News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 47 Guests are viewing this topic.

runner

Quote from: adiarc on January 08, 2016, 10:25:34 PM
Eu n-as accepta in aceste conditii ,nici o extindere a timpului.Reziliere in secunda 2 pt nefinalizare in termenul contractual.Punct...

Perfect de acord cu adiarc, parca mi-ai ghicit gândurile. Ar trebuie sa facem ceva, sa sesizam premierul, guvernul ... avem consilier pe astfel de probleme. Sincer nu stiu cat de oficial este Jaspers, dar e clar, un mare semnal de alarma ca ceva nu e in regula acolo, accentuat si de faptul cu cererea lor de prelungire a termenului de depunere a SF pentru sectiunile de la capete.
PiSi este prioritatea 0 a acestui guvern, adoptat si in masterplan cerut si pus pe prima linie si de UE, cerut si de Renault Dacia. Nu as accepta nici o abatere de la plan si nici un termen amanat. Orice firma,consortiu(cei care fac SF, Pre SF, proiectanti, executanti, cei care controleaza pentru acceptul la plata, etc.) , institutie (CNANDR,MT.Mediu, etc.) , oricare ar fi ea, care nu respecta angajamentele si termenele asumate) i-as pune pune la zid si sa plateasca de 3 suma pentru care s-a incheiat contractul). Puse niste penalitati atat de mari pentru nerespectarea termenelor contractuale incat sa-i mai rarim frate la licitatii. Pusi pe lista neagra (si sunt parghii legale existente pentru aceasta) inclusiv actionarii, alaturi de administratori urmariti pe persoane fizice (nu sa intre in faliment sau insolventa si apoi tot ei sa creeze o noua societate sau consortiu-asociere).

Dominik

Am o nelamurire, statia Petrom dintre Arad si Nadlac este functionabila??? Eu plec maine in Germania si as vrea sa alimentez cat mai aproape de granita, neavand de gand sa opresc in Ungaria pt Benzina...si se pot lua Vignete de Austria de acolo???
You're in Steelers Country

bogdymol

^ Am trecut Miercuri pe acolo si era functionala (cineva in fata mea alimenta). Preturile la prima vedere pareau a fi la fel ca in Arad.

Vigneta de Austria nu-i cumpara pana la intrarea in Austria, pt. ca peste tot este comision (ti-o vinde la un pret mai mare). La intrare in Austria este o benzinarie Shell (la 200 m dupa granita). Recomand sa o cumperi de acolo.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

mariansb

#26688
Ieri am venit de la Sibiu la Arad pe A1. Waze a rutat de la Sacamas pe noul lot din A1. De la nodul Grind pana la Margina , pe DN pe care se va merge inca vreo cativa ani am  facut 25 de minute pe 25 de km. De la nodul Soimus la nodul Dumbrava am facut o ora si 10 minute( era pe la ora 17, in conditii de carosabil umed si trafic destul de aglomerat)
Pe indicatoarele de dinainte de nodul Topolovat era stearsa iesirea " Lipova " .
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

TibiV

Nu doar ne citesc, ne şi ascultă !... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Stefan01

#26690
Va doresc multa sanatate ! Sa fie un an 2016 cu mai multi kilometri de autostrada ! La multi ani !

Rasfoind ziarele online, am dat peste un articol despre SF-urile autostrazilor din Romania.

http://jurnalul.ro/bani-afaceri/investitii/dezastrul-studiilor-de-fezabilitate-baza-prabusirii-autostrazilor-cine-este-dan-stratan-704959.html

Nu stiu cat adevar se afla in el sau daca a mai fost publicat. Are dreptate autorul ?

PS: Daca sunt offtopic, va rog sa-mi spuneti.

Ionut

#26691
Discutati despre constructori si proiectanti pe thread-ul lor, aici.
Pentru vignete si altceva ce tine de deplasari in Europa, aveti drumurile Europei si drumurile vecinilor.

frunzaverde

Quote from: TibiV on January 08, 2016, 09:04:27 PM
Nu va avea nici 9, nici 5, va avea 10 ani.
Adică ultimă factură pe POIM va putea fi plătită pe 31 decembrie 2023 !.

