News:

Tur de forță API, 12-14 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1, 4 și 3.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

16 Members and 43 Guests are viewing this topic.

Feri

Să punem filmările (via TheRomanian) și pentru cei care nu pot accesa linkuri Facebook:

Dan_s

Dan Stanescu / Prahova, Ploiesti

marius.dinita

In poza vedeti urmele carotelor cat si zonele de taietura. Un lucru interesant, forma ce a reiesit in urma scoaterii pilotilor forati a rezultat un "P" precum cel din logo-ul porr.





Powered by API/PUM imgur uploader

survola

Dacă și acum găsim motive de cârcoteală e grav.

LRadu

Ma scuzati, dar ce discutie fara rost. Este un moment simobolic, care marcheaza un pas frumos in infrastructura, si care merita sarbatorit mai ales de cei care au lucrat acolo. Restul discutiilor conspirative (fie ca au baza sau nu) sunt total fara rost si chiar nu schimba cu nimic momentul. Haideti sa ne bucuram toti asa putintel in felul nostru.

Felicitari Porr pentru eficienta.
Asteptam cu drag urmatoarea ceremonie cand vom putea cu totii circula prin tunel.

M_Z

Quote from: marius.dinita on March 03, 2025, 03:50:07 PMCred ca intelegem cumva gresit termenii, strapungerea a avut loc zilele trecute (au fost taiati si carotati acei piloti la forma care se vede in finalul videoclipului de strapungere), dupa forare si taiere nu s-a montat un alt zid care sa fie daramat astazi, a ramas in picioare pana astazi unde acel excavator pur si simplu l-a pus la pamant.

coloanele au fost demolate inainte. s-a pus un geotextil pe deschidere si s-a torcretat.
pe filmare se vede cat se poate de clar:
- conturul coloanelor este intrerupt in zona unde se face iesirea;
- ce se sparge acolo e doar o coaja, se vad pe contur sectiunile coloanelor taiate;
- torcretul e proaspat, culoarea gri, pata alba arata ca e inca in uscare;
- la 4:05 vezi cum cade coaja de torcret proaspat dat peste decupatura ecranului de coloane precum si diferenta de culoare intre betonul invechit al coloanelor si cel proaspat al torcretului;

astea sunt electorale pe care vrei nu vrei le faci ca sa fie bine pe mai departe.

ce e de-a dreptul scabros in evenimentele astea nu e ca trebuie sa faci regii ca le faci si pentru imaginea ta ca firma, ci e ca se lauda tot felul de politruci/paraziti cu munca ta si ti se mai si cere sa stai pe post de ficus in fundal.

M_Z

@LRadu normal ca ne bucuram toti dar hai sa stie si toti exact pentru ce ne bucuram.

mitsu

E o realizare, iar Porr merită felicitată.
Nu considerați ceea ce urmează să scriu drept "hate", e doar o observație sau o curiozitate.
La acest tunel s-a forat intr-un ritm de sub 1 km pe an. Italia, ca sa dau doar un exemplu, are peste 1.000 de km de tuneluri. In ce ritm se sapa acolo tunelurile si cum se poate asa viteza? Un singur exemplu concret: calea ferata de mare viteza, dintre Bologna si Florenta, pe care am mers zilele trecute pentru prima data, e peste 90% doar tunel. Zici ca mergi cu metroul - exceptand viteza. Sunt vreo 74 de km de tunel, galerie dubla, din cate am aflat cam de 8,8 m latime, construiți cam in 9 ani. Nu mai zic de ce sapatura naibii e sub gara din Bologna, pe unde trec doar trenurile de mare viteza. Stiu, sunt tehnologii diferite, dar parca prea ne minunam la un tunel de 1 km si ceva sapat in aproape 2 ani, pe cand in lumea normala asta e ceva banal.

GIV

Quote from: horatiu.cosma on February 28, 2025, 08:46:57 PMPun niste pământ înapoi, să pară autentic?

nu au pus chiar pamant simplu

Azazel99

@M_Z Te-ai gandit o clipa ca poate festivitatea a fost pentru  PORR si angajatii sai. Ca poate a fost invitat de catre PORR un reprezentant al beneficiarului lucrarii. Dar na.... oi fi eu naiv si mai am pana sa sa ajung sa ma hranesc doar cu rautati si conspiratii.

reed

mitsu, ai citit macar de curiozitate discutiile legate de geologia dealului?Sau iti dai si tu doar asa cu parerea ?

M_Z

@mitsu probabil s-a folosit mai mult tehnologia TBM care are o viteza cam de 3 ori mai mare la forat. in plus poti sa ataci un tunel din ambele capete sau chiar si din puncte intermediare daca e cazul. aici nu a fost cazul pentru ca durata de executie contractuala a fost suficienta si dublarea echipelor ar fi dus la cresterea nejustificata a costurilor.

si daca vreti sa va delectati si cu ceva mai recent in materie de tuneluri:

https://earthgrid.io/




voicul

@mitsu Pentru ca matematica nu e chiar liniara si nu totul e matematica.

Daca ai de parcurs 130 pe A - deci 1h, de ce a ajuns mai repede cel care a mers cu 65 pe DN?
Pentru ca cel de pe A stat blocat 3 ore, desi:
Konkret e mai repede pe A, nu?!

Alt exemplu destul de relevant (desi nu pare): sa furam si noi cateva sute de ani cum a facut imperiul roman si dupa mai vedem cum ne miscam la constructii si de ce suntem in fata altora pe care i-am furat.

dorum

cam ingust tunelul, nu incap 3 masini...
foarte intarziat, putea fi deja gata...
cam urat turnat portalul, nu s-au pus simetric cofrajele...
urata intrare cu grinzile alea...
urat turnat betonul - are atatea pete - noroc ca va fi dat cu tinci, glet si lavabila de interior...
falsa strapungere, ne-au pacalit...

Am gasit toate problemele? sau mai sunt?

oneLess

Daaaa !
N-au avut căști pentru toată lumea de acolo !
Și la repetiție steagul UE nu a căzut în cap !


Bravo lor, tuturor celor care au pus osul acolo !