Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

Nici tunelul Caineni nu e deloc departe, vorbim de doar 100m mai scurt. Desi, la cum trece la mica adancime data de acea vale din dreptul Caineniului, nu as fi surprins daca Mapa vine cu o solutie tehnica similara cu tunelul mare de la Holdea, adica sa faca sectiunea din mijloc prin cut&cover, si atunci pot fora din ambele capete. Sunt extrem de curios sa iasa odata proiectul tehnic final, sa vedem si noi ce se va executa...
Trust me, I'm an east-european doctor!

Horațiu 87

Sectiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș - Update lucrari 24.01.2025


Tomcat1974

#63302
Câăt de comune sunt benzile de urgență în tunele? Eu unu nu am prea văzut - cel puțin la tunele lungi nu prea erau.

Ionut

Nu sunt. Nici nu trebuie să fie, din motivele explicate.

M_Z

Banda de urgenta nu se prevede in special din cauza costului ridicat.

LEGE nr. 277 din 10 octombrie 2007privind cerinţele minime de siguranţă pentru tunelurile situate pe secţiunile naţionale ale Reţelei rutiere transeuropene

e transpunerea (copy paste ...) a Directivei Parlamentului European şi a Consiliului nr. 2004/54/CE din 29 aprilie 2004 privind cerinţele minime de siguranţă pentru tunelurile din Reţeaua rutieră transeuropeană, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (J.O.C.E.) nr. L 167 din 30 aprilie 2004.

in Anexa se gasesc cerintele si parametrii impusi pentru asigurarea sigurantei circulatiei in tuneluri. Nu e nicaieri impusa necesitatea prevederii benzii de urgenta.

la punctul 2.1.3. avem: "Cu excepţia benzii de siguranţă, se menţine acelaşi număr de benzi atât în interiorul, cât şi în exteriorul tunelului". Din formularea asta eu inteleg ca in cazul general lipseste banda de urgenta.
Se pune mult accent in schimb pe spatiile de stationare si pe galeriile de evacuare.