31 decembrie 2022, nu 2023. Ciclul financiar e 1 ianuarie 2014 - 31 decembrie 2020, la care se adauga regula n+2. O eventuala regula n+3 nu se aplica niciodata pentru ultimul an al perioadei de programare; intotdeauna un ciclu se incheie definitiv la n+2 pentru toata lumea, indiferent daca au existat derogari tip n+3 pentru dezangajare pe parcursul perioadei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


cassyo

#26694
Ca tot e iarna, cred ca n-ar strica o succinta trecere in revista a pozitiei JASPERS fata de alte SF-uri de la noi, inclusiv fata de cel initial din 2008 al PiSi. Ne poate furniza elemente semnificative legate de consecventa lor (de care nu am, deocamdata cel putin, motive sa ma indoiesc).
As remarca poate ca daca tot are JASPERS acest drept  de veto / avizare , n-ar fi fost poate de loc inoportun sa il foloseasca inca de la etapele preliminare ale elaborarii caietelor de sarcini ale SF-urilor si, de ce nu, la avizarea in timp real a eligibilitatii ofertantilor, nu in sensul de a decide cine este eligibil si cine nu (evident) dar cel putin avizul lor sa fi  constituit de asemenea un criteriu de selectie ponderat.
Calatorului ii sade bine cu drumul

w22

#26695
Am citit raportul Jaspers.
Eu cred ca totusi majoritatea observatiilor tin de prezentare si mai putin de continut.
Oricum Ministerul Transporturilor ar trebui sa nu accepte nici o intarziere. Cel mai importante ar fi studiile geo. Cred ca ar trebui folosite si celelalte doua studii care au fost elaborate pana acum (incluzand pe cel de pe vremea lui Ceausescu). Parerea mea este ca legatura cu Ramnicu Valcea nu este asa de importanta cum ar vrea unii sau altii...

dr4qul4

Legatura este importanta, dar legatura dintre autostrada (Tigveni) si Rm Valcea, nu cea prin mutarea intregii autostrazi mai la vest.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

VictorC

#26697
JASPERS nu e un consultant care să stea la cheremul României pentru orice etapă și care să ne dădăcească la fiecare pas. Rolul JASPERS e unul clar stabilit și pleacă și de la premisa că suntem și noi în stare să facem ceva și că știm să ne urmarim interesul.

Și JASPERS nu a apărut acum de nicaieri, doar să se afle în treabă în proiectul ăsta, ci mereu supervizează proiectele pe fonduri europene. Da, poate în unele cazuri ar fi trebuit să ne tragă la fel de tare de urechi și la fel de din timp. Dar în cazul Pitești-Sibiu țin să reamintesc că licitația lansată în 2012 a fost anulată tocmai pentru că a intervenit JASPERS și a zis că ce licităm nu e ok. Faptul că ne-a luat nouă (a se citi lui Șova și Neaga) doi ani să relansăm licitația, asta e altă poveste și reflectă alte interese.

Și tot în 2012 JASPERS ne spunea verde în față, "Nu sunteți în stare să supervizați realizarea cum trebuie a SF-ului, așa că angajați un consultant independent, o firmă mare și specializată, care să stea cu ochii pe ce se face, să se asigure că e bine". CNADNR a zis "Nu mersi, pas. Facem noi supervizarea că estem deștepți și capabili". Rezultatul? Vezi acum.

Am scris despre asta aici și riscul s-a adeverit: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-19528673-pentru-autostrada-sibiu-pitesti-drumul-hartie-santier-plin-hopuri-compania-autostrazi-ignorat-una-din-recomandarile-europene-pentru-actualizarea-studiului-fezabilitate-desi-2012-anulat-licitatia-tocma.htm

Iar într-un final, ce a facut JASPERS prin raportul din decembrie nu e neaparat rocket-science. Și Asociatia Pro Infrastructura a dat o scrisoare deschisă, după publicarea documentelor de către CNADNR referitoare la trasee, prin care reclama lipsurile și problemele care apar în ce au facut Spea-Tecnic acolo.

LE: Și trebuie precizat ca JASPERS a dat ca valoare estimată pentru SF cca 29 milioane de euro și termen 29 de luni. CNADNR, la presiunea lui Șova, a micșorat suma și a scurtat nerealist termenele.

VictorC

^^^ Te referi la treaba cu "Varianta 3"?

VictorC

A fost o... eroare de comunicare  ;)