Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 44 Guests are viewing this topic.

Nebhotep

#8445
Quote from: Serban on June 12, 2013, 08:40:35 AM
Macar poate celelalte doua contestatii se resping...

chiar daca se resping nu cred ca se rezolva ceva. atata timp cat nu se deblocheaza POS-T. Bugetul Romaniei nu poate suporta aceste investitii, iar fara fonduri europene nu se va face nimic

dorum

Facem noi o cheta pt. inceperea lucrarilor.... :) :D :)  :D

alecu26

#8447
Quote from: Serban on June 12, 2013, 08:40:35 AM
Macar poate celelalte doua contestatii se resping...

sincer, la ce preturi au castigatorii, si cand ma uit care sunt castigatorii....sper sa se aprobe.

Mai ales pe lotul 3, care este incredibil de greu....poate cel mai greu lot de autostrada din Romania pana se va construi Comarnic-Bv sau Sibiu-Pitesti.

Iar castigatorii sunt o firma care pana acum a facut doar asfalt, si vreo 2 firmulite spaniole...prezente prima data in Romania.

Chiar si pe lotul 2....Salini e de fapt Impregilo si au un pret la fel de mic si sunt la fel de incepatori prin Romania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

nu se stie nimic de Nadlac-Arad lot 1? avem surse secrete bune in zona. am auzit ca sunt vreo 9 oferte...si din nou pe primul loc niste cvasi-necunoscuti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Gorbociov

Lot 1 Nadlac Arad

1   BITUMI  & VIACARPATICA& DRUMEX     164,860,488.00
2   CCCF TIMISOARA & SCT                      226,538,673.64
3   ASTALDI & MAXBOGL                    248,400,008.00
4   COPISA                                              268,671,530.00
5   PORR                                                  283,406,789.00
6   STRABAG  & STRACO                         286,685,010.00
7   TIRRENA  SCAVI                           366,779,666.00

cutter

 A apărut motivarea deciziei CNSC în cazul lotului 4: http://www.cnsc.ro/images/stories/bo...O2013_2066.pdf

Pe scurt:

- FCC a fost descalificat pentru că "nu a prezentat poliţa de asigurare aferentă garanţiei de participare"; în contestație au prezentat o serie de documente care să dovedească contrariul, dar CNSC a menținut decizia

- CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION SA a fost descalificat pentru că nu a dovedit drept de folosință asupra a 4 instalații de forat coloane, ci numai a 2 (din cîte am înțeles, se pare că cerința pentru 4 instalații a fost introdusă printr-un răspuns la o clarificare - cei de la CORSAN n-au fost atenți probabil) - ulterior depunerii ofertelor au trimis documente pentru 4 instalații, dar acestea nu au mai fost luate în considerare (ca fiind tardive) - CNSC a menținut decizia descalificării

- STRABAG a cerut descalificarea UMB pentru că:

1) media cifrei de afaceri în domeniul infrastructurii de transport pe ultimii 3 ani a acesteia ar fi de numai 664 milioane de lei, mai puțin decît minimul cerut de 775 milioane lei - aici se pare că controversa este asupra modului de calcul al cifrei de afaceri din anii precedenți (dacă am înțeles bine, dacă se ia în considerare numai cota parte care revine specific UMB în acele contracte - sau a întregii asocieri) - CNSC a dat dreptate STRABAG

2) oferta UMB de 419 milioane lei ar fi suspect de mică reprezentând 40% din valoarea estimată a contractului - CNSC a dat partial dreptate, sustinand ca comisia avea datoria sa ceara lamuriri suplimentare de la UMB

---

Oferta UMB (locul 1): 419 mil lei (fara TVA)
Oferta Strabag (locul 2): 591 mil lei (fara TVA)

---

Concluzia mea este că motivul pentru care va fi descalificat UMB (dacă va fi descalificat pînă la urmă) este unul foarte subțire (nu comentez dacă strict tehnic, contabil, este corect), și presupunînd că ambele firme ar executa la aceeași calitate lotul respectiv, s-ar traduce într-un cost mai mare cu 50 de milioane de euro (cu TVA) pentru statul român.

