Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 40 Guests are viewing this topic.

penad2007

#9900
Quote from: hitsasu on August 26, 2013, 11:33:58 PM
Oamenii ăia chiar nu ştiu meserie?

Oare nu au stiut? Dar in cazul lui Straco dupa mine chiar nu au lucrat nu nr. necesar de oameni si utilaje.
Astfel in loc sa fie gata in Aprilie sa fim multumiti daca va fi gata anul asta. Personal sunt un pic deziluzionat de Straco.

RaduC

#9901
Quote from: st3reo on August 26, 2013, 09:33:07 PM
:-[ Centura Sibiu (A1-Sb) are limita 130km/h, ti-am spart teoria  :lol:
Like si punct valid d vedere, însă geometria in plan si in profil in sectorul Arad este pentru drum urban, cu 2 benzi pe sens, cu acces limitat si intersectii denivelate. Termenul de drum urban si implicatiile de proiectare pe care le genereaza folosirea acestei premise, limiteaza viteza la 100km/h. In restul sectoarelor A1 proiectul este pentru drum extraurban, sau rural, asta incluzând și sectorul din jurul Sibiului

vancouver

#9902
Quote from: hitsasu on August 26, 2013, 11:33:58 PM
Oamenii ăia chiar nu ştiu meserie?

Ba da, oamenii isi cunosc foarte bine meseria. Intârzierile au diverse cauze si - dupa cum vezi - afecteaza toate loturile din zona relativ dificila Deva-Sibiu.
Un astfel de lot de autostrada presupune conlucrarea a mai multe mii de oameni pe diferite paliere, zeci sau sute de firme, zeci sau sute de proiecte si aprobari si cooperarea mai multor autoritati de stat. Nicaieri in lume acest proces nu poate sa mearga ceas, iar unele dintre termene se dau mai strânse si in varianta optimista tocmai pentru a mai pune presiune.

Acelasi lucru se intâmpla in mod curent si in Germania. Vin cu exemple:
- noul aeroport Berlin trebuia inaugurat inital in 2010 - inca nu a intrat in uz
- filarmonia din Hamburg trebuia inaugurata in 2011 - inca se construieste la acoperis si finisaje
- autostrada A71 s-a sperat initial sa fie gata in 2003 intre Schweinfurt si Erfurt. Falimentul constructorului unui mare pod (gen Aciliu) a dat faliment, in stadiu de 75% pod construit. Ca atare a mai durat 2 ani pana sa fie complet circulabila si se mergea prin localitati, ca acum pe DN7 intre Sibiu si Sebes.
- autostrada A1 din Germania nu este nici in ziua de azi gata (din 600 km lipsesc vreo 50, care se vor face in urmatorii 4-5 ani, daca vor fi bani -  e vorba de o zona mai slab populata, in vestul extrem al Germaniei, spre Franta/Luxemburg)

Si exemple se pot da multe de pe tot globul.

In ROMANIA nu prea s-a construit nimic mare in ultimii 20 de ani, iar inainte de 89 propaganda ascundea sub pres eventuale intarzieri. De ex. centrala de la Anina trebuia sa inceapa lucrul in 1981, apoi 1983, apoi efectiv a produs ceva abia prin 1986-1987 (vorbesc de ceva energie, ca pierderi a produs permanent, intre 1 si 2 miliarde € la banii de acum). Calea ferata Vâlcele-Rm. Vâlcea a fost vezi-doamne inaugurata in 1989, dar nu era cu adevarat gata si nu a fost niciodata.

In esenta vreau sa spun: in România nu suntem obisnuiti cu intarzierea marilor proiecte de infrastructura. Dar va trebui sa ne obisnuim. Important e altceva: au facut autoritatile si constructorii TOT POSIBILUL omeneste pentru finalizarea cat mai rapida a lucrarii? Iar in cazul Deva-Orastie si Orastie-Sibiu as zice ca da. Sau in cea mai mare masura, da. Se putea si mai bine, mai ales la Impregillo si Straco, dar termenul de aprilie 2013 era imposibil de realizat. Asta stim acum, post-factum. Initial e BINE ca s-a pus acest termen optimist/motivant si parea realizabil la limita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

http://www.zf.ro/eveniment/santierele-de-autostrazi-de-1-8-miliarde-de-euro-au-inaintat-cu-5-in-iulie-fata-de-1-7-in-iunie-11273657

Şantierele de autostrăzi de 1,8 miliarde de euro au înaintat cu 5% în iulie, faţă de 1,7% în iunie
Autor: Andreea Neferu

Neferu loveste din nou. Aduna avanul procentual al unui tronson de câmpie de numai 6,5 km (A3 intrarea in Bucuresti) de 26%, cu avansul procentual al unor santiere cu contract reziliat (avans care evident este zero) si ii iese o medie de 5%...  :lol: :lol: :lol:

Aloo, inteligenta.... Fiecare sector are particularitatile sale si nu pot fi adunate procentele, decat daca gradul de dificultate este asemanator. Si in nici un caz nu putem baga in calcul tronsoanele reziliate.
In plus - la final santierele inainteaza mai greu decat atunci cand se lucreaza in plin, iar la inceput de asemenea exista o faza de avans lent. Asa ca nici macar in cadrul aceluiasi santier nu prea pot fi comparate procentele. Cam complicat, nu-i asa Neferu? Si asta tocmai acum, când ai invatat media aritmetica la scoala - ooooo.  :D
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

panda80

Quote from: RaduC on August 27, 2013, 12:41:25 AM
Like si punct valid d vedere, însă geometria in plan si in profil in sectorul Arad este pentru drum urban, cu 2 benzi pe sens, cu acces limitat si intersectii denivelate.

