Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 63 Guests are viewing this topic.

isotech_ro

^^^

lotul 3 trebuia de la bun inceput gindit mult mai la nord. sincer nu stiu ce a fost in mintea proiectantului si a CNADNR. de cind ma stiu, si am o virsta,  toata zona de la Sacel la Apoldul de Jos a fost cu mari probleme. Cei ce merg des pe acolo stiu ce denivelari si ce alunecari de teren sunt pe traseul DN7. cit de imbecil sa fi sa crezi ca ai sa poti sa faci cu costuri mici o autostrada intr-o zona extraordinar de dificila. nu stiu dar tare ma tem ca o sa avem la Aciliu un viaduct abandonat ca la Surplacu ( A3 )

Ionut

Hai sa nu ne bagam cu viaductul Aciliu care o ia la vale...

teocharis

#8252
in situatia in care se decide abandonarea viaductului Aciliu un traseu mai simplu si mai sigur ar fi pe aliniamentul Apoldu de Jos--Amnas-Saliste practic un by-pass al intregii zone cu probleme: actualul viaduct+dealul miscator din capat

isotech_ro

Quote from: Ionut on June 03, 2013, 08:18:25 PM
Hai sa nu ne bagam cu viaductul Aciliu care o ia la vale...

Ionut ! Nu fi atit de sigur  >:( nu stim la ce adincime sunt forate pilele viaductului, nu stim foarte multe elemente ... doar o serie de masuratori/monitorizare topo si un set de foraje geo pot da o imagine foarte clara a situatiei actuale din teren. spuneam acum ceva timp ca lucrarile de stabilizare a zonei ar costa cca 100 mil euro. sincer, incep sa cred ca acea suma trebuie considerata ca un entry-level, iar responsabilitatea este impartita intre CNADNR, respectiv cei care au intocmit SF si studiile geo, respectiv antreprenor general ( a nu se uita ca toate tronsoanele tronsoanelor Orastie - Sibiu sunt contractate in metoda design (proiect tehnic de executie) & build

stangabriel

Ar fi posibil o astfel de varianta? ce solutii tehnice ar fi inafara de construirea unui viaduct continuu spre Sebes ? Tunelul hai ca nu pare atat de imposibil de facut spre Sibiu,dar spre Sebes?

Cu mutarea traseului pare si mai greu.

Sa riscam cu aceasta discutie? Cum ar fi mai bine?

teocharis

Quote from: stangabriel on June 03, 2013, 08:36:27 PM

Cu mutarea traseului pare si mai greu.

Sa riscam cu aceasta discutie? Cum ar fi mai bine?

daca estimarea lui @isotech  - 100 milioane EUR stalibizarea actualului traseu  - este corecta atunci mutarea traseului ar costa o fractiune din aceasta suma

isotech_ro

totul este functie de adincimea planului de alunecare. oricum este necasar un studiu geo foarte elaborat, iar o solutie "pompieristica" s-ar putea sa conduca la cheltuieli mari pe termen lung pentru protectia autostrazii si viaductului.

stangabriel

Da ma uita-i inca o data la filmare si ma intrebam daca vor putea aplica la debleu ce au facut la Turdas. ziduri pe margine,dar e posibil sa alunece toata autostrada,cu totul?

Daca viaductul Aciliu nu e bine facut,nu trebuia sa lucreze deja.sa se departeze sensurile,ceva? Erodare la baza nu are ca Oltul nu mai curge pe acolo :)

Scuze,sunt intrebari de amator,dar speriat de situatie. Studiul Geo de cine e facut si e public?

