News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 43 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#26745
In momentul asta avem o expertiza care spune ce nu s-a facut bine. Nu cred ca se pot licita lucrarile ramase de executat doar pe baza expertizei. Mai e putin de munca pana sa fie o documentatie completa, ce se va putea licita. Apoi licitatia, apoi analiza ofertelor, castigator, poate contestatii(sau poate nu exista ofertanti si trebuie luat procesul de la 0), apoi ordin de incepere si abia dupa constructia. Ministrul transporturilor estimeaza remedierea celor 200 de metri daramati + inca 300 unde au mai aparut fisuri la 60-70 milioane lei, adica 15 milioane de euro. 500 de metri de autostrada pentru 15 milioane de euro inseamna viaduct. Care nu se face de azi pe maine. Daca o sa avem in 2016 autostrada functionala, nu mai zic in viata mea ceva rau de CNADNR :).

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on January 13, 2016, 10:22:45 PM
Daca o sa avem in 2016 autostrada functionala, nu mai zic in viata mea ceva rau de CNADNR :).

Asta o postez ca să îmi fie mai uşor să o găsesc în cazul fericit în care o să avem autostradă în 2016, iar în 2017 o să te iei de "bieţii oameni nevinovaţi de la CNADNR" pentru ştiu eu ce problemă minoră, gen parapeţi rupţi şi nereparaţi cu anii... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

runner

Quote from: Germany on January 13, 2016, 04:39:43 PM
Îmbucurător este faptul că, sunt pe lista neagră italienii  plus că lotul 2 Lugoj - Deva este tot construit de acești "specialiști" care vor fi controlați la sânge....având o "bilă neagră".
Ideal ar fi să le rezilieze și acest contract....au arătat ce (nu) pot

Ma bucur ca s-a reziliat contractul cu ei (abia acuma) si se trece la executarea garantiei. Dar in primul si primul rand vreau sa fie pusi pe lista neagra ca sa nu mai participe ever la vreo licitatie la noi in Romania :

Conform OUG 34/2006
   " ART. 181
    Autoritatea contractantă are dreptul de a exclude dintr-o procedură pentru atribuirea contractului de achiziţie publică orice ofertant/candidat care se află în oricare dintre următoarele situaţii:
    c^1) în ultimii 2 ani nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, din motive imputabile ofertantului în cauză, fapt care a produs sau este de natură să producă grave prejudicii beneficiarilor acestuia;
#B
    d) a fost condamnat, în ultimii trei ani, prin hotărârea definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională;"

Pe acest motiv as rezilia si celalalt tronson care il mai au in lucru tot pe A1.

icristian

in conferinta de presa, ministrul a zis exact ce scrie in articolul 181 citat de tine, ca nu o sa mai aibe voie sa participe la o licitatie timp de 2 ani.
Nu cred ca pot rezilia contractul pentru Lugoj Deva lot 2 fara un motiv bine intemeiat, altfel ar da ei in judecata statul si probabil ar castiga.

TibiV

@runner

Din păcate c^1) nu poate fi folosit decât la fel ca d). adică în urma hotărîrii definitive a unei instanțe..
Altfel cine stabilește că "nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, din motive imputabile ofertantului în cauză" Beneficiarul, că aşa crede el ?

Dacă ar fi aşa ar fi startul celui mai cumplit haos în achizițiile publice.

Dar dacă aşteptăm hotărârea instanței nu poţi aplica asta pe LD2.
Doar dacă ai răbdare să termine toate instanțele...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Imi cer scuze daca s-a mai discutat. Ce nu inteleg eu: firma asta e slaba peste tot sau numai in Romania pe A1? Site-ul lor zice ca au construit zeci de mii de km de drum si sute de km tunel si viaduct, cum se explica ca dau chix tocmai in Romania pe doua loturi aproape simultan?

O teorie ar fi ca n-au stiut in ce se baga pe OS3, costurile au urcat necontrolat pe masura ce largeau debleurile, apoi au incercat sa taie din costuri oriunde au putut, inclusiv pe LD2. Nu le caut scuze, dar mi se pare ciudat.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#26752
Multumesc de lamuriri! Intre timp am aflat de acest topic, hai sa continuam acolo :)

runner

Quote from: TibiV on January 14, 2016, 01:11:49 AM
@runner

Din păcate c^1) nu poate fi folosit decât la fel ca d). adică în urma hotărîrii definitive a unei instanțe..
Altfel cine stabilește că "nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, din motive imputabile ofertantului în cauză" Beneficiarul, că aşa crede el ?