Drum urban, doar pentru ca atinge tangential o mica zona de blocuri? Sa zicem ca se poate pune acolo 100km/h, pe 2-3km, insa in rest pe centura Arad se poate circula cu minim 120km/h fara probleme. Comparatiile cu Budapesta, Viena sau Bratislava nu isi au locul, acolo traficul este de vreo 10 ori mai mare. La Pitesti de exemplu exte tot 130 si se circula fara probleme, si autostrada trece lipita de oras pe aproape toata lungimea.

alexandru_neagos

#9905
Quote
- filarmonia din Hamburg trebuia inaugurata in 2011 - inca se construieste la acoperis si finisaje

Unde s-a plecat de la 75 milioane buget si s-a ajuns la 750 milioane, probabil ca daca o faceau din aur iesea mai ieftina. 
Se pleaca intentionat la o subfinantare in proiect pentru ca se stie ca daca s-ar pune pretul real constructorul nu o sa castige licitatia iar factorul decizional nu poate justifica proiectul daca comunitatea stie care sunt costurile reale. Rezultatul: lucrari taraganate si explozie de costuri

sublimu


Pellady

Totusi eu nu inteleg cum deschid portiunea respectiva de autostrada daca nu fac un nod de preluare a traficului in zona Sanovita. Daca stie, adica intelege, careva va rog postati o harta a zonei cu iesirea si conectarea cu DN spre Timisoara. Mersi.

Inginerul

http://www.pesurse.ro/#!/2013/08/27/actele-care-intr-n-edina-de-guvern/

"3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea Hotărârii Guvernului nr.1230/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat, situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică "Autostrada Timișoara - Lugoj"

:)

Cozak

Esta o singura coborare/urcare din cate am inteles folosita de Tirena la intersectia cu DC83 care face legatura cu Belint.Se vede in filmul lui Eurocopter.Acolo, teoretic se poate urca pe autostrada.Si asa ar fi bine.La Sanovita nu se face nimic.

dorum

...din pacate eu cred ca asta e singura optiune fara nod provizoriu la Sanovita....





....iar varianta asta eu cel putin o consider imposibila pe DC83....





...iar varianta ideala/mirifica/de dorit ar fi fost asta...



radutm

Quote from: Pellady on August 27, 2013, 04:22:43 PM
Totusi eu nu inteleg cum deschid portiunea respectiva de autostrada daca nu fac un nod de preluare a traficului in zona Sanovita. Daca stie, adica intelege, careva va rog postati o harta a zonei cu iesirea si conectarea cu DN spre Timisoara. Mersi.
Quote from: Cozak on August 27, 2013, 04:42:56 PM
Esta o singura coborare/urcare din cate am inteles folosita de Tirena la intersectia cu DC83 care face legatura cu Belint.Se vede in filmul lui Eurocopter.Acolo, teoretic se poate urca pe autostrada.Si asa ar fi bine.La Sanovita nu se face nimic.
Din pacate singura solutie viabila cred ca ramane nodul Paru. La Sanovita nici urma de o intrare pe autostrada, nici macar improvizat nu se poate urca pe autostrada pentru ca diferenta de nivel este foarte mare. Nu s-a amenajat nimic, desi trebuiau deja sa lucreze. Probabil nici nu au suficient teren expropriat ca sa faca un giratoriu acolo. Ce se folosea la Belint ca drum de santier nu cred ca se poate face drum de acces, nu atat pentru autoturisme cat pentru TIR-uri. In schimb, la Paru se lucreaza intens la nod si este aproape gata.
cont inchis

iuli

Quote from: panda80 on August 27, 2013, 09:47:42 AM
Drum urban, doar pentru ca atinge tangential o mica zona de blocuri? Sa zicem ca se poate pune acolo 100km/h, pe 2-3km, insa in rest pe centura Arad se poate circula cu minim 120km/h fara probleme. Comparatiile cu Budapesta, Viena sau Bratislava nu isi au locul, acolo traficul este de vreo 10 ori mai mare. La Pitesti de exemplu exte tot 130 si se circula fara probleme, si autostrada trece lipita de oras pe aproape toata lungimea.

E vorba nu de cat de aproape sau de departe e de blocuri, desi si asta conteaza (incearca sa dormi langa o autostrada pe care se circula cu limita legala de 130), e mai degraba vorba de conformatia autostrazii, adica pasaje, curbe, noduri. Centura Sibiului ii spunem noi centura, ea nu prea fiind centura fiind cam departe de zonele locuite si nodurile fiind destul de distantate intre ele, cu putine diferente de nivel.

Legat de Pitesti, cate noduri sunt pe centura? UNUL!

Iar legat de trafic, conteaza si ala, dar mai bine lasam sa vina traficul, sa se loveasca vreo 2-3 care merg cu 140 si abia apoi sa coboram limita? De ce sa nu prevenim?

Poate ar trebui sa discutam mai mult despre asta pe Siguranta circulatiei rutiere in Romania.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Tavi

Quote from: dorum on August 27, 2013, 04:48:14 PM
609A nu se poate folosi ca drum de legatura? Un pic fatuit bineinteles ..

dorum