Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

14 Members and 42 Guests are viewing this topic.

adrian sibiu

Lucrurile în cazul celor de la Mapa&Cengiz sunt destul de ,,în ceață'' sunt la prima lor provocare în România și nu au de unde să ,,știe" cum funcționează statul român,stat ce trebuia să le pună la dispoziție toate pârghiile posibile pentru a duce la bun sfarsit acest proiect pentru că a fost singura firmă ce s-a calificat și a câștigat această licitație.Eu am toată încrederea că vor găsi soluții la toate problemele ce se vor ivi pe acest lot.Sa nu uităm totusi că este vorba de una dintre cele mai mari asocieri de firme din Turcia ce au un portofoliu impresionant de lucrări în Turcia și nu numai !

florinalba

Mi se pare foarte interesant reportajul cu inginerul de la Mapa si nu pot sa nu remarc ca la sfarsit a evidentiat si discutiile din mediul online. Se pare ca cineva de la MAPA are urechile ciulite la ce se discuta aici. Si asta nu poate fi decat un lucru bun si sa spearam la o mobilizare demna de un constructor serios. Si daca tot este la moda zilele astea sa zicem:  Fight, fight, Mapa fight !!!   :lol:  :lol:  :lol:

pista_bacsi


alecu26

@florinalba MAPA: Make Autostrada Pitești Again. (Alta rima nu am gasit).
Ar mai merge Make Autostrada PBig Again.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Archi

Clar CNAIR e de vina pentru "calitatea" SF-ului si pentru taraganarea administrativa.

Despre Mapa intradevar n-au avut ocazia pe bune sa arata inca ce pot, 1km in zona usoara nu prea conteaza, nimeni nu aduce mobilizare mare pentru 1 km.

Totusi, haideti sa ne uitam la A13 Makyol si sa comparam organizarea de santier. Pana recent Makyol nu avea nimic autorizat iar in prezent are doar 1/4 loturi autorizate. Abordarea unei companii se poate observa si prin calitatea pregatirii logistice inainte de lucrare, care sincer la Mapa nu e cine stie ce. Au o cariera de agregate, o linie de grinzi si o organizare de santier haotica si de cel putin 3-4 ori mai mica decat cei de la Makyol. Nu i-a impedicat nimic sa-si pregateasca pana acuma spatii de cazare, statii de betoane etc.

Si daca comparam cu Webuild pe lotul 3 se vede diferenta. Organizarea de santier Webuild de la Cornetu este cel putin dubla fata de cea Mapa de la Caineni. Iar Webuild mai are inca o organizare si mai mare la Cepari + inca o viitoare organizare mai mica la tunelul Poiana.

Meci-ul n-a inceput, dar nici Mapa nu arata semne de antrenament real. O fi prosti astia de la Webuild si de la Makyol ca se pregatesc asa de temeinic?

horatiu.cosma

Dincolo de comparația cu organizările de șantier, ne putem uita și la comparația pe bune, a șantierului. Mapa a pornit pe contract prima, Webuild după 6 luni. Azi situația practic e inversată. Mapa are autorizație de construire pe 1km din 31, Webuild pe 10km din 37 (inclusiv pe tunelul Poiana, principalul punct al proiectului). Iar pe restul proiectului Webuild e semnificativ mai avansat, pădurile sunt tăiate pe traseu, și-au făcut accese, revizuirea acordului de mediu e pe vine, proiectul tehnic e aproape gata. Primăvara asta o să aibă traseul autorizat integral, în schimb Mapa tare mă tem că va rămâne tot la 1km o bună vreme.

Heksan24

#63261
SF Sibiu-Fagaras a durat 7 ani cu chiu cu vai si e la campie, Makyol nu a riscat la fel de mult ca Mapa. Webuild are mai usor accesul (DN-DJ chit ca e de pamant o buna parte, l-au si imbunatatit pe alocuri probabil) si nu sunt la primul contract in Romania. Mapa are si mai dificil accesul pentru partea cu DN7, care si a trebuit sa fie inchis si la primul contract...anul 2025 ar trebui sa ne arate de ce sunt in stare.

M_Z

@horatiu.cosma
La noi hârtiile și aprobarile de tot felul te țin pe loc iar webuild stie la ce uși să bată și cum să ungă unde scârțâie  ;)

horatiu.cosma

E și asta o artă în hățișurile birocrației românești  :D . Nu îi laud, mai ales că cunosc foarte bine niște activități cam gri cu care se ocupă Webuild ca să își atingă obiectivele comerciale. Însă și statul român a creat acest context în toți acești ani in care băieții descurcăreți avansează mai rapid. Iar noi ca societate suntem la capătul răbdării și vrem "ieri" rezultate mai mult decât principii și valori respectate.

mirceaeliade

MAPA = Make Autostrada Pisi2 Asap   :banana:

hefaistos

ASAP = As slow as posibile?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

lighthotspot



Cineva a spus ceva mai necesar pentru Mapa: Drill Drill Drill


voicul

Da, da Mapa e de vina!
CNAIR pe de alta parte daca mai punea un 1cm de asfalt termina PISI2.

Cine se minte singur e cu vointa. CNAIR a dat la misto un lot.
Acum nici Mapa nu e sfanta, dar face ce trebuia sa faca CNAIR.

WebSrc


cfdp

se cam simt rosturile la pasaj!!