Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 23 Guests are viewing this topic.

cfdp

Ar fi deschidere de 190m. Nefiind necesara inaltime libera f. mare se poate in consola (viaduct Talmacel) desi sectiunile vor fi cam mari, sau suspendat (Braila). Mai ales ca poate fi contract separat.

M_Z

Suspendat sau hobanat nu prea poate fi făcut. Tronsonarea nu permite echilibrarea deschiderilor. Același lucru e valabil și pentru structura in consola.
Ar fi nevoie ca minim un pilon să fie în apă.
Eventual daca se permite instalarea de reazeme intermediare in apa se poate aplica și soluția de tablier  lansat in consola de pe malul stâng al Oltului unde e suficient spatiu.
Se pot construi piloni in lac și fără a face dig tehnologic cum s-au tot lucrat la noi (pentru că e cea mai ieftina varianta evident). Se poate lucra de pe barje făcând incinte de palplanșe sau chesoane scufundate care apoi se umplu și se poate lucra la infrastructura pilonului. Si astfel nu afectezi funcționarea prizelor de apa prin colmatare.

Un arc peste luciul apei plus viaducte de acces în zona de uscat ar fi după mine cea mai fezabilă soluție care nu ar necesita o interventii in lacul de acumulare.

Soluții sunt. Bani și dorință să fie.

catalin2407

Mapa si CNAIR s-au sesizat in urma pozitiei Asociatiei:

Secțiunea 2 (Boița - Cornetu) a Autostrăzii A1 Sibiu - Pitești.
Reprezentantul Antreprenorului turc (Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS), inginer Alexandru Bogdan, explică stadiul lucrărilor și etapele care vor fi parcurse în continuare.
_________________________________________
Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km.)
Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS;
Durată contract: 68 de luni (18 luni proiectare, 50 de luni execuție);
Valoarea contract: 4,250 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT).

Si link video:

https://fb.watch/xguIeRlpEX/

Din interviu: "contrar celor vehiculate in mediul online, atat MAPA cat si CNAIR sunt 100% dedicate acestui proiect"

Xed

Sunt atat de dedicate incat uita sa mai fie si transparente. Poate si-ar mai spala putin imaginea daca nu ar mai fi doar reactivi ci si proactivi cei de la Mapa. Daca tot au terminat investigatiile geologice poate ne-ar putea prezenta si ei la ce tipuri de soluri ne vom astepta atunci cand vor incepe sapaturile sau consolidarile versantiilor pentru corpul autostrazii. Altfel nimic nou sub soare din tot ce au prezentat la incredibila rezolutie si calitate video de 480p.

dumbravaandrei

de ce ar fi proactivi? Contractul e semnat cu CNAIR, nu cu presa. 
Ah, ca CNAIR poate fi mai transparent in comunicare (gen cum merge Scriosteanu pe santiere sa faca live-uri), aia da... e alta discutie. Dar proactivitatea si transparenta trebuie sa vina de la CNAIR, nu de la constructor.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

horatiu.cosma

După 3 ani de la semnarea contractului, avem primul drum de șantier spre portalul unui tunel, primul pod în lucru și prima grindă în pregătire. Autorizație pe 1km din 31km. Proiectul tehnic complet urmează (cândva să fie depus). Din perspectiva mea, API a fost optimistă cu 7 ani de lucrări.

GIV

foarte utile live-urile lui scrio,  :puke: de cate ori a spus ca e gata lotul aktor? de cate ori a ocolit punctele critice?

survola

Cred că au schimbat link-ul:
https://fb.watch/xgxidWV_UK/

^ Imi place că au deschis o carieră de piatră.

M_Z

@dumbravaandrei

pai cam scrie prin contract ca trebuie sa fie proactivi in comunicare. camera de date, hosting de site cu info si imagini din desfasurarea lucrarilor, comunicari periodice...

@Xed

nu ai sa vezi sa dea prea multe detalii despre probleme. nu uita ca au inghitit rezervele de implementare cel mai probabil pe considerente geotehnice si daca devin publice datele respective s-ar putea ca niste ochi antrenati sa vada niste lucruri care nu trebuie stiute.

tom_sawyer

#63249
Quote from: tom_sawyer on March 27, 2024, 09:07:49 PMINFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 28 martie 2024

3. NOTĂ privind transmiterea unei cereri către Consiliul Judeţean Vâlcea, judeţul Vâlcea, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea sectorului de drum judeţean DJ 703 M km 9+984 - km 11+000, cu terenul aferent acestuia şi a podului peste râul Olt km 10+666, din domeniul public al Judeţului Vâlcea în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A.
gov.ro
sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-28-03-2024/





Astăzi, 20.01.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind înscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului şi darea în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a unui sector de drum, cu terenul aferent și a Podului peste râul Olt, trecute în proprietatea publică a statului, precum și încadrarea acestora în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional

Prin prezentul act normativ se urmărește, aprobarea înscrierii în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și darea acestora în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a unui sector de drum, cu terenul aferent și a Podului peste râul Olt, trecute în proprietatea publică a statului, declararea ca bunuri de uz sau de interes public naţional,  precum și încadrarea acestora în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional.

