Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 22 Guests are viewing this topic.

tgclauss

Salut. Am trecut sambata seara de la Poiana la Salatrucu, cei de la Webuild au adus o foreza de la Zublin. Se apuca de portal.

hefaistos

Și mai e o chestie, pur obictiva pe lotul 2.
Poate greșesc eu, dar datorita diferenței de nivel între DN și viitoarea Autostrada precun si a spatiului stramt, nu cred ca exista soluții viabile pentru deschideri parțiale.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

EugenRo

CNIR propune tunel de >8km, Drobeta-Orsova (ceea ce e ok, nu ma deranjeaza daca sunt bani) si aici, unde este dezastru cu traficul, cu spatiul si cu siguranta traficului tu stat te zgarcesti si imi cațeri autostrada peste DN, cu tiruri cu tot.
Pe relatia Lazaret-Boita, era absolut obligatoriu un tunel (cel putin), pe malul drept geografic (muntii Cindrel&Lotrului). In linie dreapta sunt tot ~8km..

stangabriel

Sambata seara, din Dn se vedea un buldozer si un camion care intindea balast in lacul Robesti, cam pe locatia din harta.





Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

@EugenRo CNIAR propune de 35 de ani A.
Ofera in principal: carioci si desene pe hartie.

Deci ...

TibiV

Sectiunea cu tuneluri de la Holdea, filmata de Virtual Press: Autostrada cu tuneluri, mobilizare mare pe șantierul A1 Deva - Lugoj

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

M_Z

Quote from: nohablaespanol on January 17, 2025, 11:03:35 AMFuture-proof, avand in vedere constrangerile de relief, inseamna pentru mine constructia unui nou pod (hobanat, eventual?) peste Olt care sa se termine intr-un giratoriu suspendat peste DN7 si calea ferata. Spatiu pentru pile ar exista intre Olt, CF, DN si versant.

Podul actual in arc nu imi dau seama in ce masura poate fi adus la standard de DN, si in orice caz se termina fix in versant, nu ofera oportunitatea unei racordari corecte la DN7.

La un cost total al proiectului PiSi de cateva miliarde EUR, ar trebui sa ne permitem inca cateva zeci de milioane pentru racordarea corecta a defileului Oltului la A.

ar merge ceva de genul facut mai la nord de Racovita/Tutulesti.
am schitat doar in plan. daca legatura cu DN e usor de intuit, nivelul pe care se face legatura cu A1 depinde de cota viaductului.



e destul de scumpa solutia dar asta e specificul proiectului, cu multe constrangeri si costuri pe masura. dar decat sa mimezi ca faci ceva util mai bine asa.

legatura actuala cu DJ703M mi se pare fortata. nu poti sa descarci o autostrada pe un drum care nu face fata traficului.
numai daca te uiti la sticksurile astea de pile si la aspectul betonului iti dai seama ca podul vechi e departe de clasa de incarcare necesara azi dar sa mai ai si o perspectiva de 15-20 ani.



Nu mai zic de elementele geometrice ale drumului gen curba de la intrarea pe pod dinspre nod (raza de 11-12m care nu permite incadrarea vehiculelor lungi!) sau intersectia cu DN7.

pista_bacsi

Eu ma gandeam ca lipseste un nod pe PiSi2 in caz de nevoie pe la mijloc undeva langa Cainenii Mari, Cainenii Mici si Greblești. Mai degreaba va fi o conexiune A <-> DN7D <-> DN7. Se poate face ulterior, dar daca tot e haos pe acolo 5-10 ani nu stiu de ce ar fi amanat. Poate va ajuta si la o deschidere partiala.

M_Z

alta lipsa de corelare intre loturile de pe A1 mi se pare pozitionarea spatiilor de servicii.
la intrarea pe VO ai 2 bucati la nord si la sud de Racovita cu o distanta de 5km intre ele si unul mai la nord la cca 8km.
deci 3 spatii de servicii pe 13km. dpmdv cel vizavi de Balota ar trebui eliminat. 


gicu

Ieri la ora 15 la Boița se lucra la piloți. Dar lejer, ca în comunicatul API.

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

nohablaespanol

@M_Z , eleganta solutie, da. Cu mentiunea ca Oltul in zona respectiva este ceva mai lat decat in aval de barajul Cornetu.

M_Z

acolo e spatiu intre DN si CF sa faci rampe de acces fara sa impingi traseul DN-ului in versant. Si pe partea cealalta e teren liber sa poti sa te desfasori cu nodul.
si ca amplasament mi se pare ok fiind cam la jumatate din distanta dintre intersectiile lui DN7 cu DN7A si respectiv DN7D.

danro

#63237
In conditiile in care lotul 3 se finalizeaza cu siguranta inaintea lotului 2, iar de pe lotul 2 sectiunea cea mai usoara, care pare ca va fi abordata de Mapa, Racovita-Caineni (vezi lucrari Tunel Robesti), este posibil sa fie finalizata in tandem cu lotul 3, se preteaza o solutie Holdea la intrarea in tunelul de la Caineni dinspre Pitesti. Practic, ar mai ramane pana la Boita 19 km pe modelul Cosevita-Margina, cu avantajul ca nu sunt strabatute localitati

Archi

@danro Înțeleg ce zici, e o posibilitate sa avem început mai repede Racovița - Câineni iar partea asta de lot pare întradevăr o idee mai accesibilă. Totuși sunt foarte multe dacă și cu parcă în acest scenariu. E pur și simplu imprevizibil cum vor lucra turcii de la Mapa, pe când pentru lotul 3 e relativ previzibil cum vor lucra WeBuild, adică organizat cu finalizare în jur de 2029-2030.

Problema majoră e că o soluție de descărcare înainte de tunelul câineni nu prea e fezabilă fără deranj foarte mare. E diferență mare de cotă între A1 și DN7 iar A1 trece imediat de la viaduct în tunel.

@M_Z Excelentă propunerea! E cu impact minim asupra DN7 pe perioada implementării, relativ ieftină și la îndemână. Cel mai important e că așa ceva ar fi util și ulterior finalizării A1, ar asigura accesul către o mulțime de sate din Țara Loviștei prin DJ703P. Distanța către Sibiu s-ar reduce cu câțiva km buni pentru mii de oameni. În plus uitându-mă pe hartă văd că în zona aceea A1 e pe viaduct deci de potrivește perfect, poate să rămână permanent! Sper că dacă vede propunerea cineva de unde trebuie să considere așa ceva!

danutzu_1069

Singura problema pentru varianta lui @M_Z este, cum construiesti podul in albia lacului barajului de acumulare Cornetu? Podul trebuie sa aiba pile in lac, dar oare cat de receptivi sunt aia care au lacul? Orice lucrare in albie (pamant) inseamna probleme pentru hidrocentrala.