiltreaza inainte de a ajunge in rigola mare parte din ele. Eu as propune niste foraje foarte adanci ( nu stiu pana unde au mers ei in studiile geo initiale) si tunel ancorat foarte jos sau un viaduct foarte fantezist. Presupunand ca zona cu planul de alunecare foarte adanc nu e prea mare de-a lungul autostrazii, as lega viaductul nou de cel vechi (reazam nou aici ptr ca rezistenta viaductului existent nu a fost gandita ptr alt viaduct in prelungire) si as pune reazemele celelalte dincolo de zona cu probleme. In felul asta, intre cele 2 reazeme aflate la sa zicem 200m unul de celalalt, viaductul ar sta suspendat si tensionat cu toroane iar miscarile terenului de sub nu l-ar mai afecta deloc !

istvan78

Viaduct in debleu? Sure, why not, daca scopul e sa fie "fantezist"!

fuscobal

Ce treaba are una cu alta. Ce e acum ramane in urma asa cum e (doar se planteaza ceva) iar viaductul este exact pe aceeasi verticala cu axul drumului actual ! Trebuie sa facem ceva durabil si daca s-a inceput prost, doar n-oi vrea sa radem tot dealul acum !

istvan78

#26793
Ca sa fiu sigur ca inteleg ce propui: un nou viaduct in continuarea celui de la Aciliu (sau la 200m distanta), spre Est, in locul actualului debleu despre care se vorbea (incl. pozele lui horatiu.cosma)?
Sau altceva?

fuscobal

Exact. Reazam inalt chiar unde se termina actualul viaduct si alt reazam la 200m mai incolo (sau cat o fi nevoie sa treaca de zona cu probleme, in limita posibilitatilor tehnice si a unui buget cat de cat rezonabil). Toroane intinse din varfurile celor 2 reazeme catre mijlocul deschiderii viaductului (sa zicem similar cu Milau)


vancouver

#26795
@fuscobal

Ce propui tu nu este posibil cu folosirea viaductului actual de la Aciliu. Acesta este deja mai jos decat zona cu probleme dinspre est. Dupa viaductul actual autostrada urca cu o panta semnificativa spre Sibiu (est) iar o urcare mai pronuntata nu este posibila in conditii de autostrada.

Acolo solutia probabil este de alta natura, si anume piloti forati f. adanci langa antostrada si un zid de sprijin de 1,5-2 m peste acesti piloti. Eventuale alunecari de teren sa ajunga sa se propteasca in acest zid, apoi intervenit permanent in spatele zidului pentru curatarea pamantului venit in plus din alunecari. Un fel de contract de intretinere la cerere, asa cum se intampla in zone cu caderi de pietre sau pe caile ferate unde permanent mai trebuie schimbat un macaz sau alte aparate de cale pentru mentinerea unei anumite viteze.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

istvan78

#26796
@fuscobal

Parerea mea e ca tu confunzi zona de care vorbeam si care era in poze - debleul de la Est de viaduct - cu zona unde corpul autostrazii a alunecat si a fost excavat, ce se afla la Vest de viaduct, catre Apold, si e un rambleu construit in coasta dealului.

Inca din timpul proiectarii s-a vorbit de un viaduct ca alternativa la rambleul ce a cedat la Vest de viaduct, si de tunel ca alternativa la debleul urias cu probleme de eroziune aflat la Est de viaduct. Din pacate nici viaductul, nici tunelul nu au fost acceptate de CNADNR.

Propunerea noului viaduct e inca de actualitate pe sectiunea la Vest de viaduct, unde alunecarea nu a fost solutionata (tronsonul excavat), dar tunelul la debleu nu cred ca mai e, pentru ca acolo mai trebui doar rezolvata eroziunea.

Inca nu am intalnit pe nicaieri in lume un viaduct construit in (sau ca alternativa la ??) debleu. E cu siguranta o idee inovatoare...

@vancouver

Daca taluzurile debelului o pornesc la vale, atunci zidurile propuse de tine sunt un inceput bun, le lipseste doar plafonul, care le ajuta si sa se sprijine unul pe altul, fiind asa mult mai ieftin de realizat, si sa nu mai fie necesara excavarea permanenta a pamantului din spatele lor. Si atunci se va numi tunel cut&cover. Daca va fi nevoie. Eu nu cred ca va fi, daca se finalizeaza protectia la eroziune, dar repejor.

rocklee


rocklee

pe lotul umb nimic..... nou doar un santier pustiu si inghetat.. :(

dr4qul4

te asteptam, ca in lipsa vestilor am inceput sa deliram  :lol:

PS. Noi ne chinuim sa facem o amarata de descarcare provizorie si visam la viaducte si tunele intr-o portiune in care poate fi de ajuns o solutie simpla cu niste piloti forati, un zid de sprijin si cateva rigole?

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rocklee

#26800
citeva imgini  dintre balti.......din locul de unde va incepe viaductul ce urca spre dealul cu lilieci
vedere spre deva

vedere spre dealul cu lilieci ... :o



rocklee

#26801
furia rosie ...si un garaj ce trebuie daramat  :)





horatiu.cosma

Quote from: rocklee on January 19, 2016, 06:26:44 PM


Stalpi de electricitate ce trebuie relocati. Deja final de 2016 pentru finalizare e ceva de domeniul fantasticului :).

rocklee

spaturi la viitorul traseu al autostrazii ...zona halda de steril -barajul mures .... :o
tot era inghetat si pustiu ... :(







in indepartare ...un depozit de material pentru terasament