Dacă ar fi aşa ar fi startul celui mai cumplit haos în achizițiile publice.

Dar dacă aşteptăm hotărârea instanței nu poţi aplica asta pe LD2.
Doar dacă ai răbdare să termine toate instanțele...

     Din fericire TibiV litera  c^1 chiar poate fi folosita , intrucat contractul a fost rezilat tocmai pentru acest motiv "nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale"care sunt convins ca figureaza undeva ca si clauza in contract. In momentul incheierii contractului sunt clauze specificate in ce conditii contractul poate fi reziliat unilateral (acesta este publicat si asumat de fiecare in momentul in care participa la licitatie).
     Acesta a fost si lait motivul scandalului din presa , prin care CNANDR incearca sa-si spele pacatele prin faptul ca nu a monitorizat foarte bine toate lucrarile si materialele trecute in devize (indiferent daca lucrarea a fost supervizata de ei sau o alta firma intermediara). Dar un lucru este cert s-a dovedit ca materialele folosite au fost de slaba calitate si ca nu au respectat pasii constructiei.
     Contractul este legea partilor iti poate confirma orice jurist aici, deci ea are caracter de lege. Nu trebuie sa mai dovedesc acest lucru in instanta. In schimb OUG spune "Autoritatea contractantă are dreptul" , lasand aici la latitudinea CNANDR iar aici ar trebui sa ripostam noi opinia publica acest lucru si sa nu mai permitem astfel de firme sa participe la licitatii.
     Litera "d) a fost condamnat, în ultimii trei ani, prin hotărârea definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională;" am lasat-o in extenso tocmai pentru ca s-a deschis un dosar penal in aceasta privinta si care sper ca la final va face destul de multa lumina si care se va finaliza cu o hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti.
     De asemenea exista o lista neagra care se raporteaza ANAP-ului (Agenția Națională pentru Achiziții Publice) pentru astfel de societati sau persoane) tocmai pentru ai impiedica sa mai participe la licitatii organizate de alte institutii publice.


     In concluzie eu imi doresc ca societatea civila sa ia act si atitudine de astfel de marsavii si sa punem la dispozitia papa-laptelui de CNANDR
instrumentele si pârghiile pentru ca astfel de situatii sa nu se mai intample chiar daca ele sunt uneori facute voit sau nevoit de acesta din urma. Mai mult consider ca ar trebui sa facem presiuni de fiecare data atunci când vedem ca lucrurile nu merg pe fagasul normal si sa indreptam lucrurile de fiecare data.
      Acest forum si prin vocea lui API consider ca face foarte mult in acesta privinta si de accea am un deosebit respect pentru toti cei de aici. Acesta este si motivul pentru care am aderat la forum, dar trebuie sa ne unim si sa ripostam la fiecare ilegalitate care vedem ca se intampla si sa gasim metodele legale si sa le aplicam fara drept de tagada. Numai asa putem sa eradicam coruptia, delasarea, lipsa de responsabilitate a tuturor celor implicati in astfel de proiecte de interes national cum ar fi A1.

florin74

Replica Impregilo-Salini

http://www.economica.net/constructorul-autostrazii-orastie-sibiu-contesta-rezilierea-contractului-si-acuza-cnadnr-de-incalcari-grave-ale-contractului_113051.html

"Acesta susţine că, lucrările, cu o valoare totală de 126 de milioane de euro, începute în 20 iunie 2011 şi cu termen estimat de finalizare pe 17 aprilie 2013, au suferit modificări repetate ale proiectului impuse de către CNADNR, cauzând o creştere a costurilor şi a termenului de predare, ca urmare a unor evenimente neprevăzute (alunecări de teren cu o dimensiune şi întindere imprevizibile) pe care Salini Impregilo le-a gestionat în baza unor acorduri încheiate dar niciodată respectate de către CNADNR"

