Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 90 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Centura Brasov s-a dublat fara intrerupere de trafic. Si la o adica avem experienta blocajelor pe portiuni foarte aglomerate din tara(vo,vp). Asa cum am vazut eu DN68 A, eu as zice ca e loc de adaugare banda suplimentara fara ingustarea drumului actual. Pana cand Va fi gata Lugoj-Deva vor mai trece macar aproximativ 3 ani. Nu mi se pare o investitie proasta, chiar daca Va fi folosita doar 2 ani. Va salva cateva vieti, si astea sunt inestimabile.

dr4qul4

@gruiarew, multumim pt efort.

Sa vezi ca o sa ne inghesuim pe acolo cand va fi un accident la holdea.  Un covor asfaltic ar putea fi pus. macar unul subtire.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

guranflorin

Ma scuzati ca intervin, dar nu ar fi fost mult mai util un giratoriu suspendat la intrarea A1 in Bucuresti decat cel de la Domnesti  sau sunt alte planuri pentru organizare traficului la intersectia A1 DNCB ?

tudor

Inca o propunere de imbunatatire a autostrazii A1, de data aceasta intrarea pe autostada la Pitesti dispre Craiova/ zona industriala Arpechim: https://goo.gl/maps/b2Z1E559c512.
Limitarea la 60km/h si limitarea la o singura banda la intrarea pe autostrada mi se pare extrem de pericuoasa. Nu am o calificare, dar opinia mea e fundamentata de numarul de accidente/situatii periculoase pe care le-am vazut inaitne si dupa intrarea pe autostrada. Tot o opinie necalificata este si aceea ca politia care sta la panda cu radarul pe contrasens pe sectorul respectiv nu contribuie deloc la securizarea circulatie ci, dimpotriva, sporeste periculozitatea.
Este oportuna prelugirea celei de-a doua benzi pe breteaua de intrare pe autostrada si miscorearea numarului de benzi a autostrazii de la 4 la 3 si de la 3 la 2  pe o distanta de 1-2 km?
Ce fonduri se pot utiliza pentru o astfel de lucrare?
Care sunt implicatiile unei astfel e lucrari asupra preconiztoului nod A1-A12 din zona?
Merg un pic mai departe (si un pic off-topic): Este oportuna demarearea mai devreme a primului sector al autostrazii A12 ( pana la nodul/giratoriul Albota)? Cei cativa km de autostrada au parerea mea un raport cost beneficiu foarte bun si acest raport sa fie considerat la nivelul sectorului de autostrada si nu al intregii autostrazi A12.

frunzaverde

Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
Limitarea la 60km/h si limitarea la o singura banda la intrarea pe autostrada mi se pare extrem de pericuoasa.

In general se prefera ca un singur fir de circulatie (o singura banda) sa convearga intr-o autostrada de pe un drum de viteza inferioara. Se reduce numarul de conflicte de trafic de la patru la doua, din care unul (provocat de ingustarea drumului de viteza inferioara) are loc la o viteza de sub-autostrada.

In tarile cu maximum de siguranta rutiera in Europa (UK, SE, DK) solutia e recomandata. De exemplu, o solutie similara in care doua benzi devin una inainte de a converge in autostrada (ingustare) in UK, la o intersectie de doua autostrazi: https://goo.gl/maps/3QpFqX7AddM2

Implementarea e aia care e praf in Romania, cu semnalizare mizerabila, cu ramasitele unei benzi vechi nedaramate corespunzator (acolo trebuia insamantat de urgenta) care te fura vizual, un panou de autostrada non-standard abandonat aiurea etc. etc.

Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
Este oportuna prelugirea celei de-a doua benzi pe breteaua de intrare pe autostrada

Banda 2 exista acolo, ala era vechiul acces pe A1. A fost daramata intentionat cand s-a construit nodul.

Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
si miscorearea numarului de benzi a autostrazii de la 4 la 3 si de la 3 la 2  pe o distanta de 1-2 km?

Nu inteleg intrebarea... Autostrada are doua cai a cate doua benzi fiecare in punctul ala. Calea de care vorbim are o banda de accelerare + doua benzi normale.

Daca chiar vrei/e nevoie sa faci o intrare de doua benzi pe autostrada, fara ingustare, solutia cea mai sigura si eficienta e relativ simpla: latesti A1 inca 300 m cu inca o banda de intrare de 3.5 m, avand astfel doua benzi de accelerare separate si faci fiecare banda sa convearga una cate-una in A1 : banda 2 de pe bretea converge prima, dupa 300 m, apoi banda 1 converge dupa inca 200. Exemplu aici: https://goo.gl/maps/kEqbSxuB5TT2

Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
Ce fonduri se pot utiliza pentru o astfel de lucrare?