Un pronostic: mi se pare aproape cert că UMB va contesta la Curtea de Apel București această decizie. E prea mare miza ca să nu încerce. Avînd în vedere că urmează vacanțele, presupun că decizia va veni în septembrie.

alecu26

acesta e intradevar pret de dumping la locul 1.

Locul 2...e cvasifalimentar. Nu stiu daca vor reusi sa aiba si sa dea toate garantiile in mod corect.

Deci....locul 3....va fi castigator, exact cum anticipam acu ceva vreme. Astaldi dupa ce a terminat toate proiectele din zona  (arad-oradea, arad-tm, CF Arad-Curtici) e evident ca are mari rezerve si ar dori ceva de lucru. In fapt...si la prima licitatie Astaldi parca a fost mult in fata lui Romstrade, dar nu mai imi amintesc exact
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

cum naiba au licitat aia asa putin? 164 milioane? probabil vor urma acte aditionale pentru refacerea tuturor lucrarilor si a spagilor.

romstrade parca licitase 383 milioane, iar pt licitatia asta CNADNR estima in jur de 300 milioane. Cu alte cuvinte CNADNR recunostea ca omstrade nu prea a facut nimic.

de fapt pentru 22 km de campie (unde probabil 25% e gata) astaldi si maxbogl parca au fost cei cu oferta realista, iat strabag a licitat ca si cum ar tb sa refaca aproape totul iar tirrena scavi o fac de la 0.



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dorum

#8453
da ce firmele pacii is astea de pe loc I ? oare astia, la pretul asta, voiau sa puna asfaltu' direct peste terenul agricol? :)
ca pe falimentarele de pe II le stiu...

SILVIUFG

http://www.digi24.ro/stire/Autostrazile-mereu-in-intarziere-Stadiul-lucrarilor-pe-ruta-Timisoara-Arad_110186

Nici o problema, e in garantie!!! Pai cum naiba sa nu fie nici o problema??? Lu' batranelu' de Pop i-ar conveni sa stea toata ziua cu mobilul la reparat in garantie? Sa-i spuna cineva ,,nu-i bai d-le Pop telefonul e in garantie, il reparam gratis, veniti peste o luna dupa el" Ce nemernici frate!!!


alecu26

#8456
drumex e o firma din cluj...chiar OK pe proiectare...si e clar...au luat de bun tot ce s-a facut acolo de catre Romstrade, probabil mizand ca daca nu sunt bune, vor primi suplimentari. Din pacate documentatia de licitatie spune altceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: SILVIUFG on June 12, 2013, 12:25:33 PM
http://www.digi24.ro/stire/Autostrazile-mereu-in-intarziere-Stadiul-lucrarilor-pe-ruta-Timisoara-Arad_110186

Nici o problema, e in garantie!!! Pai cum naiba sa nu fie nici o problema??? Lu' batranelu' de Pop i-ar conveni sa stea toata ziua cu mobilul la reparat in garantie? Sa-i spuna cineva ,,nu-i bai d-le Pop telefonul e in garantie, il reparam gratis, veniti peste o luna dupa el" Ce nemernici frate!!!

nu ai fost atent.

Nici macar nu e in garantie. Garantie va incepe, daca e totul OK pe 31.06.2013...:) Nu e prost POP, (e chiar foarte inteligent) v-am mai zis. Acum se lucreaza sa se finalizeze in termeni de calitate din contract si legislatia Romana.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

din motivarea CNSC se poate deduce ca se prevede un ecoduct (adica un tunel) in zona padurii Branisca....(neinclus in SF-ul initial, dar cerut de CNADNR).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin_simeriaveche

imi cer scuze de intrebare, poate s-a mai repetat, cand ar trebui sa comunice rezultatul analizelor ofertelor?