Instrument motivare
textul complet al proiectului actului respectiv
anexa

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 31.01.2025:
...

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 31.01.2025

MT


În prezent C.N.A.I.R. - S.A. derulează Contractul de Proiectare și Execuție pentru "Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 3: Cornetu -Tigveni", în cadrul căruia în zona "Cornet" este prevăzut realizarea unui Nod Rutier pentru descărcarea/încărcarea traficului spre și dinspre drumul național DN 7 prin intermediul sectorului de drum trecut în proprietatea statului DJ 703M. Sectorul de drum în cauză este traversat de Râul Olt și calea ferată prin intermediul podui trecut în proprietatea statului, având suprafața de 0,1274 ha, potrivit C.F. nr. 36004 Racovița.

   Prin Hotărârea Consiliului Județean Vâlcea nr. 139 din data de 25 aprilie 2024, transferul dreptului de proprietate a bunurilor imobile a fost înscris în CF nr. 36296 Racovița, CF nr. 36003 Racovița, CF nr. 36009 Racovița și C.F. nr.  36004 Racovița.

Stefan01

A1 lot 2 Boița - Cornetu
Sursa: The Romanian


LRadu

Sa privim totusi partea plina a paharului, par ca totusi dau ceva semne ca ar incepe sa se miste. E drept ca este cu mare intarziere dar nici proiectarea nu cred ca a fost/este usoara.

Din video:
- inginerul spunea ca s-au facut peste 800 de foraje geotehnice.
- au finalizat in mare fabrica de grinzi, au instalat si poduri rulante (nu sunt investitii mici) se pregatesc sa toarne grinzi saptamana viitoare pare-se.
- au deschis o cariera de piatra
- diverse drumuri tehnologice in lucru (asta cred ca trebuia sa fie de mult gata)

Totusi cred ca semnele sunt bune, nu cred ca o companie care nu prea are intentia sa porneasca proiectul intra la asa investitii. E posibil ca studiile si proiectarea sa permita ca proiectul sa mearga mai departe.
Iar faptul ca la Boita lucreaza restrans eu zic ca e normal, ce rost are sa iti aduci ditamai fortele si echipe sa lucreze la cateva sute de metrii, ca sa termine rapid fazele si apoi sa nu aiba continuitate.

Cred ca va trebui sa ramnem cu speranta. Atunci cand vom avea AC pe tot lotul, la cateva luni dupa ne vom putea da seama realist care este ritmul si puterea lor. Pana atunci oamenii par a se concentra pe proiectare, ceea e si normal la un proiect atat de complex cu multe necunoscute anterior. Si cred ca pana acum, vina principala ar putea fi imputata statului pentru starea precara a proiectului tehnic ceea ce a obligat antreprenroul sa faca o gramada de alte investigatii, si asta i-a permis sa lungeasca mult termenul. Pana la urma un proiect ok incepe cu o proiectare si planificare ok. Sa speram ca asta se intampla acum si pe viitor dupa ce faza asta este gata lururile vor decurge ok.


mirceaeliade

Nu stiu cat de buni/rai sunt aia de la Mapa, dar daca tin bine minte, cred ca ei au fost singurii care au licitat la PiSi2.  Daca nu ar fi fost ei, probabil licitatia s-ar fi taraganat minim inca un an si ar fi fost un procent maricel in plus la pret.

M_Z

eu inca nu i-as crucifica inca pe cei de la mapa-cengiz.

sunt doua firme foarte mari care au capacitatea practica sa duca aceasta lucrare. nu ca altii care vin cu 5 terti sustinatori din kazahstan si mongolia care sa jura pe mama lor ca asta micu cu trei bascule face autostrada in trei zile cu trei lei.

cat despre proiectare o sa mai dureze si e normal asa. manevra asta care se practica acum cu renuntarea la faza PT+DE din contractele de proiectare si licitarea pe D&B cu un SF incomplet, fara studii geo si cu toate aprobarile facute scriptic pe repede inainte e praf in ochi.

Pai pe contractul de proiectare ai termene de 2-3 ani iar daca e D&B sa fie gata in 6 luni. Serios? dar ce proiectantii aia de la D&B mananca jar se dau de trei ori peste cap si se fac de trei ori mai harnici si mai destepti? ca doar aceeasi mana de oameni lucreaza pe toate contractele indiferent de firma trecuta in cartus (na ca v-am scapat ceva din bucataria interna a domeniului de infrastructura mare).

fituica aia de SF de pe A1 mai mult incurca decat ajuta. macar daca era la liber proiectarea putea Antreprenorul sa gaseasca alternative mai bune ca doar el cheltuie din banii lui si ii pasa. ori asa iti baga compania pe gat un SF, te ia la misto in procedura ca tu ai rolul de proiectant si vezi tu dupaia ce si cum faci. dar ai grija sa nu se schimbe ce am zis in SF-ul ala  de primesc sute de solicitari de clarificari de bun ce e.

curat murdar, coane Mitica.

reed

Exact , asta zicea si Erbasu in Podcastul de la Drumuri cu Prioritate. Sunt o mana de oameni care tin si fac toate proiectele din tara. Asa ca poate totusi e ok ca astia merg cu cei din Turcia. Vedem