Vorbim de o suma foarte mica, si de o lucrare de doua-trei saptamani, daca chiar e nevoie o intrare de doua benzi. Maruntis adica.

Daca vrei doar securizarea intrarii (ceea ce cred ca e mai mult decat suficient la nivelul de trafic) e nevoie de toaletarea zonei, si de marcare si semnalizare civilizata. Atat. Astea se fac in doua zile de CNADNR, doar vointa sa fie.

Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
Care sunt implicatiile unei astfel e lucrari asupra preconiztoului nod A1-A12 din zona?

Zero. E o schimbare minuscula. Si nu avem nici cea mai vaga idee pe unde ar fi A1-A12

Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
Merg un pic mai departe (si un pic off-topic): Este oportuna demarearea mai devreme a primului sector al autostrazii A12 ( pana la nodul/giratoriul Albota)?
Cei cativa km de autostrada au parerea mea un raport cost beneficiu foarte bun si acest raport sa fie considerat la nivelul sectorului de autostrada si nu al intregii autostrazi A12.

Nu avem un traseu in momentul asta, asa ca nu e clar nici macar daca autostrada va ajunge la Albota. Eu as construi-o la sud de rafinarie, cu cel putin primul segment mai aproape de calea ferata decat de sosea.

Cat despre oportunitate, este oportuna in sensul ca exista trafic de autostrada. Doar ca Romania are un catastif intreg de prioritati mai mari cand vine vorba de sosele (cifre de trafic mai mari), si bani care nu ajung nici pentru alea, daramite pentru A12. Asa ca A12 va mai trebui sa mai astepte un timp.

Primul segment din A12, daca se vrea segmentare, ar trebui sa fie Bals - Craiova, care are deja trafic de autostrada.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tudor

Quote from: frunzaverde on December 27, 2015, 03:30:04 AM
Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
Limitarea la 60km/h si limitarea la o singura banda la intrarea pe autostrada mi se pare extrem de pericuoasa.
Daca chiar vrei/e nevoie sa faci o intrare de doua benzi pe autostrada, fara ingustare, solutia cea mai sigura si eficienta e relativ simpla: latesti A1 inca 300 m cu inca o banda de intrare de 3.5 m, avand astfel doua benzi de accelerare separate si faci fiecare banda sa convearga una cate-una in A1 : banda 2 de pe bretea converge prima, dupa 300 m, apoi banda 1 converge dupa inca 200.
Exemplu aici: https://goo.gl/maps/kEqbSxuB5TT2
Este exact ceea ce voiam sa propun. Ba chiar voiam sa propun spre exemplificare exact aceeasi intetersectie! :D

Quote from: frunzaverde on December 27, 2015, 03:30:04 AM
Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
Ce fonduri se pot utiliza pentru o astfel de lucrare?
Vorbim de o suma foarte mica, si de o lucrare de doua-trei saptamani, daca chiar e nevoie o intrare de doua benzi. Maruntis adica.
In cazul asta cum s-ar putea oficializa o astfel de cerere?

Imi lipste limbajul de specialitate insa incerc sa explic ce e extrem de periculos acolo:
Cei de pe bretea sunt obligati sa reduca viteza conform indicatorului (pus abuziv acolo sperand ca prin reducerea vitezei se micsoreaza pericolul de parca toata lumea respecta indicatoarele doar pentru ca ele sunt acolo). In acelasi timp cel de pe banda 1 a bretelei (cea care dispare) trebuie sa acelereze pentru a se incadra pe banda a doua cu viteza mai mare. Obligatia legala de a reduce viteza si de accelera in acelasi timp mi se pare.... periculoasa.

Apoi, dupa intrarea pe autostrada deoarece volumul de trafic de pe bretea e mai mare decat cel de pe autostrada, tendinta naturala este de a utiliza cat mai devreme banda superioara a autostrazii. Exista adesea situatia in care autoturismele intra cu viteza inferioara pe banda a doua, (pentru ca breteaua e limitata la 60km/h) evaluand incorect faptul ca nu deranjeaza traficul existent deja pe acea banda.