"Aceeaşi CNADNR a ignorat toate deciziile CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor, organizaţie desemnată prin contract pentru soluţionarea disputelor dintre părţi), care au dat câştig de cauză în mod repetat companiei Salini Impregilo; nu a plătit niciodată sumele adjudecate, care au ajuns la un total de 31 milioane euro. În septembrie 2014, CNADNR, împreuna cu Ministerul Transporturilor din România, au decis în scopuri pur electorale, să deschidă traficul pe acest lot de autostradă până la jumătatea lunii noiembrie 2014, chiar dacă erau perfect conştienţi de faptul că multe dinlucr ările suplimentare, esenţiale pentru corpul autostrăzii, nu erau finalizate, şi costul acestora nu fusese recunoscut către Constructor. Odată deschis, acel segment Orăştie – Sibiu a fost închis ulterior ca urmare a unor cedări structurale datorate imposibilităţii de a finaliza lucrările", arată Salini Impregilo


dorum

exagerari... stil tupeisto-mafiot al Impregilo...

pasadia

@ adrian:

simpla speculatie: prin denuntarea contractului de catre CNADNR se inchide orice procedura pornita dintre cele 2 parti conform contractului la CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor). Si probabil Salini astepta o solutie favorabila lor din partea CAD. CNADNR a denuntat contractul, ca atare CAD-ul iese din discutie.

Evident ca vom avea parte un proces lung de acum incolo purtat prin alte tribunale. Si nu m-ar mira daca statul roman iese in pierdere. Dar macar sa iasa in pierdere acolo dar sa termine autostrada, fizic, cat mai repede si tot putem spune ca e o solutie ok.

vancouver

#26758
Quote from: adrian rosca on January 15, 2016, 01:17:34 PM
^^
QuoteSalini Impregilo intentioneaza sa conteste in toate instantele nationale si internationale decizia CNADNR, care in afara faptului ca aduce atingere reputatiei companiei, este complet nejustificata, iresponsabila si decisiva pentru acoperirea deficientelor contractantului, si in general ale Romaniei, cu privire la realizarea unei lucrari finantate in proportie de 85% din Fonduri Europene.

Intelege cineva partea din komunicat pe care am subliniat-o mai sus?  :o

Probabil o traducere "foarte exacta" din italiana a unui traducator foarte autorizat si "serios". Presupun ca vor sa spuna ca prin aceasta reziliere Romania a pierdut definitv dreptul de a mai deconta pe fonduri europene acest proiect, el neavand cum sa mai fie functional la 30.06.2016 - data limita de la care trebuie dovedit ca autostrada este functionala, pentru a beneficia de banii pe 2007-2013.

PS. Dar asa cum am mai afirmat cu alte ocazii, cei 200m lipsa din autostrada Sibiu-Orastie justifica dupa parerea mea O ACTIUNE DE FORTA MAJORA. Justificare: vietile omenesti salvate. Este la fel ca atunci cand o localitate ramane izolata in urma unei inundatii si daramarii singurului pod de acces: atunci se pot debloca bani speciali si realiza o structura provizorie de trecere. Asa si aici. TREBUIE FACUT CEVA PROVIZORIU !!! Imediat, in urmatoarele 2-3 saptamani. Si reluata circulatia pe autostrada. De asemenea exista si varianta VOLUNTARIATULUI. In fine, in orice tara normala, acea problema se rezolva in 10-30 zile cu o interventie speciala. Ulterior evident licitatie si rezolvare definitiva in cativa ani.

Recent in Germania a cedat un reazem al unui pod de autostrada langa Mainz, pe A643 daca nu ma insel. A fost reluat traficul dupa ca. 1 luna pt. masini mici si ca. 4 luni pentru camioane, reparatia a fost facuta de URGENTA, cu ATRIBUIRE DIRECTA. In astfel de situatii merge.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

iar CNADNR are destui angajati si utilaje ca sa poata face cei 200 de m.

Mai apoi tb facuta o analiza si vazut exact care va fi solutia definitiva. Dar nu e normal sa stai cu autostrada inchisa 2 ani pana iti dai seama ce vei face si mai apoi pana vei pregati licitatia, pentru 200 m de drum drept!

Chiar si cu crapaturi, se poate pune o limita de viteza de 60 de km/h pe cei 2-3-4 km in care pot aparea probleme.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024