Ionut

In continuare cred ca ne aruncam prea departe cu scenariile astea de abandonare a viaductului and stuff.

penad2007

#8259
Daca Impreglio nu a respectat studiul geotehnic care recomanda tunel in continuarea Aciliu, nu trebuie sa dam crezare asa ziselor svonuri cu viductul de la Aciliu.
sa nu uitam ca tot ei au lansat svonul ca dealul aluneca pe o portiune de 6 km, iar sova parca este raspindacul lor.
Era asa greu sa fi facut (inainte de viaduct) sustineri de mal cum a facut Straco? Nu sunt de meserie inginer, dar parca la impreglio lipseste si bunavointa, parca sunt un nou colas/bechtel sau romstrade.
Atentie : cind zic sustineri de mal nu ma refer la partea unde se propune tunel ci in partea cealalta. >:(

isotech_ro

#8260
peretii de la Turdas sunt asezati pe niste piloni tip Benotto, introdusi in zona cu sol stabil fara pinza de apa freatica. acolo s-au executat si niste colectoare de apre freatice astfel invit sa descarce zona.
in cazul aciliu (portiunea de vest) traseul este partial pe coama dealului si partial pe coasta dealului .... iar intreg dealul este constituit dintr-o argila macroporica, pe care o puteti compara cu plastelina ... solutiile acolo le pot da oameni de valoare ca academician dr. inginer Cosovliu, dar numai si numai dupa un studiu geo profesionist executate ... iar constructorul sa i-a masuri URGENTE de eliminare a apelorsi baltirilor rezultate din precipitatii, coroborat cu protectia debleurilor simultan cu eliminarea apelor pluviale din zona ... sa lasi acea balta la iesirea de pe viaduc spre sibiu nu poate fi catalogata decit indolenta ... imi pare rau pentru impreglio, insa aici nu prea au demonstrat profesionalism

iuli

Auuu... unde aţi ajuns cu discuţia???  :o
Parcă sunteţi copii de 5 ani desprinşi din Creangă (drobul de sare vă sună cunoscut?!). Eu unul zic să o lăsăm mai moale cu mesajele astea alarmiste, nu de alta dar ne mai citeşte vreunul mai neghiob din presă şi vede printre rânduri şi veţi vedea un titlu de o şchioapă "daţi CLICK să vedeţi ce nu aţi mai văzut!!!!"
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

stangabriel

Mersi ,am inteles....si am inteles si interesul pentru subteran. O sa vedem ce va mai fi.

nenea_hartia

Quote from: iuli on June 03, 2013, 09:29:44 PM
Auuu... unde aţi ajuns cu discuţia???  :o
Parcă sunteţi copii de 5 ani desprinşi din Creangă (drobul de sare vă sună cunoscut?!). Eu unul zic să o lăsăm mai moale cu mesajele astea alarmiste, nu de alta dar ne mai citeşte vreunul mai neghiob din presă şi vede printre rânduri şi veţi vedea un titlu de o şchioapă "daţi CLICK să vedeţi ce nu aţi mai văzut!!!!"
De data asta nu voi fi de acord cu tine, @isotech_ro știe ce spune, acolo sunt probleme foarte mari.

tonică

tocmai, cred eu, ca-i bine ca cei ce se pricep sa explice detaliind problemele de genul acesta pe care noi, cei neavizati doar le intuim ori, auzim prea tarziu de ele. Si deasemenea, cred ca presa oricat de cancanista ori bugetara ar fi trebuie sa scoata pe prima pagina astfle de dedesubturi caci altfel pare ca, si in acest caz, mainile se pregatesc sa se spele una pe cealalta. Vina aici e si a contractantului indirect, a proiectantului care pare ca face lucrurile pe banda si dintr-un birou de prin pipera dar si ale constructorului.
Raspunsul, deseori, la astfel de probleme mari e tocmai transparenta, straina tuturor celor implicati.

Viaductul era undeva la stadiul de fundatie a pilonilor timp in care parca boer_escu facea primele fotografii de prin zona unde debleurile proaspat realizate se surpau spectaculos. Asa-mi aduc aminte, de aici ori de pe ssc. Nu era fireasca oprirea lucrurlui la viaduct si concentrarea pe solutii reale de eliminare a unor astfel de probleme?