Quote from: frunzaverde on December 27, 2015, 03:30:04 AM
Quote from: tudor on December 27, 2015, 12:26:13 AM
Merg un pic mai departe (si un pic off-topic): Este oportuna demarearea mai devreme a primului sector al autostrazii A12 ( pana la nodul/giratoriul Albota)?
Cei cativa km de autostrada au parerea mea un raport cost beneficiu foarte bun si acest raport sa fie considerat la nivelul sectorului de autostrada si nu al intregii autostrazi A12.
Primul segment din A12, daca se vrea segmentare, ar trebui sa fie Bals - Craiova, care are deja trafic de autostrada.
Mutumesc. Lamuritor. Restul pe topicul dedicat.

esendy

#26436
Eu sunt de parere ca tunelurile de pe LD2 nu vor fi date in folosinta mai repede de sfarsitul anului 2018.(Sa nu uitam ca sunt primele tuneluri din Romania si inca nu e gata documentatia de licitare)

Din acest motiv sunt pentru o descarcare provizorie (2-3 ani) la Holdea pe LD3

Sunteti deacord ca LD4 nu se poate finaliza in 2016 mai ales din pricina portiunii cu dealul cu lilieci + viaductele de la capetele acestui deal? Daca aceasta ar fi situatia (pe aceeasi logica cu Holdea) cred ca ar fi oportuna o descarcare provizorie la sud de Bejan si deschiderea partiala la lotului LD4 Ilia-Bejan.

Astfel am avea in 2016 autostrada continua Holdea-Bejan.

Ar ramane bucati de DN Margina-Holdea 15 km si Bejan -Soimus 4 km


stangabriel

#26437
Da, si asa se scapa de nodul Deva foarte anevoios. Slabe sperante. Eu personal nu stiu cum va fi Dn-ul in timpul santierului  autostrazii intre Soimus si Bejan. Cum a ramas? Stie cineva?

Imaginea aceasta e noua? S-a mai miscat ceva in zona? harta

esendy

#26438
Inteleg ca sunt slabe sanse, avand in vedere ca nu s-a facut nimic la Sanovita, dar poate e o idee buna si se poate promova si eventual sa fie luata in considerare. Bineinteles presupunand ca toate celelalte probleme de pe LD4 se rezova (AC, halda de steril, pilonii rupti, etc)

dr4qul4

Voi realizati ca orice deschidere partiala aduce costuri suplimentare pentru constructor? Si nu vorbim de 100.000 de euro. Pe langa costul giratoriului si a bretelelor mai avem si combustibilul si timpul pierdut de constructor ca sa ocoleasca zona deschisa traficului.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Pe lot 4 nu prea vad utilitatea unei descarcari temporare. Acolo sunt probleme in multe zone din lot, nu doar pe dealul de langa Bejan. Mai e halda cu pilotii indoiti, unde probabil vor schimba traseul, apoi e pescaria, dealul de la Bejan si nodul Soimus. Daca primesc unda verde in primavara pe tot lotul, eu zic ca toate aceste probleme o sa fie rezolvate cam in aceeasi perioada de timp.

dorum

#26441
Eu indraznesc sa spun ca se va face ceva la Holdea; un capitol Sanovita nu va mai exista, a fost mediatizat enorm... si aici avem o contributie fantastica, chiar imi aduc aminte de o poza care a fost preluata de toata presa cu imaginea dezolanta de la Sanovita si repetata la nesfarsit in articole...
Parerea mea...







Pe lot 4 nici eu nu vad o deschidere partiala oportuna... Soimusul va fi literamente Sufocat...

esendy

ok,got it. multam. Unda verde in primavara pe tot lotul pe LD4 si deschidere completa (probabil 2017 ?)

rocklee

o deschidere in 2016 ...dupa cum arata lotul e putin probabila ....iar o iesire la holdea ...sa nu se faca ...ar fi interpretata ca rea credinta   >:( >:(

Quest

^^ Dorum
Sigur ca situatia de la Sanovita, in care 10 km de A1 au stat exact 2 ani nedati in trafic (desi se puteau face temporar 2 bucle de racord + un sens giratoriu la DJ609A care trece exact pe aici cu A1 fiind la 1,5 km de DN6), ar trebui sa nu se mai repete in conjunctura LD3 gata mult inaintea tunelelor de la Cosevita.

Dar ptr asta API ar trebui sa provoace din vreme o discutie serioasa la CNADNR in privinta racordarii temporare la Cosevita a DN68A la LD3. Iar Rubiconul va fi fost trecut numai dupa ce Curtea de Conturi va intelege ca n-au dreptul legitim sa impute MT/CNADNR cheltuieli ptr lucrari cu valabilitate temporara, ptr ca asta a fost motivul principal ptr care la Sanovita nu s-a miscat un deget in afara contractului. CNADNR se temea ca mai devreme sau mai tirziu Curtea le va imputa sumele cheltuite ptr lucrarea care se va folosi doar 2 ani (desi exista cel putin un precedent util in cazul Sibiu Vest). Iar daca Curtea va invoca un cadru legislativ care ii sta alaturi, atunci acesta trebuie schimbat. Iar atunci e o lupta de durata...
Common sense will get you far !