Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 48 Guests are viewing this topic.

Pellady

Nu e acelasi lucru Teocharis, aici Doru are dreptate. Animalele nu intra (in mare parte) in zone complet acoperite gen tunele. Pe sub poduri de cale ferata si rutiere care au o latime mult mai mica decat la autostrazi sunt mult mai mari posibilitatile sa treaca. Pe sub podurile de la autostrazi de peste cursuri de apa iar sunt mai mari posibilitatile ca sa treaca, dar printr-un tunel facut prin terasamentul autostrazii de 20 m lungime sansa ca un animal sa treaca din proprie initiativa este foarte mica.

dorum

pai noi ce discutam aici?
exact asta... traversare supraterana pt animale inseamna tunel de autostrada... traversarea supraterana chiar si in cazul unui ecoduct este MUUULT mai apropiata de elementul natural al animalelor salbatice decat o traversare subterana printr-un tunel... iar LD2 exact asta va avea... ecoducte care de fapt sunt tunele clare de autostrada...

rebel

Salutare

ce sa intamplat cu parapetul (cred ca spun corect) pe partea dreapta la intrare in Sebes spre Deva pe A1 ca era cazut  o bucata buna .. cam asta ar fii locatia aproximativa:

https://www.google.com/maps/@45.9503906,23.5930846,3a,75y,274.21h,64.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7Tg0r49LNhN6qOU8H1DKqA!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

adi


dorum

#26629
aveti dreptate... dar discutia a pornit de la tunel pt animale vs ecoduct pt animale.... eu consider ca e o diferenta majora...

LE: iar pe LD2, probabil alegerea tunelelor in locul simplelor ecoducte a avut la baza relieful si inclinarea terenului...

adi

doar liliecii sa treaca prin tunel

Tavi

In spiritul liliecilor :) dar ramanand pe A1, ce se mai stie de cele trei familii de castori de pe lot UMB?

adiarc

Quote from: rebel on January 07, 2016, 09:12:06 PM
Salutare

ce sa intamplat cu parapetul (cred ca spun corect) pe partea dreapta la intrare in Sebes spre Deva pe A1 ca era cazut  o bucata buna .. cam asta ar fii locatia aproximativa:

https://www.google.com/maps/@45.9503906,23.5930846,3a,75y,274.21h,64.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7Tg0r49LNhN6qOU8H1DKqA!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

Daca te referi la cel de pe dreapta,imediat dupa viaductul indicat de tine,pe sensul spre Deva,la ultima vizita pe acolo ( cu Horatiu la inaugurare Tm-Lugoj lotul 2 ),era tot asa.......e tot asa de vreun an si jum.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Ca acolo sunt sau nu ursi, lupi, rasi ramane de vazut. Porci mistreti si vulpi sunt cu siguranta.
Ursii si lupii nu vor intra niciodata printr-un tunel peste care trec masini. Am vazut ursul acum o luna la ultima tura pe Valea lui Stan....a fugit imediat ce ne-a simtit mirosul, si era la o distanta apreciabila.

acum sa revenim la oile noastre: cerinta spune tunel forat (parca pentru 2 dintre tunele, al 3-lea nu e obligatoriu forat) pentru ca acolo am fi avut deblee imense.
Ca sa faci acele deblee ar fi trebuit sa distrugi toata zona, exact cum s-a facut la Aciliu. 2-3 ani cat ar fi durat deranjul ar fi facut inutile acele pasaje pentru animale.

Prin impunerea tunelelor forate cota autostrazii a scazut - debleele ar fi trebui sa fie mult mai mari decat erau prevazute initial.


Poti face "o groapa cu capac" la Sacel, si apoi sa-i pui 3 m de strat vegetal deasupra si sa-i spui tunel, dar e mai greu sa faci o groapa de 100 m prin munte, sa-i pui capac si mai apoi sa-l astupi...probabil si mai scump.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

Quote from: adrian rosca on January 07, 2016, 09:24:12 PM
ma uit la latimea ecoductelor care apar in pozele din articolul wikipedia pe care l-am postat [...] Inseamna ca americanii chiar nu se pricep.

Foarte posibil sa nu se priceapa. Permite-mi sa citez din acelasi articol de pe Wiki:

"Recent analysis for carnivores showed results were not as positive however, with bear mortality increasing by an average of 116 percent in direct parallel to an equal doubling of traffic volumes on the highway, clearly showing no effect of fencing to reduce bear mortality"

Eu nu as lua USA ca referinta pentru "grija pentru animale din banul public". In prinicipiu, nimic din ce are de-a face cu "public service".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

aga

#26635
O filmare A1 intre Vama Nadlac si Nod A6 din 31.12.2015, ora 15:30. Viteza videoclip 4x.

http://www.youtube.com/v/r7QMi_UI2iE&

runner

Quote from: adi on January 07, 2016, 09:29:16 PM
nu cred ca au o latime mai mare de 15-20m....

http://twistedsifter.com/2012/07/animal-bridges-around-the-world/
have a look

Si eu sunt pentru ecoducte! Mi se pare mai logic asa, pentru animale mari. Iar cele din Olanda mi se par chiar super (si cele din New Jersey) !  Important e sa ne adaptam la regnul si fauna noastra din Europa si nu mi se par chiar deloc greu de facut. Important e sa fie facut acolo unde e necesar si nu aiurea dupa cum crede constructorul de capul lui. Care e problema?

dr4qul4

 "De la rambleu şi debleu, prin acordul de mediu, se cere înlocuirea cu un viaduct, prelungirea altuia, dar şi două tuneluri forate.
Astfel, la kilometrul 48 un rambleu ar trebui înlocuit cu un viaduct în lungime de 340 de metri. La kilometrul 51 un alt viaduct va trebui prelungit, în timp ce la kilometrul 53 două deblee vor fi înlocuite cu două tuneluri, unul de 380 de metri, cel de-al doilea de 530 de metri:

Sursa: TION

Mai apoi constructorul (Salini) a semnalat ca va fi nevoie de un al 3-lea tunel deoarece adancimea debleului va ajunge la 45 de m!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sawkward

Dintre firmele de constructii cu divizii de tunele si experienta mare in proiectare si executie in romanica sunt cateva, foste sau active sau implicate momentan doar in civile. Dupa marimea output-ului ar fi: Vinci, Strabag, Skanska. Bilfinger si-a vandut anul trecut divizia de tunele.
Si sa nu uitam desigur de Bechtel :)

rocklee

se spunea caci .......cu aceste ecoducte sunt probleme destul de mari ...si au intrat intr -un blocaj ...care sunt problelemele .....salini nu vrea sa le cedeze din contract ...sau sunt pur si simplu probleme tehnice de proiectare ....poate trimite cineva o solicitare de raspuns la .....CANDNR .... ??? ???

Daca tot spun ca sunt transparenti si deschisi...la comunicare ... :)