Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 56 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Nu aveau ce sa scrie, si s-au gandit sa reinventeze roata. Evident ca o autostrada deschisa care dubleaza un DN va decongestiona traficul de pe DN.

bbk

Despre tronsonul cu tuneluri dp lotul  2 se mai stie ceva? Ca astazi toată  ziua au misunat dustere albe  si un hilux neinscriptionat in zona nelicitata. Hiluxul l-am vazut si ieri cand masurau topo intre Nemesesti si Costeiu de sus

A656

am parcurs ieri Sebes-Nadlac in 2,5 ore, pe A1. Am plecat la ora 4:50 din Sebes. Am mers max. 149 kmh pe o A1 libera, trafic megalejer, resp. 80 sau 100 (+10kmh)-carosabil umed, cum era afisat pe panou. Pana la Deva am vazut 3 echipe de dezapezire, toate pe directia Deva-Sebes

scarlatescu

Quote from: bbk on January 06, 2016, 06:11:50 PM
Despre tronsonul cu tuneluri dp lotul  2 se mai stie ceva? Ca astazi toată  ziua au misunat dustere albe  si un hilux neinscriptionat in zona nelicitata. Hiluxul l-am vazut si ieri cand masurau topo intre Nemesesti si Costeiu de sus

Ca sa completez intrebarea, avand in vedere ca Mai (sau vara) 2016 pentru finalizarea lucarilor Sibiu - Nadlac e de-a dreptul SF... se incumeta cineva la un termen de finalizare presupus macar :) ?

dorum

tunelele complet in 2018... sa zicem ca licitatia se lanseaza in 2016... 2 ani e necesar pt 3 tunele x 2 galerii; nu sunt simple ecoducte, ci tunele forate si nu cred ca se va lucra in paralel la toate...

grig73

Dar se vor licita la pachet sau separat?Separat s-ar putea sa se termine mai repede

dr4qul4

optimist: 22 decembrie 2017
pesimist: 1 decembrie 2018
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

De ce 22 si nu 23 :)? Tunelurile nu sunt singurele lucrari ramase. Acolo sunt vreo 8 km de autostrada(sectiunea E din lotul 2) care trebuie licitata. Ar fi ciudat sa le liciteze separat. Si zonele dintre tunele cine le face?

istvan78

Eu am mai spus ca vom intra in 2019 cu tunelele.
Procesul de contractare in sine va dura, din experienta anilor trecuti, cel putin un an de la publicarea anuntului la ordinul de incepere. Apoi 2 ani de executie, luati in calcul ca sunt primele tunele forate de autostrada din tara. Asta presupunand ca proiectarea o face Salini si dupa contractare se intra direct in teren.
Si fara a lua in calcul riscurile de licitatie (contestatii cu castig de cauza), cu constructorii (falimente), tehnice (greseli de proiectare, "surprize" in teren), sau administrative (vom avea un nou guvern din 2017, cu noi idei si prioritati).

Deci eu zic ca daca circulam prin tunele in Martie 2019 ne putem considera relativ norocosi.

dr4qul4

Quote from: horatiu.cosma on January 07, 2016, 11:22:18 AM
De ce 22 si nu 23 :)? Tunelurile nu sunt singurele lucrari ramase. Acolo sunt vreo 8 km de autostrada(sectiunea E din lotul 2) care trebuie licitata. Ar fi ciudat sa le liciteze separat. Si zonele dintre tunele cine le face?

22 pentru ca e Vineri :)) De sambata chiar nu mai lucreaza nimeni. In afara de  Mos Craciun  :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

istvan78

Eu am presupus ca Salini proiecteaza. Altminteri de ce mama spaimelor stam de mai bine de un an cu licitatia asta?

danutzu_1069

Proiecteaza cine castiga licitatia. A luat Sallini licitatia? Nu!

bbk



Quote from: istvan78 on January 07, 2016, 11:27:00 AM
Eu am mai spus ca vom intra in 2019 cu tunelele.
Si fara a lua in calcul riscurile de licitatie (contestatii cu castig de cauza), cu constructorii (falimente), tehnice (greseli de proiectare, "surprize" in teren), sau administrative (vom avea un nou guvern din 2017, cu noi idei si prioritati).

Deci eu zic ca daca circulam prin tunele in Martie 2019 ne putem considera relativ norocosi.

Singura surpriza  de care eu eu stiu  esta o zona cu alunecari de teren. Imi amintesc cu ani in urma ca a afectat atat dn68a in zona Cosevita cat si linea cfr la costeiul de sus. Linea cfr a a fost de mai multe ori inchisa pentru lucrări de consolidare. Autostrada trece exact prin mijloc.

vancouver

Nu este absolut nici o dificultate in construirea tunelelor. La licitatie vor fi admise oricum numai firme cu experienta in domeniu.

Intarzierile de pana acum se datoreaza EXCLUSIV birocratiei, aparitiei de noi legi fata de cele in vigoare la momentul initierii proiectului (atunci tunelurile nu erau necesare), modului sever in care sunt administrati banii europeni (pentru a preveni fraude nu se pot suplimenta contractele existente cu mai mult de 20%, ca atare la modificari mari e nevoie de licitatie separata) si altor motive ce tin de incompetenta crasa a aparatului administrativ din Romania.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

istvan78

Sigur se vor face tuburi separate pentru cele doua sensuri. Dar chiar si asa fiecare tub e mult mai lat decat tunelele existente pr DN-urlie noastre. In plus, inginerii care au construit acele tunele sunt de mult pensionati, daca n-o fi in lumea celor drepti. Cand stii tu ca s-a inaugurat ultimul tunel rutier in Romania?

Bun, tehnicile de baza nu sunt foarte diferite, cel mai probabil tot cu NATM se va lucra, dar oricum sunt lucrari mari, vorbim de 4 tuburi in total si nu sunt foarte scurte.
Vom vedea, dar eu zic ca o inaugurare in 2018 e un gand optimist.